Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,141 through 1,155 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217687

    Grymma filmer tommy! :emo-thumb jag måste försöka mig på dom där mark vikterna någon dag..

    #217688

    Vafan jävlarns. Den pressen såg ju förbannat lätt ut! Snyggt! Hur kunde jag ha missat den noteringen? 😮

    Biccurlarna börjar se bra ut! ;) Och du ligger riktigt nära på militärpressen också… vad har du ätit egentligen? :D

    #217689
    Jimmy124 wrote:
    Grymma filmer tommy! :emo-thumb jag måste försöka mig på dom där mark vikterna någon dag..

    Ja kör på, skönt att få lyfta tungt… :emo-thumb

    Wabban wrote:
    Vafan jävlarns. Den pressen såg ju förbannat lätt ut! Snyggt! Hur kunde jag ha missat den noteringen?

    Biccurlarna börjar se bra ut! Och du ligger riktigt nära på militärpressen också… vad har du ätit egentligen? :D

    Ja den kändes faktiskt lätt :) Bommade ju två försök på 140kg efter detta vilket jag inte alls förstår. Skulle ha testat något lyft på 138kg emellan tror jag.

    Haha, jag äter allt jag kommer över… Glass, godis, kyckling, pizza, nötfärs, creme fraiche, jordnötssmör, grädde osv osv..

    #217690

    Marklyften imponerar big way!
    Bänken såg vldigt lätt ut, 140 flyger upp nästa pass:emo-thumb

    #217691
    Martin_Matti wrote:
    Marklyften imponerar big way!
    Bänken såg vldigt lätt ut, 140 flyger upp nästa pass:emo-thumb

    Spank you! :)

    Ja 140 ska allt upp nästa gång jag testar, får se när det blir.

    #217692

    Vilka marklyft, bra jobbat:emo-thumb
    Uthålligt stark. Bänkpressen såg kontrollerad ut. 140 kg finns där snart

    #217693
    Hence wrote:
    Vilka marklyft, bra jobbat:emo-thumb
    Uthålligt stark. Bänkpressen såg kontrollerad ut. 140 kg finns där snart

    Tack! :)

    Jag tror 140kg finns där redan nu, det gäller bara att försöka pressa i början på passet och inte efter 3h som sist :p

    Var inne och kikade på din senaste marklyftsfilm igår eller i förrgår och du jagar bra. För att inte ha tränat speciellt länge så är fan 150kg i marklyft riktigt grymt.

    #217694
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack! :)

    Jag tror 140kg finns där redan nu, det gäller bara att försöka pressa i början på passet och inte efter 3h som sist :p

    Var inne och kikade på din senaste marklyftsfilm igår eller i förrgår och du jagar bra. För att inte ha tränat speciellt länge så är fan 150kg i marklyft riktigt grymt.

    Precis du har 140 kg garanterat eftersom du kunde prestera den där vikten efter 3 h:emo-thumb

    Tackar så mycket, ja marklyften har gått stadigt framåt. Det är lite av min favoritgren:) Det är det roligaste i träningen.

    Jag kör ju inte så omfattande träningsprogram utan håller mig till de större basövningarna. Har ju lite för lite tid och ork efter jobbet på gården. Men det verkar fungera fint ändå. Kompletterar med lite andra övningar och så.

    #217695

    Morgonvikt för 4 dagar sen – 92,7kg
    Morgonvikt igår – 90,9kg
    Morgonvikt idag – 89,8kg

    Resultaten av påskens svullande samt konstanta tillgång till mat och sötsaker. Kände mig sjukt vattnig och plufsig men nu har det normaliserat sig något och morgonvikten ligger fortfarande på runt 90-91kg. :)

    Jobbade inatt och jobbade även ett pass nu i eftermiddag så kroppen känns lite sliten. Men ska dra till gymmet imorgon vid 9-tiden och se lite var min 1RM i marklyften ligger. Typ bara ryggen som just nu känns hyfsat fräsch så det får bli marklyft och lite div komplettering sen.

    Ska försöka filma lite igen! :up:

    Sedan kommer resten av dagen spenderas i solen med kompisar, grillning, beachvolleyboll, fotboll och kalla öl står på schemat. Blir utgång framåt kvällen med!

    #217696

    Stabil vikt Tommy! Planerna för kvällen såg inte så tokigt ut det heller :)

    #217697
    nible wrote:
    Stabil vikt Tommy! Planerna för kvällen såg inte så tokigt ut det heller :)

    Ja vikten känns lagom, runt 90kg är en bekväm vikt :)

    Planerna drar igång nu, de andra spelar redan beachvolleyboll utanför och jag är klart redo att få sand mellan tårna.. :)

    Så till dagens pass!

    RYGG

    Marklyft
    10*70kg
    10*110kg
    6*150kg
    2*180kg
    1*200kg
    1*210kg
    1*220kg – PB
    Det va tungt idag så jag avbröt här

    Chins – KV
    14, 10, 9

    Sälrodd
    15*60kg
    12*60kg
    9*60kg

    Straight arm pulldown
    10*60kg
    8*70kg
    10*60kg

    MAGE

    Crunches i maskin
    10*80kg
    10*90kg

    VADER

    Enbens vadpress
    20*60kg
    18*60kg
    15*60kg
    15*60kg
    15*60kg

    Det var allt, ett snabbt men ändå lugnt pass!

    Har jag nämt att jag är till hälften kamelont? :D

    [http://img823.imageshack.us/i/dsc00922nn.jpg/ [img=http://img823.imageshack.us/img823/3590/dsc00922nn.jpg]]

    #217698
    Tommy Ivarsson wrote:
    Har jag nämt att jag är till hälften kamelont? :D

    :D😀

    Grymt PB i marklyftet!:up:

    #217699

    Välkommen in i 220kg klubben! :emo-thumb
    jag ska testa lite 1rm på måndag jag med om det känns bra..

    #217700

    Som Jimmy sa, välkommen till 220kg klubben! ;) Själv tog jag 220 för bara ett par dagar sen :D

    Du har grym styrka! Roligt och se att du kör frivändning med pushpress också, härlig övning som involverar hela kroppen ! :D

    #217701
    Johnny Furu wrote:
    :D

    Grymt PB i marklyftet!:up:

    Tack du!

    Jimmy124 wrote:
    Välkommen in i 220kg klubben! :emo-thumb
    jag ska testa lite 1rm på måndag jag med om det känns bra..

    Tack, ja gör det och uppdatera, drar du mer så ska jag givetvis kontra. :)

    Tarmen;1124461 wrote:
    Som Jimmy sa, välkommen till 220kg klubben! Själv tog jag 220 för bara ett par dagar sen :D

    Du har grym styrka! Roligt och se att du kör frivändning med pushpress också, härlig övning som involverar hela kroppen ! :/QUOTE]

    Tack du!

    Ryck och stöt läggs in emellanåt dels för att det är sjukt funktionella och komplexa övningar samtidigt som de är roliga..

Viewing 15 posts - 1,141 through 1,155 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.