Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,336 through 1,350 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217882

    Oi! Ska iväg en månad snart efter F5. Sen när jag är tillbaks blir jag särbo under sommaren. Du får bjuda över mig på grillat i Halmstad! :P

    #217883
    Dementis wrote:
    Oi! Ska iväg en månad snart efter F5. Sen när jag är tillbaks blir jag särbo under sommaren. Du får bjuda över mig på grillat i Halmstad! :P

    Kan vi lösa, ta med ett berg av kött bara :)

    Räkna med att det kan bli en del folk och att en och annan öl kommer slinka ner :|

    #217884

    Låter supertrevligt *skratt*!

    #217885
    Gettodachoppa wrote:
    jag tänker inte köpa gubbjeans på Dressman, no way.

    Vilken j-vla faceslap man fick där då, provade nämligen ett par shorts där idag…

    #217886
    waco3000 wrote:
    Vilken j-vla faceslap man fick där då, provade nämligen ett par shorts där idag…

    Hahaha, jag skyr dressman jag med…. :) Måste dock erkänna att jag har köpt en skjorta där, men den hade jag på en begravning sen.

    Köpte du shortsen då?

    #217887

    Massiva stångcurl Herr Ivarsson! :up:

    #217888

    Den dagen det närmar sig att jag inte kan köpa mina jeans i de butiker jag handlar nu så blir det fan underhållsträning för benen. Men det är nog minst 10cm och många böjar tills dess :D

    #217889
    Tommy Ivarsson wrote:
    Hahaha, jag skyr dressman jag med…. :) Måste dock erkänna att jag har köpt en skjorta där, men den hade jag på en begravning sen.

    Köpte du shortsen då?

    Nope! Jag ”mode-oraklet waco3000” hade så pass tur att dom inte passade.

    #217890
    Jimmy124 wrote:
    Massiva stångcurl Herr Ivarsson! :up:

    Tack bjässen! Lite lättare vikter men nu ska repsen upp istället :)

    Gober wrote:
    Den dagen det närmar sig att jag inte kan köpa mina jeans i de butiker jag handlar nu så blir det fan underhållsträning för benen. Men det är nog minst 10cm och många böjar tills dess :D

    Just wait for it.. ;)

    Har man väl fastnat i böjträsket så är det inte så mycket att göra åt det hela.. :)

    #217891

    Jag har samma problem, fast manligare. Och tvärtom. Storkben och 100 cm ölmage, det du.

    Du kanske har skrivit det någonstans redan, men vad mäter låren?

    Ha det bra Linus!

    #217892
    Vandraren wrote:
    Jag har samma problem, fast manligare. Och tvärtom. Storkben och 100 cm ölmage, det du.

    Du kanske har skrivit det någonstans redan, men vad mäter låren?

    Ha det bra Linus!

    Jag är långt ifrån lika manlig som du! Dricker alldeles för lite whisky för det :D

    Endast för din skull så mätte jag precis stående och de mätte 67,5cm…

    :nono: Tobbelicious

    #217893

    Skönt ryggpass idag, marklyften gick dåligt men högvolym kändes bra och det ska bli kul att köra enligt detta under ett tag framöver nu :)

    RYGG

    Marklyft
    10*60kg
    6*100kg
    6*120kg
    4*150kg
    2*180kg
    1*200kg
    4*215kg – Samma som sist, fan också!
    Blev deprimerad och körde marklyft på tid istället
    15*180kg på 10 min, bara explosiva singlar

    Chins – KV
    10, 10, 10 – Pronerat grepp
    10 – Parallellt grepp

    Kabelrodd
    10*95kg – 2 sek isometrisk i toppläget

    Latsdrag i Free motion-maskin
    12*140lbs
    12*140lbs
    10*160lbs
    10*160lbs

    AXLAR

    Sidolyft
    12*8,5kg
    12*13,5kg
    11*13,5kg
    10*13,5kg

    Drag till hakan – Brett grepp
    15*30kg
    12*35kg

    Sedan kände jag efter lite hur det kändes i vänster handled med ryck och frivändningar. Gjorde tyvärr ont så jag avbröt. Sjukt irriterande med småskador! 👿

    Det värsta är att jag aldrig under mina 10 år på gymmet skadat mig på själva träningen, jag gör det alltid under andra tillfällen och många gånger med alkohol i kroppen…. Kanske det man menar med att alkohol inte är positivt för träningsresultaten :)

    #217894

    Stack till gymmet idag igen. Planen var egentligen att vila men kunde inte hålla mig när kompisarna skulle dit :)

    Nåväl, handleden och då främst tumleden gör fortfarande ont när den belastas. Samtliga set i bänkpressen smärtade vid utlyft men själva pressandet gjorde inte ont. Ska hur som helst vila handen helt i några dagar nu.

    BRÖST

    Bänkpress – Körde maxreps på 100kg på tid
    Uppvärmningsset sen: 56*100kg på 40minuter

    Shit vad jag inte är repsstark, kört lågreps under en lång tid vilket märks ordentligt. Kunde köra en 10a i första setet sedan blev det mellan 3-6 reps i alla andra set. Ville dock ha det här som en måttstock för att ha något att jämföra med senare :)

    MAGE

    Crunches i maskin
    20*70kg

    Lite situps avklarades också

    Rotatorcuff – Fick bli inåtrotationer då utåtrotationer smärtade i tumleden
    15*25kg
    15*25kg
    15*25kg

    Box jump
    Stegrande höjd upp till 115cm där jag körde 4 upphopp

    Frukost i magen och nu ska jag smita till jobbet.. :)

    #217895

    Det 56rep det var inte så dåligt trots att du inte tycker du är reps-stark.

    Jag tänker ofta på detta klipp när jag tittar i din journal.

    [youtube=wugrDOeXsck]

    #217896
    Gober wrote:
    Det 56rep det var inte så dåligt trots att du inte tycker du är reps-stark.

    Jag tänker ofta på detta klipp när jag tittar i din journal.

    Målet var ju 100×100 iaf under 42 minuter. Ska klara det inom en snar framtid när repsstyrkan ökat något och smärtan kring handled/tumme är borta :up:

    Det är inte första gången det klippet är här i journalen. Det passar fortfarande bra in för jag är en väldigt glad liten prick :D

    J.v.K wrote:
    haha jävlar. galet bra tommy! :)

    Tack, men så bra tyckte jag inte att det var, hade ju som sagt lång tid på mig. Kommer bli betydligt bättre framöver ;)

Viewing 15 posts - 1,336 through 1,350 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.