Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,366 through 1,380 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217912
    Gettodachoppa wrote:
    Ont fortfarande?

    Japp, nu surrar och krashar det i underarmen när jag rör tummen. Känns jättekonstigt. Kört med antiinflammatorisk gel i en vecka men det blir bara värre. Svullet och jävligt så imorgon ska jag till sjukgymnasten och försöka få lite klarhet i exakt vad det kan vara.
    Tippar på en partiell ruptur men vi får se.

    #217913

    Jag håller tummarna, du brukar ju inte direkt vara den som skadar dig.

    #217914

    Fyfan för skador!! jag lider med dig, aja hoppas du blir hel snart så du kan fortsätta pressa aptunga vikter i bänken. :)

    #217915
    Gettodachoppa wrote:
    Jag håller tummarna, du brukar ju inte direkt vara den som skadar dig.
    Jimmy124 wrote:
    Fyfan för skador!! jag lider med dig, aja hoppas du blir hel snart så du kan fortsätta pressa aptunga vikter i bänken. :)

    Tack!

    Nej jag har aldrig under min träningskarriär skadat mig på gymmet. Men vid fest (med och utan alkohol) och tillhörande jippon skadar jag mig. Förrförra året vid den här tiden bröt jag lillfingret när jag spelade spökboll. I vintras stukade jag foten ordentligt på en trottoarkant vilket gör att mitt högra knä spökar lite ibland. Och nu skulle jag stå på händer och fick den grymma idén att slänga mig med händerna före ner i marken.

    Många bra ideér har jag, inte alltid de blir så lyckade bara ;)

    #217916

    Själv gör jag tvärtom; väljer att bara skada mig på gymmet, hehe. I vardagen är jag
    väldigt försiktig eftersom jag inte vill göra mig illa, vilket i sin tur gör att jag inte kan
    träna vettigt. Och det har ju inte hjälpt mig ett skit kan jag konstatera.

    Håll oss uppdaterade om vad sjukgymnasten har att säga.

    #217917

    Aj, aj, aj! Dykning ska man endast ge sig på ifall man har tillgång till lite djupare vatten. Nä men allvarligt, det där lät inte kul och att utföra mindre genomtänkta saker händer väl dom flesta under alkoholintag. Hoppas att du kommer igång snart igen.

    #217918

    Låter som en båtbens fraktur.. :(

    #217919

    Mjo, men jag utför en hel del icke genomtänkta saker eller har bara otur även utan alkohol i kroppen. Både lillfingret och den här skadan fixades i nyktert tillstånd :D

    Lite otur då sjukgymnastgruppen precis ringde (därför jag är vaken vid den här tiden) och meddelade att sjukgymnasten var sjuk. Har fått en ny tid om en vecka. Fram tills dess blir det benträning och lite lättare träning för överkropp (ska testa att köra med remmar i allt).

    Båtbensfraktur är det inte (om det inte är det också :D), svullnaden sitter ungefär 10cm ifrån båtbenet upp mot underarmen. Smärtar bara vid specifika muskelkontraktioner så jag är 99% säker på att det är en liten ruptur bara. Vill egentligen bara få det bekräftat av en sjukgymnast samt få det infört i journalen.

    Tack allihop iaf, snart igång igen hoppas jag med!

    #217920

    Krya på dig, tokstolle :)

    #217921
    Nic Nordin wrote:
    Krya på dig, tokstolle :)

    Lugnt, ska till gymmet nu och känna efter lite hur det känns. :)

    #217922

    Drog till gymmet och körde lite, främst för att testa hur underarmen mådde vid drag med remmar. Det gick rätt bra, surrade i armen emellanåt samt lite efteråt, men ingen smärta utan mer en otrevlig känsla.

    Knäböj
    10*60kg
    10*100kg
    10*100kg – Låååång excentrisk fas
    8*110kg – Samma här
    10*110kg

    Inga maximala vikter, men skönt att få mjölka ur benen lite

    Benspark
    15*120lbs
    12*160lbs
    10*200lbs
    10*240lbs

    Chins – KV
    10, 12, 12, 10

    Latsdrag i freemotion maskin
    15*140lbs
    13*160lbs
    12*160lbs

    Latdrag mot bröstet med stång – Supinerat grepp
    12*65kg

    Sedan fick det räcka, var främst ute efter att se hur det gick med remmar, ska se hur armen känns imorgon. Blir det inga konstigheter så kommer remmar användas framöver (iaf för vänster hand). :emo-thumb

    #217923

    Tommy-mannen, går det inge bra med armen eller vad händer?

    #217924
    Gettodachoppa wrote:
    Tommy-mannen, går det inge bra med armen eller vad händer?

    Ja den blir bättre och bättre, var på gymmet igår och testade lite övningar. Surrade lite i armen men det är klart mycket bättre nu. Ska till sjukgymnasten på onsdag förmiddag men kommer nog börja träna ordentligt när som helst igen :)

    Kan notera gårdagens chins bara!

    Chins
    14*KV
    10*KV+10kg
    10*KV+10kg
    12*KV
    10*KV

    Har stått lite på händer med, dock med knutna händer då det gör lite ont att dorsalflektera handen men jag får hitta andra sätt att stå på händer :D

    #217925

    Kul att läsa att den blir bättre och bättre!! :up:

    Du kanske har skrivit det här någonstans, men då har jag missat det.
    Börjar du närma dig 30sek ståendes på händerna än då? :)

    #217926
    Jimmy124 wrote:
    Kul att läsa att den blir bättre och bättre!! :up:

    Du kanske har skrivit det här någonstans, men då har jag missat det.
    Börjar du närma dig 30sek ståendes på händerna än då? :)

    Nej, då jag skadade underarmen vid handstående blir det inget sånt. Inte med handflatorna i marken iaf, det gör läskigt ont. Så jag har vilat från handstående nu i några veckor :(

Viewing 15 posts - 1,366 through 1,380 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.