Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,111 through 1,125 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217657
    Kalle Korpela wrote:
    Jävlar, starkt bänkat! Haha tyckte jag såg någon av lite grövre modell smita in precis när vi var påväg ut men var lite osäker om det var du ;)

    Tack du!

    Var det runt 20 tiden så kan det ha varit jag…. Fast var det en grövre modell så är det tveksamt, jag är liten och snäll! ;)

    #217658

    Hehe, jag tror nog att du sticker ut bland de andra 60 kg nissarna i tighta linnen… ;)

    #217659

    Körde inga knäböj idag för at spara korsryggen till marklyften som jag ska försöka mig på imorgon. Tanken var att köra på fredag men fick precis reda på att gymmet är stängt på fredag :( Får väl se hur det går imorgon, jag tror på mig själv..

    BEN

    Benpress – Vikt som vanligt utan släden
    15*100kg
    10*165kg
    10*200kg
    6*215kg
    10*255kg
    10*275kg – PB
    6*300kg – PB
    Kör aldrig benpress så jag testade lite bara för att se vart jag låg i styrka, kul att få lasta på lite :D

    Sittande lårcurl
    10*170lbs
    12*170lbs

    Utfall bakåt på Flowin-matta – KV
    10, 10, 8

    Körde några utfall framåt samt åt sidan för ljumskarna med. Jobbigt som fan

    Lårcurl på Flowin-matta – KV
    10, 9, 7

    Frontböj – Fokus på hälpress
    10*45kg
    6*65kg
    6*75kg
    5*75kg

    Vader

    Vadpress i benpressen
    10*100kg
    10*150kg
    10*200kg
    10*230kg
    13*270kg – PB
    12*270kg – PB
    10*270kg
    15*240kg

    Nåväl, det var det! Nu frukost sen iväg och jobba om 2h

    #217660

    Äter du något innan du drar till gymmet på morgonen? Upplever du inte någon skillnad på gymmet om du ätit typ 2 ordentliga mål på dagen? :)

    #217661
    Kalle Korpela wrote:
    Äter du något innan du drar till gymmet på morgonen? Upplever du inte någon skillnad på gymmet om du ätit typ 2 ordentliga mål på dagen? :)

    Nej, försöker träna på fastande mage så mycket som möjligt! Känner mig alltid sjukt pigg under morgontimmarna och med tanke på att jag käkar mycket sent på kvällarna så har jag garanterat välfyllda glykogendepåer under morgonen ;)

    Det är förmodligen lite av en vanegrej, men jag gillar inte att träna med mat i magen. Känns mest som om det är något som är ivägen och stör där innanför fläskbältet..

    Men prestationsskillnader mellan morgonträning eller senare finns inte, möjligtvis att jag brukar vara lite tröttare ju senare under dagen jag tränar men annars inget.

    #217662
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nej, försöker träna på fastande mage så mycket som möjligt! Känner mig alltid sjukt pigg under morgontimmarna och med tanke på att jag käkar mycket sent på kvällarna så har jag garanterat välfyllda glykogendepåer under morgonen ;)

    Det är förmodligen lite av en vanegrej, men jag gillar inte att träna med mat i magen. Känns mest som om det är något som är ivägen och stör där innanför fläskbältet..

    Men prestationsskillnader mellan morgonträning eller senare finns inte, möjligtvis att jag brukar vara lite tröttare ju senare under dagen jag tränar men annars inget.

    Ännu en lycklig jävel som klarar av att träna på morgonen. Själv fixar jag det inte, trots otaliga försök. Kroppen vill helt enkelt inte ta i på morgonen, förefaller det. Ska jag få något uträttat på ett gym så är det efter klockan 17:00. Egendomligt nog är det tvärtom rent intellektuellt: Tankeverksamheten är som bäst före klockan 12 på dagen.

    Men jag har alltid varit avis på folk som kan stöka undan träningen redan i ottan och få mer tid över till annat på kvällstid.

    #217663

    Ja det är skönt att få det avklarat direkt faktiskt! Håller med om den intellektuella biten, min tankeverksamhet är även den som allra bäst under dygnets första timmar :)

    Nu ska jag ner till gymmet och köra lite maxningar i ryck och stöt samt träna lite marklyft. Dock är benen helt trasiga så vi får väl se hur det går… :)

    #217664
    Quote:
    maxningar i ryck och stöt samt träna lite marklyft

    I love it when you talk dirty.:P

    #217665
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nej, försöker träna på fastande mage så mycket som möjligt! Känner mig alltid sjukt pigg under morgontimmarna och med tanke på att jag käkar mycket sent på kvällarna så har jag garanterat välfyllda glykogendepåer under morgonen ;)

    Det är förmodligen lite av en vanegrej, men jag gillar inte att träna med mat i magen. Känns mest som om det är något som är ivägen och stör där innanför fläskbältet..

    Men prestationsskillnader mellan morgonträning eller senare finns inte, möjligtvis att jag brukar vara lite tröttare ju senare under dagen jag tränar men annars inget.

    Okej då förstår jag varför du kör på morgonen. Är verkligen ingen morgonmänniska så det går bort för mig tyvärr, men då har man det roligaste kvar å andra sidan ;)

    #217666

    Dagens slit avklarat!

    Började med marklyften och de gick faktiskt bra, benen var den svaga länken idag vilket är förståeligt då jag tränade ben igår… :|

    Började köra lite OL också men lade ner det då all explosivitet i höften var som bortblåst efter marklyften. Var på gymmet i 3,5h och sista halvtimman maxade jag lite i bänkpressen också. Gick inte riktigt som jag ville men ett nytt PB där med iaf.

    RYGG

    Marklyft
    10*70kg
    8*120kg
    4*160kg
    2*175kg
    1*195kg
    6*210kg – PB – Remmar – FILM
    6*190kg – Skitset
    12*160kg -PB – Gick bra igen :)

    Chins
    14*KV
    6*KV+15kg
    8*KV

    AXLAR

    Enarms kettlebellpress över huvudet
    8*18kg
    6*20kg
    6*24kg
    5*32kg

    Körde något set kabelrodd och något set latsdrag på 70kg men inget som är värt att notera!

    Sen var det ju bänkpressen med:

    Bänkpress
    10*70kg
    8*90kg
    4*100kg
    2*115kg
    2*121kg
    1*130kg
    1*136kg – PB – Kändes riktigt lätt (135kg innan)
    0*140kg
    0*140kg – Sjukt nära

    Kasst, skulle ha kört ett set på 138kg emellan och inte varit så viktkåt och lagt på 140kg direkt.. :(

    Film på marklyften och kanske på bänkpressandet kommer upp senare, de ligger på min kompis lilla äppletelefon än en gång!

    #217667

    PB i mark och bänk under samma pass? Jävla lyx;)

    Jag gissar att 140 skulle ha kommit upp också om du inte hade kört massa tunga mark innan – även om det inte är samma muskelgrupper, sliter det ju en del:)

    Starkt jobbat!

    #217668
    Andreas Guiance wrote:
    PB i mark och bänk under samma pass? Jävla lyx;)

    Jag gissar att 140 skulle ha kommit upp också om du inte hade kört massa tunga mark innan – även om det inte är samma muskelgrupper, sliter det ju en del:)

    Starkt jobbat!

    Ja, men bänkpressen var absolut inte planerad utan det var en ren impulsgrej 3h in i passet.. :)

    Jag är helt säker på att 140kg flyger upp om jag inte tränar massa annat precis innan, t.ex. ketlebellpressar och mark samt kör bänkpressen i början på passet och inte efter 3h.. :D

    Frukosten landade precis i magen, ris, kyckling, creme fraiche (34%), jordnötssås, spenat och ett glas mjölk.

    #217669
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja, men bänkpressen var absolut inte planerad utan det var en ren impulsgrej 3h in i passet.. :)

    Jag är helt säker på att 140kg flyger upp om jag inte tränar massa annat precis innan, t.ex. ketlebellpressar och mark samt kör bänkpressen i början på passet och inte efter 3h.. :D

    Frukosten landade precis i magen, ris, kyckling, creme fraiche (34%), jordnötssås, spenat och ett glas mjölk.

    Fan missade tom kettlebellspressarna – då hade nog varit en jävla skillnad utan ja;)

    #217670

    Sjukt långt pass! :) Fyllde du på med något under tiden?
    Grattis till snygga PBn!

    #217671
    faran wrote:
    Sjukt långt pass! :) Fyllde du på med något under tiden?
    Grattis till snygga PBn!

    Ja tiden sprang iväg. Nej ingen utfyllnad, 10gr BCAA innan träningen annars var det fastande mage genom hela passet. :)

    Tack ska du ha :)

Viewing 15 posts - 1,111 through 1,125 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.