Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,426 through 1,440 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #217972

    Nu får man nog bosätta sig i knäböjen om du inte ska dra alldeles för hårt för att vara sunt för vårat förhållande! Riktiga machovikter herrn börjar bolla med….

    #217973
    biffen669 wrote:
    Nu får man nog bosätta sig i knäböjen om du inte ska dra alldeles för hårt för att vara sunt för vårat förhållande! Riktiga machovikter herrn börjar bolla med….

    Hihi, tack du! Något säger mig att dina stockar till ben är något mer välutvecklade och ligger inne med ett bättre lårsvep och har bättre separationer när det väl kommer till kritan ;)

    Men att böja är kul och att hantera tunga vikter är ännu roligare. Så med det sagt så kan det nog bli lite mer tunga lågrepsböj framöver :)

    #217974

    Skönt högrepspass idag igen. Repsstyrkan börja komma mer och mer och jag dör inte fullständigt efter 6 reps längre :D

    BRÖST

    Bänkpress
    10*60kg
    8*80kg
    1*95kg
    10*105kg
    12*100kg
    10*95kg – FU
    9*90kg – FU – Explosiva med lång excentrisk fas

    Sneda hantelflyes
    10*21kg

    Liggande hantellyft över huvudet – Chestexpansions
    10*26kg
    10*31kg
    10*36kg

    MAGE

    Bendrag i TRX-Band – KV
    20

    Crunches i maskin
    15*90kg
    12*90kg

    OL

    Ryck
    5*40kg
    5*50kg
    3*60kg
    2*65kg
    2*70kg

    Körde några lätta vändningar på 70kg sen också!

    Fastnade i receptionen i 50 minuter efter passet men sen drog jag hem. Har precis slängt i mig en stor portion med 500gr kycklingburgare, 400gr rösti och lite lingonsylt (frystömning).

    #217975

    jaha Tommy my man, då får vi se om det blir några goa ökningar av det nya upplägget : )

    #217976

    Grymma bänkar!:up:

    #217977
    Gober wrote:
    jaha Tommy my man, då får vi se om det blir några goa ökningar av det nya upplägget : )

    Ja det ska bli intressant att se! Har ju ett litet underskott nu också så jag räknar inte med att styrkan ska öka speciellt mycket. Men givetvis är målet att öka i styrka och gå ner i vikt samtidigt :)

    Johnny Furu wrote:
    Grymma bänkar!:up:

    Tack Undertaker… :emo-thumb

    #217978
    Tommy Ivarsson wrote:
    OL

    Ryck
    5*40kg
    5*50kg
    3*60kg
    2*65kg
    2*70kg

    Körde några lätta vändningar på 70kg sen också!

    Kikat lite i din journal och sett att du kör en del OL.
    Tävlat i det eller hur kommer det sig att du kör det? (nyfiken)
    Ryck är ju en helt omöjlig övning :p
    Vuxit upp med tyngdlyftning då min pappa har och fortfarande tävlar.

    #217979
    i0janki wrote:
    Kikat lite i din journal och sett att du kör en del OL.
    Tävlat i det eller hur kommer det sig att du kör det? (nyfiken)
    Ryck är ju en helt omöjlig övning :p
    Vuxit upp med tyngdlyftning då min pappa har och fortfarande tävlar.

    Kul att du lämnar ett litet spår nu då också :emo-thumb

    Anledningen till att jag började med OL var att det ingick i våran PT-utbildning via Eleiko. Vi ska enligt certifikatet även behärska OL och var tvungna att lägga ganska många timmar på OL-träningen.
    Sagt och gjort så fastande jag för det helt enkelt, det är sjuikt roligt och involverar så mycket av kroppen under kort tid. Samtidigt är det ju riktigt komplexa rörelser som ställer stora krav på rörlighet och koordination.

    Min teknik är långt ifrån fulländad och jag har mycket kvar att lära samt mycke trörlighet kvar att ta ut ur kroppen. Men det går bättre och bättre vilket är riktigt roligt! Det är helt enkelt roligt att träna OL och därför gör jag det ;)

    #217980

    Körde en kalipermätning på morgonen, tappat lite i fettmassa vilket känns bra :) Morgonvikten var 89,1kg!

    RYGG

    Chins – KV – Pronerat grepp
    10*10 på 27 minuter, samma tid som sist

    Marklyft – Lågreps idag då greppet var lite slitet efter alla chins :)
    6*120kg
    6*150kg
    2*180kg
    2*190kg
    1*200kg
    1*210kg
    1*215kg

    Latsdrag mot bröstet
    12*55kg

    BICEPS

    Hantelcurl
    10*23,5kg
    6*26kg
    1*31kg – DROP – 1*28,5kg, 1*26kg, 1*23,5kg, 1*20,5kg, 2*18kg

    Sedan stängde gymmet och jag fick skynda hem, frukost nu och sedan tar jag tåget hem till mina stackars föräldrar som jag ska bo hos under de kommande 4 veckorna!

    #217981
    Tommy Ivarsson wrote:

    Sedan stängde gymmet och jag fick skynda hem, frukost nu och sedan tar jag tåget hem till mina stackars föräldrar som jag ska bo hos under de kommande 4 veckorna!

    But why? Stambyte?

    #217982
    Tommy Ivarsson wrote:
    Sedan stängde gymmet och jag fick skynda hem, frukost nu och sedan tar jag tåget hem till mina stackars föräldrar som jag ska bo hos under de kommande 4 veckorna!

    Food leech? :D

    #217983
    Gettodachoppa wrote:
    But why? Stambyte?

    Nä, lägenheten här i Halmstad ska inte röras på något vis :D Ska jobba på ett företag i mina gamla hemtrakter under 4 veckor. Samtidigt har jag planerat att träffa alla gamla kompisar, umgås med familjen och lite sånt som aldrig görs när jag bor i Halmstad :)

    ErikHB wrote:
    Food leech? :D

    Haha, japp! Jag ska äta dom ur huset.. :D

    #217984

    Riktigt bra markpass senast, vad har du maxat nu igen? :) har glömt bort det. Var för mig att det inte va under 220 kg

    #217985
    Hence wrote:
    Riktigt bra markpass senast, vad har du maxat nu igen? :) har glömt bort det. Var för mig att det inte va under 220 kg

    Tack!

    Har gjort en 6a på 213,5kg. En 5a på 215kg men aldrig dragit mer än 220kg som max. Så 220kg är mitt max just nu ;)

    #217986
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack!

    Har gjort en 6a på 213,5kg. En 5a på 215kg men aldrig dragit mer än 220kg som max. Så 220kg är mitt max just nu ;)

    Okej riktigt imponerande, låter som det finns mer en 220 kg eftersom du klarat en 5a på 215kg :-)

Viewing 15 posts - 1,426 through 1,440 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.