Under uppbyggnad!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Under uppbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 255 total)
  • Author
    IQA wrote:
    Hejsan..

Det ser ju jättebra ut.

Lycka till med ditt mål..

Lite nyfiken på hur lång du är?
    Står antagligen nånstans (men jag orkade[/b] inte leta[/b]) :)

Kör hårt// Angel

Hej hej!
    Tackar!! :)
    Jag är 168 cm tror jag, var det förr iaf! ;) Hehe jag vet faktiskt inte om jag har skrivit det någonstans i journalen, de måste jag kolla!
    Kör hårt själv!! :nod

Ojojoj vilken träningsvärk jag har idag!! Är fortfarande helt orkeslös i höger axel så det tar nästan emot att lyfta armen högt! ;)
    Idag så blev jag hemma från skolan. När jag kom ner till tågstationen så var tåget inställt pga träd på spåret, och ersättningsbussarna var sen och det skulle ta 1,5 timme till Gävle (tar 1 timme med tåg), så då skulle jag komma sent till skolan och kände att det inte var nån idé att åka dit när det ändå är så kort dag och inte så viktig föreläsning. Men skönt att vara lite ”ledig” också, ska passa på att städa lite tror jag, sen ska jag på gymmet och köra lite rodd tror jag. Jag kände mig bättre i höften imorse när jag gick till tåget, men sen på hemvägen så var det något som hoppade till och sen fick jag halta resten av vägen för det gjorde ont. :(

Hej Mariia.

Kul att det gick bra i bänken.
    Hoppas höften ordnar upp sig.

/E

Eldhroka wrote:
    Hej Mariia.

Kul att det gick bra i bänken.
    Hoppas höften ordnar upp sig.

/E

Hej!!
    Jaa, fast det lär ju dröja massa år innan jag ökar till typ 50-60 kg. :( Är så otroligt svag i överkroppen!
    Mm ja hoppas också jag blir bra snart, jag kan inte köra markpasset förrens höften är bra igen.
    Jag saknar din journal här, är ju jobbigt att leta upp den på kollo när jag inte kollar på något annat där, sen är jag inte medlem heller så jag kan inte se bilderna (japp, jag är lat!), så nu får du rapportera lite´, hur går dieten och träningen för dig?? ;) :p
    Kör hårt!!

Edit: Såg nu att du har länk till din journal ju! Hehe, jag = blindstyre!

Har inte haft tid att skriva någe i journalen nu, men så här har veckan sett ut efter tisdagens bröstpass:

Ons[/b]
    15 min rodd (gillar inte det så jättemkt, men eftersom jag har lite ont i höften så vågade jag inte gå på trappmaskinen), sen 19 min intervaller på crosstrainern (kände efter lugnt först och det kändes inget i höften så körde på med crosstrainern då, tur eftersom jag gillar den!).

Tors[/b]
    19 min intervaller på crosstrainern.

Fre[/b]
    19 min intervaller på crosstrainern.
    Vi var på kalas hos en av våra kompisar på kvällen, hon hade bakat muffins och kakor och gjorde toscapäron m.glass. Jag satt och dreglade och åt mina nötter och drack min prottedrink (men tog lite kaffe iaf). Men snäll som hon var så fick jag med mig lite godsaker i ”matsäck” tills idag! :D Gött!
    Var även på BudoFitness igår, och han som jobbar där lovade att jag skulle få byta mitt hemska stela bälte till ett annat som var mkt skönare (och lite dyrare men det är det värt) fast jag har använt bältet några ggr och så. Väldigt snällt!! Ska dit på tis och byta när de har fått in min storlek.

Idag… [/b]
    …har vi varit på ”äta-borta-turné”. Först åt vi lunch hos farmor och farfar (laxsoppa med olika bröd/pålägg + fika, mums!) sen så åt vi tacos hos mina föräldrar på kvällen. Gratis är gott! ;) Lekte även med deras superbusiga valp och det var som ett kardiopass kan jag lova! ;)
    Annars så var det vilodag idag.

Vägning och mätning idag visade:
    VIKT: 68,1 kg (-0,7 kg)
    MÅTT: Endast stuss som minskat med 1 cm till 99 cm.

Det känns bra, det går i den takt jag vill och jag har hittills inga problem med dieten. :)

Imorrn blir det mark m.m… få se hur tungt jag vågar köra. Höften, eller gluteus eller vad det nu är, gör inte ont nu iaf, men det kanske kommer tillbaka om jag inte tar det lite lugnt. Så det blir nog ingen maxning i marken imorrn iaf.

Gratulerar till viktnedgången!! Skönt när det går enligt planerna :up:

CamillaJ wrote:
    Gratulerar till viktnedgången!! Skönt när det går enligt planerna :up:

Tackar! :)

Urk vilket dåligt pass det blev idag!! Jag är riktigt negg nu, jag tänker inte ens skriva upp resultaten! 👿
    Jag övade först lite teknik i marken, med sumostil och så, men mina insida lår är stelare än stelast så det gick ju verkligen inge bra…. orkade inte ens få upp 65 kg med sumostil! Jag som trodde det var lättare än normala marklyft, men det var väl jag som hade kass teknik antar jag… 😮
    MEN 65 kg var till och med tungt när jag körde vanliga mark… jag retade upp mig på det så antagligen var det därför resten av passet också gick lika värdelöst (klarade inte ens av en chins själv!!). Jag avbröt, stretchade och gick hem innan jag kört klart passet, det var lika bra. Tror det har mkt med mitt psyke att göra, var väl inte så superupplagd för ett pass idag + att jag känner mig lite hängig idag.
    Men nu glömmer jag detta (var tvungen att avreagera mig lite här först! ;) )
    och kör på till veckan igen. Det blir iaf aerobics imorrn. :D

I måndags så var jag på aerobics 60 minuter (jobbigt!! :) ) sen så gick jag 10 minuter på trappmaskinen efter det.
    Igår så körde jag intervaller på trappmaskinen i 19 minuter, stretchade efter det.
    Dieten går bra, har väldigt mycket motivation till att köra på stenhårt nu!! Anledningen till att jag inte skriver här så ofta är för att jag har väldigt mkt att göra, men tro inte att jag ligger på latsidan bara för att jag inte skriver varje dag!!;)

Jag tror även jag ska börja köra lite, hmm, vad säger man, ”normal” träning igen.[/b] Jag älskar verkligen att köra SL-inriktad träning men jag har ingen på mitt gym som kan hjälpa mig med tekniken och så, och jag har varken råd eller lust att byta gym just nu.
    Så jag kör på med lite fler reps – men fortfarande tungt! I love it!!! ;)
    Så maxar jag bara ibland när jag känner för det.
    Nu blir det tentaplugg ett tag, sen ikväll blir det intervaller igen! :D

Var på gymmet nyss och körde först 19 min intervaller på trappmaskinen, sen tyckte jag att jag hade massa energi kvar så jag körde vidare i rätt lugnt tempo i 10 minuter till! 8) Dessutom är det skönt att komma från plugget lite så man dröjer sig gärna kvar på andra ställen… :
    Nu har jag precis ätit en jättegod fiskgratäng med ris!! Mummmma!

Var och körde 19 min intervaller på trappmaskinen nyss… skönt med så korta och intensiva pass tycker jag! :) Jag kände att jag är lite trött i benen efter allt trampande nu så hoppas det inte påverkar min benträning jag ska ha imorrn. Får väl variera med crosstrainern ibland men dom är ockuperade jämt nu eftersom alla ska banta nu efter jul/nyår… ;)

Annars så händer allt nu på samma gång, många tråkiga/jobbiga saker så jag känner mig lite ur fokus… tur man har träningen att ”koppla av” med ibland! :up:

Idag så körde vi ben, jag och killen körde tillsammans så det tog lite längre tid, men det gick bra! :up:

Knäböj
    8 x 20 kg
    8 x 30 kg
    5 x 40 kg
    3 x 60 kg
    1 x 70 kg
    6½ x 75 kg drop set:
    6 x 60 kg

Benspark
    4 x 40 kg
    1 x 70 kg
    12 x 85 kg

Liggande lårcurl
    3 x 35 kg
    4 x 45 kg PB!! + 2 forced

Stående vadpress
    6 x 80 kg
    9 x 130 kg (hade mer att ge men jag hade andra skor än vad jag brukar så foten gled till lite så knän+rygg vek sig, otäckt! : ) drop set:
    12 x 80 kg

Sittande vadpress
    4 x 40 kg
    9 x 55 kg

Mage i maskin
    10 x 35 kg PB!! drop set:
    13 x 25 kg

Kändes väldigt bra detta passet, inte så kul dock att knän/rygg vek sig i vadpressen… ska ta mina vanliga skor nästa benpass, fast dom får jag nageltrång av men hellre det är trasiga knän/rygg! :nono:

Nu ska jag plugga hela kvällen, har tenta i ekologi imorrn…

Resultaten som blivit under veckan:

VIKT: 68.1 kg (oförändrad, men jag tjuvvägde mig för några dagar sen och då var det iaf på 67-nånting, så jag tänker inte gå så mkt efter vikten, bara måtten, men kan vara kul att veta vikten ändå så jag fortsätter ändå väga mig. :p )
    MAGE – över naveln: 82 cm (-1 cm)
    MIDJA: 73 cm (-1 cm)
    STUSS: Glömde mäta…. 😮

Jag är rätt nöjd med de cm jag tappat, det går åt rätt håll iallafall!! :)

Jag är så väldigt sugen på pizza idag så jag hoppas det blir det ikväll efter tentan, då blir jag nöjd! Jag har märkt att nu när jag ligger rätt så högt på kolisar så är jag väldigt sällan sötsugen, utan det är typ god mat och ost och sånt som hägrar istället…

Nu ska jag ägna mig åt lite ytinlärning före jag ska åka och skriva tentan…

Grattis till minskningen och lycka till på tentan! Hoppas att du få din efterlängtade pizza också

Charlotte_ wrote:
    Grattis till minskningen och lycka till på tentan! Hoppas att du få din efterlängtade pizza också

Tackar! :)
    Tentan kändes inge bra men man vet ju aldrig, jag hoppas iaf att jag klarade den. Och pizza fick jag också!! :P

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 255 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.