Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216637

    Dagens underkroppspass blev även det ganska lugnt. Avklarat på 50min och då räknar jag med 5min uppvärmning på crosstrainern och 15 promenad på bandet efteråt. :)

    UNDERKROPP

    Knäböj
    15*20kg
    12*50kg
    10*80kg
    8*100kg – FILM
    7*100kg
    6*100kg

    Stela hantelmarklyft
    10*25kg
    10*30kg
    10*30kg

    Enbens vadpress i benpress
    15*50kg
    12*60kg
    10*60kg
    10*60kg

    Sedan körde jag lite böj med stång över huvudet, jag är så jävla stel i bröstryggen och tänkte försöka få upp rörligheten lite extra. Det blir fan inga snygga böjar, men efter 3 set så började jag få till djupet lite mer. Men shit vad det stramar i baksida axlar, bröstrygg och ländrygg :yikes:

    Stod lite på balansplattan också, sedan som sagt 15min på löpbandet, 8,5km/h och incline 1.

    Precis käkat frukost, 1dl havregryn, 2 ägg, lite alfalfagroddar, russin, pumpafrön och jordgubbar, 250gr keso, 2dl mjölk, 1 knäckebröd med kalvkorv, ost, sallad, fetaost och pepparrotsvisp. :)

    Ska hålla ett litet underskott hela veckan var tanken.

    [youtube=oNYFGfVvqPY]

    Ska försöka fixa film på bänkpressarna på torsdag då Herr Wouda (malawiglenn) ville se detta.. ;)

    #216638

    Bra jobbat Tommy! Riktigt bra djup på knäböjen där, samt en fin långsam rörelse under den negativa delen (åtminstone på 80% av alla reps ;)) :up: Kul med film!

    #216639
    Nic Nordin wrote:
    Bra jobbat Tommy! Riktigt bra djup på knäböjen där, samt en fin långsam rörelse under den negativa delen (åtminstone på 80% av alla reps ;)) :up: Kul med film!

    Tack Nic! ;)

    Jag brukar alltid hålla emot bra i dene xcentriska delen så långt det går och sen avsluta med några reps utan att bromsa rörelsen. Detta gäller för så gott som alla övningar jag kör. ;)

    Nu blev det 6 bromsade reps och 2 utan inbromsning på slutet..

    #216640

    Såg bra ut snygga böj =). Såg ganska lätt ut också

    #216641

    Riktigt Najsa böj! Å lätta!:up:

    #216642
    Steffe1988 wrote:
    Såg bra ut snygga böj =). Såg ganska lätt ut också
    Undertaker wrote:
    Riktigt Najsa böj! Å lätta!:up:

    Tack boys! Ja det var ganska lätta vikter (100kg) men jag gör dem desto tyngre genom att bromsa rörelsen i den excentriska fasen… :emo-thumb

    #216643

    Inga benpass framöver… måste vara pigg till brännbollen på lördag ;- )

    #216644
    Richard B wrote:
    Inga benpass framöver… måste vara pigg till brännbollen på lördag ;- )

    Hehe :D

    Tänkte faktiskt köra ett överkroppspass imorgon och underkropp på fredag. Men undrar om jag inte ska vända på steken så benen får vila iaf 2 dagar innan brännbollen ;)

    Bra att du tog upp det iaf ;) Så frågan är – Kunna slå långt (om jag träffar bollen), eller kunna springa fort??? Hmm!

    #216645

    Nåväl, det blev ett överkroppspass ändå nu innan frukosten! Känner mig inte allt för fräsch i benen så de får vila en dag till så piskar jag dem imorgon. Dock inga knäböj för då kommer jag aldrig orka springa under brännbollen på lördag med MM Sports. :D

    ÖVERKROPP

    Hantelrodd
    10*20kg
    8*30kg
    6*35kg
    6*35kg

    Ryggresningar KV+10kg
    12, 10, 10

    Bänkpress
    15*20kg
    10*50kg
    8*80kg
    6*100kg – FILM
    4*100kg – FILM
    6*90kg
    8*70kg – FU

    Körde 1-2min vila mellan seten på 100kg (samma låt spelas i båda klippen :D). Blev riktigt bra pump i de små stackars pattarna

    Skivstångscurl
    10*30kg
    6*45kg – FILM
    6*40kg
    6*40kg

    Enarms tricepsextensioner bakom huvudet – Stående
    10*8kg – 8*10kg
    6*13kg
    6*13kg

    Crunches i maskin
    15*10 plattor
    12*10 plattor

    Excentriska chins KV – Olika grepp i seten
    6, 6, 6

    Situps på boll KV – Blandat sneda och lite raka (mest sneda)
    10, 10, 10

    [youtube=StuH4KbxDNg]

    [youtube=3uXzX78V488]

    [youtube=PcWF-m-zcL8]

    Total tid – 60min, då medräknat 3 min cyklande i början för att få upp värmen lite!

    Nu är det hög tid för frukost! Underkropp imorgon.

    EDIT: Verkar som att skivstångscurlsklippet inte blivit bearbetat ännu men det kanske kommer…..

    #216646

    Bra jobbat Tommy, speciellt i bänkpressen! Kul med film också! :up:

    PS: Filmen med skivstångscurlen fungerar inte! [/b]

    #216647
    Nic Nordin wrote:
    Bra jobbat Tommy, speciellt i bänkpressen! Kul med film också! :up:

    PS: Filmen med skivstångscurlen fungerar inte! [/b]

    Tack Nic!

    NU verkar det som om skivstångsfilmen vaknat med. ;)

    #216648
    Tommy Ivarsson wrote:
    NU verkar det som om skivstångsfilmen vaknat med. ;)

    Yey! Finfin rörelse :up: Såg inte överdrivet tungt ut heller ;)

    #216649
    malawiglenn wrote:
    aha så där ser det ut när du bänkar!

    ska se om jag kan fixa någon ny film, min teknik har förbättrats avsevärt

    Ja, så såg det ut idag iaf, blir det ännu tyngre (vid maxningar och 2-3reps) sätter jag ner fötterna i golvet och bryggar lite med.

    Men vid högre reps och därmed alltså lättare vikter gillar jag att ta upp fötterna, pressa korsryggen mot bänken, ut med bröstet och verkligen känna kontakten i brösten. ;)

    Ja släng upp en film nu! :emo-thumb

    #216650

    Det är alltid en fröjd för ögat att se någon som kör strikta, fina bänkar. Tummen upp från mig!

    #216651
    Gettodachoppa wrote:
    Det är alltid en fröjd för ögat att se någon som kör strikta, fina bänkar. Tummen upp från mig!

    Tack! :)

    Kanske kommer mer filmer framöver nu när jag lärt mig hur kameran i mobilen fungerar.. :D

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.