Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,201 through 1,215 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217747

    Jag kan känna samma sak faktiskt. Behöver sällan köra baksidan specifikt om jag går
    tungt i benpressarna, för det tar bra lite överallt.

    #217748

    Bra pass idag, några PB iaf. Resten av dagen ska ägnas åt plugg + hockey. Inatt ska jag iväg på fotbollsturnering med så vi får väl se hur det blir med sömnen :|

    BICEPS

    Stångcurl
    10*40kg
    4*50kg
    5*60kg – PB
    9+1*50kg
    8*45kg

    Hantelcurl
    6*21kg
    5*26kg
    8*21kg

    TRICEPS

    Tricepsextensioner mot pannan
    10*40kg
    10*50kg
    8*50kg – Kände lite konstigt i brösten så jag la ner

    Dips – KV
    20, 20

    VADER

    Tåhävningar i smith
    15*100kg
    14*140kg
    12*160kg – PB
    12*160kg – PB

    Sedan kördes greppträning med viktskivor (20 & 25kg), flipp med 10kg viktskiva samt greppträning med 12-24kg kettlebell.

    Körde ryck upp till 70kg och stod lite på händer med! :D

    Nu blir det frukost (nougatkuddar med mjölk) samt artikelgranskning!

    #217749

    grymt pb i stångcurlsen! Läsvärd journal:)

    #217750
    hhhenke wrote:
    grymt pb i stångcurlsen! Läsvärd journal:)

    Tack!

    Jag försöker hålla journalen levande med lite bilder och filmer emellanåt också! :)

    #217751

    Grymt imponerande att se dina träning. Du gör nästan PB varje pass. Måste vara en härlig känsla med sånt flyt. Bara handstående jag slåre dig i… :D

    #217752
    Mcqueen77 wrote:
    Grymt imponerande att se dina träning. Du gör nästan PB varje pass. Måste vara en härlig känsla med sånt flyt. Bara handstående jag slåre dig i… :D

    Tack du! Jag har satt PB i samtliga pass sedan mitten/början på februari så det går åt rätt håll kan man ju säga ;)

    Målet är att kunna stå 30 sekunder i sommar, och jag ska lösa det.

    Kom precis hem från fotbollsnatta, en fotbollsturnering som sker under kväll/natt här på högskolan (sker på många högskolor/skolor vet jag). Vi åkte ut i gruppspelet. Kan träna på gym men fan inte spela fotboll :D

    Så här såg jag ut när jag spelade iaf, bilden tagen nu när jag kom hem så svetten har väl tagit bort en hel del smink skulle man kunna säga. Det coola var att jag fick en armbåge i pannan vilket ledde till en fet bula och riktigt blod med :emo-thumb

    [http://imageshack.us/photo/my-images/98/dsc00947e.jpg/ [img=http://img98.imageshack.us/img98/415/dsc00947e.jpg]]

    #217753

    60kgx5 är riktigt bra du! Du ger inte upp, FORTSÄTT KÄMPA!

    #217754
    Roligt wrote:
    60kgx5 är riktigt bra du! Du ger inte upp, FORTSÄTT KÄMPA!

    Tack, nä ge upp finns inte i min värld!

    Tävlar i det mesta hela tiden, är en god förlorare men jag tycker det är otroligt sporrande och roligt att tävla mot andra hela tiden för att pusha sig själv :emo-thumb

    Lite småförkyld, näsan rinner konstant men jag ska ner till gymmet om en 45min och se till att få ordning på det hela. Antingen bryter skiten ut eller så skräms den iväg, hur som helst så är det win win situation för mig!

    Ikväll är det hockey som gäller. HEJA SVERIGE! :up:

    #217755

    Underbart pass, snuvig och lite trött när jag stack dit men taggade till under uppvärmningen och sen flöt passet på hur bra som helst :)

    RYGG

    Marklyft – Remmar i det tyngsta arbetssetet annars remfritt
    10*70kg
    6*110kg
    4*150kg
    2*170kg
    1*200kg
    6*213kg – PB – Remmar
    6*190kg
    11*170kg – PB

    Chins – KV
    6, 14, 6, 8

    Kabelrodd – Lätt vikt men kontrollerat, långsamt utförande
    12*75kg
    10*75kg
    10*75kg
    10*75kg

    AXLAR

    Militärpress
    10*40kg
    6*50kg
    4*60kg
    5*70kg – Nära 6an men inte riktigt
    7*60kg
    11*50kg – Kan ha varit reps PB men är lite osäker

    Sidolyft
    10*11kg
    9*18,5kg – PB
    10*13,5kg
    Kändes skumt i vänsteraxeln sen så jag avbröt här

    Sen tror jag inte att jag gjorde något mer faktiskt. Nu blir det frukost, en limpa bröd kanske kan få slinka ner, sen är det samling hos mig för hockey ikväll. Jag + 9 svenskar samt 4 finnar ska sitta och skrika oss hesa. Kommer bli intensivt :D

    [youtube=WS2Ft_x8ohk]

    #217756

    Vilket gym är det du tränar på? Blev lite nyfiken då jag såg att du kom från Halmstad. :|

    #217757
    HeAn wrote:
    Vilket gym är det du tränar på? Blev lite nyfiken då jag såg att du kom från Halmstad. :|

    Idrottscentrum

    Det enda gymmet (förutom styrkelyftarklubbens lokal) som tillåter magnesium, har podier, klossar för bänkpress, kettlebells och mycket annat kul som man kan lattja med :) Gott om vikter har de med, skönt att ha tillgång till 0,5kg plattor t.ex.

    #217758

    Dina mark alltså.. så grymt imponerad!

    #217759
    Wabban wrote:
    Dina mark alltså.. så grymt imponerad!

    Ja de gick bra idag igen! Alltid lika roligt, synd att hockeymatchen inte gick lika bra men det är det inte så mycket att göra åt! :(

    #217760

    Jag instämmer! Dina mark är brutala :D

    #217761
    Jimmy124 wrote:
    Jag instämmer! Dina mark är brutala :D

    Tack! Allt annat ska ju bli minst lika brutalt med ;)

Viewing 15 posts - 1,201 through 1,215 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.