Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217132
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Vackert, kommentarer överflödiga helt enkelt. Det var ett tag sen jag hade/tog mig tid att skriva här men det ser ju uppenbarligen ut att gå bra. Brösten ser bra ut på föregående sida.

    God jul, Tommy!

    Alltid kul när du kikar in här och god jul på dig också! :)

    Tränigen har gått lite halvkasst på sista tiden, eller så är det jag som haft lite väl höga mål. Känner mig fortfarande lite sliten i kroppen. Brände av ett pass idag som kändes tungt och jobbigt.

    Ska vila lite mer framöver samt ta en vilovecka vecka 3 då jag är i fjällen. :)

    Uppdaterar med passet och lite julmatsbilder (det blev 12 tallrikar + godis under dagen) imorgon, nu blir det bingen,.

    God Jul alla andra som läser här med.

    #217133

    Träningspass nr 2 avklarat denna jul :) har fokus på så mycket annat än träning just nu, samt passat på att låta kroppen vila ordentligt. Men idag var det dags igen! :)

    BICEPS

    Hantelcurl
    10*10kg
    8*15kg
    6*20kg
    7*15kg
    10*10kg

    Bamsecurl i CC
    12*10kg
    10*15kg
    9*15kg

    TRICEPS

    Bänkdips – KV
    15

    Frenchpress med rep ovanför huvudet
    3*10-15*40kg

    Enarms pushdowns i CC
    2*10*16kg

    AXLAR

    Sidolyft med kabel
    3*10*10kg

    Framåtlutade sidolyft med hantel
    3*10*8kg

    Drag till hakan med brett grepp
    3*12*40kg

    MAGE

    Crunches i maskin
    20*10plattor
    20*15plattor
    10*18plattor

    Hjulet – KV
    3*max – blandat sneda och raka

    That´s it. Snabbt och intensivt pass, mycket supersetande och kort vila. Vikterna blev lite lägre men jävlar vilken pump jag fick. :)

    #217134

    hur gör du med kosten kör du fortf på periodisk fasta?

    #217135
    Västkustarn wrote:
    hur gör du med kosten kör du fortf på periodisk fasta?

    Nej inte nu när jag befinner mig hos mina föräldrar över jul. Här äter jag enligt familjens måltidsmönster, dvs då maten serveras. Klart smidigast och grundtanken med pf är ju att det är riktigt smidigt, här är det dock smidigare att äta då maten serveras. :D

    Kommer fortsätta med pf när jag är hemma i Halmstad igen om ett par dagar!

    #217136
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nej inte nu när jag befinner mig hos mina föräldrar över jul. Här äter jag enligt familjens måltidsmönster, dvs då maten serveras. Klart smidigast och grundtanken med pf är ju att det är riktigt smidigt, här är det dock smidigare att äta då maten serveras. :D

    Kommer fortsätta med pf när jag är hemma i Halmstad igen om ett par dagar!

    har blett samma för mig nu i jul, var uppe i sälen med familjen 1v och åt som dom och drog ner på träningen. gött å pausa från träning å kostsheman nån gång om året :)

    #217137

    Är hemma i Halmstad igen, på måndag drar träningen igång på allvar. Har varit riktigt lugnt med träningen nu de senaste 2 veckorna men 3 heldagar i skogen då vi tog ner timmer gjorde att gymmet var det sista jag tänkte på. ;)

    Abstinensen kom dock över mig idag och det blev 50 armhävningar och 30 bänkdips i trappan.. :D

    Kommer köra enligt RPT-schemat framöver, ska iaf testa det och se om jag trivs med det. Uppehåll från allt vad kreatin och PWO heter från mitten på december och fram till 25 januari. Ska på läkarkontroll då och de blir alltid oroliga över att mina kreatininnivåer är något förhöjda under kreatinsupplementeringen. Så nu ska jag ha lite uppehåll från kreatinet och se om kreatininnivåerna är där de ska vara enligt mina läkare. ;)

    Ny uppdatering på måndag med träning! Återgår nu till mitt pf-upplägg igen då jag själv styr över mat och matlagningen igen.

    Onsdagens kvällsmat hos mina päron, morsan hade varit i Madrid och köpt med sig 12 årig lagrad ost, div korv och skinka. Ihop med Kalamataoliver, ett starkt spanskt vin och något ljust bröd var det grymt gott.

    [http://img5.imageshack.us/i/dsc00619on.jpg/ [img=http://img5.imageshack.us/img5/439/dsc00619on.jpg]]

    Dagens lunch också!

    [http://img841.imageshack.us/i/dsc00622y.jpg/[img=http://img841.imageshack.us/img841/5549/dsc00622y.jpg]]

    #217138

    Ivarsson is a lumberjack and he’s okay, he eats his lunch, he works all day…”

    #217139
    Gettodachoppa wrote:
    Ivarsson is a lumberjack and he’s okay, he eats his lunch, he works all day…”

    … he cuts down trees, he eats his lunch, he goes to the lavatory…. He puts on womens clothing….

    Haha, passade fan bra in här. :D

    [youtube=5zey8567bcg]

    #217140

    Då var första passet på Idrottscentrum i Halmstad avklarat för det här året. Drar som sagt igång med ett RPT-schema som jag kommer följa under några månader framöver. Repsen ligger på 6-8-10 förutom i marklyft där jag håller mig runt 4-6-8 istället.

    RPT – [http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html]

    Ska alltså göra 6reps i mitt första maxset, sedan sänka 10% i de två följande seten och göra 8 samt 10 reps.

    RYGG

    Marklyft
    15*50kg
    8*70kg
    6*110kg
    4*130kg
    2*150kg
    5*170kg
    7*158kg
    9*143kg

    Chins
    6*KV
    6*KV+20kg
    7*KV+10kg
    8*KV

    AXLAR

    Militärpress
    10-15*20kg
    8*40kg
    6*60kg
    7*56kg
    9*49kg

    Drag till hakan med stång – Brett grepp
    10*40kg
    12*40kg
    10*40kg

    Reversed Woodchopper
    10*15kg
    10*20kg
    10*20kg

    Jag var verkligen helt slut efter marklyften, spyan hängde i halsen och jag var tvungen att lägga mig ner efter varje set för det snurrade ordentligt i skallen.

    Kroppen är inte helt van vid dessa högre reps då jag kört tunga lågreps nu på slutet innan årsskiftet.

    Dags för middag nu iaf, 450gr stekt kycklingfilé, bulgur och creme fraiche står på menyn.

    #217141

    Bra första pass på året Tommy!

    Fina chins och militärpressar. Marklyften håller alltid bra kvalité dem också :up:

    #217142

    Du börjar bli riktigt stark i militärpressarna nu tommy!:up:

    #217143

    Tack boyz!

    Ska bli kul att köra RPT nu, jag har kompisar som fått riktigt bra resultat med detta upplägget. Träningsvolymen kommer sjunka men intensiteten ska vara på topp. 3-4 pass i veckan där det fjärde passet blir lite kompletteringsträning, stretching, rehab där det behövs.

    Första veckan nu kommer bli mer en utvärderingsvecka för att få reda på ungefär vilka vikter jag ska köra på. Sedan räknar jag med konstant progression.. :D

    #217144

    Väldans jobbigt att få någon form av syrebrist och spykänsla under övningarna.. du körde ändå på riktigt bra!

    #217145

    Hur kör du militärpressarna Tommy?

    #217146
    Wabban wrote:
    Väldans jobbigt att få någon form av syrebrist och spykänsla under övningarna.. du körde ändå på riktigt bra!

    Det är inte helt ovanligt vid marklyft. Fick lägga mig ner och andas en bra stund efter andra arbetssetet då syreskulden verkligen märktes. :) Men det är gött när man känner att kroppen fått anstränga sig lite.

    Välkommen in i journalen förresten :emo-thumb

    Gober wrote:
    Hur kör du militärpressarna Tommy?

    Ståendes, stången ner till nyckelbenen och sen pressar jag helt enkelt upp skiten till raka armar :D

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.