Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,021 through 1,035 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217567

    Jag menade förstås reppa på 125+. Jo 140lär du ju ta galant med tanke på vikterna du ligger på, du verkar iofs repsstark.

    #217568

    Inget bra pass idag, skulle egentligen inte tränat men pga av jag skulle bada i havet så hade vi en deal att träna innan och det kunde jag ju inte skippa!

    Mycket OL-teknik men lite lätt armträning också!

    BICEPS

    Stångcurl
    10*30kg
    6*45kg
    5*57kg
    8*50kg
    9*40kg

    Hantelcurl
    6*18kg
    4*26kg – Gick skit
    8*23,5kg

    Pullups med fokus på biceps – KV
    8, 6, 6

    TRICEPS

    Hantelextension bakom nacken
    10*31kg
    10*36kg
    9*41kg
    8*41kg

    Lite OL-teknik med som sagt. Lugnt pass, inga PB vilket jag inte räknade med heller. Träningen mest för badets skull.. :up:

    [http://img190.imageshack.us/i/dsc00814fu.jpg/ [img=http://img190.imageshack.us/img190/2085/dsc00814fu.jpg]]

    #217569

    Tommy hur kommer det sig att du tränar så mycket för styrka, när ditt mål är att tävla i bodybuilding?

    #217570

    Vilken fin bild. Mina tankar gick genst till Venice Beach, en solig sommardag. Du ser stor ut på bilden f.ö.

    #217571
    Big Eddie wrote:
    Tommy hur kommer det sig att du tränar så mycket för styrka, när ditt mål är att tävla i bodybuilding?

    Jag tränar för att det är kul… :) Med mål att tävla igen ja, vet inte riktigt hur du menar med träna för styrka. Men antar att du menar lägre reps = mindre hypertrofi och mer råstyrka!
    Om det verkligen är så är jag tveksam till, mycket möjligt men jag växer bra på mitt nuvarande upplägg. Om man vill klassa det som träning med inriktning styrka så varsågod, jag trivs med det och växer gör jag ;)

    Starkare muskler = Större muskler! Vad gäller symmetri så kör jag de släpande muskelgrupperna dubbelt så ofta som alla andra.

    Gettodachoppa wrote:
    Vilken fin bild. Mina tankar gick genst till Venice Beach, en solig sommardag. Du ser stor ut på bilden f.ö.

    Haha, ja eller hur! +5 grader i luften, lätt duggregn och tempen i vattnet var garanterat lägre. MPMPP blev resultatet av att springa i iaf, men nu börjar bollarna ramla ner igen :D

    #217572
    Gettodachoppa wrote:
    Vilken fin bild. Mina tankar gick genst till Venice Beach, en solig sommardag. Du ser stor ut på bilden f.ö.

    haha, jo det såg verkligen sommrigt och härligt ut. Jag tycker också du ser rätt stor ut på den bilden, lång som fan och bred över axlarna. Hur lång är du egentligen?

    #217573
    Gober wrote:
    haha, jo det såg verkligen sommrigt och härligt ut. Jag tycker också du ser rätt stor ut på den bilden, lång som fan och bred över axlarna. Hur lång är du egentligen?

    Kan jag tyda en viss ironi där?… :D

    Jag är inte speciellt lång, 182-183cm nånting! Men tjejen bredvis är betydligt tunnare och kortare så jag kanske ser längre ut i proportion till henne.

    #217574

    Instämmer med övriga, fan vad stor du ser ut på bilden!

    #217575

    Nice dwarfing på bilden! Haha fast det ser sjukt kallt ut.

    #217576
    Wabban wrote:
    Instämmer med övriga, fan vad stor du ser ut på bilden!
    Yaldish wrote:
    Nice dwarfing på bilden! Haha fast det ser sjukt kallt ut.

    Det va lite småkyligt, 5 grader och dugggregn.. :)

    Det roliga är att han den andra killen på bilden är han som jag battlar med om kroppsvikt. Vi väger typ på hektot lika mycket hela tiden, han vägde 89,5kg morgonvikt igår och jag 89kg blank så han leder för stunden. MEn vi tävlar om försten till 90kg morgonvikt under en längre tid.. :D

    Det sjuka är att han har 6-pack och typ hälften av min BF%.. Samt är svagare i precis alla övningar förutom chinsen.

    #217577

    Ett skönt ryggpass idag, glömde köra en massa övningar får jag blev så kåt på OL-träning istället. Men det gör inget, satte nytt PB i C&J så jag är nöjd :D

    RYGG

    Chins
    10*KV
    6*KV+10kg
    5*KV+20kg
    4*KV+30kg – PB
    4*KV+20kg
    7*KV+10kg
    8*KV

    Marklyft . LIte lätt idag med teknikfokus och lång excentrisk fas
    10*70kg
    10*120kg
    8*150kg
    6*170kg

    AXLAR

    Militärpress
    10*40kg
    8*50kg
    6*67kg – PB
    6*60kg

    Rotatorcuff
    6set rotationer med runt 10-15reps på 12,5kg

    Skulle ha kört kabelrodd med men glömde helt av det.

    Olympiska Lyft

    Frivändning
    6*70kg
    2*80kg
    2*90kg

    Clean&Jerk
    2*70kg
    1*80kg
    1*90kg
    1*95kg
    1*100kg – FILM
    0*105kg – Lyckades inte låsa ut vänster arm

    [youtube=dur44pNb3-s]

    En bild på dagsformen med, försökte få med alla snygga röda märken över axlarna från OL-träningen men de syns lite dåligt ser jag nu :)

    [http://img845.imageshack.us/i/dsc00822w.jpg/ [img=http://img845.imageshack.us/img845/662/dsc00822w.jpg]]

    #217578

    Grymma militärpressar!:up:

    å reste va ju inte heller dåligt! :)

    #217579
    Johnny Furu wrote:
    Grymma militärpressar!:up:

    å reste va ju inte heller dåligt! :)

    Tack du!

    Mest stolr över mitt PB i C&J dock, det kommer kännas i trapzen imorgon kan jag lova.. :D

    Var iväg och körde lite gokart nyss, ooooh shit va jag kände av axlarna :p

    #217580

    Jävlar gosse, det gjorde du bra! C&J lär jag nog aldrig ge mig på.. snygga chins också!
    Fast du har en bit kvar i militärpressen, men om jag ”känner” dig rätt är du fan å nosar i baken (lol) på mig snart! :emo-thumb

    #217581
    Wabban wrote:
    Jävlar gosse, det gjorde du bra! C&J lär jag nog aldrig ge mig på.. snygga chins också!
    Fast du har en bit kvar i militärpressen, men om jag ”känner” dig rätt är du fan å nosar i baken (lol) på mig snart! :emo-thumb

    OL-träning är tekniskt komplicerat och allmänt tungt bara. Min teknik är långt ifrån bra men på väg åt rätt håll iaf :)
    Tack iaf, jag jagar dig i militärpressarna med nu då.. :)

Viewing 15 posts - 1,021 through 1,035 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.