Under uppbyggnad!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Under uppbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 255 total)
  • Author

Hej Maria!

Grattis på din dag!!! :fun:

..och på min :whistle: 😮

Vi har samma födelsedag du och jag! Nu har vi världens bästa dag!! :drinks:
    (..och kör hårt så vi växer… )

/frida

:drinks: Grattis Maria, hoppas du får en fin födelsedag!!
    angående styrkelyft och din träning tror jag stenhårt på dig
    kramar

Grattis!

frida wrote:
    Hej Maria!

Grattis på din dag!!! :fun:

..och på min :whistle: 😮

Vi har samma födelsedag du och jag! Nu har vi världens bästa dag!! :drinks:
    (..och kör hårt så vi växer… )

/frida

Hej hej!
    Tack så mycket och grattis själv!! =) Jaa en jättebra dag är det! Hehe!
    Yeees köra hårt är bra!

Paula wrote:
    :drinks: Grattis Maria, hoppas du får en fin födelsedag!!
    angående styrkelyft och din träning tror jag stenhårt på dig
    kramar

Tackar!! :)
    Jo,dagen har varit som en vanlig dag, har knappt tänkt på att jag fyller år idag eftersom vi firade både i fredgas och lördags! Haha! Dock kom mormor med bland annat en ask Paradis, det var ju bra för mina planer om att inte äta så onyttigt längre… ;)
    Tack för att du tror på mig, det behövs! Jag tror på dig jag med!!! Detta kommer gå super för dig!
    Kramar

~Frida~ wrote:
    Grattis Hälsingebruttan!!![/b] :dance: :fun:

Thank you very much!! 8) Hoppas ni hade en bra helg hänne uppe! ;)

Jimma wrote:
    Grattis!

Tackar tackar! :)

Idag så körde jag 15 minuter på trappmaskin, det var väldigt drygt åt benen, fick värsta mjölksyran så tog det lite lugnare mot slutet så jag är pigg och fräsch i benen på fre då det blir ben! LÄNGTAS!! :) Jag ska klara 85 kg då och så är det bara!!! :devil: (Hade även världens dåligaste kondition men det ska vi inte prata om…)[/b]
    Det är för övrigt väldigt skoj i skolan just nu, läser humanbiologi och i den kursen ingår anatomi, fysiologi och ekologi. Har börjat med anatomidelen den här veckan! :D

Idag så körde jag ben, hade rätt mycket energi idag så det kändes skönt! :)

Allt inkl. uppvärmning
    Knäböj
    5 x 40 kg
    2 x 60 kg
    2 x 60 kg
    1 x 70 kg
    1 x 80 kg
    1 x 85 kg PB!!
    11 x 70 kg

Benpress
    ca 10 x 80 kg
    7 x 120 kg
    ca 6 x 190 kg – började blixtra i min nerv i benet så jag fick avbryta
    testade sen att köra på 170 kg med sätet nerfällt i lägsta läget, det kändes bra (halvor då, annars gick det inte)

Liggande lårcurl
    5 x 30 kg
    2 x 35 kg
    4 x 40 kg PB!!

Raka mark
    10 x 20 kg
    10 x 60 kg
    4 x 70 kg

Stående vadpress
    6 x 80 kg
    6 x 100 kg
    14 x 120 kg

Sittande vadpress
    7 x 50 kg

Passet gick ok men tog lite för lång tid, var lite trångt på gymmet. La till några fler övningar också och det kändes bra så det kommer jag nog fortsätta med. Fick kramp på insida lår (adduktorerna) av knäböjen och den satt i passet igenom, hur mycket jag än stretchade. Benet vek sig lite då och då så jag höll på att ramla om kull ett antal gånger… Känns som om jag kommer ha en väldans träningsvärk där imorrn! :

Grattis till PB i böjen ! :emo-thumb

Anna B wrote:
    Grattis till PB i böjen ! :emo-thumb

Tackar så mycket!! :)

Idag (och igår) har jag så grym träningsvärk i benen, så jag kan knappt gå. Haltar fram och skulle verkligen ha behövt ett par kryckor för att kunna gå normalt… ;) Gör så ont att sätta sig och resa sig från vår låga soffa så det undviker jag helst! Raka marken måste ha tagit väldigt bra så det kommer jag absolut att fortsätta med. Har även träningsvärk i trapzen så får se om jag kan köra mark-passet på tis eller om jag får skjuta upp det lite. Jag vill ju kunna ta ut mig max då så då får ingen träningsvärk göra så det inte går.
    Idag blir det iallafall bänk m.m. :)
    Har även börjat en liiiiten diet, för att gå ner något kilo bara. Har kommit upp i en alldeles för hög trivselvikt nu. Nästan 69 kg och det är illa då det mesta lagt sig som ett bildäck runt magen. Uscha!! Men även för att jag blir så grinig då jag inte äter bra. Har blivit en massa godis och sånt skit nu ett tag, nästan varje dag. Men från och med idag så är det strikt igen. Ska jag käka onyttigt så får det bli en dag i veckan.
    Ska ligga på ca 2300kcal nu till att börja med och se vart det leder. Har säkert ätit uppåt 3000 kcal nu vissa dagar. :ph34r:
    Jag ska äta mycket kolhydrater och protein, och så lågt på fettet det går utan att köra en ”strikt” diet. Jag vill ju bara gå ner något kilo så magen inte hänger över byxorna, hehe, men jag har såå svårt att tappa fett så få se hur det går.
    Nu ska jag ladda inför gymmet!!! :D

Ja, idag så blev det bänk m.m… ett lyckat pass! :)

Inkl. uppvärming

Bänkpress
    8 x 20 kg
    3 x 30 kg
    1 x 35 kg
    1 x 40 kg
    1 x 45 kg PB!! Klarade den äntligen själv!! :D
    1 x 40 kg+en med hjälp
    1 x 37,5 kg
    1 x 35 kg
    Alla från och med 45 kg med rest pause!

Lutande hantelpress
    4 x 7 kg
    5 x 14 kg PB!!

Axelpress med hantlar
    5 x 5 kg
    5 x 12 kg PB!! tror jag

Dips i maskin
    5 x 40 kg
    5 x 80 kg PB!!

Kickback med hantel
    5 x 4 kg
    11 x 8 kg

Rotatorcuff ut
    18 x 1,4 kg

Rotatorcuff in
    20 x 3 kg

Rotatorcuff upp
    12 x 1 kg

Jag är mycket nöjd med passet, jag klarade 45 kg själv i bänken och gjorde PB i flera övningar!!! :yahoo: La in kickback idag också och det kändes helt ok, även om jag var helt slut efter de tunga dipsen…hehe! Jag har skött kosten bra hela dagen också och hoppas kunna fortsätta med det framöver nu. Nu är jag helt slut efter träningen, skööönt! Blir nog en film ikväll. :)

Lyckönskan Mariia. Jag vet att du är mycket stark lägger benen på ryggen in, men jag är kompetent att se att du att bli starkare i upper förkroppsligar. Nice. Är därefter 50 kg i bänktryck går…,

Marija wrote:
    Lyckönskan Mariia. Jag vet att du är mycket stark lägger benen på ryggen in, men jag är kompetent att se att du att bli starkare i upper förkroppsligar. Nice. Är därefter 50 kg i bänktryck går…,

Tackar! :) Jo, om du menar att jag blir starkare i överkroppen så är det nog på väg iallafall.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 255 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.