Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217672

    Så efter 5 dagars påskvila från träningen fick jag äntligen kört ett pass igen. De senaste dagarna har bestått av en danmarksresa med kompisar, dvs fest med stort F. Hjälpt mina föräldrar med div. arbeten som häckklippning, byta takpannor m.m m.m. Tillbringade även en del tid i ett garage och hjälpte min bror skifta motorer mellan bilar och lite annat trams.

    Det var en kort förklaring till den uteblivna träningen! :) Körde nästan ett helkroppspass idag, tog totalt 60min så fort gick det också!

    Chins – KV
    12, 10, 10

    Latsdrag mot bröst
    12*70kg
    9*70kg
    10*70kg

    Latsdrag med supinerat smalt grepp
    15*70kg
    12*70kg

    Knäböj
    10*60kg
    10*90kg
    10*110kg
    10*120kg
    6*130kg
    2*140kg

    Vadpress i benpress – Jobbigt med knottrig fotplatta och barfota :(
    20*150kg
    18*150kg
    15*150kg

    Plan hantelpress
    10*31kg
    6*41kg
    6*47kg
    4-5*52kg

    Situps på boll
    Max reps i 3 set, blandat sneda och raka

    Enarms konc.curl i scottbräda
    10*16kg
    8*16kg – Kändes lite skumt i axeln så jag avbröt

    Sidolyft
    12*11kg

    Körde lite utåtrotationer på runt 10kg också. 3 set med 12-15 reps/set.

    Tror det var allt, möjligt att jag glömt något men skit samma! Alla övningar supersetades, intensiteten var hög, svetten sprutade och vikterna blev givetvis lidande mot vad jag tränar på i vanliga fall. Men det var skönt att få träna lite igen! :up:

    Lite gränsfallsfet (Tommypatent på det ordet :D) just nu, känner mig något svullen efter den här påskhelgen. Var tvungen att fota med, 93kg på bilderna!

    #217673

    Ser köttigt ut!

    Den första bdb ser MYCKET bättre ut än den andra!:up:

    #217674

    Riktigt skön form där Tommy!

    Sköna axlar och rygg, bröst.

    Hur länge har du tränat nu egentligen ? HAr ju läst här till och från ett år eller så.
    Menar du har en jävla styrka och en jävla form.

    :emo-thumb

    #217675
    Johnny Furu wrote:
    Ser köttigt ut!

    Den första bdb ser MYCKET bättre ut än den andra!:up:

    Ja köttigt men även mjukt! :D

    På första så körde jag mer enligt ”posera på scen” stilen, dvs lutar ryggen lite bakåt. På andra så böjde jag mig nästan lite framåt istället!

    Roligt wrote:
    Riktigt skön form där Tommy!

    Sköna axlar och rygg, bröst.

    Hur länge har du tränat nu egentligen ? HAr ju läst här till och från ett år eller så.
    Menar du har en jävla styrka och en jävla form.

    :emo-thumb

    Tack, ja mjukt är skönt… ;)

    Köpte mitt första gymkort när jag var 15-16 så totalt har jag tränat i 10 år på gym. Men inte 10 år regelbundet, t.ex så besökte jag inte gymmet en enda gång under 2007 och sedan har det ju varit lite mindre uppehåll då och då under dessa år. Men nu har jag kört på regelbundet och med en plan i bakhuvudet sedan 2009 och under dessa 2 år så har både styrkan och formen nästan blivit bättre än under mina första 8 år på gymmet.. :D

    #217676

    Du har bra med massa överallt tycker jag! Alltid kul att köra med 50+ hantlar, ser så tufft ut :p Kommer det bli någon deff eller kör du på?

    #217677
    Kalle Korpela wrote:
    Du har bra med massa överallt tycker jag! Alltid kul att köra med 50+ hantlar, ser så tufft ut :p Kommer det bli någon deff eller kör du på?

    Tack, ja jag tror också att massan är hyfsat jämnt fördelad. Latsen, biceps och vaderna är fortfarande de områden som behöver lite extra kärlek! :p

    Kommer bli en lite mindre deff inför sommaren bara. Några få kilo skalas bort men inget mer seriöst än så :) Prio 1 är att lägga på massa!

    #217678

    Du fortsätter med din starka pass ser jag :D att klara av 12st chins är ju bara en dröm för mig hehe

    #217679
    Jimmy124 wrote:
    Du fortsätter med din starka pass ser jag :D att klara av 12st chins är ju bara en dröm för mig hehe

    Ja dagens pass var väl inget rekordpass direkt, men det va skönt att få träna lite igen iaf. :)

    Tror mitt rekord är 17 reps men det vette fan om man klarar av nu! :emo-thumb

    #217680

    Hahaha, gränsfallsfet (© Tommy Ivarsson) var ett fantastiskt ord! :D
    Ser bra ut där. Som sagt, jaga på som fan nu med latsen och armarna bara!

    Och välkommen tillbaka till verkligheten!

    #217681

    Hur kunde jag missa formbilderna förblir en gåta? :D

    Jag instämmer med kören, ang latsen och armarna.
    Men med ditt tempo på gymmet så är det ju snart fixat! :emo-thumb

    #217682
    Wabban wrote:
    Hahaha, gränsfallsfet (© Tommy Ivarsson) var ett fantastiskt ord! :D
    Ser bra ut där. Som sagt, jaga på som fan nu med latsen och armarna bara!

    Och välkommen tillbaka till verkligheten!

    Ja eller hur. Sjukt nöjd över det ordet! :D

    Tack, imorgon kl 14 rullar plugget igång igen och verkligheten startar på riktigt… Biceps, lats och vader fortsätter få lite extra kärlek.

    Jimmy124 wrote:
    Hur kunde jag missa formbilderna förblir en gåta? :D

    Jag instämmer med kören, ang latsen och armarna.
    Men med ditt tempo på gymmet så är det ju snart fixat! :emo-thumb

    Jag är inte så stor, dvs ganska lätt att missa. Du är förlåten :p

    #217683

    Ja man kan ju inte få för stora biceps, men de är ju ganska kul att lägga mer energi på sen ;)

    Du läser Biomedicin inr. fysisk träning va? Det var faktiskt mitt första val när jag sökte hit men blev tyvärr inte det, vilket år är du på? :)

    #217684
    Kalle Korpela wrote:
    Ja man kan ju inte få för stora biceps, men de är ju ganska kul att lägga mer energi på sen ;)

    Du läser Biomedicin inr. fysisk träning va? Det var faktiskt mitt första val när jag sökte hit men blev tyvärr inte det, vilket år är du på? :)

    Japp! Är inne på mitt andra år, läser de två sista kurserna just nu (Tillämpad nutrition + Biomekanik inom träning)

    #217685

    Blev ett gympass i förmiddags och sedan dess har jag bara legat på en filt i solen hela dagen. Ser numera ut som en kräfta. (Nej, jag har inte fått klor) :D

    BICEPS

    Stångcurl
    10*35kg
    6*45kg
    4*58kg
    6*50kg
    6*45kg

    Sittande hantelcurl
    6*21kg
    6*26kg
    5*26kg
    6*21kg

    Stångcurl i kabelmaskin – Körde den samtidigt som pushdownen
    10*75kg – Fullt mag
    9*75kg
    8*75kg

    TRICEPS

    Smalbänk
    10*50kg
    10*70kg
    10*90kg – PB
    10*90kg – PB
    8*90kg – PB

    Pushdowns
    15*75kg – Fullt mag
    10*75kg
    10*75kg
    9*75kg
    Max 20sek vila mellan seten

    MAGE

    Situps med en boll kastad mot väggen
    2*Max

    Körde några frivändningar på 60 och 70kg för teknikträning. Sedan vet jag inte vad som hände men en kompis körde axlar så jag hoppade på det med :D

    AXLAR

    Militärpress – Sittande (var tvungen att testa)
    10*40kg
    8*60kg
    6*70kg – Usch, kändes tungt
    4*70kg
    6*60kg

    Sidolyft
    15*14kg
    11*14kg

    Sen var jag färdig! Nu blir det käk och plugg resten av dagen :up:

    #217686

    Har äntligen lyckats få tag i mina träningsfilmer från maxningsdagen :)

    På sjätte repetitionen syns tydligt hur mycket höften spelar in. Efter att stången passerat knäna är det väldigt mycket hipdrive för att lyckas låsa ut :)

    [youtube=zcTRfwgL7NI]

    Bänkpressen blev som den blev, inte speciellt mycket kraft från fötterna. Rumpan i hela vägen och lyftet kändes väldigt kontrollerat.

    [youtube=Ov9VZTD-1qQ]

Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.