Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,456 through 1,470 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218002

    härligt, har missat endel men ska kika in oftare :) så sköt dig :P

    #218003

    Jag ska sköta mig! Var och tränade lite idag igen. Filmade lite idag också :)
    Tänkte köra lite marklyft men har fortfarande ens juklig träningsvärk i hamstrings. Jag laddade på 70kg och skulle dra upp men det brann till så in i helvete i vänster hamstring så det blev inget marklyftande idag. Testar igen när jag kan gå normalt vilket jag inte kan nu pga träningsvärken :D

    RYGG

    Chins – KV Pronerat grepp – 26min och 11sek = Nytt rekord
    10*10
    6*KV + syrgastuber (okänd vikt)

    Stångrodd – Supinerat grepp
    12*70kg
    12*70kg

    AXLAR

    Press bakom nacken
    10*57kg
    6*67kg
    10*57kg

    Sidolyft
    10*13kg
    10*15,5kg
    12*13kg

    Körde lite lårcurl med sjukt många reps för att se om jag kunde marka med riktigt varma lår men det gick fortfarande inte. Får köra mark nästa ryggpass helt enkelt.

    Här är set nummer 9, blir en snabb paus mellan sista repsen då de stackars latsen var helt slut.

    [youtube=Vgd7ML_8xoA]

    [youtube=rwSa46LaCf0]

    #218004

    10×10 i chinsen var faktiskt sjukt jobbigt…
    körde det i fredags oxå och är väldans sjuk i latsen ännu…

    Men grymt att du genomför det fast du e så slut att du måste ta en i gången på slutet!:up:

    #218005

    Bra jobbat, Tommy! Starkt att fortsätta med resten av ryggpasset efter allt dragande upp och ner ;)

    Kör du hela passet utan dragremmar?

    #218006
    Johnny Furu wrote:
    10×10 i chinsen var faktiskt sjukt jobbigt…
    körde det i fredags oxå och är väldans sjuk i latsen ännu…

    Men grymt att du genomför det fast du e så slut att du måste ta en i gången på slutet!:up:

    Ja det är fan inte lätt. Första seten känns barnsligt enkla men ganska snabbt inser man att det kommer bli jobbigt och därefter är det bara till att vara envis som få ;)

    Nic Nordin wrote:
    Bra jobbat, Tommy! Starkt att fortsätta med resten av ryggpasset efter allt dragande upp och ner ;)

    Kör du hela passet utan dragremmar?

    Tack! Ja jag kör aldrig med dragremmar, greppet är aldrig dens vikande faktorn så därmed ingen anledning till att vela med remmar. Endast vid maxlyft i marklyft eller om det blir många reps som jag kör med remmar. Men då är det en bit över 200kg på stången och inte en kroppsvikt på knappt 90kg :D

    #218007

    Haha wtf Tommy, syrgastuber? Det är precis därför jag läser din journal; man vet aldrig vad du hittar på. :-)
    Tycker f.ö. du såg bra ut kroppen där. Och på väg ned som jag förstod det?

    #218008

    Grattis till 10×10 i chinsen, grym styrka i ryggen:)

    #218009

    Vafan!? du får ju inte gå ner i vikt, jag får ju ännu jobbigare att komma ikapp i chinsen om du blir lättare och jag tyngre.

    #218010
    Gettodachoppa wrote:
    Haha wtf Tommy, syrgastuber? Det är precis därför jag läser din journal; man vet aldrig vad du hittar på. :-)
    Tycker f.ö. du såg bra ut kroppen där. Och på väg ned som jag förstod det?

    Ja, erkänn manligt? :D
    Men ja, jag har många konstigheter för mig, får höra det hela tiden och jag gillar att experimentera med det mesta helt enkelt :)

    Tack iaf, vikten är på väg neråt. Drar igång och försöker få till en snygg sommarform någon gång i september.

    Hence wrote:
    Grattis till 10×10 i chinsen, grym styrka i ryggen:)

    Tack, har kört 10*10 nu i 4 pass men med bättre och bättre tid.

    Jimmy124 wrote:
    Vafan!? du får ju inte gå ner i vikt, jag får ju ännu jobbigare att komma ikapp i chinsen om du blir lättare och jag tyngre.

    Sorry 😮

    Men jag kände att det va klart lättast att gå ner i vikt nu under sommaren när jag ändå inte har någon aptit och orkar äta så mycket

    #218011

    uuuh 10*10 i chins? Herrejävlar, bra!

    #218012
    LyftarBruden wrote:
    uuuh 10*10 i chins? Herrejävlar, bra!

    Haha, ja det är verkligen uuuuhuu när man kör men shit va det bränner skönt :emo-thumb

    Körde ett läskigt snabbt pass på gymmet på jobbet innan jag började. 30min hade jag på mig så jag körde igenom armarna lite bara

    BICEPS

    Hantelcurl
    12*23,5kg
    10*23,5kg
    8-9*23,5kg – Tappade räkningen då ett välkänt huvud stacks in genom dörren ocjh skrek lite. Det va givetvis farsan som tyckte jag borde ta i lite mer.. :|

    Repcurl i kabel
    12*20kg
    8*30kg

    TRICEPS

    Enarms hantelextensioner bakom nacken
    12*11kg
    12*13,5kg
    10*16kg

    Enarms pushdown
    10*2 plattor från fullt
    9*2 plattor från fullt
    10*2 plattor från fullt

    Nåja, det va allt! Stod på hände idag under förmiddagen. Filmade en omgång med men kvaliteten på filmen blev helt värdelös då den ramlade efter typ 10 sek och resten av tiden filmades en gräsmatta i makroperspektiv :D

    #218013

    Ja djävlar i min låda, inga dåliga chins! Kul att träningen fortsätter gå bra trots viktnedgång. Vikterna du dundrar med i basövningarna är inte att leka med heller måste jag säga. Jag är (som du vet) avundsjuk på dina böjar! :P

    #218014

    Fan hur lång tid tog det att göra 10*10 chins? Låter ju som tortyr. Måste pröva i morgon! =)

    Edit, såg det nu. 26 min 11 s.

    #218015
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Ja djävlar i min låda, inga dåliga chins! Kul att träningen fortsätter gå bra trots viktnedgång. Vikterna du dundrar med i basövningarna är inte att leka med heller måste jag säga. Jag är (som du vet) avundsjuk på dina böjar! :P

    Tack för responsen! Just det här högreppandet är tortyr så det är kul att det går framåt :)
    Tunga böj är mest bara roligt, precis som allt som är just tungt :D

    Dementis wrote:
    Fan hur lång tid tog det att göra 10*10 chins? Låter ju som tortyr. Måste pröva i morgon! =)

    Edit, såg det nu. 26 min 11 s.

    Pröva och uppdatera! Jag ska klara det på 25min är tanken. 20min hade varit coolt men det är en bit kvar. Iaf om det inte bara ska bli singlar rakt igenom :D

    Uppdaterar med morgonvikt imorgon efter gymmet! Ska försöka dra lite marklyft imorgon om hamstrings tillåter det.
    Stod lite på händer idag på jobbet, filmade men halvvägs in i filmen ramlade mobilen i backen och filmen sparades inte. Körde lite till sen och filmade men det gick inte lika bra sen när axlarna var trötta. Ska se om det blir en bättre film imorgon annars kanske jag lägger upp dagens ;)

    #218016

    Morgonvikt – 87,0 kg.

    Alldeles för lite, svårt att hålla ett bra energiintag hos mina föräldrar har jag märkt. Dels äter jag av bekvämlighetssskäl det som serveras och det är inga 500gr kyckling per portion direkt.
    Men sen är jag kvar i IF-rutinerna så jag käkar typ bara 2-3 gånger per dag medans mina föräldrar säkert käkar 4-5 gånger.

    Men men, ska försäka äta ännu mer så det inte går för fort ner. Nu ska jag först och främst dra till gymmet och slita lite i stängerna :)

Viewing 15 posts - 1,456 through 1,470 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.