Under uppbyggnad!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Under uppbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 255 total)
  • Author

Igår efter tentan så bjöd mina föräldrar mig på pizza Under dagen så hade jag byggt upp ett enormt partysug så jag letade upp en förfest och gick ut med de personerna på Tranan. Det var superkul och så skönt att få något annat att tänka på ett tag, jag drack lite alkohol (”unnade” mig det…), det var det värt!
    Även dag så ”fuskade” jag med dieten. Det blev en pizza till idag till en film vi såg. MEN därför ska jag köra hårdare träningspass denna vecka. Jag har ju trots allt ingen tävlig jag dietar inför nu, utan gör det för att komma ner till en form som jag sedan ska hålla. Det känns bra för jag har ingen ångest för att jag har slarvat i helgen, för jag har mått bra psykiskt av det. Det är huvudsaken tycker jag!! :up:

Men nu blir det ändå skärpning fram tills nästa lördag, och tuffa pass i veckan! ;) om man ska komma någonstans… :|

Du är så stark i benen tjejen , fyfan 12 st på 85 kg i benspark !!!!!!!! GRYMT.
    Vad har du för PB i bänk?

Vanessa Frykman wrote:
    Du är så stark i benen tjejen , fyfan 12 st på 85 kg i benspark !!!!!!!! GRYMT.
    Vad har du för PB i bänk?

Haha tack! Det kanske beror på att jag tycker att benen är roligast att träna? För att i bänk tar jag endast 1 X 45 kg!!! Helt värdelöst, är såå svag i bröstet… men du själv är ju väldigt stark i bänken!! Jag har nog tjuvläst! :emo-thumb :ph34r: Grattis till PB:et!!

Idag så körde jag 25 minuter intervaller på trappmaskinen före aerobicsen, dock inte så väldigt hårt eftersom jag skulle på passet efter. Aerobicsen höll på 60 min, men det kändes i benen att jag hade gått på trappmaskinen före, det var lite vingligt men gick bra ändå!! :D
    Nu kan jag inte gå på aerobicsen på flera veckor för jag börjar en ny kurs nu, och då har vi föreläsningar varje måndagseftermiddag!! Buhuu! :(

23 jan[/b]
    Vilade pga skola som höll på sent in på kvällen. Köpte ett nytt träningslinne på Budo Fitness. De har ej fått in mitt bälte än… hoppas på att det har kommit på måndag iaf!!

24 jan [/b]
    Körde ett bröstpass själv, kommer inte kunna få någon mer passning nu för killen kommer ej fortsätta köra på Nordic. Så jag testade lite nya övningar som jag kan köra själv… (jag är för feg för att köra bänk utan passare, eftersom jag vill köra tungt och till fail…)

Inkl. uppvärmning:

Kabelflyes
    10 x 10 kg
    5 x 15 kg
    11 x 17,5 kg

Kabelflyes uppåt
    5 x 5 kg
    7 x 7,5 kg

Drag till hakan
    9 x 12,5 kg
    4 x 17,5 kg
    3 x 22,5 kg
    8 x 27,5 kg RP 2 till… PB!!

Dips i maskin
    10 x 40 kg
    4 x 60 kg
    4 x 80 kg

Push down med rep
    5 x 10 kg
    7 x 15 kg

Passet tog bara 20 min inkl. uppvärmningar, så jag höll hög intensitet!! :up: När jag körde flyes så började det krampa i bröstmusklerna, säkert för jag är lite ovan isolationsövningar nu. Men det krampar än idag, fast jag är helt avslappnad i bröstet, och om jag stretchar ut så är jag bara smidig i nåt sek efteråt, sen är jag lika stel och krampaktig igen!! :( Få se om jag kan köra rygg imorrn som jag tänkt, vill ju inte att min stela bröstmuskel ska förhindra vissa rörelser eller så, så jag inte kan ta ut mig maximalt.

25 jan[/b]
    19 minuter intervaller på trappmaskin.

26 jan[/b]
    19 minuter intervaller på trappmaskin, ca 30 minuter rask promenad på bandet, 10 minuter medeltempo på crosstrainern.

Idag[/b]
    Vägning och mätning:

VIKT: 67,5 kg (-0,6 kg)
    MAGE: 81 (-1 cm)
    MIDJA: 73 cm (oförändrad)
    STUSS: ca 98 cm (-1 cm)

Idag ska jag käka en massa som jag varit sugen på under veckan… åt rostat bröd till frukost, sen en semla…mums! Ikväll blir det pizza och naturgodis, :P men först ska jag på kalas hos farmor och farfar för farfar fyller 89 år! :)

Dagens pass:[/b]

Inkl. uppvärmning:

Stångrodd
    10 x 20 kg
    7 x 20 kg
    6 x 30 kg
    5 x 40 kg
    14 x 45 kg
    8 x 45 kg

Kabelrodd, strax under bröstet
    5 x 20 kg
    5 x 30 kg
    6 x 40 kg dropset:
    8 x 30 kg

Latsdrag (uppvärmning till chinsen)
    4 x 30 kg
    2 x 30 kg

Omvända chins
    2 st halva (klarade inte mer, helt slut av övningarna innan!! 👿 )

Latsdrag (igen, var ju tvungen att köra slut på mig lite eftersom chinsen inte funkade)
    5 x 50 kg

Baksida axlar med hantlar
    14 x 5 kg RP 5 st till

Koncentrationscurl
    3 x 7 kg
    1 x 12 + 3 forced

Belly back
    10 st
    12 x 15 kg

Passet tog ca 30 minuter, jag körde väldigt intensivt, vilade inget mellan övningarna/seten. Jag kommer skippa chinsen framöver tills jag blivit starkare och kan göra några stycken själv åtminstone….

Sen gick jag i högt tempo på crosstrainern i 10 minuter, sen stretchade jag.

Det är så kul för det börjar synas lite nu att magen börjar försvinna!! :emo-thumb Jag har gått ner 2,3 kg sedan dietstarten den 2 jan… det går i den takt jag vill!

Igår så åt jag väldigt mycket, förutom det jag hade hunnit ätit igår när jag skrev så åt jag pasta + sås till lunch, smörgåstårta + gräddtårta och vanligt fika på kalaset , sen en pizza (men orkade bara en halv pga allt fika!), sen blev det en stor påse med naturgodis… Riktigt såå mkt ska jag inte äta nästa lördag…

Det där kallar jag ätardag! Men du minskar ju rejält i vikt iaf 2,3 kg på 26 dagar är rikigt bra! Varför ska din kille sluta träna på samma ställe som dig? Dumt.. men lycka till framöver, så ska du se att du minsann kan köra minst lika bra själv ;)

Härligt att du ser att vikten rör sig ner men att du börjar se det i spegeln också =) Själv längtar jag att få skala av lite snart. Kör på nu i veckan !!!!! You rock !!!

mariia wrote:
    Nepp, tränar på Nordic gym i Bollnäs.

Nordic Gym´s hemmatrakter. Du har inte långt till fabriken :)

Charlotte_ wrote:
    Det där kallar jag ätardag! Men du minskar ju rejält i vikt iaf 2,3 kg på 26 dagar är rikigt bra! Varför ska din kille sluta träna på samma ställe som dig? Dumt.. men lycka till framöver, så ska du se att du minsann kan köra minst lika bra själv ;)

haha tack för uträkningen! ;) Jo det är bara att hoppas på att det fortsätter i samma takt nu, det var nog mycket annat som försvann i början också för att jag slutade äta skräpmat! Min kille har bytt jobb nu och gymkortet han hade fick han genom sitt förra jobb… men jag tror han blivit sugen på att fortsätta på Nordic så vi får se hur det blir. :|

Vanessa Frykman wrote:
    Härligt att du ser att vikten rör sig ner men att du börjar se det i spegeln också =) Själv längtar jag att få skala av lite snart. Kör på nu i veckan !!!!! You rock !!!

Jaa det är jättekul att se att resultaten faktiskt kommer!! :D
    Du kommer få grym form efter du dietat (det har du nu också, men du förstår hur jag menar! :p ) jag skulle också vilja ha sån bred rygg som du har, som det är nu kan jag inte ens få ut latsen så jag ser om jag har någon rygg överhuvudtaget ju… :(
    Yes kör på du me!!!

Don_Tomazo wrote:
    Nordic Gym´s hemmatrakter. Du har inte långt till fabriken :)

Hehe nä precis, bara lite längre till fabriken än till gymmet! ;)
    Är du själv härifrån eller?

Vad händer och fötter på träningsfronten idag då? :kicking:

:friends:

Charlotte_ wrote:
    Vad händer och fötter på träningsfronten idag då? :kicking:

:friends:

Idag blev det lite intervaller (som vanligt typ ;) ) :)

Kram

Ja, som jag nyss skrev så blev det 19 minuter intervaller på trappmaskinen ikväll. Skönt att det är så korta pass (iaf hittills). Än så länge har det ju fungerat bra också. :D
    Idag hade mitt nya bälte äntligen kommit till Budo Fitness så jag kunde hämta det, det var också väääldigt hårt men det var ju iaf mocka så det ger (förhoppningsvis) med sig efter några svettiga omgångar. :p
    Jag kör intervallerna på tis och ons, vilar nog på tors för har skola sent då, sen är det benträning på fre!! ;)

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 255 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.