Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #216652

    Underkropp idag innan frukosten. Eller ja, intog en PWO bestående utav 1 kopp kaffe, 3 jordgubbar och 10gr mörk choklad :|

    Tid 40min

    UNDERKROPP

    Rumänska splitböj i Smith
    10*27kg
    6*47kg
    6*47kg
    8*47kg

    Lårcurl
    12*30kg
    10*35kg
    6*40kg

    Benspark
    15*35kg
    10*40kg
    8*45kg – DROP – 6*40kg

    Enbens tåhävningar KV
    2*Många

    Enbens vadpress i benpress
    5 set med repsintervall på runt 10-15, vikten låg runt 50-70kg

    Avslutade med 12min promenad på bandet, 8km/h och incline 2 = 100kcal

    Har legat på underskott hela veckan nu, vägde 81,2kg i måndags morse efter en redig fylle/flöthelg. Morgonvikten imorse låg på 78,0kg, trivs betydligt bättre med detta, inte alls lika svullen och vattnig längre utan har tajtat till lite. ;)
    Dock är det lite diet under veckodagarna men på helgerna finns inga regler utan då äts det som aldrig förr :D

    Nåväl, kanske kommer upp en bild på dagsformen imorgon!

    #216653
    Tommy Ivarsson wrote:
    Underkropp idag innan frukosten. Eller ja, intog en PWO bestående utav 1 kopp kaffe, 3 jordgubbar och 10gr mörk choklad :|

    Haha, optimalt? ;)

    Bra jobbat (både på passet och med viktnedgången!). Riktigt imponerad över dina splitböjar :up:

    #216654
    Nic Nordin wrote:
    Haha, optimalt? ;)

    Bra jobbat (både på passet och med viktnedgången!). Riktigt imponerad över dina splitböjar :up:

    Ja det va en riktigt god PWO iaf, som tur va fanns det bara en ruta (10gr) choklad kvar annars hade det nog blivit betydligt mer choklad.. :D

    Tack du! Splitböjarna va ruskigt jobbiga, tänkte verkligen på utförandet och att höften skulle vara stabil och inte vrida sig. Fick krampkänningar i ena skinkan också.. :D

    #216655
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nåväl, kanske kommer upp en bild på dagsformen imorgon!

    Det hinner du inte! Du skall ju vara i slottskogen på utsatt tid… btw åker vi E6 neråt imorgon förmiddag, plats i bilen finns.

    #216656
    Flessa wrote:
    Precis vad jag tänkte. Ruskigt fina & strika bänkpressar, även stångcurlandet. Good Work, Tommy! :)

    Tack! :)

    Kan väl förflytta ännu mer vikt men då blir det långt ifrån lika strikt.. :D

    #216657
    Albin wrote:
    Det hinner du inte! Du skall ju vara i slottskogen på utsatt tid… btw åker vi E6 neråt imorgon förmiddag, plats i bilen finns.

    Ett litet kort hinner jag nog bränna av tror jag ;)

    Ja det vore kanske lätater att åka med er, jag tänkte ta bussen in till stan men bil är betydligt smidigare! :D

    Kan ni ta en snabb avstickare vid Ljungskile så hoppar jag på där? Typ vid Shelltappen?

    #216658
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ett litet kort hinner jag nog bränna av tror jag ;)

    Ja det vore kanske lätater att åka med er, jag tänkte ta bussen in till stan men bil är betydligt smidigare! :D

    Kan ni ta en snabb avstickare vid Ljungskile så hoppar jag på där? Typ vid Shelltappen?

    Ja det skall nog inte vara några problem, dessutom är det en ”shell select” och Lagström backar aldrig på en drivers dogmuta… hahaha. :D
    Hör av dig vid 9-10 tiden imorgon per sms eller likn.

    #216659

    Inte allt bakfull idag efter MM Sports brännbollsevent och efterfest. Mycket tack vare att jag åt alldeles för mycket på buffen så jag orkade knappt få ner några öl sen. :whistle:
    Sedan skulle jag upp tidigt idag och hade väl lite det i bakhuvudet också… Hur som helst så hade jag sjukt mycket energi i kroppen idag.

    Tid för hela passet var 40min, jag körde superset och giantset genom hela passet. Mycket kort vila och höga reps idag!

    ÖVERKROPP

    Latsdrag mot bröstet
    10*30kg
    12*50kg
    10*50kg
    10*50kg

    Enarms sittande hantelrodd
    8*30kg
    10*25kg
    10*25kg

    T-Bar rodd
    10*40kg
    10*40kg
    8*50kg
    6*50kg

    Excentriska chins KV
    4, 4, 3

    Sneda hantelflyes
    10*13kg
    12*18kg
    10*20kg
    10*23kg – Här brände det sjukt gött

    Enarms konc.curl i scott
    10*13kg
    9*13kg
    8*13kg
    Körde ett set koncentrationscurl mot insidan låret på slutet med (hanging Arnold)

    Stångshrugs – Stång framför kroppen
    15*77kg
    12*77kg
    9*77kg

    Pushdown i maskin – Skitmaskin
    2 set

    Repextensions över huvudet i CC
    12*40kg
    12*50kg
    10*55kg

    Hjulet
    10, 9, 6

    Körde ett set muslimen också, lite sneda på runt 50-60kg i CC

    En liten bild för att liva upp journalen..

    [http://img696.imageshack.us/i/dsc00225y.jpg/ [img=http://img696.imageshack.us/img696/5971/dsc00225y.jpg]]

    #216660

    Snabbt underkroppspass idag med kort uppdatering här.

    UNDERKROPP

    Benpress
    15*100kg
    10*150kg
    12*200kg
    10*200kg
    8*200kg
    7*200kg – Smärta här :(
    Höll emot ordentligt i den excentriska fasen o jävlar vad det brände

    Lårcurl
    10*35kg
    9*35kg
    7*35kg

    Enbens vadpress i benpress
    Massvis med set med reps kring 10-15… Bra kontakt och skön pump iaf. ;)

    Lite balansering på balansplatta samt några tåhävningar men sen fick det vara nog!

    Blev precis lite pasta och köttfärssås, med fetaost och gul paprika till, riktigt gott! Tänkte dra en gainer efter gymmet som jag fick i en ”goodiebag” under brännbollseventet med MM Sports men väntar med den till ett mer passande tillfälle.

    #216661

    Idag blev det ännu ett intensivt överkroppspass, har jobbat precis hela dagen + haft div visningar utav huset som ska hyras ut så det är fan fullt upp nu. Men lyckades klämma in ett pass nu framåt kvällen ;)

    Var inte taggad för fem öre utan låg i soffan hemma och höll på att somna men fick ta mig själv i kragen och åka ner. Sakta men säkert vaknade kroppen till liv! :emo-thumb

    ÖVERKROPP

    Marklyft
    12-15*60kg
    12*90kg
    8*110kg
    6*140kg
    8*140kg
    8*140kg

    Rotatorcuffar
    Utåt och inåtrotationer samt axelprotraktioner i CC, 2-3 set per övning och repsintervall kring 10-15 per set

    Bänkpress
    12*60kg
    8*80kg
    6*90kg
    6*90kg – DROP – 3*80kg – 5*60kg

    Hantelcurl
    10*13kg
    6*18kg
    6*20kg
    5*20kg – DROP – 5*15kg – 2*13kg – 3*10kg

    Enarms tricepsextensioner i CC
    3*10 – okänd vikt

    Repextensioner i CC
    2*8-10 – okänd vikt

    Excentriska chins – KV
    5, 4

    Sedan försökte jag köra lite mage men jag har sådan sjuk träningsvärk i den så det gick verkligen inte :p

    När jag gick in på gymmet idag fick jag den briljanta iden att filma lite medans jag gick genom lokalen mot omklädningsrummet.

    [youtube=42hfje00FWE]

    #216662

    Bra jobbat Tommy!

    Har du börjat med högreps?

    Kul med en liten film på gymmet. Ser ut att vara litet (men hemtrevligt?), och inte speciellt mycket folk, haha ;)

    Hade missat bilden du lagt upp. Ser bra ut! Du gör helt klart någonting rätt när det kommer till axlar :up: ..och midjan var inte speciellt bred inte ;)

    #216663
    Nic Nordin wrote:
    Bra jobbat Tommy!

    Har du börjat med högreps?

    Kul med en liten film på gymmet. Ser ut att vara litet (men hemtrevligt?), och inte speciellt mycket folk, haha ;)

    Hade missat bilden du lagt upp. Ser bra ut! Du gör helt klart någonting rätt när det kommer till axlar :up: ..och midjan var inte speciellt bred inte ;)

    Tack!

    Kör lite olika repsintervall beroende på hur kroppen känns, passare eller inte, vad jag känner för osv. Idag kändes högreps som en mycket bra ide iaf ;)

    Detta gymmet är en liten atletklubb med ca 300 medlemmar, det är litet men har vikter så det räcker och en del maskiner så jag klarar mig allt.. Idag var det folktomt igen, ganska vanligt nu under sommaren att man får tända och dra igång musiken och starta fläktar och sånt själv.. Men man har ju samtidigt chansen att nakenposera och köra helikoptern framför en 15m bred spegel om man vill.. :D

    #216664
    tommy ivarsson wrote:
    köra helikoptern framför en 15m bred spegel om man vill..

    hahaha!

    #216665
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack!

    Kör lite olika repsintervall beroende på hur kroppen känns, passare eller inte, vad jag känner för osv. Idag kändes högreps som en mycket bra ide iaf ;)

    Detta gymmet är en liten atletklubb med ca 300 medlemmar, det är litet men har vikter så det räcker och en del maskiner så jag klarar mig allt.. Idag var det folktomt igen, ganska vanligt nu under sommaren att man får tända och dra igång musiken och starta fläktar och sånt själv.. Men man har ju samtidigt chansen att nakenposera och köra helikoptern framför en 15m bred spegel om man vill.. :D

    Fint litet gym faktiskt. Och ljust och snyggt! Vår atletklubb är mer åt det
    ryska, sparsmakade hållet.

    Ibland kan det faktiskt vara skönt att tända upp gymet, träna själv och
    sedan släcka ned allt innan man går hem. Och göra sånt man annars inte
    skulle göra. Det är svårt att låta bli när man är ensam med alla speglar.

    #216666
    Gettodachoppa wrote:
    Fint litet gym faktiskt. Och ljust och snyggt! Vår atletklubb är mer åt det
    ryska, sparsmakade hållet.

    Ibland kan det faktiskt vara skönt att tända upp gymet, träna själv och
    sedan släcka ned allt innan man går hem. Och göra sånt man annars inte
    skulle göra. Det är svårt att låta bli när man är ensam med alla speglar.

    Jag tycker faktiskt detta gymmet känns riktigt ”hemtrevligt” vilket gör att det ännu bättre passar in i beskrivningen ”mitt andra hem”.. ;)
    9-10 utav årets 12 månader tränar jag ju dock i Halmstad där det är en helt annan byggarkänsla.

    Kan ju ta och redovisa dagens pass med, var inte jättetaggad idag heller, känner att det är mycket med huset (håller på att hyra ut) och jobb just nu. Mycket som tar tid och mycket att tänka på så jag känner mig lite tröttare än i vanliga fall men ska väl snart få ordning på det med.

    UNDERKROPP

    5min på Crosstrainern

    UNDERRKOPP

    Knäböj – Strikta och fina (tyckte jag iaf :whistle:)
    12*60kg
    10*80kg
    8*100kg
    6*110kg
    4*110kg
    4*110kg
    10*80kg – Hög TuT (inga utlåsningar i toppläget)

    Vadpress i benpress
    6 set med repsintervall kring 8-15 och runt 100kg iaf, minns dock inga exakta vikter eller reps, det bärnde bra hur som helst.

    Höftabduktioner i gynekologstolen
    4set*30-40kg och 10 reps per set

    Knäböj med stång ovanför huvudet på raka armar
    3*10 – 20kg
    Denna kör jag främst för att få upp rörligheten i bröstryggen som är helt åt helvete..

    Tror det vara allt, jag var sjukt slö så hela passet tog väl 1h trots att jag inte gjorde allt för mycket.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.