Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 811 through 825 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217357

    Fan riktigt fina marklyft, riktigt imponerad faktiskt.

    #217358
    ralle12 wrote:
    Fan riktigt fina marklyft, riktigt imponerad faktiskt.

    Tack, ska försöka få filmat nästa pass med tänkte jag. Måste ju ha film på första gången då man tränar på 200kg.. :D

    #217359

    Ben idag, gick riktigt bra igen!

    Började med lite komplex rörlighetsträning enligt MAQ sen jävlar!

    BEN

    Knäböj
    10*60kg
    6*90kg
    2*110kg
    1*115kg
    9*128kg – PB
    11*117kg
    13*110kg

    Riktigt skönt, det är väl egentligen som vanligt PB i alla arbetsseten men jag skriver ut PB i det första arbetssetet bara.

    Lårcurl på boll
    10 – Båda ben
    6, 6, 4 – Ett ben
    10 – Båda ben

    Rumänska splitböj med hantlar
    12*15kg
    12*23,5kg
    11*23,5kg

    VADER

    Vadpress i benpressen
    12_120kg
    12*150kg
    12*170kg – PB
    12*170kg
    11*170kg – DROP – 10*130kg
    Kan ha gjort något set till på 170kg men är lite osäker

    Nu är det frukost – 530gr flsäkfilé, 150gr champinjoner och en lämplig kolhydratskälla till ;)

    [http://img340.imageshack.us/i/dsc00730it.jpg/ [img=http://img340.imageshack.us/img340/6109/dsc00730it.jpg]]

    #217360

    Grymt djävla bra gjort med marklyften tommy!:up:

    #217361
    Tommy Ivarsson wrote:
    bild
    [http://img340.imageshack.us/i/ds.jpg/ ]

    Eftersom du valde att lägga godiset på tallriken genom som jag tror fotograferingssyfte hoppas jag verkligen att du åt det med kniv&gaffel! :D
    Godiset blev antagligen lite kletigt från maten

    Går bra för dig nu, intressant läsning och bra mat. Keep it up!

    #217362
    Lowgrein wrote:
    Grymt djävla bra gjort med marklyften tommy!:up:

    Tack ska du ha! Marklyften går riktigt bra, det är skitkul :D

    ErikHB wrote:
    Eftersom du valde att lägga godiset på tallriken genom som jag tror fotograferingssyfte hoppas jag verkligen att du åt det med kniv&gaffel! :D
    Godiset blev antagligen lite kletigt från maten

    Går bra för dig nu, intressant läsning och bra mat. Keep it up!

    Haha, japp, jag tog bort de med papper på men annars åts faktiskt större delen utav godiset med gaffel! Provade även lite olika mixar, typ lakrits, fläskfilé och Mango Rajasås ihop samt vingummi med Mango Raja osv.. Alla mixar var väl inte jättegoda men ingen mix var direkt äcklig iaf.
    Fläskfilé + lakrits rekommenderas :up:

    Ja det går riktigt fint nu, kul som fan! RPT-upplägget ihop med ett litet lätt överskott ser till att det går som jag vill!

    #217363

    Haha snygg måltid! :D

    Riktigt bra knäböj! Du är en stark pojk!

    #217364

    Jag tänkte skriva precis det som faran skrev, men det vore ju inget kul, så jag får väl skriva något annat..

    Hehe vacker måltid! ;)

    Grymt suveräna benböj! Du klarar av att lyfta tunga vikter.

    :D

    #217365
    faran wrote:
    Haha snygg måltid!

    Riktigt bra knäböj! Du är en stark pojk!

    Ja den satt som en smäck! Det var ju dagens första måltid så jag känner att det kan bli lite tungt att nå kaloriöverskott idag men jag ska jobba på det nu ikväll :)

    Tack iaf!

    Nic Nordin wrote:
    Jag tänkte skriva precis det som faran skrev, men det vore ju inget kul, så jag får väl skriva något annat..

    Hehe vacker måltid! ;)

    Grymt suveräna benböj! Du klarar av att lyfta tunga vikter.

    :D

    Tack Nic, min trogne följeslagare! :emo-thumb

    Ja men jag kan inte lyfta tungt nog, mer vikt varje vecka.. ;)

    #217366

    haha du e för härlig, go mat! :) Lite godis e ju ingen fara med iaf ;) varför gjorde du bara en 1a på 115kgs böjen? barab för å ”spara” energin till 128?

    #217367
    LyftarBruden wrote:
    haha du e för härlig, go mat! :) Lite godis e ju ingen fara med iaf ;) varför gjorde du bara en 1a på 115kgs böjen? barab för å ”spara” energin till 128?

    1:an på 115kg var bara ett anpassningsset, så att inte hoppet upp till arbetsvikten i första arbetssetet skulle bli för stort.

    Ingen energisparningstaktik eller så, ville mest bara ha lite viktvana innan de riktiga böjarna drog igång. :)

    #217368

    I see, själv e jag som setgar med 5kgs upp. max 7,5kgs. Så för mig blir de enhel del reps å set. Jag kör skiten ur mig totalt i alla set! På något vis kommer jag upp på max vikter ändå, men visst skulle jag orka ÄNNU högre vikt ändå, vill jag verkligen upp på max 1or och nytt PB så kör jag ju såklart lite annorlunda.
    Jag tänkte gå in i en högreps period nu, skönt att variera. Haha, hoppas du ens fröstår vad jag menar, jag tränar mina ben ”hopplöst” som endel säger, men å andra sidan e de min bästa kroppsdel:) folk vågar inte påpeka min benträning, dom vet väl att jag kan de. Värre har jag med triceps, donm jävlarna får man ju aldrig kontakt med nu för tiden

    #217369
    LyftarBruden wrote:
    I see, själv e jag som setgar med 5kgs upp. max 7,5kgs. Så för mig blir de enhel del reps å set. Jag kör skiten ur mig totalt i alla set! På något vis kommer jag upp på max vikter ändå, men visst skulle jag orka ÄNNU högre vikt ändå, vill jag verkligen upp på max 1or och nytt PB så kör jag ju såklart lite annorlunda.
    Jag tänkte gå in i en högreps period nu, skönt att variera. Haha, hoppas du ens fröstår vad jag menar, jag tränar mina ben ”hopplöst” som endel säger, men å andra sidan e de min bästa kroppsdel:) folk vågar inte påpeka min benträning, dom vet väl att jag kan de. Värre har jag med triceps, donm jävlarna får man ju aldrig kontakt med nu för tiden

    Aah, du kör ett pyramidupplägg då!

    Körde det förr, men för min del fungerar en omvänd pyramid mycket bättre. Tar ut mig fullständigt i första arbetssetet och sen trappar jag ner. På så vis slipper jag transportsträckan upp till mina nya PB-vikter ;) men har ändå möjligheten att mata ur all energi som finns i musklerna.

    Men har du bra ben så gör du ju något rätt, inte så mycket konstigare än så! :emo-thumb

    Nu över till dagens pass, en underbar vän till mig tvingade mig nästan till gymmet genom mental psykologi. Och det är grymt uppskattat, iaf nu i efterhand.

    BICEPS

    Stångcurl
    10*20kg
    6*30kg
    10*40kg
    6*45kg
    6*45kg

    Enarms hammercurl i scottbräda
    8*13,5kg
    8*13,5kg
    7*13,5kg

    TRICEPS

    Smalbänk
    15*50kg
    10*60kg
    8*80kg
    6*85kg
    12*60kg

    Repextensioner
    Runt 10-12reps i 3 set på runt 50kg
    Sedan Myo-reps på 40kg – 10-3-3-3-3-3

    Stretchade hamstrings, ländrygg, arsle och bröstrygg sen fick det räcka. Just det ja, satt lite på en balansboll och velade med.

    Underbar pump idag. Nu är det en tablettask Salta katten som ska ätas upp och snart käk! :up:

    #217370

    Kom på vad jag glömde. Körde ju även lite höftjuckande!

    Liggande höftextensioner
    6*120kg
    6*160kg
    6*180kg

    Bra explosivitet i höften, hade mycket väl kunnat gå högre i vikter men vill inte överbelasta korsryggen för mycket samt att hamstrings kändes av en del från igår.

    Dagens käk med:

    [http://img825.imageshack.us/i/dsc00731hc.jpg/ [img=http://img825.imageshack.us/img825/8720/dsc00731hc.jpg]]

    #217371

    Det blev ett snabbt rygg/axelpass idag, inga marklyft då ryggen inte är helt återställd sedan sist + att jag körde knäböj i förrgår!

    RYGG

    Chins
    6*KV
    6*KV+10kg
    6*KV+20kg
    5*KV+22,5kg
    4*KV+25kg
    4*KV+27,5kg
    7*KV+10kg

    Latsdrag i Freemotionmaskin
    12*140lbs
    12*160lbs
    10*180lbs

    Kabelrodd
    8*110kg
    12*95kg

    AXLAR

    Militärpress
    15*40kg
    8*50kg
    6*60kg
    5*65kg
    6*60kg
    12*40kg

    Framåtlutade hantelshrugs
    15*41kg
    15*41kg – De har inga tyngre hantlar :(

    Framåtlutade stångshrugs
    12*100kg

    Det var allt, fick stressa iväg till stan för inköp av lite hawaiiskjorta, stråhatt, brun utan sol och speedos samt sprit.

    Nu frukost! See ya :up:

Viewing 15 posts - 811 through 825 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.