Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Under uppbyggnad!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 september, 2006 at 17:57 #902239Anonym anvandareMember
Har precis varit på gymmet och kört lite kondition, känns att man legat på latsidan halva sommaren, men skönt ändå!!
Det blev 20 minuter crosstrainer och 10 minuter trappmaskin, oj vilken mjölksyra jag fick i benen!
Men motivationen börjar sakta komma, iallafall när det gäller konditionen, just styrkebiten känns inge bra just nu. Jag kommer ev. få börja träna själv på gymmet nu, och då kommer jag inte våga ta ut mig lika mycket som förut (eftersom jag inte har någon passare) och det känns inge roligt.
Nu ska vi snart åka och månadshandla, om bilen startar…
29 september, 2006 at 23:17 #902240Anonym anvandareMemberInnan jag kom iväg till gymmet idag så hade jag knappt hunnit ätit/druckit något för jag sprang på stan halva dagen, därför var man inte så pigg på att träna. Men det blev ett väldigt bra pass ändå!!
Benspark
12 x 80 kg PB!! (Mkt bättre än sist, detta gjorde så jag blev extra motiverad resten av passet!!):yahoo:Benpress
11 x 200 kg, 12 x 160 kg (bättre än sist, men jag SKA upp på över 220 som jag körde på för några år sen…, men blixtrarna i benen sätter lite krokben för de.. )Lårcurl
8 x 35 kg PB!!Stående vadpress
15 x 120 kgSittande vadpress
9 x 57,5 kg PB!!, 8 x 40 kgKabelflyes
12 x 22,5 kgLutande flyes
3 x 15 kg PB!! , 6 x 10 kgKickback
10 x 10 kg PB!! (lite väl ostrikt, ska köra bättre nästa gång!)Dips i maskin
10 x 70 kg PB!!Passet kändes verkligen bra idag! [/b]Tråkigt bara att benet ska krångla så jag inte kan köra på som jag vill i benpressen! Jag kände mig även svagare i hållningen idag när jag körde stående vadpress, kändes väldigt påfrestande på ryggen, så ska ta det lite försiktigt så jag inte skadar mig där!
Nu på kvällen så har vi ätit hemmagjord plankstek, mummmms! Jag har faktiskt klarat hela veckan med bra mat och inget onyttigt! Inge svårt var det heller, skönt! :up:
2 oktober, 2006 at 21:00 #902241Anonym anvandareMemberHinner knappt att uppdatera här nu ju..
Men så här blev passet igår iallafall:Stångrodd
10 x 47,5 kgRodd
12 x 40 kg (lättare än sist med bättre teknik!)Latsdrag
10 x 45 kgDrag till hakan
11 x 27,5 kgSidlyft, maskin
4 x 25 kg, 3 x 20 kgRear delt
7 x 7 kgHantelcurl
7 x 10 kgKoncentrationscurl
3 x 10 kg (striktare än sist)Belly back
8 x 15 kgRätt ok pass, men nu ska vi lägga om passen lite… börjar med det på feedag har vi planerat.
Idag blev det ett aerobicspass, hur kul som helst!!
3 oktober, 2006 at 09:52 #902242Anonym anvandareMemberDu verkar köra hårt och ser stark ut!!:up: (mycket starkare än mig:o )
Har en fråga som jag undrat länge över, vad är Belly back för övning?
3 oktober, 2006 at 10:43 #902243Anonym anvandareMemberBra styrka :emo-thumb
3 oktober, 2006 at 10:52 #902244Anonym anvandareMemberhej maria!! hoppas allt funkar i din nya håla och att skolan går bra!!
du har ökat ser jag, mycket bra.
kramar från sveriges framsida3 oktober, 2006 at 17:17 #902245Anonym anvandareMemberNative wrote:Du verkar köra hårt och ser stark ut!!:up: (mycket starkare än mig:o )Har en fråga som jag undrat länge över, vad är Belly back för övning?
Oj tackar! Hehe du är säkert stark själv! Hm, jadu, hur ska man förklara det, man står i en ställning som man låser fast benen i från höften och ner, sen gör man ryggresningar typ… och då brukar jag hålla i en viktplatta för att få lite motstånd. hoppas du förstår, annars kanske någon annan snäll kan förklara bättre?
3 oktober, 2006 at 17:18 #902246Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Bra styrka :emo-thumbTack tack och detsamma! :emo-thumb Ska börja läsa din journal nu igen när du startat en ny!
3 oktober, 2006 at 17:22 #902247Anonym anvandareMemberPaula wrote:hej maria!! hoppas allt funkar i din nya håla och att skolan går bra!!
du har ökat ser jag, mycket bra.
kramar från sveriges framsidaTjo!
Ja håla it is!! Allt går bra, hittills iallafall, utbildningen verkar väldigt bra och intressant och trevliga klasskompisar! Jodå lite har ja ju ökat, men nu verkar de stå still igen… ska nog börja med kreatin igen snart, råkade avbryta det jag började med för några v sen, för det tog slut innan jag hann köpa mer. Tyvärr så kommer vi inte ner på FF, det som jag hade sett fram emot sen förra året! Buhu! Ska inte du fortsätta skriva i din journal då? Tycker jag iallafall!
Kramar3 oktober, 2006 at 21:05 #902248Anonym anvandareMembermariia wrote:Tjo!
Ja håla it is!! Allt går bra, hittills iallafall, utbildningen verkar väldigt bra och intressant och trevliga klasskompisar! Jodå lite har ja ju ökat, men nu verkar de stå still igen… ska nog börja med kreatin igen snart, råkade avbryta det jag började med för några v sen, för det tog slut innan jag hann köpa mer. Tyvärr så kommer vi inte ner på FF, det som jag hade sett fram emot sen förra året! Buhu! Ska inte du fortsätta skriva i din journal då? Tycker jag iallafall!
Kramarhärligt att det går fint, kul att träffa nytt folk också
tråkigt att ni missar det, men det kommer fler tävlingar, kanske är du med själv nästa gång:up:
nej, det blir ingen mer uppdatering av pass för mig…kanske blir nån bild eller nåt lite senare, skriv nåt kul ibland=)
fortsätt i samma stil maria, kommer bli hur bra som helst!4 oktober, 2006 at 12:26 #902249Anonym anvandareMemberPaula wrote:härligt att det går fint, kul att träffa nytt folk också
tråkigt att ni missar det, men det kommer fler tävlingar, kanske är du med själv nästa gång:up:
nej, det blir ingen mer uppdatering av pass för mig…kanske blir nån bild eller nåt lite senare, skriv nåt kul ibland=)
fortsätt i samma stil maria, kommer bli hur bra som helst!Haha de där va ju kul, nää, ingen tävling för mig på många år, om de ens blir nån, verkar ha lite problem med att skaffa mig muskler, och sen den biten med att få bort magen verkar inte heller gå så bra… Närå, men klart jag siktar på att tävla, jag måste ha ett mål att kämpa mot annars så blir jag inte lika motiverad på gymmet! :p
ok vad tråkig, men ska du tävla i vår eller? Ja lite bilder vill jag se, det var ett tag sen jag såg någon nu! :nono: Kör hååårt själv!6 oktober, 2006 at 23:56 #902250Anonym anvandareMemberIdag har vi kört ben (och mage). Har ändrat lite i upplägget så kör under och överkropp varsit pass…
Det gick rätt bra idag, har dock fokuserat mer på utförande idag så i ex. stående vadpressen blev det inte lika många reps som sist, men jag körde dropset istället så det tog väldigt bra! :up:Benspark
12 x 85 kg PB!!Benpress – drop set (ungefär halvvägs bara pga nervklämning (?))
18 x 220 kg, reppade på på 200 kg efter det, glömde räkna…Belly back
13 x 15 kg, sen fortsatte jag utan vikt.Liggande lårcurl – drop set
4 x 35 kg, 8 x 25 kgStående vadpress – drop set
9 x 120 kg, 12 x 60 kg, sved bra…!Sittande vadpress – drop set
12 x 57,5 kg PB!!, 6 x 45 kgMage i maskin
15 x 20 kg, 13 x 25 kgDenna gång så undvek jag att gå ända ner i benpressen för att se om blixtrarna i benet skulle hålla sig undan, och det gjorde dom!! Men jag kände att jag klämmer mig själv ganska mycket i höftböjen så det är nog därifrån strålningarna kommer… aja, hur som helst så var jag tvungen att lägga på mer vikt och det kändes väldigt bra! Känns som om ja kommer ha svårt att gå imorrn! Var även skönt att köra belly back före lårcurlen, det tog mycket bättre i den då…
Nu måste jag gå och sova, är hur slut som helst efter passet idag, det tog all energi från mig… :sleepy:
7 oktober, 2006 at 12:32 #902251Anonym anvandareMemberTänkte lägga upp en bild på benen, tog den igår efter träningen.
Ett sid-perspektiv typ!8 oktober, 2006 at 17:32 #902252Anonym anvandareMemberJag har kommit på att jag vill träna styrkelyft istället för ”vanlig” träning. Jag har delvis blivit påverkad av en kille i klassen, blev sugen när han berättade lite om det. Sen när jag sa det till min sambo blev han väldigt glad och tyckte det skulle bli spännande, så varför inte?? Jag är absolut inte stark nu, men man kan ju bli!! Roligt att prova lite nya saker, dessutom är det ju några killar här omkring som tävlar i det så man kanske kan få lite hjälp med vissa saker av dem och så, om man har tur… Börjar med att få in tekniken och så, har inte kört så mycket bänk tidigare.
Började idag med bänkpasset:[/b]
Bänkpress
10 x 20 kg
10 x 20 kg
6 x 25 kg
1 x 30 kg
1 x 35 kg
1 x 40 kg
1 x 42,5 kg + ca 8 halvorLutande hantelpress (Vikt per hantel)
10 x 7 kg
6 x 10 kg
5 x 12 kgAxelpress-hantlar (Vikt per hantel)
7 x 5 kg
4 x 8 kg
6 x 10 kgSen blev det trappmaskin i 10 minuter och efter det:
Rotatorcuff, bakre
20 x 1 kgRotatorcuff, främre
20 x 2,2 kgPasset kändes väldigt bra, och det ska bli spännade att se hur stark man kan bli så småningom, lägger ju ner mer tid nu på de övningar man vill bli bra på!
11 oktober, 2006 at 15:44 #902253Anonym anvandareMemberSitter nu och laddar inför gymmet, ska snart dit. Känner mig pigg och taggad, så hoppas det går bra idag nu då… ska köra mark m.m…
I måndags var jag på aerobics igen, glömde skriva det. Som vanligt var det jätteroligt!
Började förresten med kreatin idag igen, hoppas det ger samma effekt som förra gången!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.