Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,321 through 1,335 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217867
    Gettodachoppa wrote:
    Dina ben är riktigt smarriga. Alla stora byggnader vilar på en stadig grund… så är det.

    Tack Choppa, är du snäll kan du få komma och peta på dom lite :p

    Gillar din metafor, ska fan använda den när folk tycker man har för stora ben för att man inte kan använda jeans längre :D

    #217868

    Ja, benen är det ju absolut inget fel på, men det visste vi ju redan ;) Skulle vara riktigt kul att få se dem stenhårda, även om du redan håller en helt klart godkänd form för din höga vikt :up:

    Fina marklyft också! Fast det vet du väl redan ;)

    #217869
    Nic Nordin wrote:
    Ja, benen är det ju absolut inget fel på, men det visste vi ju redan ;) Skulle vara riktigt kul att få se dem stenhårda, även om du redan håller en helt klart godkänd form för din höga vikt :up:

    Fina marklyft också! Fast det vet du väl redan ;)

    Ja en vacker dag ska de bli stenhårda. Får se om jag drar igång en liten smygdeff nu. I såna fall gör jag det mest pga ekonomiska skäl och lathet. Har ingen aptit alls nu när värmen är här så att hela tiden kämpa med att trycka i sig massa mat börjar bli jobbigt så därav kanske jag smygdeffar lite ;)

    Tack iaf! Inte nöjd med marklyften men gör ett nytt försök senare. ;)

    #217870

    Helt godkänt pass igen, tanken var att köra maxreps på 100kg i knäböjen. Minst 42 reps var målet men träningsvärken från marklyften sade ifrån så efter 16 reps fick jag avsluta pga sjuklig pump i ryggen :)

    BEN

    Knäböj
    10*40kg
    6*70kg
    4*90kg
    16*100kg :(
    4*120kg
    4*130kg
    4*140kg

    Frontböj – Längesedan jag körde detta
    6*70kg
    6*90kg
    5*100kg
    2*110kg
    2*115kg
    2*120kg
    1*130kg
    1*135kg
    Ville se hur styrkan såg ut i frontböjen bara därav alla ettor :)

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    15*90kg
    15*90kg
    12*90kg
    12*90kg – DROP Maxreps med båda fötter

    Sedan lite komplettering för de stackars latsen!

    RYGG

    Kabelrodd
    10*80kg
    10*85kg
    10*90kg
    10*95kg
    10*100kg
    10*95kg

    Chins – KV – Explosiva
    10, 10, 10

    Det blev alltså 100 reps för latsen med lite varierande motstånd. Grym kontakt iaf :emo-thumb

    Tror det var allt, har precis slängt i mig en skål flingor med vispgrädde och mjölk och ska snart attackera några äggmackor men inväntar att första dosen käk ska försvinna så att mer får plats.

    Filmer kommer upp när som helst, filmade böj, frontböj och frivändningar! Hade jag varit intresserad av redigering hade jag säkert kunna göra en film av allt men nu är jag ju inte det så det får bli som det blir…

    Hangover 2 på bio ikväll efter jobbet, har redan inhandlat ½kg godis så det blir nog bra.

    #217871

    Körde lite frivändningar också kom jag på nu! Lätta vikter och mest teknikfokus, körde 5*80kg som tyngst.

    [youtube=PRMXG8ZYXHQ]

    [youtube=vQyQPrvTnMI]

    [youtube=kcSa7Dx8odE]

    #217872

    En liten update kan vara på sin plats!

    Kommer att från och med nästa vecka börja köra ett nytt träningsupplägg med inriktning på hypertrofi och högvolym i de flesta övningar.

    Marklyften kommer vara kvar i lågvolymsträsket ett tag till iaf men annars ska volymen upp ordentligt. Kommer hålla mig inom en reprange mellan 8-12. Det är väldigt enkelt, klarar jag 12 reps, höjer jag vikten och börjar om igen tills jag klarar 12 reps på den vikten osv..

    Har kört mitt RPT-upplägg i 6 månader nu och ökat grymt bra, aldrig varit så här nöjd över ett upplägg tidigare. Men allting blir lite uttjatat till slut och träningsglädjen är inte densamma längre och då är det tid för vilovecka eller byte av träningsupplägg, I vanliga fall brukar en vilovecka räcka för att träningssuget ska komma tillbaks med stormsteg men den här gången blir det annorlunda :)

    Kosten är jag fortfarande tveksam till, funderar på att köra en liten deff av ekonomiska och praktiska skäl. Smygstartar med den snart tror jag…

    Annars var det lugnt, kör lite armar, mage, vader och kanske OL på gymmet imorgon sen börjar mitt nya schema rulla :)

    #217873

    Kul med lite färskt upplägg. Får vi se om armarna blir 45+ nu då.

    #217874
    Gober wrote:
    Kul med lite färskt upplägg. Får vi se om armarna blir 45+ nu då.

    Ja det ska bli kul, kör en veckas inkörningsperiod nu först och känner efter lite men sen jävlar är det 100% som gäller (igen) :D

    45+ är målet ;)

    #217875

    Skoj med nytt schema!:up:

    Snart kör du högreps som mej! :D

    #217876
    Johnny Furu wrote:
    Skoj med nytt schema!:up:

    Snart kör du högreps som mej! :D

    Njae, dina 20 reps ska jag nog inte upp till. Då är jag hellre ute och joggar :D

    #217877

    Bra dag idag igen, var ute och festade igår men tog det lugnt och var på två hemmafester bara så jag var väl hemma vid 1 redan med några få öl i kroppen bara :)
    Upp vid 10 för att dra till stranden, så laddningen inför gymmet har varit solande och åter solande. Gymmet öppnade inte förrän kl 16 idag nämligen.

    Bra pass blev det, lite högre reps och då främst för att jag skadat vänster handled så jag kan inte belasta den för hårt. Stå på händer går inte alls just nu så jag försöker lära mig att stå på bara höger arm :D

    BICEPS

    Stångcurl
    10*35kg
    12*45kg
    10*50kg
    8*55kg
    10*50kg

    Hantelcurl
    8*23,5kg
    11*21kg

    TRICEPS

    Extensioner bakom nacken med viktskiva
    10*15kg
    10*20kg
    10*25kg

    Pushdowns i kabelmaskin – Explosiva ner och lång excentrisk fas
    15*75kg – Fullt mag
    15*75kg
    13*75kg

    Kompletteringsträning :)

    Latsdrag i Freemotion-maskin
    12*100lbs
    12*140lbs
    10*140lbs
    10*140lbs

    Enbens vadpress i benpress
    5 set med runt 15-20 reps på 60kg

    Det var allt, körde 45min massage innan gymmet men knappast något som påverkade träningen, hon som låg där var ganska lättmasserad som tur var.

    Nu är det dags för lunch. Taggade till gymmet med den här videon, så jävla grym kille!

    [youtube=BewknNW2b8Y&feature=player_embedded]

    #217878
    Tommy Ivarsson wrote:
    Pushdowns i kabelmaskin – Explosiva ner och lång excentrisk fas
    15*75kg – Fullt mag
    15*75kg
    13*75kg

    Kom nu ihåg att den maskinen har dubbla trissor, alltså är det hälften av vikten som lyfts. ;) Du kan ju alltid testa att koppla ihop båda kablarna om du vill köra tyngre. Jag gjorde det senast när jag körde lite cable crunches. Funkade helt ok! :emo-thumb

    #217879
    Tyskn wrote:
    Kom nu ihåg att den maskinen har dubbla trissor, alltså är det hälften av vikten som lyfts. ;) Du kan ju alltid testa att koppla ihop båda kablarna om du vill köra tyngre. Jag gjorde det senast när jag körde lite cable crunches. Funkade helt ok! :emo-thumb

    Ja men jag redovisar vikten som står på vikterna i magasinet. Bara så att ja själv har koll på vilken vikt jag använder. Hur nära en eventuell sanning det är är oväsentligt :D

    Bra idé, har inte tänkt på det men nu när du säger det så ska jag fan prova det nästa gång…

    #217880

    Kan tipsa om riktigt snygga och bekväma byxor på Naturkompaniet. Fjällräven har en hel
    del bra grejer. Det är typ trekking-byxor, men det spelar ju ingen roll. Passar bra på både
    sommaren och vintern.

    Knatade runt i Stockholm och kikade i en hel del butiker, men inga hade större jeans än
    38-or. Och jag tänker inte köpa gubbjeans på Dressman, no way.

    #217881
    Gettodachoppa wrote:
    Kan tipsa om riktigt snygga och bekväma byxor på Naturkompaniet. Fjällräven har en hel
    del bra grejer. Det är typ trekking-byxor, men det spelar ju ingen roll. Passar bra på både
    sommaren och vintern.

    Knatade runt i Stockholm och kikade i en hel del butiker, men inga hade större jeans än
    38-or. Och jag tänker inte köpa gubbjeans på Dressman, no way.

    Tack för tipset, tänkte dra in till stan imorgon och kolla kläder så då ska jag kolla in på Naturkompaniet med :up:

    Ska dock fixa lite sommarplagg nu med, typ tunna linnebyxor, 3/4 byxor och sånt som är töjbart och luftigt :)

    Jag tro jag har typ 34 i midjan men får aldrig byxorna så högt för de fastnar alltid runt låren innan :D

Viewing 15 posts - 1,321 through 1,335 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.