Under uppbyggnad!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Under uppbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 255 total)
  • Author

Hej igen allihopa!
    Nu har jag hittat tillbaka till forumet igen, efter en sommar med mycket (!) mat, slapp, flytt osv…

Info om mig då:
    Heter Maria, blir 21 år i november, bor nu i Bollnäs med min sambo, vi flyttade hit i augusti, bodde innan det i Göteborg i 2 år. Nu har jag börjat plugga på Hälsopedagogiska programmet i Gävle, verkar väldigt skoj!!

Under hela våren och fram till typ juni så höll jag en diet, det gick ner lite, men sen så kom alla sommarsysslor och flytten ivägen så det blev inget mer av det. Nu har jag nog gått upp några kg, men dom ska bort igen! Men först och främst satsar jag på att lägga på mig (mycket) muskler nu. De små jag hade innan dieten liksom krympte på vägen.. :(

Kommer att hålla mig runt 1800-2000kcal nu också, men med mestadels kolhydrater så jag orkar köra TUNGT!! Dessutom äter jag inte superstrikt, känner jag för att ta en ostmacka/fika under veckan så gör jag det. Dessutom så bor jag ju nära familj och släkt nu så ”risken” för fika och matbjudningar är ju rätt stor…:|

Jag har inga mått eller så nu, och vågen råkade bli konstig med flytten, den visar numera att man väger 10 kg mindre än vad man gjorde i gbg. Ska nog skaffa en ny…hehe!

Brist på motivation har jag också haft, men nu börjar jag bli taggad igen, iaf för styrketräningen, konditionsträningen känns inte alltför lockande tyvärr…Igår provade jag på core, men det var ingen bra kombination med träningsvärk, så det lägger jag ner direkt, eftersom jag behöver vila musklerna de dagar jag inte kör styrka. :bb:

Provar lägga upp mina före/efterbilder… men det är efterbilden som är till vänster och förebilden till höger. Kanske inte syns så stor skillnad, men det kändes! :) På bara några få cm som försvann, då ser man att det kanske inte är så svårt som man tror om man bara engagerar sig lite! :up: (kan ju tillägga att jag kände mig inte helt nöjd med resultatet, lite mer fett som försvann hade inte skadat, men jag satsar hellre på att få mer muskler nu så det finns något att visa upp sen! ;) )

Jag kom dock ner till 64,2 kg, 80 cm i mage och 72,5 i midjemått, men har ingen bild på det tror jag.. ursäkta mina dåliga poser oxå!

mariia wrote:
    Provar lägga upp mina före/efterbilder… men det är efterbilden som är till vänster och förebilden till höger. Kanske inte syns så stor skillnad, men det kändes! :) På bara några få cm som försvann, då ser man att det kanske inte är så svårt som man tror om man bara engagerar sig lite! :up: (kan ju tillägga att jag kände mig inte helt nöjd med resultatet, lite mer fett som försvann hade inte skadat, men jag satsar hellre på att få mer muskler nu så det finns något att visa upp sen! ;) )

Jag kom dock ner till 64,2 kg, 80 cm i mage och 72,5 i midjemått, men har ingen bild på det tror jag.. ursäkta mina dåliga poser oxå!

Det ser bra ut , kämpa på :emo-thumb

hej hej.

Syns faktiskt villka som är före och efter bilder. :) Ser ut att vara i ganska fin form trots att du inte tränat på ett tag.

Michan22 wrote:
    Det ser bra ut , kämpa på :emo-thumb

tack tack! :)

Anloy wrote:
    hej hej.

Syns faktiskt villka som är före och efter bilder. :) Ser ut att vara i ganska fin form trots att du inte tränat på ett tag.

tja!
    hehe va bra att det syns! ;) Hm, men det är ingen bild från nu, när de där bilderna tog så tränade jag för fullt, men mest förbränningsträning… eller så fattade jag inte vad du menade nu! hehe!

Tänkte lägga in mitt pass jag körde i förrgår, så jag kommer in mig i forumlivet igen! :p

Jag tränar på Nordic gym nu, så det är nordic gym grejer jag tränar med då…

Benspark
    14 x 65 kg

Benpress (jippi äntligen en riktigt benpress!!! :D )
    13 x 160 kg

Liggande lårcurl
    11 x 30 kg

Stående vadpress
    12 x 110 kg

Sittande vadpress

21 x 50 kg

Kabelflyes (uscha vad svag jag blev under sommaren :( )
    13 x 15 kg

Lutande flyes (tror den heter så, halvlåg på en bänk iaf)
    6 x 10 kg

Kickback
    14 x 6.8 kg

Dips i maskin
    11 x 60 kg

Jag har även börjat med kreatin nu igen!

Ser bra ut!

Keep it real!:bb:

Christoopher wrote:
    Ser bra ut!

Keep it real!:bb:

tack desamma!

Idag blir det rygg, axlar och biceps. Känner mig väldigt laddad!!! Hoppas den känslan sitter kvar tills i eftermiddag bara! Jag sitter och har funderingar på att börja med spinning, men eftersom jag inte har sån bra kondition nu så känns de som att jag bara skulle orka 20 min max… känns ju lite pinsamt kanske…hehe! Aja, får se om jag hittar någon kompis att dra med dit för att testa iallafall då.

Dagens pass kändes ganska bra faktiskt… jag önskar jag kunde bli starkare i ryggen nångång, men nu kör jag iallafall rodd, vilket jag inte har gjort på 2-3 år, så något kanske händer hoppas jag! :) Jag kör dessa pass med min sambo så vi passar varandra och så. Vi kör mark och stångrodd varannan gång.

Alla dragövningar med dragremmar…

Stångrodd
    12 x 40 kg

Rodd
    8 x 45 kg

Latsdrag
    9 x 40 kg

Drag till hakan
    7 x 27,5 kg

Sidlyft i maskin
    10 x 20 kg

Rear delt
    15 x 10 kg

Hantelcurl
    9 x 9 kg

Koncentrationscurl
    3 x 10 kg + 2 st forced reps

Bellyback
    14 x 15 kg

Fick enorm kontakt mellan skuldrorna och så, där mina muskler för tillfället är obefintliga… så det var kul! :)

Imorrn blir det någon sorts kondisträning på gymmet.

Tack å gonatt! :sleepy:

Igår blev det lite kondition på gymmet med en kompis. Hade lite ont i huvudet då så tog det lite lugnare, det blev

20 min crosstrainer

20 min gångband

10 min trappmaskin (superskön modell!!)

Detta kändes väldigt bra, hade kunnat köra hårdare och längre om jag hade varit upplagt för det. Efter passet hade jag halvt migrän resten av dagen. :(
    Men idag är det nääästan helt bra så det blir ett benpass senare! :)

Dagens pass kändes ganska bra förutom att jag har nåt fel i ena låret, typ. När jag körde benpressen så började det tokbränna på benet och kändes som små blixtar som gick genom muskeln… :( Det var som om nån satt och eldade på benet så jag kunde inte ta ut mig helt och hållet, så de känns ju inge skoj.. 👿 Aja, så här blev det iallfall. Tror jag gjorde några PB:n, svårt att säga när man har kört i andra maskiner förut:

Jag skriver bara ner mitt working-set, kör rätt många uppvärmningsset före varje övning.

Benspark
    15 x 70 kg PB!?

Benpress
    14 x 170 kg, 5 x 140 kg (gick inge mer, buhuuuu!)

Liggande lårcurl
    6 x 35 kg PB!

Stående vadpress
    12 x 120 kg PB!

Sittande vadpress
    ca 10 strikta x 55 kg, sen blev det ca 20 st halvor… PB!

Kabelflyes
    4 x 20 kg, 9 x 17,5 kg

Lutande flyes
    9 x 10 kg

Kickback
    11 x 8 kg PB!?

Dips i maskin
    7 x 70 kg PB!

Jag är sååå svag i bröstet, men det ska det bli ändring på!! :bb3:

mariia wrote:
    Hej igen allihopa!
    …Nu har jag börjat plugga på Hälsopedagogiska programmet i Gävle, verkar väldigt skoj!!

Tjena Maria!!!

Jag undrar om du var på föreläsningen om politisk styrning idag??
    I sådana fall går vi i samma klass :)
    Kul med en till som är träningsintresserad!!

Hade bra!!
    /Tompa
    [mailto:tpak86@hotmail.com]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 255 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.