Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217522
    Wabban wrote:
    Bra med massa du har fått! Lägg som sagt på ett kol på biccarna och ryggen så blir det kanon!

    Tack du, ja massan ökar fint!

    Will do, will do! ;)

    #217523

    Tenta i Idrottspsykologi under förmiddagen, sedan stack jag hem, käkade lite godis som var kvar och stack till gymmet vid 13-tiden.

    Hemma nu och ska äta dagens första ordentliga måltid (dvs något annat än lösgodis)!

    Passet gick bra iaf, lite småseg i huvudet och hade svårt att tagga till men det blev bra ändå.

    Värmde upp rotatorcuffarna med inåt/utåtrotationer med runt 10-15 reps i 3 set på 12,5kg.

    RYGG

    Marklyft
    10*60kg
    6*100kg
    4*140kg
    2*170kg
    1*190kg
    6*205kg – PB, gött att sätta sexan! Det var på fi**håret men det gick!
    7*186kg
    12*145kg

    Inverterade rodd – Kroppsvikt
    11 – PB
    10, 10

    Chins – Kroppsvikt
    10, 9

    Kabelrodd
    11*115kg – PB
    10*110kg
    9*110kg

    AXLAR

    Militärpress
    10*35kg
    8*55kg
    5*66kg – Tangerat PB
    6*60kg
    5*60kg

    Tror nog att jag var klar där, nu är det 420gr stekt potatis samt 400gr tacofärs som står på menyn.

    Det kommer ner lite kompisar från mina hemtrakter denna helgen så det blir en sjukt bra festhelg med utgång idag och imorgon. Dvs ingen träning, uppdatering om helgen kommer kanske på söndag om jag vågar uppdatera ;)

    Vet inte hur man roterar videofilmer så ni får kolla med huvudet på sne… :D

    [youtube=ezuA19w-iz8]

    #217524

    Gott Tommy, jag imponeras av dina markningar!

    #217525

    Bra draget!:)

    #217526

    Gytt! Ser riktigt lätt ut : )Kör du med remmar?

    #217527
    Albin wrote:
    Gott Tommy, jag imponeras av dina markningar!

    Kul att kunna imponera med nåt iaf.. ;) Just marklyften går ju riktigt bra!

    Johnny Furu wrote:
    Bra draget!:)

    Tack du! 207,5kg nästa vecka nu…. :p

    Gober wrote:
    Gytt! Ser riktigt lätt ut : )Kör du med remmar?

    Kanske ser lätt ut, men shit vad tungt det känns. Ja när jag kör såpass tungt och med ”många” reps kör jag med remmar så att inte greppet är den svaga länken.

    I marklyft vill jag fokusera på att träna rygg/höft/ben och inte grepp. Körde det tyngsta och näst tyngsta setet med remmar!

    #217528

    Du är en Biff ala lindström!

    #217529
    Richard B wrote:
    Du är en Biff ala lindström!

    Jag jagar dig….. ;)

    #217530

    Helstark marklyfts serie du bränner av!! :) grymt gjort.

    #217531

    Fyfan vad det går bra för dig i marken, jävligt bra gjort!

    #217532
    Jimmy124 wrote:
    Helstark marklyfts serie du bränner av!! :) grymt gjort.
    Wabban wrote:
    Fyfan vad det går bra för dig i marken, jävligt bra gjort!

    Tack grabbz! Ja det mesta går bra just nu och det är så sjukt roligt… :D

    Lätt uppdatering: Helgen har varit ljusår ifrån optimal ur byggarsynpunkt. Har försökt få i mig kalorier men jag har med största sannolikhet legat på ett litet kaloriunderskott. Det känns så iaf, nog för att alkohol är kaloririkt men tror inte det räcker ändå.

    Hur som helst, en helt underbar helg har det varit! Fest fredag och lördag med utgång + massa dansande båda dagarna! Headbangade och skakade ordentligt på höfterna igår vilket kroppen så vackert påminner mig om idag.

    Ska försöka få till ett träningspass imorgon iaf, egentligen är det bröst på schemat men jag får se om jag kör det. Var ju inte så längesedan jag körde bröst, men å andra sidan känns de riktigt utvilade! Nåväl, får kolla på det imorgon, lutar åt att det blir ett snabbt bröstpass.

    #217533

    Man kan aldrig köra för mycket bröst (läs bänk) ;-)

    #217534

    Apropå en annan grej.
    Nu har jag kollat igenom hela din Satsning mot Alströmertrofen och fyfan vad inspirerad man blir!!

    Jag kommer följa dig hela vägen till luciapokalen :) Jag håller tummarna att du lyckas.

    #217535
    Jimmy124 wrote:
    Apropå en annan grej.
    Nu har jag kollat igenom hela din Satsning mot Alströmertrofen och fyfan vad inspirerad man blir!!

    Jag kommer följa dig hela vägen till luciapokalen :) Jag håller tummarna att du lyckas.

    Åååh, kul att kunna inspirera! :)

    Jag SKA lyckas, men tack för tummarna! ;)

    #217536

    Ännu ett lyckat pass! :D Kände mig lite stel i brösten i början men körde lite rotatorcuff samt en ordentlig uppvärmning för brösten så till slut så vaknade dom.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    4*100kg
    2*110kg
    5*121kg – PB
    9*111kg – PB
    6*104kg – Med godkänt stopp, mycket teknikfokus

    Pullovers
    10*36kg
    8*41kg
    7*41kg

    Armhävning med klapp – KV
    10
    Sedan körde jag 10 armhävingar med en hand på boll

    MAGE

    Brutalbänk – KV
    15, 13

    Crunches i maskin – Sneda och raka lite blandat
    20*70kg
    15*80kg
    16*80kg

    Ska jobba 15-19 och sedan 02-06 inatt med! Så vi får väl se hur det blir med sömn och mat nu framöver. Börjar trycka i mig så mycket som möjligt redan nu! Sitter med ½kg kvarg och hallon samt 4 skivor bröd med jordnötssmör och skivad banan. :up:

Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.