Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,306 through 1,320 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217852

    Grymt med pb på en dålig dag!

    Måste ha varit en snygg brud du hade att impa på! :p

    #217853
    Johnny Furu wrote:
    Grymt med pb på en dålig dag!

    Måste ha varit en snygg brud du hade att impa på! :p

    Jo, det fick bli ett litet reps PB bara för att jag inte skulle gå helt tomhänt ifrån träningen :)

    Ja givetvis, hon är sjukt het. Dock inte snygg nog för att jag skulle klara mina 6*215kg :D

    [youtube=5LWI3rnR3i4]

    #217854

    Har kikat lite på din journal
    Grymma resultat tommy:)

    Tycker du har bra teknik i din träning, gör allt noggrant från start till slut

    #217855
    Hence wrote:
    Har kikat lite på din journal
    Grymma resultat tommy:)

    Tycker du har bra teknik i din träning, gör allt noggrant från start till slut

    Tack du! Ja nästa vecka har jag haft den här journalen i ett år och under detta året har jag verkligen ökat massivt i samtliga övningar. Det är riktigt roligt, samtidigt så väger jag ju typ 13-14kg mer nu också (18-19kg mer än min tävlingsvikt) :D

    Tekniken är ytterst viktig i allt, speciellt i det avseende att undvika skador. Så jag har ganska stort fokus på en korrekt teknik. Kanske inte alltid helt korrekt teknik vad gäller tävlingsutförande eller för att lyfta så mycket som möjligt men iaf korrekt sett till skaderisken. ;)

    #217856

    Tungt pass idag igen, bänkpressen gick inte speciellt bra!

    Ont i underarmarna efter förrgårdagens gymnastiska moves så jag kunde inte köra så många övningar, bänkpressen smärtade men jag envisades med att pressa ändå.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*40kg
    8*60kg
    8*80kg
    4*100kg
    2*110kg
    1*115kg
    4*122kg
    6*112kg
    10*102kg
    11*92kg – FU
    Skitserie här, gjorde lite ont i vänster underarm hela tiden och styrkan fanns inte där idag :(

    Flyes i kabelmaskin
    10*90kg
    10*90kg

    MAGE

    Crunches i maskin – Lite blandat sneda och rak
    15*90kg
    15*90kg
    20*70kg

    Lattjade lite med situps och benlyft annars var det lugnt. Körde 3 set militärpress med 10-15reps på 40-45kg på slutet.

    Frukost i magen och nu ska jag till jobbet :) Tog en bild på dagsformen som jag laddar upp ikväll.

    #217857

    Dagsform på 90,7kg morgonvikt!

    [http://imageshack.us/photo/my-images/585/dsc00983o.jpg/ [img=http://img585.imageshack.us/img585/2497/dsc00983o.jpg]]

    Funderar på att köra en minideff, just nu stoppar jag i mig allt jag hittar för att gå upp i vikt. Låter jag bli att blanda mina proteinshakes med mjölk och vispgrädde, skippar malton och kanske väljer någon magrare creme fraiche så bör vikten rasa.
    Dvs skippa allt som jag numera måste få i mig för att åtminstonde behålla eller försöka gå upp i vikt.

    Får se hur jag gör!

    #217858

    Fått upp en bra tjocklek på brösten och quadsen ser köttigare ut än för ett år sedan. En liten antydan till ett litet svep där också! Då var det ”bara” armarna och latsen kvar då. Sedan kan du nog bita ifrån på scenen!

    #217859
    biffen669 wrote:
    Fått upp en bra tjocklek på brösten och quadsen ser köttigare ut än för ett år sedan. En liten antydan till ett litet svep där också! Då var det ”bara” armarna och latsen kvar då. Sedan kan du nog bita ifrån på scenen!

    Tack för kommentarer, jag vet ju att du vet vad du pratar om så då värmer kommentaren extra mycket 😮

    Armarna har precis passerat 40cm sträcket vilket de aldrig någonsin gjort innan, latsen har växt men jag är ytterst medveten om att det är en bit kvar där.

    Kompletteringstränar dom ganska ofta, körde dem senast igår men glömde redovisa det. Oftast med repsintervaller runt 8-12 med fokus på kontakt för just latsen.

    #217860

    Vem med ett ego har inte problem med armarna? *skratt*. Fan.. hehe. Grattis till 40 sträcket dock =)

    #217861

    Riktigt bra ben! Är det nåt som jag tkr du behöver lite mer av sett utifrån den här bilden så är det väl axlarna kanske. Bra bygge hur som helst!

    #217862

    Bortsett från hela stå-på-scenen-prylen så kan man konstatera följande:

    * Schysst jävla fysik.

    * Metodisk och klok kille. Noggrann.

    * Förvånansvärt o-fet på 90,7 kg. Good work!

    * En fysik som kommer att hålla hela livet. Kan omöjligt tänka mig att du kommer att lägga ner träningen helt och radikalt byta spår. Vad du än gör med ditt liv så tror jag träningen kommer att finnas med i bakgrunden. (Eller förgrunden.)

    * Ett ypperligt exempel på vad en bra hip-drive kan göra för ett marklyft. Mycket snyggt! :)

    #217863

    Svulstiga lår, de går minsann inte av för hackor!

    För bysten: testat 10×10?

    #217864
    Dementis wrote:
    Vem med ett ego har inte problem med armarna? *skratt*. Fan.. hehe. Grattis till 40 sträcket dock =)

    Tack! Skönt att ha passerat 40cm till slut iaf, kunde aldrig tänka mig att man var tvungen att börja reppa på 28,5kg hantlar innan de passerat 40cm :D

    Azklund wrote:
    Riktigt bra ben! Är det nåt som jag tkr du behöver lite mer av sett utifrån den här bilden så är det väl axlarna kanske. Bra bygge hur som helst!

    Tack, mina ben växer hyfsat lätt. Bra iaktagelse, axlar och lats behöver smisk. Ihop med armar och vader (som alltid). Det enda jag är nöjd med är bröst, tjockleken på ryggen och låren. Resten får fortsätta växa :)

    #217865
    Jon Larsson wrote:
    Bortsett från hela stå-på-scenen-prylen så kan man konstatera följande:

    * Schysst jävla fysik.

    * Metodisk och klok kille. Noggrann.

    * Förvånansvärt o-fet på 90,7 kg. Good work!

    * En fysik som kommer att hålla hela livet. Kan omöjligt tänka mig att du kommer att lägga ner träningen helt och radikalt byta spår. Vad du än gör med ditt liv så tror jag träningen kommer att finnas med i bakgrunden. (Eller förgrunden.)

    * Ett ypperligt exempel på vad en bra hip-drive kan göra för ett marklyft. Mycket snyggt! :)

    Tack Jon, mycket värmande ord :)

    Är själv fårvånad över hur lite fläsk det blev upp till den här vikten. När jag vägde 77-78kg veckorna efter förra årets tävling så tänkte jag ju aldrig att jag 1 år senare skulle väga ytterligare 12-13kg mer utan att ha ökat enormt i fettprocent. Men det gick hyfsat bra kan man ju säga.

    Nej, träningen kommer aldrig läggas ner, har ju gymmat i 10-11 år (dock inte alltid speciellt seriöst men ändå) och har absolut inga planer på att lägga ner träningen. Snarare utveckla och förfina den.

    Olympiska lyft har just nu en liten plats i mitt hjärta och denna träningen tänker jag inte lägga ner i första taget.Min bålstyrka har förbättrats ordentligt senaste året tack vara marklyftande utan bälte samt OL-träningen.

    En kompis som är pilatesinstruktör blev lite förvånad när jag ställde mig på en pilatesboll och kunde stå där och lattja med kettlebells och tyngre medicinbollar utan att ramla av. Hon va helt säker på att jag tränade med boll jämt, så det blev en liten bitchslap när jag berättade att jag aldrig stod på bollar utöver någon enstaka övning i veckan bara för att leka lite.

    En utvecklad hipdrive har under ett år gjort att jag gått från 3*170kg till 4*215kg. Det är nice :emo-thumb

    Magnus Larsson wrote:
    Svulstiga lår, de går minsann inte av för hackor!

    För bysten: testat 10×10?

    Tack, problemet är att komma i kläder. Har spräckt alla mina jeans utom ett par som fortfarande är helt. Behöver en helt ny garderob.

    Jo jag har testat GVT-upplägg med 10*10 för några år sedan. Kanske skulle köra det för latsen och se vad som händer :)

    #217866

    Dina ben är riktigt smarriga. Alla stora byggnader vilar på en stadig grund… så är det.

Viewing 15 posts - 1,306 through 1,320 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.