Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,396 through 1,410 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217942

    Grym utekväll igår igen! 3h cardio på dansgolvet (skriver cardio för att det ska passa bättre in i min lilla byggarjournal)
    Avslutade med lite långsamt protein (läs French hot dog) och promenerade sedan hem och somnade vid 4-4.30 inatt :)

    Bra pass iaf, lite läskigt låg morgonvikt idag men det är som vanligt efter ett bra pass på dansgolven under natten.

    Gjorde en kalipermätning igår som sagt: Har inte fått de exakta måtten då de ligger i en excelfil på kompisens dator. Men enligt Parrillo ligger jag på ~16 % BF nu vilket är -2 % sedan den senaste mätningen.

    Lägger upp lite dagsformsbilder imorgon tror jag, ska jobba 3-7 inatt sedan drar jag till gymmet vid 8 och ska försöka få lite sömn innan jag går på nästa pass vid 15.00. Inte direkt optimalt men jag brukar ha en sån här dag i veckan och det fungerar så länge man får sova ikapp dagen efter någon gång.

    Just de tja – SJUKLIG tärningsvärk i latsen från gårdagens 99-100 chins :D

    #217943

    Stack till gymmet idag direkt efter jobbet! Gick rätt bra, fokus låg på OL och teknikträning idag! Filmade lite vändningar och ryck på 60-70kg men lägger inte upp dem, ganska ointressant då jag lagt upp liknande filmer med samma vikter tidigare :)

    Som utlovat togs ett par bilder på dagsformen iaf. 90,1kg innan gymmet (inte morgonvikt då jag som sagt jobbat hela natten och inte sovit ännu) vilket känns ok efter helgens och då framförallt gårdagens svullande

    OL

    Frivändningar
    5*40kg
    5*45kg
    5*50kg
    5*55kg
    5*60kg
    3*65kg
    3*70kg

    Ryck
    3*40kg
    3*50kg
    3*55kg
    3*60kg
    1*65kg
    1*70kg

    BICEPS

    Stångcurl
    10*40kg
    10*45kg
    10*45kg
    10*40kg

    TRICEPS

    Pushdowns
    15*75kg – Fullt mag
    10*75kg
    10*60kg
    10*50kg – DROP – 6*40kg

    VADER

    Vadpress i benpressen
    20*50kg
    15*90kg
    15*130kg
    12*150kg
    12*150kg
    Alla set avslutades med några burns också

    Det var allt, ska käka lite frukost/kvällsmat nu och försöka få ett par timmars sömn i kroppen innan jobbet vid 15 igen.

    #217944

    Riktigt grym fysik Tommy, allt hårt arbete betalar sig nu

    #217945

    bröst,axlar,armar börjar bli bra nog grova,bra jobbat:up:

    #217946
    Hence wrote:
    Riktigt grym fysik Tommy, allt hårt arbete betalar sig nu
    Galten wrote:
    bröst,axlar,armar börjar bli bra nog grova,bra jobbat:up:

    Tack grabbar!

    Hårt arbete betalar sig alltid, det är ju därför man håller på som man gör :D

    Latsen prioriteras fortfarande ihop med vader, lite extra biceps och tricepsträning slängs in emellanåt för att få armarna att växa lite med.

    Filmade lite handstående idag på gymmet, längesedan jag stod och har kommit av mig lite känner jag men det kommer nog fort tillbaks, går bättre och bättre för var gång. Får se om jag kanske lägger upp filmen imorgon.

    #217947

    Så det är så 16% bf ser ut. Man blir lite nyfiken på vad man själv ligger på, kanske 14,5-15.

    Riktigt bra form på den vikten tycker jag minsann att du har.

    #217948

    Bra form tommy!! Jobba på nu med latsen så blir det super :)

    #217949
    Gober wrote:
    Så det är så 16% bf ser ut. Man blir lite nyfiken på vad man själv ligger på, kanske 14,5-15.

    Riktigt bra form på den vikten tycker jag minsann att du har.

    Ja du ligger nog ett par procent under mig. Du kan ju köpa dig en kaliper och börja övningsnypa lite :)

    Jimmy124 wrote:
    Bra form tommy!! Jobba på nu med latsen så blir det super :)

    Tack, ja latsen plågas så ofta det bara går :emo-thumb

    #217950

    Körde inga knäböj idag, sparade bålen till lite overhead squats istället :)

    BEN

    Benpress
    20*100kg
    10*150kg
    10*200kg
    10*240kg
    15*270kg

    Overhead squats – Körde barfota vilket gick så mycket bättre
    3*40kg
    3*45kg
    3*50kg
    3*60kg
    2*60kg
    2*60kg
    Fokuserade lite på att låsa ut armbågarna, dra upp axlarna samt att bli bekväm med att flytta tyngdpunkten mer bakåt och att droppa stången bakåt.

    Sittande lårcurl
    10*100lbs
    10*150lbs
    9*150lbs

    Enbens benspark – Explosiva upp, långsamt ner
    10*90lbs
    10*100lbs
    10*100lbs

    VADER

    Sittande vadpress . Ja jag vet men blev sugen på att köra sittande :)
    20*50kg
    15*60kg
    15*60kg

    Stod på händer med, blev ett par bra omgångar som jag är nöjd över! Kul att kunna börja stå på de små händerna igen iaf :up:

    Samma rutiner som alltid, dvs frukost nu (äggmackor) och sen jobbet. Ska se den nya Harry Potter i 3D på bio ikväll så lite biosnacks kommer slinka ner :whistle:

    #217951

    Gött pass idag igen! Sjukt trött när jag vaknade, men när jag fick höra att hon som sitter i receptionen fyllde år ilade jag snabbt till gymmet då det fanns tårta och kaffe :D
    Alltså ingen fastande träning idag, men vem fan bryr sig när det fanns tårta

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    6*80kg
    10*102kg
    10*100kg
    16*85kg – Sänkte vikten lite väl mycket
    14*80kg – FU med hög TUT

    Flyes i TRX-band – Egentligen är det Func Gym band, inte lika bra men funkar!
    12, 11, 10, 10 – Stopp i bottenläget på några reps lite här och där

    MAGE

    Crunches i maskin
    12*90kg
    12*90kg
    11*90kg
    10*90kg

    Det var faktiskt allt jag hann, fikandet tog lite tid! Bild på dagsformen innan gymmet med, vikten ligger på 90kg. Och en fikabild!

    [http://imageshack.us/photo/my-images/33/dsc01045oc.jpg/ [img=http://img33.imageshack.us/img33/7034/dsc01045oc.jpg]]

    [http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc01046xj.jpg/[img=http://img221.imageshack.us/img221/3286/dsc01046xj.jpg]]

    #217952

    Bra bänkat, Tommy! Hur känns det i armen nu, är den 100%-ig igen? :)

    Bra form för 90kg också :up: Var dina planer att krypa ner några kilon?

    #217953

    Tårtfrukost, det var inte illa det, men det verkar som att du hade lite svårt att bestämma dig vart bildens fokus skulle ligga:up:.

    #217954
    Nic Nordin wrote:
    Bra bänkat, Tommy! Hur känns det i armen nu, är den 100%-ig igen? :)

    Bra form för 90kg också :up: Var dina planer att krypa ner några kilon?

    Tack, ja armen känns helt ok nu. En liten liten konstig känsla när jag belastar den fullt men inget som stör mig :)

    Mjo, jag ska ner några få kilo bara. Mest för att underlätta kommande muskelbygge sen.

    waco3000 wrote:
    Tårtfrukost, det var inte illa det, men det verkar som att du hade lite svårt att bestämma dig vart bildens fokus skulle ligga:up:.

    Grym frukost! Tog bilden för att skicka till en kompis och skulle ha med henne i bild så fokus låg någonstans där jag fick med både henne + kaffe och tårta. När jag väl tänker efter så funderar jag på om jag ens hade fokus på något över huvud taget. Ville bara ha med allt i bild :D

    #217955
    Tommy Ivarsson wrote:
    Mjo, jag ska ner några få kilo bara. Mest för att underlätta kommande muskelbygge sen.

    När börjar dieten inför DC/LP då? :D

    #217956
    JTrulsson wrote:
    När börjar dieten inför DC/LP då? :D

    När jag tröttnat på tårta! :D

    Nä, men planen nu är att skala av några kilo, kanske ner till 85kg. Därefter träna med inriktning på hypertrofi och sen dra igång dieten någon gång runt slutet på auguisti eller början på september. Dieta 3,5 månader kommer räcka gott och väl. Men förhoppningsvis behövs inte riktigt så lång tid.

    Sen kommer jag inte ens vandra upp på scenen om jag inte känner att jag har nog med massa. Siktar på -80 men kommer troligtvis ligga runt 74-75kg på scen som det ser ut nu.

Viewing 15 posts - 1,396 through 1,410 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.