Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,051 through 1,065 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217597

    Rätt intressant det där, med massa kontra styrka. Jag är nog rätt stor för min klena styrka. Då tycker jag inte att jag är särskilt grov men många som jag tränar med är starkare än mig men betydligt mindre.

    Jag kanske är en sån där baddybilder med fejkmuskler som bara är av luft.

    F.ö. ser det bra ut, tycker det ser ut som du växer på bra. Måste vara glassen, alkoholen och alla dåliga kvinnor! Hoppas att vi kan dra något pass både på gymmet och dansgolvet i maj! Kommer ner runt den 17e verkar det som!

    #217598
    Gustaf Lindberg wrote:
    Rätt intressant det där, med massa kontra styrka. Jag är nog rätt stor för min klena styrka. Då tycker jag inte att jag är särskilt grov men många som jag tränar med är starkare än mig men betydligt mindre.

    Jag kanske är en sån där baddybilder med fejkmuskler som bara är av luft.

    F.ö. ser det bra ut, tycker det ser ut som du växer på bra. Måste vara glassen, alkoholen och alla dåliga kvinnor! Hoppas att vi kan dra något pass både på gymmet och dansgolvet i maj! Kommer ner runt den 17e verkar det som!

    Ja det är intressant det där med vikt vs. styrka. Känns som att man antingen är lämpad för BB eller SL. En som väger lite i förhållande till sin massa kommer ju troligtvis slå de som är tvärtom i samma vikklass.

    Glassen + alkoholen = energi in, dåliga kvinnor kostar energi men det är mitt knep för att det inte ska bli grisbulk av det hela :D

    Ja vi får pratas vid lite närmare, men givetvis ska vi styra upp både ett två, tre eller flera gympass och partypass ihop! :emo-thumb

    Jag har sluttentor i slutet av maj, runt 25:e tror jag sedan är jag förhoppningsvis skolfri efter det.

    #217599

    Lätt uppdatering:

    Morgonvikten har inte rört sig, har haft en sjukt hektisk vecka med mycket att göra, alldeles för lite sömn (ligger fortfarande många timmar back) och div annat.

    Har ont i halsen, garanterat ett resultat av kombinationen stress, sömnbrist och dålig kosthållning. Fortfarande lite stressigt men sömnen ska jag börja få ordning på.

    Så imorgon blir det ett gympass om allt känns bra, kanske blir ett lite lättare pass, får se hur det känns imorgon eftermiddag!

    #217600

    För lite sömn är aldrig bra!:nono:

    Det tog mej en vecka att återställa normalt dygnsbeteende efter ändringen till sommartid….:D

    #217601
    Johnny Furu wrote:
    För lite sömn är aldrig bra!:nono:

    Det tog mej en vecka att återställa normalt dygnsbeteende efter ändringen till sommartid….

    Nej jag vet, men inatt sov jag ytterligare 10h så nu känner jag mig lite piggare!

    Stack till gymmet med lite magont och lätt huvudvärk, vet inte varför jag hade detta men körde på ändå. Allting gick skit första 10 minutrarna men sen var det som om en propp släppte och allt flöt på hur bra som helst :up:

    RYGG

    Marklyft
    10*60kg – Astungt
    8*100kg – Lite lättare
    6*140kg – Kändes riktigt bra
    2*170kg – Nu var det läskigt lätt
    1*195kg – Här va jag taggad som faen :D
    6*207,5kg – PB (Kunde nog ha dragit en sjua också men släppte för säkerhets skull)
    8*187,5kg – PB
    10*150kg

    Kabelrodd
    10*80kg
    12*115kg – PB
    15*110kg – PB
    6*125kg – PB
    14*110kg

    Chins – KV
    8, 8 – Explosiva och kontrollerade

    AXLAR

    Sidolyft
    10*6kg
    12*8,5kg
    12*16kg – PB
    11*16kg – PB

    Liggande sidolyft
    10*8,5kg
    10*8,5kg
    13*6kg

    Tror det var allt faktiskt! Nu blir det fortsatt ätande, hela helgen kommer tillbringas på en studentfest i Örebro. Detta innebär alkohol i överflöd, dans, lekar, umgänge och allt annat jag älskar :D
    Opti för träningen – NÄ, knappast då risken för kaloriunderskott är överhängande.
    Opti för själen – OOOOH YEAH! :emo-thumb

    #217602

    Grattis till ett bra pass :) och ja ibland måste man få rocka loss lite, bryta sina rutiner!
    ^^

    #217603

    Grymma marklyft!:)

    Å en massa PB:n!

    Märks att du äter mycket!:p

    #217604

    Brutala marklyft:buttrock:

    #217605
    LyftarBruden wrote:
    Grattis till ett bra pass :) och ja ibland måste man få rocka loss lite, bryta sina rutiner!
    ^^

    Tack, rutiner finns inte ens i mitt liv just nu! Ingen dag ser ut som den andra och varje helg händer fan något nytt.. :D

    Johnny Furu wrote:
    Grymma marklyft!

    Å en massa PB:n!

    Märks att du äter mycket!

    Tack du! Ja idag gick det riktigt bra, inga förväntningar alls då magen spökade och huvudvärken fanns innan passet. Riktigt kul när det går så bra då :)

    Gjorde en tredagars matdagbok (plugg) och räknade ut att mitt snittintag just nu ligger på 4500kcal/dag.

    Andreas Guiance wrote:
    Brutala marklyft:buttrock:

    Ååh tack! Och kul att se ditt nylle här inne med. :)

    #217606
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ååh tack! Och kul att se ditt nylle här inne med. :)

    Ja, jag kände att jag hade varit kass på att kolla intressanta journaler på sistone – det måste jag ändra på:)

    #217607

    Shite asså, du imponerar verkligen med dina mark. Fortsätt så :)

    #217608
    Andreas Guiance wrote:
    Ja, jag kände att jag hade varit kass på att kolla intressanta journaler på sistone – det måste jag ändra på:)

    Låter som en bra idé! Filmer och bilder kommer upp hela tiden. Blev tyvärr ingen film idag pga div skäl men jag lovar att nästa gång när jag kör 6*210kg så ska det filmas :emo-thumb

    Film på bänkpressen och knäböjen kommer nog det med.

    Magnus Larsson wrote:
    Shite asså, du imponerar verkligen med dina mark. Fortsätt så :)

    Ja marklyften är väl ”min” övning! Kommer fortsätta lassa på vikt och köra mina reps, var så säker. ;)

    #217609
    Tommy Ivarsson wrote:
    Filmer och bilder kommer upp hela tiden. Blev tyvärr ingen film idag pga div skäl men jag lovar att nästa gång när jag kör 6*210kg så ska det filmas :emo-thumb

    Film på bänkpressen och knäböjen kommer nog det med.

    Låter bra det:)

    #217610

    Tjenare! Mycket trevlig journal du bedriver :) Lite extra kul då vi verkar väga ungefär lika mycket, tränar på samma gym och har ungefär samma styrkestats. Förutom i bänken då, där är du riktigt stark! Kör hårt ;)

    #217611
    Kalle Korpela wrote:
    Tjenare! Mycket trevlig journal du bedriver :) Lite extra kul då vi verkar väga ungefär lika mycket, tränar på samma gym och har ungefär samma styrkestats. Förutom i bänken då, där är du riktigt stark! Kör hårt ;)

    Hej och tack!

    Vet inte om jag vet vem du är men ser du mig på gymmet så ge mig ett litet tjuvnyp i baken eller nåt bara så lovar jag att reagera :D

    Uppdatering från helgen:

    Har haft en sjukt rolig helg på Tjällossningen i Örebro! :up:
    Mycket festande, dansande och lekande! Underbara människor har jag träffat och umgåtts med.

    Träffade Wabban här på forumet som bjöd på lite Black Velvet, helt jävla awesome! :emo-thumb Annars inget träningsfolk.

    Idag har jag levt på lösgodis och påskmust men nu under veckan ska jag försöka ta tag i träningen igen. Kommer bli en helktiskt vecka då mycket ska vara klart men träningen åsidosätts aldrig.

    Har precis avslutat ett litet knäböjsprojekt där vi jämfört belastning på kota L5 (sista kotan i ländryggen) vid en paralell SL-godkänd böj och en böj ner till 90grader i knäled. Momentet över L5 ökar lite lite i bottenläget men absolut inget som man som friskt individ behöver bry sig om såvida man böjer med bra teknik.

    Kommer bli ben eller bröst imorgon!

Viewing 15 posts - 1,051 through 1,065 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.