Under uppbyggnad!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Under uppbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 255 total)
  • Author

Igår var jag på aerobics och vi körde järnet. Lite slitigt eftersom jag fortfarande hade väldig träningsvärk i benen (har det fortfarande!). Men skönt som vanligt! :) Blir ett extra pass aerobics på lördag dessutom!! :D Ryggpasset blir av på typ tors/fre. Beror på när jag känner mig fräsch i ryggen igen efter benpasset i fredags… :

Idag så var jag ock gick lite på bandet på gymmet, mest för att ta en plugg-paus. Gick i ca 50 minuter. Skönt att komma ifrån lite. Nästa styrkepass blir iallafall på fredag för jag har lyckats bli ledig från skolan då så jag kan ladda hela dagen!:p ;)

hejja tjejen=) ser bra ut!
    så gött o se tjejer här så man blir mer sporrad=)

ha de fint!

Den här journalen har jag missat.. Alltid imponerande med tjejer som kör hårt =)

Danne89_ wrote:
    Den här journalen har jag missat.. Alltid imponerande med tjejer som kör hårt =)

+1 Såg också att du bor i bollnäs, vilket gym tränar du på ?

anneheterhon wrote:
    hejja tjejen=) ser bra ut!
    så gött o se tjejer här så man blir mer sporrad=)

ha de fint!

Tackar! :)
    Ha de bra själv!

Danne89_ wrote:

Ja inte lätt att hänga med i alla nya journaler som ploppar upp!
    Tack så mycket! :)

jwallin wrote:
    +1 Såg också att du bor i bollnäs, vilket gym tränar du på ?

Jag tränar på Nordic, vare där nångång? Du bor i Söderhamn du va?

Idag så tog jag mina mått för första gången sen i juli, lite kul att se vart man ligger på ett ungefär. Såhär blev det (det i parentes är siffrorna från 29/7):

KG: 66,9 kg (64,3 kg)(i söndags vägde jag typ 69 kg så det är ju bra resultat av att bara dra ner på skitmaten!)
    Mage (över naveln): 83 cm (81 cm)
    Midja: 73 cm (72,5 cm)
    Ben, grövsta stället: 58 cm
    10 cm över knä: 50 cm
    Vad: 38 cm

Tänkt att en sån liten skillnad på cm i magen/midja gör så mycket. I somras var jag rätt nöjd över hur jag såg ut, men nu känner jag mig rätt tjock… men då vet jag iallafall att det inte är så många cm att jobba bort nu ändå. Haha!

Idag ska jag köra mitt ryggpass, men få se om jag kör nå mark eller inte. För jag har ont i höftböjen, när jag inåtroterar och flekterar i höftled, även utåtrotation känns tror jag (ska kolla upp det bättre). Tror det blev när jag körde benpressen i fredags, jag klämmer mig ju där då+får nervblixtrar ner i benent av den, så nu är det slutkört i benpressen!! :( Jag smörjer in med liniment nu. Få se om det går över snart annars måste jag kanske gå till en doktor och kolla upp det. :

mariia wrote:
    Jag tränar på Nordic, vare där nångång? Du bor i Söderhamn du va?

Jasså, nääe har ju inte det… tänkte om man skulle testa träna
    nånstans nästa gång man är i krokarna, jepp det gör jag. :)

ser ändå bra ut ju, tycker jag :)

jwallin wrote:
    Jasså, nääe har ju inte det… tänkte om man skulle testa träna
    nånstans nästa gång man är i krokarna, jepp det gör jag. :)

Aha oki, ja testa Nordic då, helt ok gym tycker jag. :up: Fast då har jag ju aldrig varit på Dönje så jag vet inte vilket av dem som är bäst här.

Okiman wrote:
    ser ändå bra ut ju, tycker jag :)

Tack så mycket! :)

Passet gick över förväntan idag faktiskt!! Trodde för det första att jag inte ens skulle kunna köra mark pga att jag har ont i ”höftböjen”, men det försvann under tiden jag körde, men känns lite mer nu tyvärr. Dessutom hade jag en väldig huvudvärk men jag försökte att inte tänka på den! ;)

Såhär blev passet, inkl. uppvärmning:

Marklyft
    1 x 65 kg
    1 x 65 kg
    1 x 65 kg
    1 x 75 kg
    1 x 85 kg
    1 x 95 kg PB!![/b] :D Kändes väldigt bra, bättre teknik än vid 92,5 kg som jag tog förra gången, stannade ingenstans under lyftet och det kändes relativt lätt!!

Omvända latsdrag (som uppvärmning inför chinsen)
    5 x 30 kg
    5 x 30 kg

Omvända chins
    1 st själv+1,5 forced
    Sen 1 till forced efter 10 sek.
    Kändes som om jag nästan klarade 2 st själv. Lite lättare än sist.

Kabelrodd
    6 x 20 kg
    6 x 45 kg + 2 forced (bara de 3 första helt strikt..)

Baksida axlar med hantlar
    5 x 3 kg
    4 x 6 kg – fick lite ont i axeln så drog lite mera bakåt i 3:e setet:
    8 x 3 kg (tog bra!)

Koncentrationscurl
    3 x 12 kg -tungt men tog bra!!

Magmaskin
    13 x 30 kg
    6 x 30 kg

Passet tog lite för lång tid + att jag använder all min energi till marklyften så det känns som om det är för många övningar i passet. Vi har bestämt att jag ska skära ner passet och endast köra mark, stångrodd och omvända chins nästa gång. Få se vart vi lägger in magen någonstans.
    Men är glad över att jag gjorde ett PB i marken trots min huvudvärk och höftböjsont. :P Men det kändes faktisk som om 2,5 kg till inte kunde spela sån stor roll så jag testade och det gick! :D

Idag så var jag på ett aerobicspass, det började 10.15 så det var tidigt för mig nu när jag är van att träna på kvällarna. Men det var skönt att vara i farten tidigt och vi höll ett högt tempo så det var kul! :up:
    Jag har inte så mycket träningsvärk idag, det trodde jag att jag skulle ha med tanke på hur slut jag blev i hela kroppen igår… ;) Men det hinner kanske komma, brukar vara värst andra dagen för mig.
    Igår så lyxade vi till det lite med kebab och kakor, men jag orkade bara en halv kebabtallrik typ och 3 kakor…var inte sugen på mer så det var ju bra! ;)
    Jag är jättemotiverad till att köra stenhårt nu!!! Kul när man ser att träningen ger resultat och att man blir starkare typ varje gång! :)

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 255 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.