Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,291 through 1,305 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217837

    Shit, det såg säkert ut. Hade jag gått på stranden och sett det där hade jag tänkt
    att ”den där snubben vet vad han pysslar med”.

    Sen att han som filmar inleder det hela med att rätta till juvelerna, ja det får man förbise.

    #217838

    Bra jobbat strandraggaren. Lite besviken då jag trodde du körde med speedos på beachen :(

    #217839

    Se där, vad ståndaktigt!

    Du ska nu inte tro att jag viker mig bara för att du just nu ligger lite före mig i antal stående sekunder, jag ger mig inte utan kamp:D!

    #217840
    Gettodachoppa wrote:
    Shit, det såg säkert ut. Hade jag gått på stranden och sett det där hade jag tänkt
    att ”den där snubben vet vad han pysslar med”.

    Sen att han som filmar inleder det hela med att rätta till juvelerna, ja det får man förbise.

    Ja det känns mer och mer säkert. Gjorde några försök nu ikväll efter en 5-6 öl och ett par grilltallrikar och satte faktiskt nytt rekord på strax över 20 sekunder :)

    Men det kanske inte räknas med alkoholdopingen? ;)

    Gober wrote:
    Bra jobbat strandraggaren. Lite besviken då jag trodde du körde med speedos på beachen

    Tack! :) Jag är inte bara strandraggare, jag agerar raggare i de flesta miljöer.

    Speedos kan jag försöka köra med i nästa film för din skull Gober!

    waco3000 wrote:
    Se där, vad ståndaktigt!

    Du ska nu inte tro att jag viker mig bara för att du just nu ligger lite före mig i antal stående sekunder, jag ger mig inte utan kamp:D!

    Ståndakttigt va ett ord jag inte läst på länge :D

    Jo jag hoppas såklart att du kämpar på ordentligt så att jag också måste slita ordentligt. Min tävlingsskalle behöver lite motstånd.

    #217841

    Ser stabilt ut Herr Ivarsson! Hur känns det inför DC/LP nu?

    #217842
    Dementis wrote:
    Ser stabilt ut Herr Ivarsson! Hur känns det inför DC/LP nu?

    Tack!

    Det känns helt ok, det enda jag vet att jag verklgen fortfarande måste öka är mina små lats. Men de är envisa :)

    #217843
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack!

    Det känns helt ok, det enda jag vet att jag verklgen fortfarande måste öka är mina små lats. Men de är envisa :)

    Har samma problem här. I will never fly! :D

    #217844

    Bakisträning idag! Var hemma kl 5 och kom i säng runt halv 6 imorse. Vid 12 lade jag mig ute i solen och stekte till 16.00 då gymmet hägrade :)
    Lite discopass samt lite reppande i Ryck upp till 75kg (FILM).

    Träning imorgon bitti innan jag ska dra ut till Tylösand och njuta av solen igen :)

    BICEPS

    Sittande hantelcurl
    10*11kg
    6*18,5kg
    3*23,5kg
    4*28,5kg
    6*26kg
    7*23,5kg
    9*21kg

    Pullups – KV Explosiva
    10, 8, 8

    TRICEPS

    Hantelextenisoner bakom nacken
    10*21kg
    10*31kg
    10*36kg

    Enarms hantelextension bakom nacken
    10*14kg

    Enarms pushdowns
    12*35kg
    12*32,5kg
    9*32,5kg

    GREPP

    Barhold
    2*Max*130kg
    3*Max*150kg
    Råkade slita av två valkar när jag körde med magnesium på 150kg :(

    Körde lite utåtrotationer i kabelmaskin med. Det blev: 3*12*12,5kg

    Filmade några set i rycken, här är 3x70kg och 1x75kg

    [youtube=cMpyvQ3Y9_Y]

    [youtube=YdeaXTlIyL0]

    #217845

    Härliga snatch’sss! Bra med gratisreklam åt Mmsports också :emo-thumb

    #217846
    Bjern wrote:
    Härliga snatch’sss! Bra med gratisreklam åt Mmsports också :emo-thumb

    Tack, det är kul med lite tyngdlyftning som komplement till den vanliga träningen :)

    Jo, eftersom de skickar med tröjor när man beställer så använder man ju dom på gymmet :) De är inte direkt dumma.

    #217847
    Quote:
    Tack, det är kul med lite tyngdlyftning som komplement till den vanliga träningen

    Kunde inte hålla med mer. Snygg teknik, förresten. Kör själv en del styrkeryck mellan varven och du gör det där jävligt bra. :)

    Jag har alltid undrat hur fan fysiken skulle se ut om man enbart körde ryck och stöt i ett år eller så. Vad tror du? Vad skulle bli sämst/bäst utvecklat skulle du säga?

    Jag tippar att ben och traps skulle växa ifrån allt annat ganska fort men du kanske har mer att inflika i frågan?

    #217848
    Jon Larsson wrote:
    Kunde inte hålla med mer. Snygg teknik, förresten. Kör själv en del styrkeryck mellan varven och du gör det där jävligt bra. :)

    Jag har alltid undrat hur fan fysiken skulle se ut om man enbart körde ryck och stöt i ett år eller så. Vad tror du? Vad skulle bli sämst/bäst utvecklat skulle du säga?

    Jag tippar att ben och traps skulle växa ifrån allt annat ganska fort men du kanske har mer att inflika i frågan?

    Tack Mr Jon :)

    Intressant fråga, det lätta svaret hade man fått om man kikat på de som tävlar i tyngdlyftning. Att de har massiva lår och då främst framsida lår är mer regel än undantag. Stora trapz, axlar, rumpa, brachioradialis och biceps lär synas. Det är de muskelgrupper som jag direkt ser är ytterst aktiva i rörelserna.
    Bålen kommer givetvis vara stark då både djupa bålmuskulaturen och erector spinae är med i några moment.

    Men som du säger så kommer nog ben/rumpa och trapz växa bäst tätt följt av erector spinae och axlarna (deltoideus).

    #217849
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack Mr Jon :)

    Intressant fråga, det lätta svaret hade man fått om man kikat på de som tävlar i tyngdlyftning. Att de har massiva lår och då främst framsida lår är mer regel än undantag. Stora trapz, axlar, rumpa, brachioradialis och biceps lär synas. Det är de muskelgrupper som jag direkt ser är ytterst aktiva i rörelserna.
    Bålen kommer givetvis vara stark då både djupa bålmuskulaturen och erector spinae är med i några moment.

    Men som du säger så kommer nog ben/rumpa och trapz växa bäst tätt följt av erector spinae och axlarna (deltoideus).

    Tyngdlyftarna kör ju en del kompletteringsövningar också, såvitt jag vet. Tänkte väl mest på vad de två huvudövningarna ryck och stöt skulle åstadkomma med fysiken om man nu bestämde sig för att enbart köra dessa under en period.

    Och jag är helt med dig i din analys. Ungefär så skulle det nog bli. :)

    Det är nog bara en tidsfråga innan jag sadlar om totalt och kör OL all the way, för övrigt. Har funderat på det i runt tio år nu och det enda som hindrat mig är väl egentligen fåfängan och irrationella tankar kring ”optimal utveckling av fysiken” och annat trams som egentligen borde vara underordnat vid min ålder och med mina mål. I’m getting there. Babysteps. :D

    #217850
    Jon Larsson wrote:
    Det är nog bara en tidsfråga innan jag sadlar om totalt och kör OL all the way, för övrigt. Har funderat på det i runt tio år nu och det enda som hindrat mig är väl egentligen fåfängan och irrationella tankar kring ”optimal utveckling av fysiken” och annat trams som egentligen borde vara underordnat vid min ålder och med mina mål. I’m getting there. Babysteps. :D

    Det känns ju inte som att du kommer krympa för att du börjar med OL, så länge som du tränat så lär väll musklerna sitta där dom sitter om du börjar med OL, förutom då att dina ben kommer bli större än midjan på dig ;-)

    Kör på om du nu funderat i tio år hehe.

    #217851

    Jon – Du är lika seg som jag, jag brukar också fundera på större saker i en evighet innan jag beslutar mig. Men så länge man känner att man gjort rätt val så är det bara bra ju. Och OL-träningen kan inte vara fel val ;)

    Tränade imorse, lite sliten i ländrygg och bål sedan gårdagens ryck. Hade egentligen vilodag idag men kvinnligt sällskap såg till att jag stack till gymmet ändå :|. Kanske inte det bästa valet då träningen gick ganska dåligt men jag redovisar det givetvis ändå.

    RYGG

    Marklyft
    10*70kg
    6*110kg
    6*150kg
    2*180kg
    1*200kg
    4*215kg
    4*200kg
    11*180kg – PB
    Ingen bra serie, tappade buktrycket på de tyngsta seten. Skyller på gårdagens ryck.

    Kabelrodd
    10*95kg
    10*95kg
    10*75kg

    Latsdrag mot bröstet
    15*60kg
    12*65kg

    Sedan fick jag sluta då jag var tvungen att cykla till Tylösand och spendera dagen på stranden :)

    Filmade tyngsta setet i marklyften så jag lägger väl ut en film sen, nu står grillning och kalla öl på menyn

Viewing 15 posts - 1,291 through 1,305 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.