Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 991 through 1,005 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217537

    Nu tror jag bestämt att du gått om mej i bänken! :up:

    #217538
    J.v.K wrote:
    Riktigt fin bänkserie! :up:

    Tack du! Det kändes riktigt bra.. ;)

    Johnny Furu wrote:
    Nu tror jag bestämt att du gått om mej i bänken! :up:

    Åååh, en stor vinst i såna fall! :D

    Det gick faktiskt betydligt lättare idag än jag trodde det skulle göra! Riktigt skönt :up:

    #217539

    Skumma vikter ni måste ha på gymmet… 121 kg? :-)

    Grattis till lyckade bänkar! Starkt i vanlig ordning.

    #217540
    Gettodachoppa wrote:
    Skumma vikter ni måste ha på gymmet… 121 kg? :-)

    Grattis till lyckade bänkar! Starkt i vanlig ordning.

    Haha, nä inte skumma alls, 4st 20kg palttor, 2st 10kg plattor och 2st ½kg plattor ;)

    Tack du! Det är ju dig jag jagar nu.. :D

    #217541
    Tommy Ivarsson wrote:
    Haha, nä inte skumma alls, 4st 20kg palttor, 2st 10kg plattor och 2st ½kg plattor ;)

    Tack du! Det är ju dig jag jagar nu.. :D

    Aha, så ni har såna där lyxiga 0,5 kg-vikter. Vi har också såna, men de är
    inlåsta och tas bara fram när det är tävling.

    Jaga på nu, för jag tänker springa snabbt nu fram till sommaren! :-)

    #217542

    Good work Tommy! :up:

    #217543

    Gött Tommy! Grattis! Bra morot för min del! :D

    #217544
    Gettodachoppa wrote:
    Aha, så ni har såna där lyxiga 0,5 kg-vikter. Vi har också såna, men de är
    inlåsta och tas bara fram när det är tävling.

    Jaga på nu, för jag tänker springa snabbt nu fram till sommaren! :-)

    Ganska ovanligt med dm små rackarna, 24/7 är faktiskt bra på den punkten. För mig är det viktigt att ha tillgång till både 1,25 och 0,5kg för att kunna köra med min progressiva träning. Funderar nästan på att köpa mig några 0,5or att ta med när jag tränar på AA-elit.

    Och Tommy, bra bänkat :D

    #217545
    Gober wrote:
    Ganska ovanligt med dm små rackarna, 24/7 är faktiskt bra på den punkten. För mig är det viktigt att ha tillgång till både 1,25 och 0,5kg för att kunna köra med min progressiva träning. Funderar nästan på att köpa mig några 0,5or att ta med när jag tränar på AA-elit.

    Och Tommy, bra bänkat :D

    Kommer se mäktigt ut när du glider in på AA-elit med 0,5 kg vikter i näven, respekt!:D

    #217546
    Martin_Matti wrote:
    Kommer se mäktigt ut när du glider in på AA-elit med 0,5 kg vikter i näven, respekt!:D

    haha, ja fy fan. Frågan är väll om man inte blir portad.

    #217547
    Gettodachoppa wrote:
    Aha, så ni har såna där lyxiga 0,5 kg-vikter. Vi har också såna, men de är
    inlåsta och tas bara fram när det är tävling.

    Jaga på nu, för jag tänker springa snabbt nu fram till sommaren! :-)

    Jag jagar allt vad jag kan! Akta dig, jag är i backspegeln.. ;)

    Albin wrote:
    Good work Tommy! :up:

    Tack Albin

    Wabban wrote:
    Gött Tommy! Grattis! Bra morot för min del! :D

    Tack du, ja sisten upp till 150kg nu då? ;)

    #217548
    Gober wrote:
    Ganska ovanligt med dm små rackarna, 24/7 är faktiskt bra på den punkten. För mig är det viktigt att ha tillgång till både 1,25 och 0,5kg för att kunna köra med min progressiva träning. Funderar nästan på att köpa mig några 0,5or att ta med när jag tränar på AA-elit.

    Och Tommy, bra bänkat :D

    Tack Gober!

    Ja de är nog ganska ovanliga men gymmet jag tränar på är riktigt bra när det gäller fria vikter, lite synd att de inte har tyngre hantlar än 41kg men det är på gång iaf :)

    0,5 och 1,25kg är nästan de viktigaste plattorna, om inte de absolut viktigaste på hela gymmet för progressionen, speciellt när man kommer nära sin platå. Då är de helt avgörande!

    #217549
    Tommy Ivarsson wrote:
    0,5 och 1,25kg är nästan de viktigaste plattorna, om inte de absolut viktigaste på hela gymmet för progressionen, speciellt när man kommer nära sin platå. Då är de helt avgörande!

    Jag har tänkt i åratal att jag ska skaffa en egen uppsättning miniplattor av de anledningar du nämner. Enligt all rapportering ska detta vara ett ypperligt sätt att smyga förbi platåer i träningen. Man behöver knappast vara raketforskare för att förstå varför och det är ju bara ren lathet – och viss glömska – som hindrat mig från att ta tag i saken tidigare.

    Jag ska fan googla rätt på någon sida och beställa. Direkt.

    #217550
    Jon Larsson wrote:
    Jag har tänkt i åratal att jag ska skaffa en egen uppsättning miniplattor av de anledningar du nämner. Enligt all rapportering ska detta vara ett ypperligt sätt att smyga förbi platåer i träningen. Man behöver knappast vara raketforskare för att förstå varför och det är ju bara ren lathet – och viss glömska – som hindrat mig från att ta tag i saken tidigare.

    Jag ska fan googla rätt på någon sida och beställa. Direkt.

    Helt rätt! :emo-thumb

    Smidigt att de är de minsta och inte väger så mycket, dvs man behöver inte hosta upp allt för mycket för skivorna direkt :)

    Har kompisar som tejpar på dessa småskivor på hantlarna för att få mindre höjningar än 2,5kg så de är bra att ha där med ;)

    #217551

    Fick två nya fina diplom idag! Så nu kan man äntligen tituelra sig lic.personlig tränare samt lic.fystränare också!

    Så nu ser listan ut som följer:

    Lic.Personlig tränare
    Lic.Fystränare
    Diplomerad Massör med inriktning klassisk massage
    Diplomerad massör med inriktning triggerpunktsbehandling
    Internationellt certifierad TRX-Instruktör

    Så för att fira blir det givetvis glass – Carte D´Or Starry Night – Vaniljglass med macadamianötter och chokladsås :emo-thumb

    PS: Notera – Olympiska lyft, teori och praktik, en mycket värdefull del av licensen ;)

Viewing 15 posts - 991 through 1,005 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.