Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Under uppbyggnad!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 december, 2006 at 12:09 #902344Anonym anvandareMember
Igår så hade jag en jättebra dag, åt en massa mat, men utan att få magkatarr den här julen, så det var skönt!
Jag, min kille och syrran fick världens bästa julklapp av pappa, han bjuder oss alla (mamma får betala själv, hehe) till Bulgarien i sommar för att fira hans 50-årsdag!! Blev så glad för det! Så nu har man ännu ett skäl till att verkligen satsa på dieten, hade varit kul att bli nöjd med bikiniformen för en gångsskull! Så nu behöver jag en massa peppning sen när dietet drar igång!Igår slutade jag med kreatinet.[/b]
2 januari, 2007 at 13:48 #902345Anonym anvandareMemberJag har inte satt min fot på gymmet sen den 21 dec, bara ätit en massa skräpmat (julmat, middagar borta, pizzor m.m) och mycket godis. Så nu borde jag ha energi till att köra hårt på gymmet igen!
Idag börjar jag dieten också!! Jag kommer skriva in hur jag har lagt upp den snart, så ni kan kommentera den. Imorrn har jag planerat att köra årets första pass då, ett benpassLite av vad jag gjort den senaste veckan:
På annandagen så blev det utgång och en massa alkohol (tack och lov att jag inte blev mer bakis än vad jag blev, hade bara lite yrsel dagen efter). Sen den festen så har jag fått avsmak från alkohol, mår illa så fort jag känner lukten, så blev nykter både på en fest i lördags och på nyår, men de e ju bara bra det, så jag sörjer inte!
I lördags så var vi på dop, och när föräldrarna skulle komma med pojken in till kyrkan så hade de bröllopskläder på sig!! Vilken rolig överaskning!! Sen var det fest och supergod italienskbuffé på kvällen.
På nyårsafton så var jag och min kille med vårat roliga kompisgäng och badade tunna och bastade, det var hur mysigt som helst!! En sak man garanterat kommer göra fler gånger!
Igår så lånade jag och killen mina föräldrars hund och tog en promenad på 1 tim och 30 min i skogen. Sköönt! Hunden började dessutom skälla på något i skogen, och så brakade det till, vi såg inte vad det var, förmodligen en älg men man blev lite smått nervös ändå, hehe!
Nu ska jag leta efter goa diet-recept!
3 januari, 2007 at 10:59 #902346Anonym anvandareMemberJa igår så började dieten då (ej för tävling, bara för att vara nöjd på beachen! )
Jag har läst och läst och läst en massa olika ”riktlinjer” och tips och satt ihop nåt mellanting av alltihop, så kom gärna med tips och kommentarer!!! :nodKosten
Eftersom jag vill öka i styrka även fast jag dietar (försöka iaf) så har jag valt att ha en indelning på ungefär
45 E% kolhydrater
40 E% protein
15 E% fett (så nyttiga fetter som möjligt)Nu har jag lagt mig på 2100 kcal för att sänka intaget succesivt, kan tänka mig att jag har legat på minst 3000 kcal om dagen under de senaste veckorna.
På lördagar får jag äta vad jag vill i matväg, men jag ska försöka att inte äta socker och kakor m.m överhuvudtaget, för jag tycker det är jobbigt att vara godis/sötsugen hela tiden så jag vill vänja av mig det.
Träningen
Styrketräningen kör jag på som vanligt med, tunga pass med mycket vila mellan varje pass. Fokus på att öka styrkan i böj, mark och bänk.Som fettförbränningsträning tänkte jag testa det som stod i artikeln i BODY ”Kardio suger”. Dvs intervallträning. Vet ej riktigt hur jag ska genomföra det än för gymmet har inga bra cyklar, så det blir nog på trappmaskin, crosstrainer (om det går) eller roddmaskin, eller lite blandat. Jag tänker INTE gå morgonpromenader, jag tror inte på sånna… Jag tror att högintensiv träning ger bättre resultat. Men ”vanliga” skogspromenader kommer det nog att bli men inte som syfte att vara fettförbränningsträning.
Startvikten var igår 69,8 kg
(Jag kommer väga och mäta mig på lördagar sen men ville bara veta startvikten ändå)Mitt mål är att väga 62 kg den 1 juni.
3 januari, 2007 at 11:08 #902347Anonym anvandareMembershit du är stark Maria :emo-thumb
Nice benspark3 januari, 2007 at 19:31 #902348Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:shit du är stark Maria :emo-thumb
Nice bensparkTack detsamma! Du har ju ökat bra nog i bensparken själv om jag inte minns fel? :emo-thumb
3 januari, 2007 at 19:42 #902349Anonym anvandareMemberDet gick riktigt bra idag!! Bra början på nya året!
Knäböj
8 x 20 kg
4 x 40 kg
2 x 60 kg
1 x 60 kg
1 x 75 kg
1 x 80 kg
1 x 80 kg – djup och fin!
7 x 60 kgBenspark
4 x 40 kg
1 x 70 kg
13 x 80 kg – sist gjorde jag bara 4 st på den vikten! Bra ökning!Liggande lårcurl
4 x 30 kg
9 x 40 kg PB!! RP sen 3 st forcedStående vadpress
6 x 80 kg
13 x 130 kg PB!!
Dropset 8 x 80 kgSittande vadpress
2 x 40 kg
8 x 55 kgMage i maskin
20 x 30 kg RP sen 3 st till
Dropset 5 x 25 kg – 5 x 20 kgJag är riktigt nöjd med passet!! Jag tvekade på att gå ner tillräckligt djupt i första setet på 80 i böjen, men sen hjälpte min kille till att psyka upp mig. Samma i vadpressen, trodde knappt jag skulle orka 100 kg för jag var så slut i hela kroppen och bena skakade, men jag fick ner pulsen lite och laddade om så gick även det! :emo-thumb
Kul att det gick så bra idag, det gör så man längtar extra mycket till nästa pass, som jag nog kör på antingen söndag eller tisdag, beror på när jag känner mig pigg i kroppen igen. (Aerobics på måndag).3 januari, 2007 at 19:49 #902350Anonym anvandareMemberHerre jävlar vilken pass
3 januari, 2007 at 19:52 #902351Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Herre jävlar vilken passTack! Bättre ska det bli, mycket bättre….
7 januari, 2007 at 12:20 #902352Anonym anvandareMemberNu har jag lite tid att skriva här också, har haft fullt upp hela helgen…
4/1[/b]
Körde intervaller på crosstrainern enligt prog. i BODY. Men gick inte så bra. Jag kom upp i 90% av maxpuls men sen kom jag inte ner till 60% på de 2 ”lugna” minutrarna, jag är väl för otränad nu antar jag. Så jag bara körde på som det kändes bäst, hårt en minut och lite lugnare i 2 minuter osv…
Detta gjorde jag i 19 minuter, sen stod jag på trappmaskinen i 15 minuter, intervaller där också. (Man ska eg. bara köra 19 min men jag tyckte att det inte kändes som om jag hade fått nån träning av det så jag körde vidare…)5/1[/b]
Lånade mamma och pappas hund Faxa (jämthund) och skulle springa med henne i 19 minuter (intervaller) men det var isgata och både jag och hon halkade omkring på vägen så vi tog bara en promenad istället. Jag får nog vänta tills snön kommer eller till våren innan jag kan springa med henne igen.
Följde med min familj och hämtade deras ”nya” valp, också en jämte och såå underbart söt!! Izor heter han.6/1[/b]
Jag och sambon tog med Faxa på en skogspromenad i 2 timmar. Terräng kan man kalla det, hoppade mellan vattendiken och stenar och stubbar så det gav nog rätt bra träning det också, och såå skönt var det att komma ut i naturen!
Hade även ”ätardag”. Åt mkt mat och några godisar (vet att jag skrev att jag inte ska käka sånt, men man måste unna sig också, jag har inte haft nåt sötsug ändå under denna vecka så det är nog ingen fara om man äter lite sånt på lördagarna ändå). Åt även en påse popcorn.Idag[/b]
Vilodag, har lite ont i höften, tror det är gluteus eller nåt, det kom efter första intervallpasset den 4/1, är väl ovan att träna så mkt nu…hehe! Vi ska på kalas idag också men det blir inget fika för mig, bara kaffe…Måtten 6/1-07:
VIKT: 68.8 kg (- 1 kg sen i tisdags, fast jag är uppsvullen nu ändå pga hormoner och sånt…)
MAGE: 83 cm
MIDJA: 74 cm
BEN (fetaste delen): 58 cm
VAD: 38 cm
STUSS (fick olika hela tiden, har aldrig mätt där förr): ca 100 cm8 januari, 2007 at 20:13 #902353Anonym anvandareMemberJa då har man börjat skolan igen då. Men det blir nog lättare att sköta kosten och så när man får rutiner igen.
Ikväll så var jag på aerobics och det var ett bra tag sen sist nu så motoriken var ju inte den bästa + att det var ny kombination också. Men kul var det!!! :up:
Sen så ställde jag mig på trappmaskinen och körde intervaller i 10 minuter. Skönt att vara igång nu! Verkligen! Nu ska vi köra stenhårt!!! :aggresiv:
Kosten sköter jag bra nu också, ligger på i genomsnitt 2100 kcal nu. Men har höjt fettet och sänkt proteinet lite så nu är fördelningen
45 E% kolhydrater
35 E% protein
20 E% fettJag äter lite mer de dagar jag tränar och mindre på vilodagarna, det blir automatiskt så.
Lägger in en bild från när vi var i skogen en dag och jag bara måste lägga in en bild på sötingen Izor!
8 januari, 2007 at 20:44 #902354Anonym anvandareMemberStark som fan i benen…starkare än många killar på mitt gym
9 januari, 2007 at 14:43 #902355Anonym anvandareMemberSamir wrote:Stark som fan i benen…starkare än många killar på mitt gymHehe Men starkare ska jag bli!
Önskar bara att jag kunde vara lite (mycket) starkare i överkroppen också…9 januari, 2007 at 14:45 #902356Anonym anvandareMemberNu sitter jag här och laddar för ett bröstpass, känner mig pigg och fräsch i kroppen så jag funderar på om jag ska köra 1 X max eller om jag ska reppa lite i bänken idag… det lutar åt max för det var ett tag sen nu.
9 januari, 2007 at 21:49 #902357Anonym anvandareMemberWohoo det blev ett jättebra pass idag!!! Kändes som om jag hade energi som aldrig förr!! Senast jag körde detta pass var 17 dec (och passet före det var 12 nov, maxning då). Bra med att vila länge!
Bänkpress
8 x 20 kg
8 x 20 kg
4 x 25 kg
2 x 30 kg
1 x 40 kg
1 x 45 + en forced som jag nästan klarade själv (sist jag maxade klarade jag en reps själv på 45 kg med nöd och näppe, kändes lätt idag)
RP 1 x 40 kg RP 1 x 40 kg RP 2 x 40 kg + 2 forcedLutande hantelpress
4 x 8 kg
7 x 14 kg PB!!Drag till hakan
6 x 12,5 kg
5 x 17,5 kg
12 x 25 kg PB (?) RP 2 x 25 kgPress över huvudet m. hantel
4 x 8 kg, sen skulle jag köra med 12an men den var för stor så fick köra med rep iställetPress över huvudet med rep
10 x 15 kg + 2 forced (eftersom det var första gången jag körde denna så vet jag inte om jag kan kalla det för PB direkt… )Ja som sagt, det var verkligen roligt att träna idag för jag sprack nästan av all energi jag hade i kroppen, sån underbar känsla! Jag kan fortfarande inte hålla armarna högt för jag blev totalslut i axlarna (kunde inte ens hålla en gaffel tidigare!!). Roligt att det kändes bra i bänken också, snart så gör jag 2 reps själv på 45… Jag tycker väldigt mycket om ”press över huvudet” övningen, tar som bara den i triceps.
Tyvärr så har jag ont i höften, tror det är gluteus som det har hänt någe med, antingen under senaste benpasset eller när jag körde på trappmaskin. Jag får ont bara jag går, och ibland när jag står helt vanligt till och med, också kluckar det. Typ en sena som rör sig eller nåt… så jag ska vila från träningen nu och se om det blir bättre. Dock ska jag köra lite i roddmaskinen som förbränningsträning tror jag.
Nä nu måste jag gå och sova, kommer sova skönt efter de här tunga passet. :nod10 januari, 2007 at 09:07 #902358Anonym anvandareMemberHejsan..
Det ser ju jättebra ut.
Lycka till med ditt mål..
Lite nyfiken på hur lång du är?
Står antagligen nånstans (men jag orkade[/b] inte leta[/b])Kör hårt// Angel
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.