Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,096 through 1,110 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217642
    Wabban wrote:
    Hörrufan du lär väl inte vara speciellt långt ifrån 40 heller?

    Absolut underskattat! Men inte från min sida, löv itt! :D

    Jag har aldrig tidigare nått 40cm, 38-39 brukar jag nå vid fullt anspänd överarm. Men det va en stund sedan jag mätte nu så har jag tur så är det 40cm nu :)

    #217643

    Redigt pass du drar till med! :D Du kanske har skrivit det men då har jag missat det.
    Blir det någon minidiet till sommaren eller fokuserar du 100% på lucia? :)

    #217644
    Jimmy124 wrote:
    Redigt pass du drar till med! :D Du kanske har skrivit det men då har jag missat det.
    Blir det någon minidiet till sommaren eller fokuserar du 100% på lucia? :)

    Tack du! Njae, jag kanske skalar av några få kilo till sommaren men inget mer seriöst än så. Fokus på byggande en bra stund till :up:

    #217645

    Tog lite mått samt gjorde ne kalipermätning tidigare idag innan jag stack på fest! ;)

    Siffrorna kommer lite senare men min BF% hamnade på ca 18% med Jackson Pollock (eller om det var Parillo, den som visar högst iaf) om jag inte minns fel.

    Ökat måtten över hela kroppen med, nu mäter överarmarna 39cm i fullt anspänt läge…. Det närmar sig 40.. :emo-thumb

    #217646

    Ännu ett grymt pass, tog det lugnt på festen igår. Blev en 6-7 folköl bara samt lite jordnötter annars var det lugnt.
    Hade bestämt mig för en nykter helg, det var nämligen längesedan sist. Blev väl inte helt nyktert men nära iaf :D

    RYGG

    Chins
    8*KV
    4*KV+10kg
    4*KV+20kg
    4*KV+31kg – PB
    6*KV+25kg – PB
    7*KV+20kg – PB
    Sedan kördes explosiva chins med klapp. Blev några stycken med kroppsvikt bara.

    Kabelrodd
    13*115kg – PB
    7*125kg – PB
    10*115kg

    Marklyft – Väldigt lätt för genomblödningen bara
    15*90kg
    10*90kg

    AXLAR

    Militärpress
    10*40kg
    6*50kg
    4*60kg
    6*70kg – PB
    6*65kg – PB
    7*60kg

    Sidolyft
    10*8kg
    15*13,5kg
    6*18,5kg

    Körde några shrugs på 90kg samt lite fotstabilitetsträning på bosuboll

    Nöjd över rekorden i chinsen, kabelrodden och framförallt i militärpressen! :up:

    Nu blir det frukost, en Grandiosa bbq extra allt pizza samt lite mjölk!

    #217647

    GrymlingTommy! Det börjar ta sig i axlarna också. Snyggt!
    Bra jävla chins också, attans. Nu måste jag ta mer än +31 (även om jag väger mer än dig) :D
    Grattis till alla PB. Underbara dagar när de bara väller in! :emo-thumb

    #217648
    Wabban wrote:
    GrymlingTommy! Det börjar ta sig i axlarna också. Snyggt!
    Bra jävla chins också, attans. Nu måste jag ta mer än +31 (även om jag väger mer än dig) :D
    Grattis till alla PB. Underbara dagar när de bara väller in! :emo-thumb

    Tack du snälle! 😮

    Mmm, idag gick det riktigt bra i militärpressen, 6*67kg var tungt sist och visst var det lika tungt idag men en ökning med 3kg kändes riktigt bra. :)

    Räknar med att mina PB aldrig slutar välla in.

    Ska förövrigt köra en 1RM-dag nu i veckan! Får se hur pigg jag känner mig och hur det kommer gå. :up:

    #217649

    Ett väldigt spontant kvällspass idag! Var färdig med dagens bestyr (skola, fika med chefen, plugg osv osv.) kl 19.45. 21.00 stänger gymmer och jag var där 20.05 så det blev ett snabbt intensivt pass helt oplanerat. :)

    Har nog aldrig tränat så här sent på detta gymmet, det är verkligen helt andra människor där vid dena tiden. Kände knappt igen en människa. Fördelen är att det blev mindre tjöt :D

    Värmde inte upp rotatorcuffen innan dagens pressande, om det var ett dåligt beslut får vi se, axlarna kändes lite stela och det spände lite oroande i vänster biceps.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    4*100kg
    2*110kg
    5+1*123,5kg – PB (5:an var lättare än sist trots 1kg extra på stången och 6:an satt nästan)
    6+1*114kg (Satte en sjua på 112kg sist, sjukt nära 7:an nu med men lyckades inte låsa ut)
    6*102,5kg – Vet inte vad som hände, kändes astungt :

    Sned bänkpress – Inte kört på något år eller två men blev sugen då det var laddat på stången
    10*50kg
    8*70kg
    6*80kg

    MAGE

    Crunches i maskin
    40*50kg – Sneda
    20*70kg – Sneda
    15*80kg – Raka
    12*80kg – Raka

    Situps i situpbräda – KV
    40st

    Benlyft – KV
    15

    Körde några lätta sneda hantelpressar samt några upphopp på den högsta plyoboxen, den är 90cm hög!

    [img=http://www.eleikosport.se/gymfitness/admin/picture/20110330095950.jpg]

    #217650

    Du är grymt stark i bänkpress du! grattis till pb också :)

    P.S Jag har en överaskning till dig i min journal :p

    #217651

    Fan va dina bänkar går bra nu varje pass! :up:

    #217652
    Jimmy124 wrote:
    Du är grymt stark i bänkpress du! grattis till pb också :)

    P.S Jag har en överaskning till dig i min journal :p

    Tack du! Ååååh, spännande. Jag ska kolla :p

    Johnny Furu wrote:
    Fan va dina bänkar går bra nu varje pass! :up:

    Ja, jag har slagit pb i bänkpressen i varje pass sedan slutet på januari.. :D Detsamma gäller typ för marklyft och knäböjen också..

    #217653

    Man börjar ju fundera om du är såpass förbannat ignorant att du trotsar tyngdlagen? Riktigt bra pressat, igen! Sätter press på mig inför nästa bröstpass! :D

    #217654
    Wabban wrote:
    Man börjar ju fundera om du är såpass förbannat ignorant att du trotsar tyngdlagen? Riktigt bra pressat, igen! Sätter press på mig inför nästa bröstpass! :D

    Haha, ja jag kanske egentligen inte ska berätta det men jag har en egen gravitationskraft. Den är för alla andra runt 9,81N men eftersom jag är rund nog att ha en egen atmosfär har jag numera g = 7,65N i min lilla egna atmosfär så allting blir lite lättare.. :D

    Men tack iaf, press är grymt bra, kan leda till mirakel så jag räknar med en lätt 6:a på minst 125kg från dig nästa pass. :p

    #217655

    Ja, jag anade väl ugglor i mossen! Fortsätter du såhär kan du ju lita på ett väldigt argsint brev till diskrimineringsnämnden!

    Haha lugn nu! Hoppas kan man alltid göra! Ett steg i taget! :D

    #217656

    Jävlar, starkt bänkat! Haha tyckte jag såg någon av lite grövre modell smita in precis när vi var påväg ut men var lite osäker om det var du ;)

Viewing 15 posts - 1,096 through 1,110 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.