Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,351 through 1,365 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217897

    Tänker på Samuelssons ryggborgarmärket när jag läste om dina bänkpressar. Tuff
    utmaning med så många reps. 100 reps på 100 kg på 35 minuter vore väl något för dig, Tommy?

    Repsuthålligheten kommer snabbt bara man nöter lite…

    #217898
    Gettodachoppa wrote:
    Tänker på Samuelssons ryggborgarmärket när jag läste om dina bänkpressar. Tuff
    utmaning med så många reps. 100 reps på 100 kg på 35 minuter vore väl något för dig, Tommy?

    Repsuthålligheten kommer snabbt bara man nöter lite…

    Ja det vore fan kul att klara det, första målet är 100 reps på 100kg under 42 minuter då det var en kille som klarade det. NU är jag lika repstålig som en styrkelyftare. Mer än 6 reps är fan cardio men precis som du säger så ändrar det sig fort och jag räknar med att det går betydligt mycket bättre om ett par veckor :)

    #217899

    Grym utmaning :) Ska bli intressant att följa dig till ditt uthållighetsmål. Funderar på att göra något liknande fast då med en lägre vikt självklart:D
    Va tror du tommy, vilken vikt kan vara lagom för mig? Jag orkar bara göra 5:or på 70 kg i högst 5 set så ska jag går ner så att jag klarar en tia i första setet så måste jag nog ner på 60-65 kg

    #217900
    Hence wrote:
    Grym utmaning :) Ska bli intressant att följa dig till ditt uthållighetsmål. Funderar på att göra något liknande fast då med en lägre vikt självklart
    Va tror du tommy, vilken vikt kan vara lagom för mig? Jag orkar bara göra 5:or på 70 kg i högst 5 set så ska jag går ner så att jag klarar en tia i första setet så måste jag nog ner på 60-65 kg

    Ja följ du, det är kul att ha lite följeslagare :D

    5×5 är enligt mig ett bra upplägg så jag ser ingen anledning till att byta. Så som du har tränat nu har ju tydligen fungerat hur bra som helst så fortsätt med det upplägget så länge det ger bra resultat :)

    Men vill du gå ner och köra 10or så brukar man säga att en vikt man klarar 10 reps på motsvarar ca: 75% av ditt 1RM. Sedan beror det ju på hur man tränat, hur repstålig man är osv men runt där. Jag vet ju inte vad du maxar så det får du vackert räkna ut själv :D

    #217901
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja följ du, det är kul att ha lite följeslagare :D

    5×5 är enligt mig ett bra upplägg så jag ser ingen anledning till att byta. Så som du har tränat nu har ju tydligen fungerat hur bra som helst så fortsätt med det upplägget så länge det ger bra resultat :)

    Men vill du gå ner och köra 10or så brukar man säga att en vikt man klarar 10 reps på motsvarar ca: 75% av ditt 1RM. Sedan beror det ju på hur man tränat, hur repstålig man är osv men runt där. Jag vet ju inte vad du maxar så det får du vackert räkna ut själv :D

    Okej du har nog rätt, får slita med 5×5 ett tag till :) 5×5 på 70 kg är för mig nu en tuff uppgift, kan ju öka på vikten vartefter. Men jag har hitills varierat träningen hela tiden för att inte vänja kroppen. Så det kan hända att jag sticker in ett 100 reppare på tid framöver.

    Kör hårt

    //Hence

    #217902

    Uppdaterar lite igen!

    Mer ont i vänsterhanden idag än tidigare. Smärtan uppstår då jag extenderar tummen, kan just nu knappt röra tummen utan att det gör förjävligt ont. :(

    Kör med vit tigerbalsam och handledsvärmare just nu! Ska träna ben imorgon förmiddag vilket inte kommer påverkas av skadan. Kommer inte belasta tumleden över huvud taget den kommande veckan.

    Så nu har jag whinat klart om min senaste skada.

    #217903
    Tommy Ivarsson wrote:
    Så nu har jag whinat klart om min senaste skada.

    Ont i äggstockarna också eller? FJOLLA!!

    #217904
    Vandraren wrote:
    Ont i äggstockarna också eller? FJOLLA!!

    [img=http://i926.photobucket.com/albums/ad105/BlackDragonDies2009/th_Snob-YOU-SEEM-ANGRY-WHY-U-MAD-BRAH.jpg]

    #217905

    [img=http://oneoftheboysx.blogg.se/images/2010/400px-trollface_123558721.jpg]

    #217906
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja det vore fan kul att klara det, första målet är 100 reps på 100kg under 42 minuter då det var en kille som klarade det.

    100 reps på 42min kan ju faktiskt inte vara så svårt…

    Bara min axel slutar smärta så jag kan öka lite i vikt så ska jag klara testet…

    Hur hade du tänkt lägga upp det?

    Köra högreps så länge du orkar eller?

    #217907
    Johnny Furu wrote:
    100 reps på 42min kan ju faktiskt inte vara så svårt…

    Bara min axel slutar smärta så jag kan öka lite i vikt så ska jag klara testet…

    Hur hade du tänkt lägga upp det?

    Köra högreps så länge du orkar eller?

    Just nu hade det bästa för mig varit att köra max 6 reps/set och många många set med kort vila. Men tanken är ju att jag ska öka min repsstyrka och kunna köra 10 reppare i några set utan problem och därefter kanske mindre reps per set.

    Men tills handled/tumme är ok blir det inget pressande över huvud taget.

    Testa vet jag ;)

    #217908

    Då min axel nu just klarar max 2-3 reps på 100, max ett par set, utan smärta så är det inte riktigt nån vits att testa….

    Men sen….:)

    #217909

    BEN

    Knäböj – Lätt idag
    12*100kg
    12*100kg
    12*100kg
    15*100kg
    12*100kg

    Benpress – Körde ett set bara för att det var laddat och klart :D
    20*220kg

    Lårcurl
    2*15*160lbs
    11*160lbs

    Benspark
    15*200lbs
    11*260lbs – DROP – Maxreps på alla vikter ned till 20lbs (40lbs sänkningar)
    Sen kunde jag knappt gå och ena låret började krampa.. :D

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    10*80kg
    12*110kg
    10*110kg
    10*110kg
    8*110kg
    Avslutade varje set med båda fötterna och brände av ca 10 reps till

    Sittande vadpress
    20*40kg
    13*70kg
    11*70kg :(

    Testade lite belastning på handled/tumled men det gick inte. Kör med ibuprofen gel och vila i en vecka så får vi se vad som händer.

    Nu frukost och snart iväg till jobbet. Ska grilla ikväll, ölen står på kylning och en 900gr flintastek ligger och väntar på mig i kylen

    #217910

    Stack till gymmet idag igen, tränade dock inget då jag dels inte kan belasta handen och dels har planerat att vila några dagar då kroppen börjar kännas rejält sliten. Passar på att vila nu när jag ändå är lite skadad..

    Uppdaterar med det jag körde iaf:

    Enbens balansering på bosuboll samt andra instabila underlag
    Några set * lång tid

    Stretchade i 30 minuter, blanda annat hamstrings, rumpa, vader och lats. Sedan fick jag se att hon som satt i expeditionen hade en söt liten hund så jag smet in där och blev sittande där i typ 1 timma.. :D

    Nu blir det frukost, potatissallad och gyroskebab

    #217911

    Ont fortfarande?

Viewing 15 posts - 1,351 through 1,365 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.