Under uppbyggnad!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Under uppbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 255 total)
  • Author
    mariia wrote:
    Jag är jättemotiverad till att köra stenhårt nu!!! Kul när man ser att träningen ger resultat och att man blir starkare typ varje gång! :)

INSTÄMMER! Jag tycker det är så jobbigt att ta vilodagar,
    det är tur att träningsvärken stoppar en, annars hade jag tränat varje dag.

Grattis till PB´t i marken!

Tuffa på!!

mariia wrote:
    Aha oki, ja testa Nordic då, helt ok gym tycker jag. :up: Fast då har jag ju aldrig varit på Dönje så jag vet inte vilket av dem som är bäst här.

Okej får bli så nån gång :) Grattis till pb:et också…

Eldhroka wrote:
    INSTÄMMER! Jag tycker det är så jobbigt att ta vilodagar,
    det är tur att träningsvärken stoppar en, annars hade jag tränat varje dag.

Grattis till PB´t i marken!

Tuffa på!!

Haha ja nu vill man ju bara köra på, tråkigt att man inte kan köra så ofta! Tack så mkt!

Kör hårt!! ;)

jwallin wrote:
    Okej får bli så nån gång :) Grattis till pb:et också…

jaa de tycker ja! :) Tackar tackar! :D

Igår så var jag och tränade aerobics som jag gör varje måndag, men kände att jag inte var riktigt pigg i kroppen från aerobicspasset i lördags… kände mig lite trött och seg i benen.
    Idag så har vi haft ”idrottslektion” i skolan, vi läser anatomi nu och gick igenom olika styrkeövningar m.m… så då blev det lite träning då också. Men jag sparade mina krafter lite eftersom jag vill göra bra ifrån mig på benpasset, som troligtvis blir på fredag. Hade vela kört imorrn men jag känner mig som sagt seg i benen + att jag har ont i höftböjen fortfarande, tror det är Sartorius, om jag inte skrivit det förut.. :p Tråkigt, det kom efter jag körde benpressen sist, känns som om jag har klämt muskeln eller nåt, men jag vet inte. Obehagligt iaf. :(
    Men jag var på gymmet nyss och gick 45 minuter på bandet bara för att få röra lite på mig! :)

Nu sitter jag och laddar inför benpasset, ska bli så kul att träna, var ju en vecka sen sist nu. Men då har jag förhoppningsvis massor av energi att använda!! :) :D
    Idag började jag även med kreatin igen, vet inte alls när jag avslutade den förra kreatinperioden för det har jag glömt att skriva upp..
    Men det var några veckor sedan iallafall. Hoppas jag svarar lika bra som jag brukar.

Rätt nöjd med passet, har dock lite ont i benet (sartorius tror jag) fortfarande men det störde inte…

Knäböj
    8 x 20 kg
    2 x 60 kg
    2 x 60 kg
    1 x 70 kg
    1 x 80 kg
    1 x 87,5 kg PB!! (tror ej jag kom ända ner, men kändes bra!!)
    7 och en halv x 75 kg – reppade ur det sista ut benen

Benspark
    6 x 35 kg
    9 x 75 kg

Liggande lårcurl
    5 och en halv x 40 kg PB!!
    4 x 40 kg + 1 forced (körde med RP mellan seten)

Vadpress, stående
    5 x 80 kg
    ? x 110 kg
    11 x 130 kg PB!!

Vadpress, sittande
    3 x 40 kg
    5 x 55 kg (kan ha gjort fler, typ 7 st, men tappade räkningen)

Magmaskin
    16 x 30 kg PB!!
    5 x 30 (körde RP här också)

Ja, 4 PB:n ska man väl vara nöjd med. :) I böjen så kände jag att jag inte riktigt vågade gå ända ner för jag visste inte hur mycket ryggen skulle palla med, kändes rätt lätt faktiskt. Men jag ska köra på 87,5 kg nästa gång också och då ska jag gå djupare. Svårt också att veta om man går tillräckligt djupt eftersom min passare står ju bakom mig under hela setet så han ser inte heller.Får väl be någon annan kika på det nåt pass.
    Jag testade även att lägga in benspark igen, det var skönt, jag älskar den övningen så jag ska köra den så länge det går utan att jag blir övertränad.
    Ikväll blir det tacos och tv!

Ja stark som tusan är du Maria! Riktigt grymt!:emo-thumb Tränar du i Gävle?

HenkePenke wrote:
    Ja stark som tusan är du Maria! Riktigt grymt!:emo-thumb Tränar du i Gävle?

Tack, men jag är inte nöjd på långa vägar! ;)
    Nepp, tränar på Nordic gym i Bollnäs. Tränar du i Gävle eller?

Ja igår vaknade jag upp med torr hals, kändes som om jag hade sandpapper där i eller nåt. Idag är det lite värre, inte direkt halsont, och jag känner mig inte sjuk heller, men det kanske är smartast att vila från träningen idag. Jag som är sååå träningssugen ju! :(
    Aja, ska storstäda lägenheten istället.

mariia wrote:
    Tack, men jag är inte nöjd på långa vägar! ;)
    Nepp, tränar på Nordic gym i Bollnäs. Tränar du i Gävle eller?

Nej, är idag bosatt i Borlänge, flyttade hit efter examen. Men som sagt, så flyttar jag snart pga jobbet. Inte jobbigt att pendla?

HenkePenke wrote:
    Nej, är idag bosatt i Borlänge, flyttade hit efter examen. Men som sagt, så flyttar jag snart pga jobbet. Inte jobbigt att pendla?

Ok. Njae, det är ju inte så många dagar i skolan per vecka. Nu i Humanbiologin har det väl varit nästan varje dag, men bara halvdagar, så det går ok att pendla, än så länge iaf. Jobbigt att gå upp tidigt bara. Men jag vet iofs inte hur framtida kurserna kommer att se ut, men det är bara att hålla ut! :)

Jodå, det går nog. Det var många i min kull som pendlade, så det går nog :)

Så du tränar i Bollnäs nu, har du övergett Cave Gym för gott? :(

Kul att det går framåt! :)

Latsdragaren wrote:
    Så du tränar i Bollnäs nu, har du övergett Cave Gym för gott? :(

Kul att det går framåt! :)

Japp det gör jag, men saknar Cave så det blir nog något pass där snart. :) Ska iaf visa mamma hur man tränar nån dag då hon fått gymkort där via sitt arbete…hehe!
    Men brukar du vara på Cave nu nåt eller? Hör av dig om du ska dit nångång så kanske vi kan ta ett pass ihop! :)
    Hur går det för dig med träningen nu då?

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 255 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.