Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

Home Forums Seriösa träningsjournaler Tyngdlyftning, Akrobatik och Styrketräning kombinerat i en liten journa

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,471 through 1,485 (of 2,143 total)
  • Author
    Posts
  • #218017

    Snabbträning idag igen! Mycket att göra på för kort tid… Kunde ju inte köra marklyft senaste ryggpasset så jag körde det idag. Skippade benträningen!

    RYGG

    Marklyft
    6*60kg
    6*90kg
    6*140kg
    4*170kg
    4*190kg
    6*200kg
    4*210kg

    Hantelrodd
    10*31kg
    10*41kg

    Chins – KV – Explosiva
    10

    AXLAR

    Sittande militärpress – Körde den enbart för att kompisen körde den, dvs det var ju bara till att sätta sig :D
    3*12*57kg

    Körde lite utåtrotationer på slutet med, 3-4 set med 12-15 reps/set

    Nu blir det en snabb frukost och sedan väntar jobbet.

    #218018

    Vilken lättviktare du har blivit! :D
    Stabila mark som vanligt.

    #218019
    Jimmy124 wrote:
    Vilken lättviktare du har blivit! :D
    Stabila mark som vanligt.

    Mjo, flugornas herre är min nya titel :D

    Tack iaf, ska se om jag lyckas ladda upp ett par filmer från dagens handstående nu. Det segar så förbannat

    #218020

    Långtråkigt på jobbet = Handstand-träning :D

    [youtube=nQvCBQbTlwQ]

    Här tänkte jag att om jag har vingar så kanske kroppen hålls uppe lättare. Men dum som jag är så satte jag ju vingarna på ryggen och kroppen ville flyga med huvudet ner mot marken. Skulle ju satt dom vid fötterna.. Ååååååh

    [youtube=j-AExWXe-Wo]

    Bäst försök tror jag

    [youtube=zeFJpfz2rK4]

    #218021

    Riktigt starka och uthålliga marklyft, du fick till Du har en grym styrka:emo-thumb
    Det är ju inte alla som kan reppa på de där vikterna:)

    Handståendet ser också bra ut, bra styrka och balans där

    #218022
    Hence wrote:
    Riktigt starka och uthålliga marklyft, du fick till Du har en grym styrka:emo-thumb
    Det är ju inte alla som kan reppa på de där vikterna:)

    Handståendet ser också bra ut, bra styrka och balans där

    Tack! Nä långt ifrån alla men det finns fortfarande väldigt många som leker med dessa vikter så jag får vackert fortsätta träna :D

    Handståendet har precis börjat gå lite bättre igen. Lite nybörjarstuk nu för varje omgång går bättre än den förra så det är på väg åt rätt håll igen. Kör mot en vägg ibland också, mäste lära mig att finjustera med bålen och inte vandra iväg så fort jag börjar falla!

    #218023

    Åh va grymma marklyft!:worship:

    Jag å vill!:(

    #218024
    Johnny Furu wrote:
    Åh va grymma marklyft!:worship:

    Jag å vill!:(

    Jaså du får använda ordet grym men inte jag! :D

    Men tack iaf, inga maxvikter på de repsantalen direkt men det är fullt tillräckligt. Känns i hela min posterior chain idag kan jag lova :emo-thumb

    #218025

    Kan väl bara instämma i kören och berömma dig för dina marklyft, även om jag gjort det ett flertal gånger förr också :D

    Mycket imponerande styrka!

    #218026
    Tommy Ivarsson wrote:
    Jaså du får använda ordet grym men inte jag! :D

    Nu just drar du 6-reppare med nästan dubbelt mer vikt i mark än vad min rygg klarar av…:p

    Mina klena bänkar e långt ifrån grymma….:D

    #218027

    JA dom där marklyften är jag mäkta imponerad utav och framförallt avundsjuk ; )

    #218028

    Det där handståendet såg inte så illa ut, tror att du slog mig med ett par sekunder i ståtid. Gillade klippet med dom där änglavingarna skarpt, särskilt på slutet när du sträcker på dig. Det ser ut som att du tänker något i stil med ”Ahh, I´m the coolest machoman in the world” när du bröstar upp dig och sedan styltar iväg med vingarna vippandes på baksidan.

    #218029
    Nic Nordin wrote:
    Kan väl bara instämma i kören och berömma dig för dina marklyft, även om jag gjort det ett flertal gånger förr också :D

    Mycket imponerande styrka!

    Ja tack än en gång då! :)

    Gober wrote:
    JA dom där marklyften är jag mäkta imponerad utav och framförallt avundsjuk ; )

    Äääh, du är snart där! Ett par års motiverad styrketräning så dwarfar du mig ;)

    waco3000 wrote:
    Det där handståendet såg inte så illa ut, tror att du slog mig med ett par sekunder i ståtid. Gillade klippet med dom där änglavingarna skarpt, särskilt på slutet när du sträcker på dig. Det ser ut som att du tänker något i stil med ”Ahh, I´m the coolest machoman in the world” när du bröstar upp dig och sedan styltar iväg med vingarna vippandes på baksidan.

    Fick till ett skitbra stående idag, en bit längre än det längsta av dessa filmer. Sjukt nöjd går jag fram till mobilen som tickat på självutlösare, kollar och ser ett jävla KORT. Dvs ingen film utan det blev ett foto och ska jag vara ärlig så säger det väl inte riktigt lika mycket :D

    Änglavingarna va så fina så jag hade dem på mig när jag cyklade hem under kvällen också. Och ja, jag kände mig ju sjukt cool i dom :D

    #218030
    Johnny Furu wrote:
    Åh va grymma marklyft!:worship:

    Jag å vill!:(

    Håller med som inåthelvete!

    #218031

    Sista passet inför en grym festivalhelg på ”The Tall Ship Races” i Halmstad. Ska stå framför stora scenen bland 30-40.000 andra och gunga en hel helg :)

    Nåväl, blev bröst idag innan frukost! Det gick förvånandsvärt bra! Morgonvikten var idag 87,2kg.

    BRÖST

    Bänkpress
    15*50kg
    6*80kg
    1*100kg
    9*107,5kg – Gjorde 10 men 10an var med hjälp så det blev lite failure vilket satte sina spår inför kommande set
    8*100kg
    10*90kg – FU

    Sneda hantelflyes
    10*16kg
    10*21kg
    10*21kg

    MAGE

    Situps – KV
    3*Massa åt lite olika håll och kanter

    Crunches i maskin
    2set på okänd vikt

    AXLAR

    Sittande framåtlutande sidolyft
    10*8,5kg
    12*11kg

    Körde lite utåtrotationer på 6-7kg med massa reps också!

    Nu väntar frukost, chillande och sedan jobb! :up:

Viewing 15 posts - 1,471 through 1,485 (of 2,143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.