Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 751 through 765 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217297

    Ser bra ut Tommy! :up:

    #217298
    Gober wrote:
    Nejdå, jag skojade bara lite såhär på onsdagskvällen. Det var mer ett slags beröm till dig.

    Jo jag förstod allt detta, mitt var väl lite skrivet med humorn i tanken med. Men svårt att uttrycka sig solklart med smilisar bara.

    Wabban wrote:
    Saaablaaaaaaaaar!!

    I annan form för den som inte förstår: Bra pressar pojk. Du tar ikapp bra!!

    Tack, jag förstod faktiskt saaaaablaaaaaar, även om jag själv hade skrivit faaaaaaaaaaaaaaaan :)

    Albin wrote:
    Good work mate!

    Thanks mate.

    Västkustarn wrote:
    Ser bra ut Tommy! :up:

    Tack du glade från rätt sida Sverige. ;)

    #217299

    Fasen Tommy du börjar ju jaga kapp mig i bänken snart också! Bra kämpat mannen och kanske blir en till gren i våran lilla ”westcoast/eastcost battle”:D!

    #217300
    biffen669 wrote:
    Fasen Tommy du börjar ju jaga kapp mig i bänken snart också! Bra kämpat mannen och kanske blir en till gren i våran lilla ”westcoast/eastcost battle”:D!

    Wohooo! :bb:

    Du böjde väl förvisso typ en 8:a på 130kg lr något i ditt senaste benpass så där är det fortfarande en bit kvar! :)

    Sen är du ju snyggare också, vilket egentligen är huvudsaken :o[/b]

    #217301

    Tentade i morse i Allmän psykologi, det gick bra. Sen direkt från tentasalen till gymmet och rensa skallen. Riktigt skönt, ett bra pass blev det med! :up:

    BEN

    Startade upp med lite rörlighetsträning

    Knäböj
    10*40kg
    8*80kg
    4*100kg
    2*115kg
    8*125kg
    10*115kg
    13*107kg

    Sittande bencurl
    Körde 10-12 reppare på runt 160lbs sedan dropset från max till noll
    1*200lbs
    1*180lbs
    2*160lbs
    8*140lbs
    6*120lbs
    4*100lbs
    4*80lbs
    5*60lbs
    4*40lbs – :(

    Sittande benspark
    2*260lbs – Fullt mag
    4*220lbs
    4*180lbs
    6*160lbs
    6*140lbs
    4*120lbs
    5*100lbs
    3*80lbs

    VADER

    Vadpress i benpressen
    10*100kg
    15*140kg
    15*160kg
    15*160kg
    13*160kg
    10*160kg – :(

    Riktigt skönt pass, flimmer framför ögonen vid knäböjen. Höll en bra böjform genom hela övningen. Det här kommer förmodligen resultera i grov DOMS framöver men det får det vara värt.
    Sitter nu och äter lösgodis och väntar på att magen ska klara av att äta frukost! :up:

    #217302

    Sjukt bra böjt, din tok! Att sedan köra ett dropset av det slaget efteråt, that’s brutal!

    #217303
    Nic Nordin wrote:
    Sjukt bra böjt, din tok! Att sedan köra ett dropset av det slaget efteråt, that’s brutal!

    Tack, just det skulle skriva ut PB nu för tiden ja. I såna fall var det PB i böjen idag igen ;)

    PB i varje pass är ju tanken och det har funkat 6 veckorna iaf :emo-thumb

    #217304
    Tommy Ivarsson wrote:
    Knäböj
    10*40kg
    8*80kg
    4*100kg
    2*115kg
    8*125kg
    10*115kg
    13*107kg

    Härligt böjt :D men man kan inte frövänta sig annat med dom där 2 stora påkarna du har!

    #217305
    Marcus Wikström wrote:
    Härligt böjt :D men man kan inte frövänta sig annat med dom där 2 stora påkarna du har!

    Tack, såg att du inte var så långt efter iaf…. Kämpa kämpa, jaga jaga.. :D

    #217306

    Jag instämmer i kören. Imponerande knäböj!

    #217307
    faran wrote:
    Jag instämmer i kören. Imponerande knäböj!

    Tack! :up:

    Får se hur det ser ut med kosten imorgon, ska var i Göteborg hela dagen på Sportlife City på en TRX-utbildning så jag kommer äta den maten som serveras men får väl se till att äta ordentligt. :)

    Ikväll var det tacokväll med några kompisar, åt som en häst och gick upp 2,4kg under sittningen. Slutvikten för kvällen blev 92,2kg.. Aldrig vägt så mycket i hela mitt liv, men kul som fan var det. Vi tävlade givetvis om vem som kunde gå upp mest i vikt, tävlingsskallar har vi nämligen allihop :D

    Får se vad morgonvikten säger, nu läggdags. Uppstigning om 5½h sen är det fest på kvällen som gäller. Hårt att vara student ;)

    #217308
    Tommy Ivarsson wrote:
    Du böjde väl förvisso typ en 8:a på 130kg lr något i ditt senaste benpass så där är det fortfarande en bit kvar!

    Sen är du ju snyggare också, vilket egentligen är huvudsaken :o[/b]

    Du låg ju på 125kg x 8. Det ligger ju farligt nära och handlar mest om ditt kanske lite för hårda festande:)?! Får sluta fjollträna quadsen nästa knäböj och göra en 8:a på 140kg så man kan sova i lugnt några veckor till:p!

    Hahaha, snyggare vet jag inte. Fetare, JA! Kanske lite grövre. Men det kommer snart på dig också. Jag har ju lite mer erfarenhet…:nerd:

    #217309
    biffen669 wrote:
    Du låg ju på 125kg x 8. Det ligger ju farligt nära och handlar mest om ditt kanske lite för hårda festande:)?! Får sluta fjollträna quadsen nästa knäböj och göra en 8:a på 140kg så man kan sova i lugnt några veckor till:p!

    Hahaha, snyggare vet jag inte. Fetare, JA! Kanske lite grövre. Men det kommer snart på dig också. Jag har ju lite mer erfarenhet…:nerd:

    För hårt festande finns inte i min värld! Träningen går riktigt bra nu och då har jag till och med höjt festdosen något.. :D

    Kör en 8:a på 140kg så jag får något högre mål att sikta mot :emo-thumb

    #217310

    Ett lugnt discopass idag, jag är lite förkyld och småsnuvig så jag tog det lugnt. Har även ont i vänster bicepsfäste vid armvecket, men det ska fixas med lite vila + tigerbalsam :)

    BICEPS

    Hantelcurl – Tungt idag
    10*11kg
    6*21kg
    4*28,5kg
    4-5*26kg
    8*21kg

    Stångcurl
    6*40kg – Kändes i fästet så jag lade ner

    TRICEPS

    Dips
    6*KV
    8*KV+20kg
    6*KV+30kg
    6*KV+40kg
    4*KV+50kg
    3*KV+55kg
    2*KV+60kg
    1*KV+70kg

    Enarms tricepsextensioner i kabelmaskin
    10*25kg
    10*30kg
    8*30kg
    7*30kg

    Körde lite rotatorcuffsträning samt lite MAQ funktionell rörlighetsträning.
    Nu blir det en ordentlig omelettfrukost och sen ska jag iväg på arbetsintervju, mycket festande nu och det kostar pengar så ett extraknäck vore nice.. :emo-thumb

    #217311

    Grymma hantelcurl och dips! Massive!

    :up:

Viewing 15 posts - 751 through 765 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.