Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,261 through 1,275 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217807

    Grattis som fan tommy boy till ett grymt bra PB!! :D Du är sjukt stark i press övningar.

    #217808
    Jimmy124 wrote:
    Grattis som fan tommy boy till ett grymt bra PB!! :D Du är sjukt stark i press övningar.

    Tack ska du ha! Målet är ju att vara sjukt stark i både press- och dragövningar. Sakta men säkert går det åt det hållet :D

    #217809

    Skönt med PB i böjen igen, haft lite känningar i höger knä som spökat en stund men nu kändes det helt ok och jag känner inget efteråt nu heller. En gammal skada som uppstod på fyllan i vintras när jag blev överrumplad av en trottoarkant :whistle:

    Dåligt med sömn inatt, tentafestade igår (väldigt lugnt dock) och somnade 00.30, klockan ringde 02.30 sedan jobbade jag mellan 3 och 6.30 imorse. Sov mellan 7.30 och 9.30 sedan drog jag till skolan och lyssnade på redovisningen utav en pilotstudie där de undersökt periodisk dygnsfasta med styrketräning på kroppskomposition under 7 veckor.
    Intressant och jag kan länka in studien när den publicerats! :up:

    Drog till gymmet vid 11 sen med 400mg koffein och 4h sömn i kroppen så passet gick över förväntan, tackar koffeinet för det.

    BEN

    Knäböj
    10*20kg
    10*60kg
    6*80kg
    6*100kg
    2*120kg
    8*142,5kg – PB
    10*127,5kg – PB (13*125kg som bäst tidigare så tveksamt PB egentligen)
    10*120kg

    Sittande lårcurl
    15*110kg
    10*160kg
    10*160kg
    9*160kg

    Sittande enbens benspark – Minns inte vikterna exakt efter 60kg setet
    20*60kg
    15*90kg
    12*90kg
    12*90kg

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    10*70kg
    10*100kg
    12*110kg – PB
    10*110kg
    10*110kg – DROP – Bytte ben och körde maxreps med varje ben fram och tillbaks i 3 omgångar och avslutade sedan med båda benen tills det helt enkelt inte gick att göra en repetition till.

    Ska ha uppehåll från kreatin from idag så vi får se hur det påverkar prestationen framöver.

    #217810

    Hjälp, jag hade missat din maxning på 140. Grattis i efterskott!

    #217811

    Låter som ett väldigt jäktigt dygn där du! O ändå klämmer du PB, riktigt imponerande!

    #217812
    Gettodachoppa wrote:
    Hjälp, jag hade missat din maxning på 140. Grattis i efterskott!

    Tack! :)

    Har jag tur så får jag en film på det hela när pressandet syns. Som sagt så blev jag filmad under hela passet av en kompis för en kommande svensexa. Jag skulle få en kopia på filmen när hon redigerat och gjort klart den :emo-thumb

    Wabban wrote:
    Låter som ett väldigt jäktigt dygn där du! O ändå klämmer du PB, riktigt imponerande!

    Ja, tenta+tentafest+jobb+sömnbrist men det gick ju bra ändå! :)

    Tack ska du ha.

    Kommer kanske träna imorgon, får se hur kroppen känns! Nämligen fest fredag+lördag denna helgen och söndag är därmed officiell bakisdag så ska jag få tränat något så får det ske imorgon.

    #217813

    Blev veckans discopass + lite ryck idag :) Tränade inte fastande för en gångs skull utan jag slevade i mig en skål apelsin/chokladglass innan gymmet :emo-thumb

    Det roliga var att 10st av oss på gymmet slängde av oss tröjorna och tränade i bar överkropp. Varför då? – Jo, för att det var roligt… :D

    BICEPS

    Stångcurl
    10*40kg
    6*50kg
    6*60kg – PB
    6*55kg
    8*50kg
    8-9*45kg

    Enarms hantelcurl i scottbrädan
    10*13,5kg
    15*13,5kg
    15*13,5kg – DROP – 6*13,5kg

    TRICEPS

    Smalbänk
    12*40kg
    8*70kg
    10*95kg – PB
    9*90kg
    12*70kg

    Dips
    15*KV
    10*25kg
    8*35kg
    6*50kg
    Fick räcka där, för mycket kontakt i brösten på slutet, triceps va helt slut

    Enarms pushdowns med kabel
    12*30kg
    10*40kg

    OL – Teknik

    Hangsnatch
    6*40kg
    6*50kg
    4*60kg
    4*60kg

    Gick på UtExpo som är en mässa där elever från högskolan som gjort utvecklingsprojekt visar upp sina produkter. De två saker som va klart intressantast för mig var handtagsvärmare för cykel där energin kommer ifrån cyklandet. Och en anordning för att aktivera Gluteus medius vid knäböj vilket många har problem med.
    Just denna produkt kommer med största sannolikhet finnas hos sjukgymnaster framöver.

    Ikväll blir det fest, ska iväg på tacobuffé om 1,5h och sen drar dagens party igång :up:

    #217814

    Hehe, fick en rolig scen framför mig där du helt plötsligt avbryter ett set, tittar dig
    omkring och söker ögonkontakt med de övriga nio. Alla tittar på varandra, nickar
    allvarligt menande och börjar klä av sig. Sen kör ni vidare som om ingenting hänt.

    Festa loss ordentligt ikväll.

    #217815

    Nu börjar smalbänkarna ta sej! :up:

    Å grymma böjar senast!

    #217816

    Helvete vilka smalpressar!!! Jaha det är bara inse att du ligger före mig i allting :D

    #217817
    Gettodachoppa wrote:
    Hehe, fick en rolig scen framför mig där du helt plötsligt avbryter ett set, tittar dig
    omkring och söker ögonkontakt med de övriga nio. Alla tittar på varandra, nickar
    allvarligt menande och börjar klä av sig. Sen kör ni vidare som om ingenting hänt.

    Festa loss ordentligt ikväll.

    Den scenen va fan inte långt ifrån sanningen :D

    Det roliga var att en okänd kille stannade upp och frågade rakt ut om det va ok att träna i bar överkropp här? Ok? Frågade vi, det är nästan nödvändigt! Han bara log och slängde av sig tröjan med, så jävla skön kille :D

    Johnny Furu wrote:
    Nu börjar smalbänkarna ta sej! :up:

    Å grymma böjar senast!

    Tack du, det mesta rullar på åt rätt håll ;)

    Jimmy124 wrote:
    Helvete vilka smalpressar!!! Jaha det är bara inse att du ligger före mig i allting

    Tack du! Det skiljer inte jättemycket mellan mina bänkpressar och smalpressar och då håller jag ändå riktigt tätt. Håller precis så att pekfingrarna elelr långfingrarna är där lättringen börjar.

    Ligger troligtvis före dig i alkoholhalt just nu med. Kom hem från jobbet för 15min sedan och det måste ju firas :D

    #217818

    Ni får ju sluta upp med alkoholen grabbar ;)

    #217819
    Roligt wrote:
    Ni får ju sluta upp med alkoholen grabbar ;)

    Energi i alkohol = Energiöverskott = Muskelbygge :emo-thumb

    #217820
    Tommy Ivarsson wrote:
    Energi i alkohol = Energiöverskott = Muskelbygge :emo-thumb

    Lovely potatoe, from nu ska jag släppa alla mina hämningar när det gäller alkoholintaget – tack Tommy!

    ”En anordning för att aktivera gluteus medius vid knäböj”!!!!!
    Hmmm, min hjärna har mixtrat ihop massor med spännade knäböjsmaskiner för tillfället, men jag har en känsla av att jag tänker helt annorlunda än en sjukgymnast i det fallet…

    Annars får jag väl bara gratulera till alla framgångar på träningen, det verkar ju gå bara finemangs och det är ju jätteroligt. Håller man inte på med någon ultraseriös / superelit gymsatsning så kan man absolut glädjas åt hälsovådliga helgnöjen såsom alkoholdrickning. Sköt dig inte för snyggt, du ska ha roligt också!

    #217821

    Fin bänkpress och grattis till 140kg! 8)

Viewing 15 posts - 1,261 through 1,275 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.