Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216622
    malawiglenn wrote:
    frontböj minsann! fy fan :D

    bästa benövningnen!

    Ja det är fan en riktig höjdarövning för de stackars små låren. Ger bålen ordentligt med stryk också…. :emo-thumb

    #216623

    Efter två hektiska arbetsdagar och endast 4 timmars sömn inatt så blev det ett bra träningspass… Blev bjuden på glass på jobbet idag så jag kanske ska tacka glassen för all extra energi som fanns i kroppen… :D

    ÖVERKROPP

    Marklyft
    10*60kg
    8*110kg
    6*140kg
    4*160kg
    3*170kg – Bälte och remmar härifrån
    3*170kg
    3*170kg

    Lutande hantelpress – Excentriska, dvs lååååångsamt nedåt
    20*15kg
    10*30kg
    8*36kg
    7*36kg
    6*36kg

    Tricepsextensioner över huvudet – Frenchpress heter den väl :)
    10*30kg
    10*30kg
    9*40kg
    7-8*40kg

    Stångcurl
    15*30kg
    10*40kg
    8*40kg

    Kettlebellssving åt sidan – Enarms med rotation utav bål samt böj i knäna
    12*10kg
    12*16kg
    10*20kg
    10*20kg

    Chins – KV
    7, 7

    Situps i situpbräda – KV+10kg
    2*Max
    Helt slut i magen efter marklyften så det blev inte många

    Avslutade med 10min på crosstrainern, det blev grillat hemma ikväll. Grillade en makrill och en bit fläskkaree´, till det severades hemmagjord potatissallad, bearnaisessås, tomat, citron, lite flingsalt och en kall öl

    #216624

    Så efter en livad helg med mycket god mat och alkohol så drog träningen igång idag igen. Kommer försöka träna imorgon och på torsdag också, fredag-söndag kommer jag inte kunna träna nämligen.

    Ack denna sommar, för lite tid till träning och för mycket roligt man vill hinna med :D

    PS: Glömde mina träningskläder hemma så det blev ett träningspass i strumplästerna och med 3/4 brallor men det gick bra ändå! ;)

    UNDERKROPP

    Knäböj i Smith – Explosiva upp och långsamt ner
    10*67kg
    7*87kg
    6*97kg
    5*97kg
    6*87kg
    Kan ha gjort ett set till, minns inte riktigt

    Enbens lårcurl i CC – Kort vila
    10-12*30kg
    9*30kg
    6*30kg

    Frontböj i Smith
    6*77kg
    10*67kg
    9*67kg

    Benpress – Långsam excentrisk fas
    10*100kg
    10*150kg
    8*200kg
    8*200kg
    6*200kg

    Enbens vadpress i benpress
    12*50kg
    10*60kg
    10*60kg
    8*60kg
    5*70kg
    12*50kg

    Stod på ett ben på en balansplatta (halv boll) mellan många utav seten, min vänstar fotled är inte som den ska och har bråkat i ett halvår nu. Det knäpper i den hela tiden precis som om en muskel eller dess sena hoppar över malleolen på utsidan. Stör inte i vardagen men det begränsar min dorsalflexion i fotleden vilket påverkar allt från knäböj till vadpressr :(

    Nåväl, ingen dagsformsbild nu kan jag lova, känner mig som en flodhäst. Ni får nöja er med dagens middag – Lax/räkgegga blandades med pasta och hux flux blev det en laxpasta med lite räkor :D

    [http://img832.imageshack.us/i/dsc00188q.jpg/ [img=http://img832.imageshack.us/img832/7277/dsc00188q.jpg]]

    #216625

    Bra pass Tommy!

    Å maten ser riktigt smaskens ut!:up:

    #216626
    Undertaker wrote:
    Bra pass Tommy!

    Å maten ser riktigt smaskens ut!:up:

    Tack du! Fortfarande inga PB vikter direkt men jag är nöjd med mina pass ändå… :)

    Maten blev riktigt bra, experimenterade som vanligt i köket (tycker sånt är skitkul) och idag lyckades jag igen ;)

    #216627

    Överkropp idag, gick riktigt bra. Dagens PWO blev en skål vaniljglass och 2 koppar kaffe. Det räckte bra för gott om energi hade jag på gymmet. :emo-thumb

    Gick 5min på löpbandet medans jag inväntade träningskompisarna, lagom uppvärmning!

    ÖVERKROPP

    Bänkpress
    15*50kg
    6*90kg
    6*100kg
    3*110kg
    16*70kg – FU

    Chins KV
    10, 9, 9

    Tricepsextensioner bakom nacken – Sittande med hantel
    12*25kg
    10*30kg
    10*30kg
    9*30kg

    Fällkniven – Blandade sneda och raka
    8, 8, 7

    Bicepscurl – EZ-stång
    15*27kg
    12*37kg
    10*37kg
    9*37kg

    Stående hantelpress
    10*18kg
    8*20kg
    8*20kg

    Snabbt och bra pass, blev en hel del supersetande som vanligt för att hålla nere tiden på passet.
    Dagens middag efter gymmet blev 4 skivor blodpudding med lingonsylt, 100gr bacon, 150gr keso, 2 stekta ägg och lite bladspenat samt 1 glas mjölk. Fikade lite sen med och då slank en cocosboll ner ihop med kaffet! :D

    Har två halvkroppsmassager inbokade ikväll, den ena är avklarad och om en halvtimma är det dags för nästa… Räknar detta som bra cardio! :emo-thumb

    #216628
    malawiglenn wrote:
    sådär ja, nu börjar du klättra upp till de gamla vanliga bänkvikterna!

    Du kan inte fixa film på dem? Alltid intressant att se andra bänka eftersom jag suger på det haha

    glass och kaffe = bästa PWO’n!!! (och godaste hehe)

    Ja, sakta men säkert! Dock blev det lite lättare bänkpressar idag då tisdagens bänkande fortfarande känns av lite :)

    Kan försöka fixa en film på bänkpressarna nästa vecka någon gång.

    #216629

    Körde ett helkroppspass idag eftersom jag inte kommer hinna träna förrän på måndag igen, dagens PWO blev 1 kopp kaffe, 2 skivor ost och en näve russin. Funkade inte lika bra som glass men det fick duga (glassen är slut :()

    Roddmaskin i 2-3 min som snabb uppvärmning, 30 grader ute och 25 grader inne på gymmet så jag kände mig ganska varm även utan uppvärmning.

    HELKROPP

    Marklyft
    10*50kg
    8*100kg
    6*140kg
    4*150kg
    4*160kg – Bälte härifrån
    3*170kg
    4*140kg

    Frontböj
    10*50kg
    10*70kg
    8*70kg
    6*70kg
    25*70kg – Breathing squats :(

    Stående militärpress
    10*20kg
    8*40kg – Bakom nacken
    6*45kg – Bakom nacken
    8*45kg – Framför

    Bänkpress – FU, explosiva upp och lång excentrisk fas
    15*50kg
    13*50kg
    10-12*50kg – Brände som bara faan

    Enarms pushdowns i CC
    12*30kg
    10*35kg
    9*35kg
    8*35kg

    Hantelcurl – Explosiva med lång excentrisk fas
    10*15kg
    8*20kg – Båda armar samtidigt
    8*20kg – Båda armar samtidigt
    7*20kg

    Situps på boll
    2*15-20

    Vadpress i benpress
    3*12-15 på 80-100kg

    Det var nog allt tror jag, körde mark, böj, bänk ensamt och supersetade sedan resten.
    Tog ett litet kort på dagsformen också, alltid kul med lite bilder…

    [http://img202.imageshack.us/i/dsc00191if.jpg/ [img=http://img202.imageshack.us/img202/7772/dsc00191if.jpg]]

    #216630

    Ahafan, det är här du håller hus! :D

    Satan i gatan vilka pass du drar av! Jag skulle aldrig orka köra sådär många övningar i ett och samma pass :D Imponerande!

    Kul med alla bilder också, fortsätt med dem :up:

    Lycka till i fortsättningen!

    #216631
    Nic Nordin wrote:
    Ahafan, det är här du håller hus! :D

    Satan i gatan vilka pass du drar av! Jag skulle aldrig orka köra sådär många övningar i ett och samma pass :D Imponerande!

    Kul med alla bilder också, fortsätt med dem :up:

    Lycka till i fortsättningen!

    Ja, jag kunde ju inte fortsätta i den förra journalen då Alströmer är avklarat. Min första journal stämmer inte heller längre. Så med nya mål fick det bli en ny journal. :emo-thumb

    Så välkommen in hit så ofta du bara vill….

    Kan inflika att jag precis kommit hem från en livad helg i Halmstad med massvis med god (flötig) mat och överdrivet mycket alkohol, godis och snacks….

    Kommer köra igång en ny träningsvecka imorgon, blir ett överkroppspass imorgon förmiddag. Ikväll är det slappande i soffan med en bra film. en påse godis och 1,5l sprite zero som gäller :up:

    #216632

    Överkroppspass idag, kände mig inte fräsch i varken kropp eller huvud under passet. Sviterna från helgen hänger troligtvis kvar lite, det blev en liten blodsockerdipp mitt under passet med vilket tog all energi ur kroppen.
    men jag ska göra en liten redovisning iaf ;), lade in lite lätt cardio på slutet då jag känner mig allmänt svullen efter helgen.

    ÖVERKROPP

    Chins KV
    10, 10, 8, 7

    Flyes i CC
    12*30kg
    9*35kg
    8*35kg

    Omvänd pec-deck
    15*4plattor
    15*5plattor
    10*6plattor

    Situps i situpbräda – Blandade sneda och raka
    2*Max

    Pushdowns i hiss – I—I handtag
    8*35kg
    7*35kg
    7*35kg
    Tänkte köra med 30kg men viktplattorna klibbade ihop sig så 35kg hängde i magget och då var det ju bara att köra på det :D

    Promenad på bandet: 8,0km/h, incline 1 i 21 minuter

    Körde som sagt ett väldigt lätt pass, supersetande och högt tempo så det gick fort men inga direkta märkvärdiga vikter eller övningar!
    Nu blir det frukost sedan jobb mellan 14-22.00.

    #216633

    Kan vara bra med ett lätt pass så nervsystemet får ta det lilla lugna ibland! Fast hur tungt och jobbigt det känns….:up:

    #216634

    Alkohol är ett riktigt katabolt gift som sätter sina djupa spår långt in i systemet….Men skönt att köra ett litet pass i alla fall och svettas ut gifterna!

    #216635
    Undertaker wrote:
    Kan vara bra med ett lätt pass så nervsystemet får ta det lilla lugna ibland! Fast hur tungt och jobbigt det känns….:up:

    Ja, fast mitt nervsystem är knappast överbelastat just nu. Speciellt inte med tanke på den låga träningsfrekvens jag kör nu.
    Dock kändes alla vikter tyngre idag än vad de egentligen är, men jag skyller på helgens sviter. Underkroppspass imorgon, får se om det går bättre.

    #216636
    biffen669 wrote:
    Alkohol är ett riktigt katabolt gift som sätter sina djupa spår långt in i systemet….Men skönt att köra ett litet pass i alla fall och svettas ut gifterna!

    Ja, att alkohol är ett gift måste jag absolut hålla med om ;) Men får hoppas på ett bättre pass imorgon, ska försöka sova ut imorgon med så jag bara sovit totalt 16-17h de senaste tre nätterna.

    Här är dock lite intressant läsning om Alkohol och träning ihopskrivet utav Martin Berkhan. Enligt detta verkar det inte som om alkohol är fullt så farligt som många tror…. :)

    [http://www.leangains.com/]

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.