Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 706 through 720 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217252

    Gick riktigt bra idag, har inte kört marklyft på 2 veckor och den vilan resulterade i ett riktigt gött PB idag! :up:

    RYGG

    Marklyft
    10*70kg
    6*110kg
    4*150
    9*180kg
    10*165kg
    8*130kg – Lättare vikt men körde dessa väldigt explosivt

    Chins – Gick skit, ryggen helt död efter marklyften
    6*KV
    4*KV+15kg
    4*KV+15kg
    6*KV

    Sittande kabelrodd
    12*90kg – Explosiva
    8*100kg
    10*95kg
    12*90kg – Explosiva

    Körde lite latsdrag också sen var ryggen helt död (igen)

    AXLAR

    Militärpress – Gick inge vidare idag, ont i axeln efter lördagens festande (vet ej varför)
    15*20kg
    8*50kg
    6*60kg
    5*60kg

    Framåtlutade sidolyft
    10*11kg
    6*12kg
    8*16kg – DROP – 4*12kg – 8*6kg

    Gjorde ett par övningsförsök på Human Flag på slutet sen fick det vara nog! Nöjd med marklyften iaf, det uträknade 1RM landar på 231kg. Måste dock testa att lyfta 220kg först kanske :p

    Nu frukost, fläskkarrér, champinjoner, purjolök, creme fraiche står på menyn!

    #217253

    Helt underbara marklyft, din tok! Sjukt bra jobbat, speciellt efter ett uppehåll, jag förstår inte hur vissa av er klarar av det..

    Keep it up!

    #217254
    Nic Nordin wrote:
    Helt underbara marklyft, din tok! Sjukt bra jobbat, speciellt efter ett uppehåll, jag förstår inte hur vissa av er klarar av det..

    Keep it up!

    Tack, siktade på en 4:a men det blev lite mer.. :p

    Det brukar ju vara etter en ordentlig vila som det går riktigt jävla bra! Visar på hur viktig vilan och återhämtningen är för prestationen! :emo-thumb

    #217255

    Helt sjuka marklyft! Riktigt snyggt!

    #217256

    Satan va starkt!!! :worship: :up:

    #217257
    faran wrote:
    Helt sjuka marklyft! Riktigt snyggt!
    Johnny Furu wrote:
    Satan va starkt!!! :worship: :up:

    Tack, ja det gick läskigt bra idag! Sjukt nöjd, min rygg är fan helt slut nu och det är underbart.

    Bröstträning på onsdag, dags att ladda inför det? :up:

    #217258

    Jag ska nog inte bjuda in dig till gymmet för ett ryggpass med marklyft. Kommer ju bli rejält förnedrad! Instämmer i kören, grymt jobbat!

    #217259
    biffen669 wrote:
    Jag ska nog inte bjuda in dig till gymmet för ett ryggpass med marklyft. Kommer ju bli rejält förnedrad! Instämmer i kören, grymt jobbat!

    Alla har ju sin favoritövning! Jag är väl bra anpassad för marklyft antar jag. Långa armar kanske. ;)

    Tack iaf, du dwarfar mig troligtvis i precis allt annat så jag bugar fortfarande för dig. :worship:

    #217260
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack, ja det gick läskigt bra idag! Sjukt nöjd, min rygg är fan helt slut nu och det är underbart.

    Kan det ha varit laddningen med smörgåstårtan? :p

    #217261
    faran wrote:
    Kan det ha varit laddningen med smörgåstårtan? :p

    Den spelade troligtvis en ganska stor roll ja, 2,5v vila från marklyft + 4000kcal kvällsmat innan läggdags dagen innan. :up:

    Kan ju säga att jag inte var speciellt hungrig någon gång under dagen igår.

    #217262

    Gött bröst/magepass idag! Sugen på att maxa med och det gick bra ;)

    BRÖST

    Bänkpress
    15*40kg
    6*80kg
    2*100kg
    1*112,5kg
    1*130kg
    1*132,5kg
    0*135kg – Nära men inte riktigt (sitter nästa gång ;))
    6*110kg
    9*99kg
    12*90kg

    Sneda hantelflyes
    6*18,5kg
    6*23,5kg
    6*21kg

    MAGE

    Stående crunches i maskin
    10*80kg
    10*80kg
    12*70kg

    Situps i bräda med medicinboll kastad mot mig
    20, 20

    Sneda kast med boll mot vägg
    10, 10

    Riktigt skönt, kul med nya PB också! :up:

    Blir kanske ett benpass imorgon, ska ut på krogen samt på en stor studentfest torsdag, fredag och lördag så det blir inte mycket till träning under helgen.

    #217263

    Förbaskat vilka pressar!! 132,5 var helt över min förväntan. Förbaskat, nu måste jag verkligen sätta fart! Bra gjort! :emo-thumb

    #217264

    Grymt bra pressat Tommy, riktigt imponerande, verkligen! Stark som en oxe du :up:

    #217265

    Sjukt stark du är och en fin fysik har du, gillar specielt dina stockar till ben! Är riktigt imponerad utav dig :D

    #217266
    Wabban wrote:
    Förbaskat vilka pressar!! 132,5 var helt över min förväntan. Förbaskat, nu måste jag verkligen sätta fart! Bra gjort! :emo-thumb

    Haha, kul att kunna chocka lite iaf. Tack ska du ha, det är jämn kamp! ;)

    Nic Nordin wrote:
    Grymt bra pressat Tommy, riktigt imponerande, verkligen! Stark som en oxe du :up:

    Tack Nic! Ja träningen går sjukt bra nu, kaloriöverskott + RPT upplägget med lågvolym har jag att tacka för ökningarna. ;)

    Marcus Wikström wrote:
    Sjukt stark du är och en fin fysik har du, gillar specielt dina stockar till ben! Är riktigt imponerad utav dig :D

    Tack du glade!

    Kul att kunna imponera på någon iaf, benen ska smiskas lite imorgon. Kan se om jag lyckas knäppa några bilder på dagsformen i samma veva.

Viewing 15 posts - 706 through 720 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.