Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,081 through 1,095 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217627

    Fem fina reps på 122,5, det är inte illa pinkat. Du kanske fick bra tryck av att lätta på
    trycket, vem vet.

    Men allvarligt talat, visst är det skönt att köra tungt och kontrollerat?

    #217628

    Wouuuuuu! där satt den, snyggt. Jag sket också på gymmet idag, tror det är bättre än PWO.

    #217629

    Stark gosse :P grattis!

    #217630
    Tommy Ivarsson wrote:
    Äääh, jag kan allt slå PB trots bra fyllor…. Tror kroppen har vant sig… ;)

    Njae, inte skakis, är det ingen bakom så slänger man ju bara stången..

    Kul att träffa dig med, av mig fick du ju ingenting så skitwhiskey är ju bättre än inget.. Inte ens en puss bjöd jag ju på.. 😮

    Haha, ja kroppen verkar ha vant sig!

    Sant

    Hehe så sant. Nej, du gjorde ju inte det!! Får väl bli vid nästa studentevent då! :P

    Det var väl en jävla tur att du gick på dass innan PB. Haha! Förbaskat bra pressat mannen!! Grattis!

    #217631
    Johnny Furu wrote:
    Såja!:up:

    Nu ja…. :)

    Gettodachoppa wrote:
    Fem fina reps på 122,5, det är inte illa pinkat. Du kanske fick bra tryck av att lätta på
    trycket, vem vet.

    Men allvarligt talat, visst är det skönt att köra tungt och kontrollerat?

    Tack, ja tungt och kontrollerat är riktigt skönt. Skönt när man sänker vikterna sen med och kan reppa ur det allra sista i brösten. Mina bröst har krampat halva kvällen men nu börjar det ordna sig. :)

    Gober wrote:
    Wouuuuuu! där satt den, snyggt. Jag sket också på gymmet idag, tror det är bättre än PWO.

    Tack! Ja, tro mig, det hade inte blivit en femma utan toabesök innan :)

    #217632
    LyftarBruden wrote:
    Stark gosse :P grattis!

    Tack du starka tjej! :emo-thumb

    Wabban wrote:
    Haha, ja kroppen verkar ha vant sig!

    Sant

    Hehe så sant. Nej, du gjorde ju inte det!! Får väl bli vid nästa studentevent då! :P

    Det var väl en jävla tur att du gick på dass innan PB. Haha! Förbaskat bra pressat mannen!! Grattis!

    Jag bjuder på något bra nästa studentfest. Ska inte till Flumrajd och inte till festen i Uppsala heller men det kommer ju nya fester hela tiden som tur är :D

    Tack iaf, får se vad jag ska köra på nästa gång. 5*123-124kg eller 6*120kg blir det.

    #217633

    Bra jobbat! Vänstern släpar lite, känns det (märks det så att säga)?

    #217634
    Tommy Ivarsson wrote:
    Hej och tack!

    Vet inte om jag vet vem du är men ser du mig på gymmet så ge mig ett litet tjuvnyp i baken eller nåt bara så lovar jag att reagera :D

    Hehe yes :p Vet inte om jag sett dig än, brukar bli att jag kör på kvällar/eftermiddagar, massa folk då tyvärr.. Bra bänkat också! :up:

    #217635

    Det verkar som du jagar ikapp mig i bänken nu också din starke pojk! Men men, jag får väl hoppas att jag slår dig i massa(kroppsvolymen) istället för några år framåt….

    #217636
    Magnus Larsson wrote:
    Bra jobbat! Vänstern släpar lite, känns det (märks det så att säga)?

    Nä inget som märks direkt. Vänster axel är lite lite mer instabil fram och bak. Har lite låsningar i rhomberna på vänster sida och säkert någon mer stans. Finns lite skolios med som spökar!

    Kalle Korpela wrote:
    Hehe yes :p Vet inte om jag sett dig än, brukar bli att jag kör på kvällar/eftermiddagar, massa folk då tyvärr.. Bra bänkat också! :up:

    Aaah ok! Nä jag kör ALDRIG på eftermiddagar om jag vaerkligen inte måste. För mycket folk!
    Tack! :)

    biffen669 wrote:
    Det verkar som du jagar ikapp mig i bänken nu också din starke pojk! Men men, jag får väl hoppas att jag slår dig i massa(kroppsvolymen) istället för några år framåt….

    Jag jagar för fullt! I massa slår du mig garanterat ett bra tag till… När jag börjar stagnera med mitt nuvarande upplägg kommer jag troligtvis köra lite mer högvolym och sikta på något så vackert som sarkoplasmatisk volym, dvs större volym i muskelcellerna utan en direkt styrkeökning…. För väl på scen så skiter domarna ju fullständigt i hur mycket du bänkpressar, där är ju volymen och symmetrin något viktigare.. haha :p

    #217637
    Tommy Ivarsson wrote:
    Jag jagar för fullt! I massa slår du mig garanterat ett bra tag till… När jag börjar stagnera med mitt nuvarande upplägg kommer jag troligtvis köra lite mer högvolym och sikta på något så vackert som sarkoplasmatisk volym, dvs större volym i muskelcellerna utan en direkt styrkeökning…. För väl på scen så skiter domarna ju fullständigt i hur mycket du bänkpressar, där är ju volymen och symmetrin något viktigare.. haha :p

    Det är min primära målsättning också och har alltid varit min träningsfilosofi. Råstyrkan är sekundärt men ibland trevligt att jaga lite vikter…

    Men generellt sett jagar folk mest vikter i tron att det enbart bygger volym utan att se över aktiveringen av samtliga sina muskelceller för maximal volym…

    #217638

    Skönt pass, då mitt veckoschema har kommit lite i obalans och därmed hamnade bröstpasset i förrgår så blev det inga dips eller smalbänk idag. Det gick verkligen inte :)

    BICEPS

    Sittande hantelcurl
    10*12kg
    8*21kg
    8*26kg – PB (7 sittande + 1 stående)
    6*26kg – PB (5 sittande + 1 stående)

    Stångcurl – Tungt efter hantelcurlen
    8*35kg
    4*55kg
    6*50kg
    6*45kg

    Pullups – Körde några explosiva med fokus på biceps, avbröt när biceps gav upp
    6, 5, 5

    TRICEPS

    Hantelextensioner bakom nacken
    10*21kg
    10*31kg
    12*41kg – PB
    10*41kg – PB

    Enarms pushdowns
    10*20kg
    10*30kg
    12*25kg – DROP – 5*20kg

    GREPP

    Barhold . Pronerat grepp
    20s*110kg
    Max*150kg
    Max*150kg
    Max*150kg

    Pinchgrip med 20kg viktskiva
    2*Max tid

    Sedan lite stretching utav arslet och lite lätt rörlighetsträning för axlarna och några sneda kast mot vägg med medicinboll! :up:

    Kom precis hem från en kinabuffé och de närmaste timmarna kommer spenderas hemma i ett väldigt lugnt och behagligt tempo. :)

    #217639

    Biccurlarna börjar ta sig finfint där du! Snyggt!

    Hm, barhold kanske man ska försöka sig på till nästa armpass. Lät en aning skoj :)

    #217640
    Wabban wrote:
    Biccurlarna börjar ta sig finfint där du! Snyggt!

    Hm, barhold kanske man ska försöka sig på till nästa armpass. Lät en aning skoj :)

    Tack, ja mina små armar behöver verkligen växa till sig lite, siktar på att nå över 40cm iaf! :p

    Barhold är grymt, jag kör ibland lång tid på lättare vikter och ibland lite tyngre vikter men kortare tid… Skönt är det hur som helst, pump i underarmarna är klart underskattat. :emo-thumb

    #217641

    Hörrufan du lär väl inte vara speciellt långt ifrån 40 heller?

    Absolut underskattat! Men inte från min sida, löv itt! :D

Viewing 15 posts - 1,081 through 1,095 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.