Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 931 through 945 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217477
    psycho wrote:
    Bra lyft Tommy ! men konstigt att du lyfter så tungt och inte fått några synliga ryggmuskler från när vi var på Alströmer
    Jimmy124 wrote:
    bulka bulka bulka! :D

    jag spekulerar bara, jag är inte säker så vi får vänta på tommy.

    Slår ihop ett svar här, jag har jobbat hårt med framförallt latsen. Marken har ökat bra men där har jag mycket teknik att tacka med ;)

    Att muskler inte syns lika bra nu är som Jimmy124 misstänker mycket pga ett lite lager fett. Jag gillar fläsk, det gör mig kramgo, mysig och åtråvärd…. :D

    Gober wrote:
    Oj vad snyggt Tommy, det var det mest imponerande jag sett av dig hittills. Hoppas man kan komma upp på de vikterna i framtiden.

    Tack Gober :)

    Det kommer du, en vacker dag så är du där :emo-thumb

    Kom precis hem från krogen, eller snarare en liten ”efterfest”. Ville dock inte sova borta inatt pga div skäl. Träning om 7h, får se hur det går. Bakfylleträning går bra ibland men ibland går det rent ut sagt åt helvete…

    Uppdaterar imorgon, kan bli en film om allt känns bra..

    #217478

    Hej här är det progression på alla håll! Mkt bra i marken, lite studs men det förringar inte prestationen. Impad!

    #217479
    faran wrote:
    Helt galet snyggt! :worship:

    Yeah! Text book pretty!

    #217480
    Magnus Larsson wrote:
    Hej här är det progression på alla håll! Mkt bra i marken, lite studs men det förringar inte prestationen. Impad!

    Kul att imponera på någpn. Det går bra just nu, jag gillar det! :) Lite Touch and Go blev det men jag försökte kontrollera även den excentriska fasen hyfsat för att det inte skulle bli för mycket studs.

    Jon Larsson wrote:
    Yeah! Text book pretty!

    Tack Jon! :)

    Ska till gymmet nu, axlarna känns helt fräscha och jag känner inte av främre deltoideus någonting så jag ska försöka ge mig på bänkpressandet. Bakfull är jag men hoppas det går bra ändå!

    #217481
    Tommy Ivarsson wrote:
    Bakfull är jag men hoppas det går bra ändå!

    Men Tommy då:nono:! Du ska vara en seriös byggare och inte supa för mycket. Som discobyggare man är ska vi ut snart oxå. Discot stänger 08.00 på morgonen;)! Så blir 12 timmars fest nonstop tills dess….

    #217482
    biffen669 wrote:
    Men Tommy då:nono:! Du ska vara en seriös byggare och inte supa för mycket. Som discobyggare man är ska vi ut snart oxå. Discot stänger 08.00 på morgonen;)! Så blir 12 timmars fest nonstop tills dess….

    Jag är en seriös byggare som super… :|

    Utgång ikväll med men sen är det lugnt fram tills på onsdag iaf!

    Bra pass idag, några PB blev det igen och det mesta kändes bra.
    Bänkpressen sket sig lite, dels för att min kompis som också va bakis kom 40min för sent. Jag väntade in honom och körde således typ 3 uppvärmningar i bänken innan jag kunde köra mitt första arbetsset.

    Blev en film iaf! Träffade racket på 4e repetitionen annars hade nog 5:an suttit.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*50kg
    6*80kg
    4*100kg
    2*110kg
    Sedan väntade och väntade jag så det blev några reps på 100kg efter en stund igen samt en etta på 110kg igen innan arbetssetet
    4*120kg – FILM
    7*110kg
    9*101kg

    Pullovers
    10*36kg
    9*36kg
    8*36kg

    Sneda hantelflyes
    10*21kg
    8*26kg
    7*26kg
    6*26kg

    MAGE

    Crunches i maskin
    10*70kg
    10*90kg
    10*70kg – Sneda
    10*70kg

    Sedan körde jag lite frivändningar, nytt rekord på 107kg :up:

    [youtube=cZW82mkxnlA]

    #217483

    Fint bänkat Tommy, och resten av passet ser inte fy skam ut heller ;)

    Bra teknik i bänken, du bygger upp din brygga på samma sätt som mig i princip :up: Bara jobba på att lyfta av stången smidigare, dvs rakt ut istället för uppåt och sen ut. Spar lite på krafterna i alla fall ;)

    #217484
    Nic Nordin wrote:
    Fint bänkat Tommy, och resten av passet ser inte fy skam ut heller ;)

    Bra teknik i bänken, du bygger upp din brygga på samma sätt som mig i princip :up: Bara jobba på att lyfta av stången smidigare, dvs rakt ut istället för uppåt och sen ut. Spar lite på krafterna i alla fall ;)

    Tack Nic!

    Stången måste ju lyftas uppåt först för att kunna komma av hakarna den ligger på. Ska tänka lite på det nästa pass men det är hittils inget jag direkt tänkt på.

    Vad jag framförallt behöver träna på är själva kicken, dvs frånskjutet från hälarna i golvet samt att bli lite bättre på att suga ihop skulderbladen för de vill gärna ut på sidorna efter ett par repetitioner.. :

    #217485

    Fan Tommy, det såg ju hur lätt ut som helst…:up:
    såg ut som du minst skulle klara 6-7 reps…

    #217486
    Johnny Furu wrote:
    Fan Tommy, det såg ju hur lätt ut som helst…:up:
    såg ut som du minst skulle klara 6-7 reps…

    Skenet bedrar ;)

    Siktar på en sexa nästa gång men är nöjd om jag klarar en femma själv iaf.

    #217487

    Film på gårdagens PB i frivändning! :D Fortfarande bra marginal då tekniken är kass samt att jag inte behöver gå ner så djupt ännu! :D

    [youtube=XkmC7te3-SE]

    Ska kolla morgonvikten imorgon sen blir det ett benpass.

    Lite kort story om helgen som har varit slitsam men träningen har gått bra. Kareokekväll ute på krogen i torsdags, jag var helt nykter då dock. Utgång i fredags och då var jag långt ifrån nykter. Sedan fest igår på hemmaplan, långt ifrån nykter då också. Men det va fan en sjukt rolig kväll som slutade på ett väldigt otippat men bra sätt… :|

    Tenta på fredag så det kommer bli mycket plugg under veckan, men träningenen bort prioriteras aldrig!

    #217488

    Kul och imponerande klipp :)

    #217489
    Jens79 wrote:
    Kul och imponerande klipp :)

    haha ja det där såg ju inte ens tungt ut :D Bra jobbat!

    #217490
    Jens79 wrote:
    Kul och imponerande klipp :)
    Jimmy124 wrote:
    haha ja det där såg ju inte ens tungt ut :D Bra jobbat!

    Tack, tänkte börja filma lite av OL-träningen också! Den är riktigt rolig så maxförsöken kan ju få hamna på film iaf

    Morgonvikt – 90,0kg :yahoo:

    Episkt all time record.. Högsta morgonvikten någonsin vilket känns bra! Dock är det efter en vilodag med högt energiintag så jag misstänker att morgonvikten imorgon efter ett bra benpass kommer vara något lägre, men jag ska väga mig imorgon med.

    Nu träning!

    #217491

    Shit, idag var en bra träningsdag. En hel helg med festande och ätande innebär massvis med energi och det märktes idag. Kroppen slutade aldirg leverera ;)

    BEN

    Knäböj – Bra djup på samtliga
    10*60kg
    6*90kg
    4*110kg
    1*125kg
    8*135kg – PB
    11*122kg – PB
    13*113kg – PB

    Lårcurl i maskin
    15*110lbs
    15*130lbs
    12*130lbs

    Rumänska splitböj – Lite lättare hantlar idag
    12*26kg
    12*26kg
    10*26kg

    VADER

    Vadpress i benpressen
    10*90kg
    12*150kg
    12*180kg
    22*210kg – PB
    15*230kg – PB
    12*180kg
    11*150kg

    Sedan började min kompis som jag tävlar med i frivändningarna pressa gränserna och tog mitt rekord på 107kg genom att sätta 107,5kg. Så därflr fick jag ju köra lite OL med och det resulterade i:

    Frivändning
    108kg – PB

    Ryck
    75kg – PB

    Körde givetvis på lättae vikter innan men skriver bara upp rekorden! Nu blir det frukost :up:

Viewing 15 posts - 931 through 945 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.