Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 886 through 900 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217432

    Jag hyllar precis som övriga dina insane marklyft!
    Men icke att förglömm chinsen!
    Otroligt starkt att dra iväg de chins-seten efter marklyften

    #217433
    Wabban wrote:
    Grymling grymling grymling!
    Martin_Matti wrote:
    Jag hyllar precis som övriga dina insane marklyft!
    Men icke att förglömm chinsen!
    Otroligt starkt att dra iväg de chins-seten efter marklyften

    Tack boys, ja chinsen gick betydligt bättre än förväntat. Det brukar i vanliga fall inte vara någon bra idé att köra mark och chins samma pass. Eller ja, bra idé är det väl men jag orkar aldrig lika mycket i chinsen under marklyftspassen. Men nu gick det bra :)



    Fick nästan tag i filmen igår, kompisen började skicka över den, men då det är HD-kvalitet tar det evigheter och anslutningen bröts. Gör ett nytt försök ikväll kanske.

    Förövrigt är det ny bottennoterad morgonvikt, askasst – 87,8kg. Längesedan jag vägde så lite nu :(

    Ingen träning idag, sov över hos en tjejkompis inatt så dåligt med sömn + en sjuhelvetes träningsvärk i korsryggen ifrån gårdagens marklyft. :(
    Ska jobba 15-19 och sedan 02.30-06.30 inatt så det kan bli lite dåligt med sömn framöver också!

    #217434
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ingen träning idag, sov över hos en tjejkompis inatt så dåligt med sömn + en sjuhelvetes träningsvärk i korsryggen ifrån gårdagens marklyft. :(
    Ska jobba 15-19 och sedan 02.30-06.30 inatt så det kan bli lite dåligt med sömn framöver också!

    Hur kan man få dåligt med sömn om man sover? :D

    Fan, inte dåliga chins heller… men på nåt sätt så föll dom i skuggan av marklyften!

    #217435
    Johnny Furu wrote:
    Hur kan man få dåligt med sömn om man sover? :D

    Fan, inte dåliga chins heller… men på nåt sätt så föll dom i skuggan av marklyften!

    Man sover bara några få timmar under en hel natt och ägnar resten av all tid till annat…. :whistle:

    Ja chinsen var jag riktigt nöjd med, dock är det korsryggen som känns något jävulskt idag. Träningsvärken gör sig påmind bara jag tar djupa andetag… :D

    #217436

    Jobbade inatt så lite dåligt med sömn (typ 4-5h), men jag drog mig till gymmet ändå. Körde dock helt själv idag, dvs ingen passare så jag vågade inte riktigt gå all out i bänkpressen.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*50kg
    6*70kg
    6*100kg
    2*105kg
    1*110kg
    4*120kg
    8*108kg
    10*100kg
    8*80kg – Långsam excentrisk fas och med stopp

    Pullovers
    10*21kg
    10*31kg
    8*36kg
    6*36kg

    MAGE

    Crunches i maskin
    10*90kg
    10*80kg
    9*80kg

    Sneda situps
    30st
    20st rotationer med 10kg viktskiva

    Avslutade med lite balansering på boll och lite stretching utav arslet. Snabbt pass idag, det tog knappt 1h

    Nu blir det byggarfrukost, 600gr kyckling stekt med 2,5dl creme fraiche (chili/paprika) samt stekta nudlar till det! ;)

    #217437

    Dålig sömn innan bröstpassen på sistone.
    Oavsett så tränar du på grymma vikter, speciellt bänkpressen, det är imponerande:)
    Du får lära mig tekniken i bänkpress, så jag kan öka lite där:D

    #217438
    Martin_Matti wrote:
    Dålig sömn innan bröstpassen på sistone.
    Oavsett så tränar du på grymma vikter, speciellt bänkpressen, det är imponerande:)
    Du får lära mig tekniken i bänkpress, så jag kan öka lite där:D

    Ja det har blivit så att jag har jobbat natten innan bröstpasset nu två veckor i rad. Men nästa vecka jobbar jag bara på tisdag och bröstpasset brukar infinna sig under slutet av veckan så då jävlar ska jag vara laddad! :emo-thumb

    Svårt att lära teknik via nätet, allra bäst blir det om någon visar dig! Det gör mycket iaf när man får ordning på tekniken, framförallt så är det betydligt skonsammare för axlarna!

    #217439

    Du får du allt ta och hejda Tommy. Vikterna flyger ju upp som papper i denna journal. Marken är redan sjukt brutala och jag har ingen chans nu. Nu kommer du smygandes i bänken sakta med säkert även där. Jag får nog skaffa dig en brud så du får utlopp för din energi kommer någon annanstans:D!

    #217440
    biffen669 wrote:
    Du får du allt ta och hejda Tommy. Vikterna flyger ju upp som papper i denna journal. Marken är redan sjukt brutala och jag har ingen chans nu. Nu kommer du smygandes i bänken sakta med säkert även där. Jag får nog skaffa dig en brud så du får utlopp för din energi kommer någon annanstans:D!

    Haha, nä här ska inget hejdas! :D

    Denna vecka har dock gått lite segare än tidigare, har även tappat 1-1,5kg i vikt vilket troligtvis förklarar den uteblivna stegringen för stunden. Tidigare har jag blivit tyngre varje vecka ihop med att viktern apå gymmet gått konstant uppåt. Nu var första veckan då vikterna knappt rört sig och kroppsvikten droppat så jag ser ett samband! :whistle:

    Kom precis hem från en date så tjejfronten jobbar jag allt på, dock inte sugen på förhållande men det är en annan femma och har inget direkt med denna journal att göra :p

    #217441

    Blev väl inget jättebra pass idag! Lågt blodsocker ställde till det lite och energin var därmed inte tillgänglig. 2,2mmol/l efter passet är långt ifrån optimalt om man säger så. :

    Korsryggen fortfarande sliten sedan marklyften, men körde lite högreps istället. Fick avbryta pga ryggen och inte benen denna gång.

    BEN

    Knäböj
    10*60kg
    6*80kg
    4*90kg
    20*100kg

    Frontböj
    10*75kg

    Rumänska splitböj
    10*28,5kg
    8*28,5kg
    8*28,5kg

    Enbens knäböj
    6*40kg
    6*30kg

    VADER

    Vadpress i benpressen
    10*100kg
    10*140kg
    12*180kg
    12*210kg
    12*205kg
    15*180kg
    15*180kg

    Skulle köra lite frivändningar med fokus på teknik på slutet men ett lågt blodsocker gjorde att jag fick avbryta tidigare än planerat.

    Upp på 85kg som tyngst där jag körde några reps. Blev även några hangclean samt endast höftextensioner och shrugs utan att vända upp stången. :up:

    Har jag tur kommer min kompis som har marklyftsfilmen på sin telefon hem idag och jag kanske kan få tag i den ;)

    #217442

    Som vanligt är det inga dåliga vikter du leker med på gymmet! :D

    #217443
    Jimmy124 wrote:
    Som vanligt är det inga dåliga vikter du leker med på gymmet! :D

    Tack du, dock är jag absolut inte nöjd med dagens pass! Men kör övergödning och vila nu framöver och återkommer sen ;)

    #217444

    Morgonvikt – 88,8kg

    Börjar röra sig uppåt igen vilket är skönt, men shit vad det känns som jag äter för att få vågen att gå åt rätt håll.

    Ska sammanställa en liten graf eller något över min viktutveckling i relation till viktökning i någon specifik övning på gymmet lite senare. Men siktar på att nå 90kg först och främst! :emo-thumb

    Och nej, det ska vara hyfsat kvalitativa 90 kg, inte michelinkilon!

    #217445

    Ett bra armpass idag igen! Mer mat under veckan samt ordentlig behövlig sömn ger resultat! ;)

    BICEPS

    Stångcurl
    10*35kg
    8*45kg
    6*55kg – PB
    8*50kg

    Sittande hantelcurl
    6*26kg
    5*26kg
    7*23,5kg

    TRICEPS

    Dips
    20*KV
    10*25kg
    8*40kg
    6*50kg
    5*60kg (nära en sexa)
    3*70kg (nära en fyra)
    2*Ninni (en kompis på runt 67-68kg)

    Smalbänk
    10*60kg
    8*80kg – PB
    8*85kg – PB
    15*60kg

    GREPP

    Dumbellhold
    Max*41kg

    Barhold
    Max*100kg

    Det var dagens strapats, nu blir det käk och sen iväg och jobba 4h! :up:

    Satte ut lite PB för en gångs skull, ska försöka skärpa mig med detta framöver :)

    #217446

    Finfint armpass Tommy, grattis till flera PBn! :up:

    Hur ser rörelsen ut i skivstångscurlen? :)

Viewing 15 posts - 886 through 900 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.