Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Under uppbyggnad!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2007 at 20:25 #902389Anonym anvandareMember
I tisdags så körde jag 19 min intervaller på trappmaskinen som planerat. Men sen har jag kastat om det hela lite… igår så vilade jag för jag kom hem sent då. Idag så ”tog jag ledigt” från skolan, kände att det var viktigare att börja på hemtentan än att kolla på teater (som säkert var bra)… och därför så gymmade jag idag istället för imorrn då jag ätit, druckit och sovit bra idag. Imorrn blir det intervaller igen.
Dagens pass, inkl. uppvärmning:[/b]
Hacklift (första gången för mig så jag kände mest på den, räknar ej med vaggan i vikterna)
5 x 10 kg
5 x 30 kg
5 x 50 kg
10 x 60 kg
5 x 65 kg
10 x 30 kg – dessa var djupa, resten 90 grader (fick ont i knäna annars)Benspark (de har bytt ut den mot en ny, som kändes lite tyngre)
5 x 40 kg
2 x 70 kg
10 x 85 kg drop set:
5 x 60 kg
Ajaj vilket sendrag jag fick i vaden på 85 kg!!Liggande lårcurl (denna maskin var också utbytt och nu ligger man lite nedåt med huvudet så det blev tyngre här också)
4 x 30 kg
1 x 40 kg
5 x 40 kgSittande lårcurl (första gången jag kör i denna)
Vet ej vad jag värmde på, men jag körde på:
9 x 35 kgStående vadpress
5 x 80 kg
9 x 130 kg drop set
10 x 80 kg
Jag ska försöka köra lite striktare här nu för att inte råka skada ryggen eller knäna, blir lite vingligt om det är för tungt…Sittande vadpress
5 x 25 kg
7 x 55 kg drop set
9 x 40 kg (vågade inte köra fullt i denna övning eftersom jag inte har någon passare, vill inte fastna heller! )Mage i maskin
9 x 40 kg PB!! drop set
7 x 30 kg drop set
11 x 20 kgIdag tog det verkligen låååång tid att träna, typ en timme!! Eftersom jag gjorde några nya övningar + att jag ville få in rätt teknik i de nya maskinerna också + att jag hjälpte en kompis mellan seten. Nästa gång ska det gå smidigare hoppas jag!
Sen gick jag och kompisen på crosstrainern i 20 minuter.
3 februari, 2007 at 19:46 #902390Anonym anvandareMemberBra pass där tjejen med PB och allt!! Sjukt stark i benen är du, och sedan crosstrainern efter det, hade jag aldrig pallat. Är alltid totalt slut i benen efter jag styrketränat så då blir det ingen cardio för mig..!
Trevlig helg på dig, kram4 februari, 2007 at 16:42 #902391Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Bra pass där tjejen med PB och allt!! Sjukt stark i benen är du, och sedan crosstrainern efter det, hade jag aldrig pallat. Är alltid totalt slut i benen efter jag styrketränat så då blir det ingen cardio för mig..!
Trevlig helg på dig, kramHaha ja PB i magmaskinen, min sambo skrattade när jag skrev det! Men vadå, magen är ju också en muskel!! :p Haha!
Faktiskt så gick det bra att köra c.t efter benpassen, men det var värre i fredags när jag gick på trappmaskinen! Ajaj!
Hoppas du haft en trevlig helg också!! :nod
Kramar4 februari, 2007 at 17:04 #902392Anonym anvandareMemberI fredags så blev det 19 minuter intervaller på trappmaskin, men fatta vilken mjölksyra jag fick på engång bara för jag hade sån träningsvärk i benen från torsdagen! Så igår var träningsvärken ännu värre efter i fredags!
Igår så vägde/mätte jag mig, orkar inte skriva upp måtten för de var samma som förra veckan, och vikten hade ökat med 0.2 kg. Men jag bortser helt från denna veckas mätning, den visar ändå inget för jag är så uppsvälld nu ändå (lingonvecka).
Jag åt även en del igår: Frukost blev rostat bröd med massa pålägg, sen var jag till farmor och farfar och hälsade på, så farmor skulle prova nån ny maträtt på mig, det blev Skagenpanna (tror de hette så), ris, sallad och bröd. Sen lite godis också. Middag blev vi erbjudna hos mamma och pappa, stuvade makaroner med falukorv. Som ”kvällsmål” delade vi på en fryspizza och åt lite chips, gött!
Idag så gymmade jag, blev ett rätt bra pass med mycket pump. Jag är helt slut i hela kroppen nu!! Så här såg det ut:
Inkl. uppvärmning:
Lutande hantelpressar
10 x 5 kg
5 x 8 kg
9 x 12 kgKabelflyes
4 x 15 kg
9 x 20 kgKabelflyes uppåt
5 x 5 kg
9 x 7,5 kgLyft åt sidan i maskin
9 x 17,5 kg drop set
8 x 12,5 kg (gaaah vilken mjölksyra!!)Drag till hakan
9 x 12,5 kg
4 x 22,5 kg
9 x 27,5 RP 3 st till PB!!Pushdown med rep
7 x 10 kg
10 x 15 kg
(körde liiite ostriktare än sist, men det tog grymt bra av det!!)Dips
6 x 40 kg
3 x 60 kg
2 x 80 kg (jag som tänkte sätta pb här men jag hade gjort slut med all energi på övningen före…) sänkte istället:
5 x 70 kgPasset tog 28 minuter, inkl. uppvärmingarna.
Sen körde jag 24 minuter intervaller på trappmaskin.
Jag höjer kardiomängden nu, för nu är jag inne på min 5:e dietvecka. (Jag går lite efter det prog, som stod med i BODY ”Kardio suger” för er som inte vet det).
Nu blir det att plugga på hemtentan….
4 februari, 2007 at 19:33 #902393Anonym anvandareMemberHärlig pass Maria som vanligt alltså. Har du problem med knäna eftersom det kändes när du körde hackliften?
4 februari, 2007 at 21:42 #902394Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Härlig pass Maria som vanligt alltså. Har du problem med knäna eftersom det kändes när du körde hackliften?Tack tack!
Jag vet faktiskt inte, i början när jag lörde knäböj så hade jag också ont i knäna (under knäskålen) så jag kunde bara gå 90 grader där också till att börja med. Men sen försvann det onda efter ett tag, kan ju hända att det gör det i hackliften så småningom också, jag kanske bara är ovan rörelsen eller nåt. Vi får se hur det går nästa gång jag kör i hackliften, annars så fortsätter jag köra i 90 grader för det tar bra ändå! :emo-thumb7 februari, 2007 at 13:55 #902395Anonym anvandareMemberHej Tjejen!
Hur ofta tränar du? Något speciellt mål i år? Tävling?7 februari, 2007 at 15:57 #902396Anonym anvandareMemberjankom(FR) wrote:Hej Tjejen!
Hur ofta tränar du? Något speciellt mål i år? Tävling?Hejsan!
Jag kör just nu 4 intervallpass i veckan (började med det den här veckan). Styrketräning brukar det bli ungefär 2-3ggr beroende på hur jag känner mig. Jag tränar då jag känner mig utvilad i musklerna jag ska träna så jag kan ta ut mig maximalt! Tävling hade ju varit kul om man kommer i bra form någongång i framtiden, men jag har scenskräck så det finns ju ett litet problem om jag skulle vilja det..
Själv då? Du har ingen journal va? Har inte sett ditt namn förut.7 februari, 2007 at 16:05 #902397Anonym anvandareMemberI både måndags och igår blev det 22 minuter intervaller på trappmaskinen. Det känns att jag börjar få bättre kondition nu för jag får bättre andning och så under passen. :up:
Igår så kom jag i ett par svarta finbyxor som jag inte haft sedan nyår 2002 tror jag! Kuuul!!!
Nu sitter jag och laddar för ett rygg/bicepspass! Men jag har träningsvärk i vänstra latsen idag, ingen aning om varför för jag har inte gjort något spec. för att få det… Kanske bara varit spänd eller något, för igår var jag lite nervös för vi var ut två och två till gymnasietvåorna och pratade om/ gjorde värderingsövningar om rattfylleri (ingår i beroendelära-kursen som jag läser nu). Var nervös i början men när vi väl började gick det jättebra och var superkul!
Efter det så var jag och kompisen in till Zone´s shop och kollade lite, vi fick en varsin supercool shaker av honom, snällt!
Återkommer med passet senare!7 februari, 2007 at 19:46 #902398Anonym anvandareMemberJag har ingen journal än, kollar runt lite bara.
Jag heter Emme & bor i Gävle, tränar ca4 gånger i veckan i gymmet, har börjat träna lite kondis nu oxå.
Kram på dig/Emma
10 februari, 2007 at 15:34 #902399Anonym anvandareMemberjankom(FR) wrote:Jag har ingen journal än, kollar runt lite bara.Jag heter Emme & bor i Gävle, tränar ca4 gånger i veckan i gymmet, har börjat träna lite kondis nu oxå.
Kram på dig/Emma
Jaha ok. Vilket gym kör du på? Läste nånstans att du bor vid högskolan, pluggar du där? De gör jag iaf!
Kramar
10 februari, 2007 at 16:02 #902400Anonym anvandareMemberÄntligen lite tid att uppdatera nudå…
7/2-07 – Rygg & Biceps[/b]
Inkl. uppvärmningar:
Stångrodd
10 x 20 kg
6 x 30 kg
4 x 40 kg
15 x 50 kg
9 x 40 kgKabelrodd
6 x 30 kg
8 x 40 kg drop set
12 x 30 kgOmvända latsdrag
5 x 30 kg
6 x 50 kg drop set
5 x 35 kgBaksida axlar, hantlar
7 x 6.8 kg drop set
6 x 4.5 kgKoncentrationscurl
4 x 7 kg
2 x 12 kg + 2 forced repsBelly back
10 x kv
14 x 15 kgPasset tog 45 minuter pga mycket folk och lång väntan…
8/2-07 – VILA[/b]
9/2-07 – Ben & Mage[/b]
Inkl. uppvärmningar:
Böj i smith
5 x 50 kg – djupa
4 x 60 kg – djupa
3 x 70 kg – 90 grader
3 x 80 kg – 90 grader
5 x 60 kg – djupa
2 x 60 kg – 90 grader
(Jag vågar inte alls ta ut mig utan passare, fast jag kör i smithen. )Benspark
4 x 40 kg
2 x 70 kg
10 x 85 kg (varav 5 ”fuskisar”)
Har för mig att jag droppade här men det står inget om det i min bok så nu blev jag förvirrad!Sittande lårcurl
5 x 20 kg
15 x 35 kg drop set
8 x 25 kgSittande vadpress
6 x 25 kg
7 x 55 kg RP sen 5 tillStående vadpress
7 x 60 kg
8 x 100 kg drop set
7 x 80 kgMage i maskin
6 x 40 kg drop set
11 x 30 kg drop set
18 x 20 kg22 minuter intervaller på trappmaskin efter passet.
Jag körde sittande före stående vadpress för att inte behöva ha så mkt vikt på i den stående för jag tycker det påfrestar ryggen onödigt mkt, och det kändes bra. Fick grym kontakt i sittande när jag började med den. Men samma sak här, vågar ej köra till fail utan passare. Var mycket svagare i benspark och några till övningar, så jag måste helt enkelt vila mer än en dag mellan varje pass, annars går det inte att öka i styrka för mig. Nu vilar jag nog till ons innan jag kör bröstpasset.
10/2-07 – VILA, ÄTARDAG, MÄTNING & VÄGNING[/b]
Det inom parentes är sen förra lördagen.
VIKT: 66,3 kg (-1,4 kg)
MAGE: 80 cm (-1 cm)
MIDJA: 73 cm (oförändrad)
STUSS: Ca 98 cm (oförändrad)Dessa har jag ej mätt på ett tag:
Största stället på benet: 59 cm
10 cm över knät: 52 cm (Hade 50 cm där före jul, kan ju hoppas att det är muskler som kommit, hehe)
Vad: Ca 38 cm
Överarm: Ca 31 cmJag är nöjd med viktnedgången. Det har inte försvunnit så många centrimetrar men ändå känner jag mig smalare. Konstigt?
Idag så har jag bakat choklad/glasstårta och tobleronemuffins. Vi ska ha överaskningsfika för en kompis som fyllde år i veckan. Gött!! Det blir nog pizza som middag också, som vanligt. :p
10 februari, 2007 at 16:59 #902401Anonym anvandareMemberOj tjejen, grattis till viktnedgången!! 1,4 kg på en vecka är sjukt mkt, riktigt bra jobbat. Centimeterna kommer, på mig kommer oftast vikten först och sen cm. Förstår det där med att du känner dig smalare, alltså man känner ju sig lättare på något vis, precis som att man ibland känner sig pluffsigare.
Vi har ganska lika mått och vikt, kom jag just på.
Tyckte att det blev ett bra benpass även om du inte hade vilat så mkt, men det är klart att det känns. 22 min på trappsmaskinen är förövrigt värt en nigning, jisses. När jag pallar 10 e jag typ överlycklig och svetten sprutar haha
När kommer det lite bilder, vill se din förändring juFörövrigt så lät tobleronemuffins sjukt gott men det är lika bra att du inte ger mig receptet för sånnt ska jag inte äta, då lär väl min diet gå åt h*lvete!
Kram på dig
10 februari, 2007 at 23:45 #902402Anonym anvandareMemberJävlar kvinna 85 i benspark nu får du ta och lugna ner dig jag måste hinna ikapp ju:frust: :p
11 februari, 2007 at 00:05 #902403Anonym anvandareMember85 pannor i bensparken? Bra jobbat!
Och det vete fan om jag sett dig nere på gymet ännu.
Såvida det inte är du som kör i det där svarta helfodralet med korta ben?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.