Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,276 through 1,290 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217822
    waco3000 wrote:
    Lovely potatoe, from nu ska jag släppa alla mina hämningar när det gäller alkoholintaget – tack Tommy!

    ”En anordning för att aktivera gluteus medius vid knäböj”!!!!!
    Hmmm, min hjärna har mixtrat ihop massor med spännade knäböjsmaskiner för tillfället, men jag har en känsla av att jag tänker helt annorlunda än en sjukgymnast i det fallet…

    Annars får jag väl bara gratulera till alla framgångar på träningen, det verkar ju gå bara finemangs och det är ju jätteroligt. Håller man inte på med någon ultraseriös / superelit gymsatsning så kan man absolut glädjas åt hälsovådliga helgnöjen såsom alkoholdrickning. Sköt dig inte för snyggt, du ska ha roligt också!

    Det är två stycken roterande plattor med en kant som du sätter utsidan av foten emot. När du pressar ut fötterna roterar plattorna och du utför knäböjen i det läget. Om plattorna börjar rotera in så piper en varningssignal.
    Du kan ställa tröghetsgrad och lite sånt med på plattorna. Ganska simpel men genialisk anordning :)

    Tack iaf, har inte utvecklats så mycket i mitt handstående senaste tiden men nu när skolan är över kan jag fokusera lite mer på det under sommare :D

    Har haft en riktigt rolig helg (igen), två grymma fester nu under två dagar där allt har ingått, precis så som det ska vara :emo-thumb

    Cuttan wrote:
    Fin bänkpress och grattis till 140kg! 8)

    Tack tack! Ett delmål som är skönt att ha nått :up:

    #217823

    Första passet efter en hård helg avklarat. Skulle kört marklyft men vaknade upp med grym nackspärr som hindrade mig under typ hela passet. Får skylla på lördagens headbangande samt en del annat som hände (förstår inte varför headbanging alltid ska kännas som en så bra idé på fyllan) :|

    Nåväl, here it is!

    RYGG

    Marklyft
    6*60kg
    6*100kg
    4*150kg
    2*180kg
    1*200kg
    1*200kg
    Kändes i nacken hela vägen men här var det verkligen omöjligt att fortsätta. Gör ett nytt försök nästa vecka när nackspärren försvunnit (om jag inte får en ny nästa helg).

    Chins
    10*KV
    4*KV+15kg
    1*KV+25kg
    4*KV+32kg
    Gick inte bra här heller

    Hantelrodd
    10*41kg
    10*41kg
    10*41kg

    Latsdrag i Freemotion-maskin
    10*160lbs
    10*160lbs
    10*140lbs

    Körde några set latsdrag med smalt supinerat grepp också samt stångrodd på 80kg. Men mest med lekvikter!

    VADER

    Sittande vadpress
    10*60kg
    10*80kg
    20*80kg
    30*80kg – :(

    Vadpress i benpressen
    10*100kg
    10*150kg
    10*200kg
    10*240kg
    10*280kg
    10*300kg
    10*310kg – PB
    9*310kg – PB
    Avslutade de tyngsta seten med några ”burns”.

    Boxjumps fick avsluta passet, körde treor upp till 115cm sen va jag väldigt färdig. :up:

    Nu frukost och ett par timmars slappande i solen

    #217824

    Aoa!! Låter som att de 30x80kg brändes en hel del va? Störande med nacken.. man tycker att den inte ska spela nån större roll men det gör det verkligen!

    #217825
    Wabban wrote:
    Aoa!! Låter som att de 30x80kg brändes en hel del va? Störande med nacken.. man tycker att den inte ska spela nån större roll men det gör det verkligen!

    En liten nackspärr bör lägga sig på ett par tre dagar så nästa vecka bör jag kunna ge allt där igen. Men fram tills dess är det tigerbalsam som gäller :p

    Lite viktiga uppdateringar:

    Morgonvikt: 91,5kg ( Detta efter en energifylld helg med mycket vattenansamlingar)

    Handstandrekord på 11 sekunder

    #217826

    ”Handstandrekord på 11 sekunder” – Fi fasen, det var inte dåligt! Jag måste nog ta itu med min egen träning snart hör jag. Hur gör du? Räknar du sek i huvudet, filmar eller har du en kontrollant som kollar åt dig? Inte för att jag tror att du fuskar, är bara nyfiken. Själv försöker jag att räkna i huvudet men glömmer ofta bort mig.

    Tackar för beskrivningen av ”gluteustallrikarna”. Blev förstås lite besviken att anordningen inte innehöll elstötar eller något annat kul (Och precis där fick du förklaringen till varför jag inte jobbar som maskinkonstruktör)

    #217827
    waco3000 wrote:
    ”Handstandrekord på 11 sekunder” – Fi fasen, det var inte dåligt! Jag måste nog ta itu med min egen träning snart hör jag. Hur gör du? Räknar du sek i huvudet, filmar eller har du en kontrollant som kollar åt dig? Inte för att jag tror att du fuskar, är bara nyfiken. Själv försöker jag att räkna i huvudet men glömmer ofta bort mig.

    Tackar för beskrivningen av ”gluteustallrikarna”. Blev förstås lite besviken att anordningen inte innehöll elstötar eller något annat kul (Och precis där fick du förklaringen till varför jag inte jobbar som maskinkonstruktör)

    Jag ber bara någon kompis ta tid eller om det filmas så kollar jag i kameran hur många sekunder jag stod :)
    Jag är kille, kan inte räkna och försöka stå på händer samtidigt för då hade jag garanterat ramlat ihop direkt :D

    #217828

    Dagens måltid

    750gr fläskytterfilé med vitlökssmör samt lite pestopasta :emo-thumb

    [http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc00970ux.jpg/ [img=http://img221.imageshack.us/img221/2522/dsc00970ux.jpg]]

    #217829

    Känner mig lite förkyld och har fortfarande lite nackspärr men körde ett bröstpass imorse ändå! Träningskåt så det skriker om det :D

    BRÖST

    Bänkpress
    10*40kg
    8*60kg
    6*80kg
    4*100kg
    2*115kg
    6*121kg – PB
    6*116kg
    9*105kg
    8*90kg – FU med stopp
    8*80kg – FU

    Sittande kabelflyes i maskin – Fokus på explosivitet och hög hastighet i utförandet
    10*70kg
    10*90kg
    9*90kg

    Sneda sittande militärpressar – Mycket lutning
    10*50kg
    8*50kg
    10*40kg

    MAGE

    Crunches i maskin
    15*90kg

    Knästående enarms axelpressar med kettlebell på balansboll – Den ni :)
    6*6kg
    6*10kg
    6*10kg

    Rotationer med viktskiva i situpbräda – Totalt antal rotationer
    20*10kg

    Sedan stod jag på balansbollen och lattjade lite med en kettlebell för lite lätt bålstabilitetssträning.

    Sedan hem för lite frukost – 250gr fullkornspasta, 450gr kycklingfilé och en burk creme fraiche franska örter + en liten morot och massa solrosfrön. Tog en bild men kvaliteten är lidande skulle jag vilja säga.

    Solat och jobbat fram tills nu, vilodag imorgon och benplågeri på fredag :up:

    #217830

    riktigt stabila vikter du reppar på i bänken nu!:up:

    #217831

    Grymt imponerad av bänkpressen ska du veta! :up:

    #217832

    Ja, bänkpressen är det ju absolut inget fel på! Bra jobbat och grattis till PB’t :up:

    #217833
    Johnny Furu wrote:
    riktigt stabila vikter du reppar på i bänken nu!:up:
    Jimmy124 wrote:
    Grymt imponerad av bänkpressen ska du veta! :up:
    Nic Nordin wrote:
    Ja, bänkpressen är det ju absolut inget fel på! Bra jobbat och grattis till PB’t :up:

    Tack ska ni ha allihop! 😮

    Numera kan jag höja max 1kg/vecka i bänkpressen och det är ändå tungt som fan varje gång så det närmar sig en platå. Men jag älskar det här träningsupplägget och har utvecklats något enormt ihop med det så jag vill egentligen inte byta men börjar ändå funder på det.. :|

    #217834
    Pierre Simonsson wrote:
    Sjuka bänkpressar Tommy! Du ökar stadigt! Och fortsätt sprid kunskap på ditt ödmjuka sätt! Det är det få som gör.

    Keep up!

    Tack, träningen går stadigt framåt hela tiden nu, så jävla roligt! :)

    Will do, will do ;) Samtidigt så fylls kunskapsbanken på lite extra för var dag som går (bortsett från små tömningar under helgerna :D)

    [img=http://images4.cpcache.com/product_zoom/492591324v0_480x480_Front_Color-White_padToSquare-true.jpg]

    #217835

    Uppdatering med dagens pass och lite annat :)

    BEN

    Benpress
    6*100kg
    6*150kg
    4*200kg
    4*230kg
    4*260kg
    4*280kg
    10*310kg – PB
    11*300kg – PB
    12-13*260kg

    Lårcurl på flowin matta – KV
    6, 7, 8

    Enbens benspark
    10*80kg
    14*100kg
    12*100kg
    10*100kg

    VADER

    Sittande vadpress
    15*65kg
    20*65kg
    18*65kg – Avslutade med några burns

    Enbens vadpress i benpress
    10*105kg
    10*105kg
    10*105kg
    10*105kg – Excentrisk fas bara
    10*105kg – Excentrisk fas bara :(

    Skönt pass, benpressen var sjukt tung men kändes riktigt bra.
    Ny bottennotering på morgonvikten idag :what: – 89,4kg. Äter som en häst nu men det går åt fel håll, dock tror jag en del har med kreatinet att göra då jag slutade med det för en vecka sedan och nu har jag droppat något kilo eller två utan att göra några direkta förändringar i kosten.

    Avslutade kvällen igår på en uteservering med ett par öl och massa nachos och dipp så jag får väl tacka nachosen för ett grymt tryck idag på träningen. Vaknade pigg vid klockan 10 trots att jag lade mig någon gång efter kl 3 inatt. :)

    #217836

    En heldag på stranden idag! Tänkte dra ut till Tylösand men en levenrans av alkohol skulle komma så vi hann inte, stack till Östra stranden som ligger 5 minuter bort istället. Och eftersom jag är en rastlös individ så passade jag på att stå på händer.

    Det går bättre och bättre hela tiden, kan numera parera åt båda hållen samt stå helt still några sekunder med. Här är ett av mina försök…. Kom igen nu waco3000, jag har bara runt 10 sekunder kvar till halvminuten ;)

    Ni får ursäkta ”inramningen” :D

    [youtube=XmwnvDdulfc]

Viewing 15 posts - 1,276 through 1,290 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.