Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217192
    Flessa wrote:
    Underbart trevliga mackor där hörru! ha så kul i Åre med. Jag känner på mig att ölhävararmen kommer att få minst lika mycket träning som benen får i backen den veckan ;)

    Tack, ja ölhävararmen samt fickpluntearmen kommer få jobba ett antal timmar per dag så oroa dig inte över det. ;)

    #217193

    Åre alltså, alldeles runt knuten från Östersund. Foppa och massa andra Svenska och Norska sportstjärnor är där och spelar in en tv-serie som heter Landskampen tror jag. Anywho, ha så kul! :up:

    #217194

    faran – Ja vi åker ju via Östersund, kommer förmodligen ligga och sova när vi passerar eller vara hyfsat nyvaken.

    Det blev ett riktigt gött benpass idag, kanske inte det mest optimala att plåga benen 1,5 dygn innan man ger sig ut i backarna men vafaan. :)

    BEN

    Knäböj
    20*20kg
    10*60kg
    8*80kg
    4*100kg
    8*117,5kg
    10*106kg
    13*96kg

    Benspark
    10*100lbs
    10*140lbs
    10*160lbs
    10*180lbs
    8*100lbs – Enbens

    Lårcurl med kabel
    15*12,5kg
    12*12,5kg
    12*12,5kg
    10*15kg
    9*15kg

    Enbens lårcurl med boll
    6 – Helt slut :emo-thumb

    VADER

    Vadpress i benpressen
    20*60kg
    15*85kg
    15*85kg
    8*85kg – Enbens
    7*85kg
    7*85kg
    Avslutade varje enbens set med båda fötterna

    Körde lite bålrotationer med stång på slutet också, stång +20kg viktplatta och 3 set med 5-8 repetitioner.

    Det var det, dags för en ordentlig frukost med massa glass till efterätt. :P

    #217195

    Grymma böj som vanligt! :up:

    #217196
    Undertaker wrote:
    Grymma böj som vanligt! :up:

    Tack, gick riktigt bra idag igen!

    Får se hur veckan i fjällen har påverkat styrkan när jag kommer tillbaka men jag ska försöka mig på 120kg i första arbetssetet nästa benpass. :) Det borde går bra.

    #217197

    What he said :up:

    #217198

    Tommy Tommy Tommy.. när får jag piska dig i valfri muskelgrupp framöver?

    #217199
    Nic Nordin wrote:
    What he said :up:

    Tack till dig med i såna fall. ;)

    Richard B wrote:
    Tommy Tommy Tommy.. när får jag piska dig i valfri muskelgrupp framöver?

    Men du är ju starkare än mig! :| Jag kommer ju bli dwarfad i allt…

    Nä men ärligt talat så vet jag inte, antar att ett möte får styras upp i Gbg i såna fall. Gärna ihop med buffé där jag kanske kan dwarfa dig om du inte är en överjävlig bufféätare också! :P

    Funderar på att åka och hälsa på familjen över påsk och då är jag i Gbg-trakterna så det hade kanske varit smidigt att styra upp ett möte då! :up:

    #217200

    Då jag ej är från Göteborgstrakten så är jag troligtvis inte i GBG då :)

    Jag är ingen överjävlig bufféätare då jag oftast tröttnar på att äta samma sak. Däremot är jag en jävel på att äta på Mc Donalds då man kan blanda alla hamburgare :D

    Styrka har jag ingen, är bara sjuk hela tiden

    #217201

    Nej jag veta allt att du inte heller är ifrån Gbg-trakten direkt men det blir nog närmaste mötesplatsen för oss. ;)

    Kan kolla på det framåt påsk! Om du inte är i Götet om 2h får mellan 15-19 hänger jag runt nordstan och centralen! ;)

    #217202

    Då var man hemma från Åre! Har haft en sjukt rolig och underbar vecka ihop med 26 kompisar! :up:

    Har väl haft ordentlig träningsvärk i benen under så gott som hela veckan, skidåkning sliter bra. Lite allmän värk överallt men inget brutet eller skadat iaf :)

    Morgonvikten idag låg på 84,8kg, vilket är – 0,1kg sedan jag åkte iväg. Jag har verkligen ätit som en häst för att försöka uppnå kaloribalans. 12st proteinbarer, naturgodis, chips, söta drycker (slödryck + redbull), många många liter öl osv osv. Blev väl 3-4 besök på Max också.

    Lite smått förkyld just nu + att jag inte känner mig helt hundra för att träna så jag väntar tills på måndag då jag drar igång igen! Uppdaterar då igen :emo-thumb

    #217203
    Tommy Ivarsson wrote:
    Morgonvikten idag låg på 84,8kg, vilket är – 0,1kg sedan jag åkte iväg. Jag har verkligen ätit som en häst för att försöka uppnå kaloribalans. 12st proteinbarer, naturgodis, chips, söta drycker (slödryck + redbull), många många liter öl osv osv. Blev väl 3-4 besök på Max också.

    Klassiskt! :D

    Alltid lika kul när man tror att vågen ska stå på minst ett par kilo plus, men icket! Skulle som sagt vara riktigt kul att veta varför det blir så..

    #217204
    nible wrote:
    Klassiskt! :D

    Alltid lika kul när man tror att vågen ska stå på minst ett par kilo plus, men icket! Skulle som sagt vara riktigt kul att veta varför det blir så..

    Jag tror jag vet varför!

    Skidåkande 5-6h/dag, afterski-dansande 2-3h, dansande på kvällen 3-4h och däremellan bastande och promenerande mellan olika platser. :)

    Köpte på mig de sötaste energirikaste flingorna jag hittade och åt varje morgon men som sagt, vikten backade lite ändå.

    #217205

    Då var första träningspasset på ett bra tag avklarat igen :) Fortfarande förkyld så det blev ett lugnt pass bara för att få komma igång lite igen. Styrkan fanns inte riktigt där heller.

    RYGG

    Chins
    6*KV
    4*KV+15kg
    5*KV+22,5kg
    5*KV+20kg
    4-5*KV+17kg

    Stångrodd – Explosiva
    10*70kg
    5*90kg
    8*70kg

    Latsdrag
    12*60kg
    10*60kg

    Kabelrodd med V-handtag – Explosiva
    10*60kg
    8*80kg

    AXLAR

    Stående hantelpress
    12*15kg
    9*23kg

    Militärpress – Lätt och explosivt idag
    12*40kg
    10*45kg

    Tror det var allt, var iväg innan gymmet och tappades på lite blod men inget som märktes på gymmet tror jag. Kände av själva förkylningen mer istället.

    Nåväl, nu blir det psykologiplugg! :up:

    #217206

    Härligt att du är igång igen! Skidåkning tar verkligen musten ur en.
    Btw, är det alltså ok att lämna blod då man är förkyld? Om du nu inte bara tappades på blod bara för att, hehe.

Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.