Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,066 through 1,080 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217612

    Blir det bänk?

    #217613
    Gettodachoppa wrote:
    Blir det bänk?

    Ryggen känns ok så jag ska försöka mig på ett benpass! :up:

    Bänk imorgon eller onsdag.

    #217614

    Ja nu har lilla Tommy tränat igen :D

    BEN

    Knäböj
    10*60kg
    8*100kg
    2*120kg
    8*140kg – Failade på 7:an då jag tappade balansen men klarade 8:an, vet inte hur jag ska räkna detta men med balansen i behåll hade det garanterat blivit 8st i rad – FILM
    13*125kg – PB – FILM
    13*116kg – PB – FILM

    Benpress
    12*200kg

    Utfall på Flow-In matta – KV
    10 på varje ben

    VADER

    Vadpress i benpressen
    10*50kg
    10*100kg
    10*150kg
    20*200kg
    15*240kg – PB
    10*260kg – PB
    10*240kg
    17*200kg

    Det var allt, nöjd med passet, filmerna kommer upp sen för nu måste jag stressa iväg till skolan!:)

    #217615

    Teasar med en liten bild!

    Några av de viktigaste delarna på ett gym – ½kg vikskivor, shaker med div pulver och lösgodis samt ett ordentligt träningsschema (i mitt fall ett Handelsbankens noteringshäfte) :p

    [http://img546.imageshack.us/i/dsc00850a.jpg/ [img=http://img546.imageshack.us/img546/2961/dsc00850a.jpg]]

    #217616

    [youtube=6qPuqnHxnwk]

    [youtube=6os1IO70G1M]

    [youtube=zlR2GFMHnm4]

    #217617

    Lösgodis på gymmet, jaha där ser man. Fina böj, men varför upphöjda hälar? Det är väll inte särskilt bra för knä (har man läst).

    #217618
    Gober wrote:
    Lösgodis på gymmet, jaha där ser man. Fina böj, men varför upphöjda hälar? Det är väll inte särskilt bra för knä (har man läst).

    Ja, det är så kul att fylla ett av facken i smartshaken med lösgodis! Gott och energirikt! :p

    Jag har precis börjat lägga under 2st 1,25kg-plattor av div anledningar.

    1 – Mina hamstrings är lite för korta varvid mitt bäcken tiltar väldigt mycket i bottenläget vilket jag vill undvika.

    2 – Jag får alltså en rakare pressbana och inte lika mycket good-morningsböj som det blir annars. Då min posteriora kedja (hamstrings, gluteus, erector spinae) är starkare än quadsen så hjälper detta mig att få en större aktivering i quadsen.

    Men jag jobbar på rörligheten och tar mig sakta men säkert nedåt :) Dock har klackarna hjälpt mig mycket i aktiveringen och byggandet av quadsen.

    Jag har aldrig hört att det skulle vara skadligt med upphöjda hälar, alla tyngdlyftare lyfter ju med klack. Eventuellt skulle en upphöjd häl leda till att du får mer tyngd på framfoten men fokuserar man på att pressa från hälarna (vilket jag tycker är lättare med upphöjningen) ser jag inga problem!

    En annan sak jag tänkt på efter att ha sett en del folk är att orörliga människor gärna vinklar ut fötterna väldigt mycket för att komma ner djupt. Och ju mer du vinklar ut samt ju bredare stance du har desto lättare är det att knäna faller in vilket man ser hela tiden. Speciellt hos folk som är lite strama i adduktorerna (ljumskarna).

    #217619

    Jag är skyldig till ganska utvinklade fötter, just för att komma djupare ner. Har dock inte problem med att mina knä faller in, men det kanske beror på mina löjliga vikter jag kör med ;-)

    #217620
    Gober wrote:
    Jag är skyldig till ganska utvinklade fötter, just för att komma djupare ner. Har dock inte problem med att mina knä faller in, men det kanske beror på mina löjliga vikter jag kör med ;-)

    Inget ont om utåtvinklade fötter så länge knäna inte faller in vid pressandet. ;)

    #217621
    Gober wrote:
    Jag är skyldig till ganska utvinklade fötter, just för att komma djupare ner. Har dock inte problem med att mina knä faller in, men det kanske beror på mina löjliga vikter jag kör med ;-)

    +1 på hela det! :p

    Grymma böjar igen Tommy!:up:
    Måste vara godiset som gör det!

    #217622
    Johnny Furu wrote:
    +1 på hela det! :p

    Grymma böjar igen Tommy!:up:
    Måste vara godiset som gör det!

    Tack! Ja, godiset, glassen och alkoholen har byggt denna vackra kropp! :emo-thumb

    #217623

    Fan, dra PB efter en fullspäckad helg hör nog inte till vanligheten! Blev du lite skakis efter failen i första filmen? Usch, avskyr att faila just i knäböjen, för man är skapligt utsatt trots passare!
    Och förbannat förvånande, men kul, att träffa på dig in person! Synd att jag bara kunde bjuda på skitwhiskey :D

    #217624
    Wabban wrote:
    Fan, dra PB efter en fullspäckad helg hör nog inte till vanligheten! Blev du lite skakis efter failen i första filmen? Usch, avskyr att faila just i knäböjen, för man är skapligt utsatt trots passare!
    Och förbannat förvånande, men kul, att träffa på dig in person! Synd att jag bara kunde bjuda på skitwhiskey :D

    Äääh, jag kan allt slå PB trots bra fyllor…. Tror kroppen har vant sig… ;)

    Njae, inte skakis, är det ingen bakom så slänger man ju bara stången..

    Kul att träffa dig med, av mig fick du ju ingenting så skitwhiskey är ju bättre än inget.. Inte ens en puss bjöd jag ju på.. 😮

    #217625

    Säger inte så mycket så har jag inget sagt! Det här va dagens pass iaf, nya PB än en gång. Min vänstra axel bråkar lite lite, lr ja den är lite mer instabil gentemot högern vilket stör mig men jobbar på det med.

    Filmade lite idag med :)

    Värmde upp rotatorcuffen först, utåtrotationer med 10-15 reps på runt 10-12,5kg i 3-4 set samt några inåtrotationer.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    4*100kg
    2*110kg – Blev skitnödig och stack på dass efter detta set
    2*110kg – Fick värma lite till när jag kom tillbaks
    5*122,5kg – PB – FILM
    9*112kg – PB
    9*105kg – PB

    Pullovers
    10*26kg
    9*41kg

    Sned hantelpress – Det här va längesen, men ville testa lite bara
    12*36kg
    10*41kg
    10*41kg

    MAGE

    Brutalbänk
    14, 10

    Benlyft
    10, 10

    Crunches i maskin
    11*90kg
    26*70kg – Sneda

    [youtube=TRDKyqD0Pkg]

    Nu 3h föreläsning om kost vid olika sjukdomsförlopp sen består kvällen av ännu mera plugg där jag jobbar med ett kostupplägg för en klient. Sjukt irriterande bara att man måste utgå från SNR (Svenska Näringsrekommendationer) som är baserat på forskning från 1997-2003 👿

    #217626

    Såja!:up:

Viewing 15 posts - 1,066 through 1,080 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.