Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217147

    Årets andra pass avklarat! Det blev bröst samt lite mage, vader och stretching.

    BRÖST – Körde hantelpress då bänkpressen var upptagen

    Hantelpress – Pyttelite lutning
    10-15*20kg – Fighterpress
    6*25kg – Fighterpress
    4*30kg
    4*35kg
    7*41kg
    8*35kg
    6*33,5g – Drop – 4*28kg (Skulle ha klarat 10st på 33,5kg men det gick verkligen inte) :)

    Sneda hantelflyes
    12*21kg
    12*21kg
    11*21kg – Långsam excentrisk fas på sista

    MAGE

    Stående crunches med motstånd – Blandat sneda och raka
    15*30kg
    15*50kg
    12*50kg

    VADER – Värmde upp med lite enbens tåhävningar först

    Enbens vadpress i benpressen
    6*90kg
    6*90kg
    5*90kg
    Avlutade varje set med att köra båda fötterna och pressa ut det sista ur vaderna

    Sittande vadpress
    10*70kg
    8*70kg

    Sedan stretching utav axlar och arsle samt lite lätt stabilitetsträning för fotlederna på bosuboll.

    Tog lite bilder som jag lägger upp sedan, visar min flötiga dagsform med morgonvikt på 85,0kg efter jul och nyårshelgen. :D

    Nu frukost!

    #217148

    Bra pressar där Tommy! Föfan

    #217149

    Suveräna pressar! :)

    Trots att jag nyss tränat så väcker ditt pass ett nytt träningssug i mig :D

    #217150
    Roligt wrote:
    Bra pressar där Tommy! Föfan
    Nic Nordin wrote:
    Suveräna pressar! :)

    Trots att jag nyss tränat så väcker ditt pass ett nytt träningssug i mig :D

    Tack ska ni ha! Skulle ju egentligen kört lite bänkpress men den var ju upptagen, min träningspartner hade försovit sig också så det blev ett ensamt pass. Fick dock pratat med lite annat folk istället. :)

    Högt tempo med, 45-90sek vila mellan seten så passet gick fort!

    Bilder på G nu! ;)

    #217151

    De två första bilderna är dagsformen efter dagens pass, inga optimala bilder men som sagt, morgonvikt på 85,0kg och ett litet överskott hela tiden (dock ingen grisbulk).

    De andra två bilderna är på frukosten. 1 tallrik gröt på 2dl havregryn, 200gr 5% cottage cheese, 2 dl mjölk och björnbär. Andra tallriken blev massa nougatfyllda kuddar med mjölk samt 2 glas julmust.

    #217152

    Ser stabilt ut på den vikten Tommy! Har du gjort någon nylig mätning?

    Som vanligt ett par rejäla stockar till ben, samt ett par fina tuttar ;)

    #217153
    Nic Nordin wrote:
    Ser stabilt ut på den vikten Tommy! Har du gjort någon nylig mätning?

    Som vanligt ett par rejäla stockar till ben, samt ett par fina tuttar ;)

    Tack, nej inga mätningar. Kanske vore kul att ta lite mått nu i veckan. Får se om jag löser detta.. :D

    #217154
    Tommy Ivarsson wrote:
    Det är inte helt ovanligt vid marklyft. Fick lägga mig ner och andas en bra stund efter andra arbetssetet då syreskulden verkligen märktes. :) Men det är gött när man känner att kroppen fått anstränga sig lite.

    Välkommen in i journalen förresten :emo-thumb

    Hehe ja jag håller med, att dra sig ut till det riktigt sista i varje set är faktiskt riktigt skönt! Tack ska du ha! Intressant läsning är det :)

    #217155
    J.v.K wrote:
    det hade vart intressant :)

    det ser väldigt bra, både form och mat :) as usual ;)

    Tack Johan! Formen är väl lite sisådär lagom mjuk. Precis så tjejerna vill ha det. .:D

    Wabban wrote:
    Hehe ja jag håller med, att dra sig ut till det riktigt sista i varje set är faktiskt riktigt skönt! Tack ska du ha! Intressant läsning är det

    Kul med läsare. ;)

    Nästa pass blir på fredag hade jag tänkt. Egentligen på torsdag men gymmet är stängt då, så om jag inte får ett ryck och smiter till gymmet imorgon så är det fredag som gäller. Ben står på schemat då.

    #217156

    Alltså, hur smakar dom där nougatkuddarna… såg dom häromdagen på Lidl tror jag och blev grymt nyfiken!?

    #217157
    Albin wrote:
    Alltså, hur smakar dom där nougatkuddarna… såg dom häromdagen på Lidl tror jag och blev grymt nyfiken!?

    Jag köpte mitt paket på Lidl, var där och handlade massa cottage cheese och lammfärs nu när det var sänkt pris.
    De var bland de godaste ”flingorna” jag käkat. Men jag älskar choklad och nougat så att detta fanns i en färdig mix var himmelskt.
    Nougaten i kuddarna är mjuk som jag ville ha den, var lite rädd att det skulle vara en hård nougatklump bara men icke då! ;)

    Jag älskar dem, gillar du choklad + nougat + mjölk så kör på! ;)

    #217158
    Flessa wrote:
    Vart längesedan jag droppade en kommentar här inne, Tommy. Men du ser ut att ånga på i vanlig takt och jag tycker det ser riktigt bra ut på alla sätt och vis. Ett extra plus för stockarna som du har hängande under torson :emo-thumb

    Kepp it up!

    Ja träningen rullar allt på, uppehåll nu under jul och nyår. Startade upp med RPT-träning nu efter nyår och kommer köra 3-4 pass i veckan under några månader.

    Får se hur det slutar.. :D

    De där pinnarna hängandes under torson ska plågas på fredag, då blir det lite underbara knäböj. :up:

    #217159
    Flessa wrote:
    Haha, härligt!

    Hur ser planerna ut nu, blir det någon tävlning i år eller så? :)

    Om jag hinner bygga den mängd massa och når den vikt jag vill så blir det av. Annars tar vi 2012. Men siktet är inställt mot scenen i år och går allt som jag vill så kör vi. ;)

    #217160

    Today, the most awful thing happened! I run out of whipped cream….. ;)

    [youtube=mmHAgJlkLC0]

    #217161

    Det låter som det är massa kvar i när du skakade…

Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.