Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Under uppbyggnad!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 december, 2006 at 12:07 #902329Anonym anvandareMember
Ska väl kanske skriva lite här så ni inte tror att jag har försvunnit eller nåt. Men jag är fortfarande förkyld, till och med värre än vad jag var i början av veckan. Jättejobbigt!! Vaknar av att jag inte kan andas och sånna saker..
Jag som är så träningssugen, speciellt när man få se alla fina bilder från DC, men man kan inte gö annat än att sitta inne och glo… suck! Jag som började med kreatin och allt, men jag tar det fortfarande så hoppas det inte är negativt på något sätt. Aja, jag borde ju bli frisk snart tycker jag. Då ska jag köra stenhårt!! :aggresiv:8 december, 2006 at 10:47 #902330Anonym anvandareMemberSå, nu har äntligen min förkyldning släppt!! Jag har fortfarande förkyldningsastma, den brukar vanligtvis sitta kvar nån månad efter mina förkyldningar så det är inget att bry sig om…
Jag hade planerat att köra bröstpasset idag, MEN igår när jag gick på stan och kikade efter julklappar med en tung väska så fick jag jätteont i högra axeln. Har haft samma fel förut och det satt i flera månader då… tyyyypiskt! 👿 Tror det är för att jag gick och höll upp armen när jag bar väskan så någon muskel i rotatorcuffen kanske kom i kläm eller så, för det gör bara ont i vissa rörelser (superont, det bara hugger till). Kan ju vara något annat också men tror det är rotatorcuffen iaf..
Så därför kör jag ryggpasset idag istället, ska bli såå skönt att äntligen få träna, var 2 veckor sen sist!
Så nu ska jag ladda hela dagen!!8 december, 2006 at 20:41 #902331Anonym anvandareMemberPasset idag gick riktigt segt, fick sänka vikter m.m. och kände mig totalt slut i hela kroppen, stel på något vis. Kan bero både på att jag varit sjuk så länge+att jag fortfarande har astman kvar, för lite vatten i flera dagar och mentalt oförberedd (jag hade psykat för ett bröstpass hela veckan, fick tänka om igår=inge bra för mig). Men så här blev det iaf:
Marklyft
3 set x 1 x 65 kg
1 x 75 kg
1 x 85 kg
Försök på 95 kg (som jag klarade lätt sist, men nu tog det tvärstopp!)
3 set x 1 x 85 kg + 3,5 halvorO-latsdrag (uppv. inför chinsen)
2 set x 4 x 30 kgO-chins
1 själv + 3 forced (klarade nästan 2 st själv, snart så!)Kabelrodd
5 x 20 kg
3 x 40 kg + 3 forcedBaksida axlar, hantlar
9 x 4 kg RP och sen 4 tillKoncentrationscurl
3 x 7 kg
7 x 10 kg (fick knappt upp 12orna som jag körde på sist!! Värdelöst!!)Magmaskin
16 x 30 kg RP sen 6 till
Dropset direkt efter:
10 x 20 kg
12 x 15 kg
10 x 12,5 kg
Magen = dödJa, bättre ska det bli till nästa gång!!!! Jag svettades dessutom mkt mer idag än vad jag brukar, blev alldeles överhettad nästan, mysko, kanske är för att jag varit sjuk och så…
Aja, bara att ta nya tag, kör ben till veckan, antagligen på tis om träningsvärken i ryggen släppt då.10 december, 2006 at 11:56 #902332Anonym anvandareMemberÅhåå sån träningsvärk jag har i magen, värre än någonsin! Kan knappt hosta utan att få superont… men det ska väl kännas att man lever också antar jag…:emo-thumb Ser fram emot benpasset på tisdag!!
12 december, 2006 at 21:18 #902333Anonym anvandareMemberIdag körde jag ett lite lättare böj-pass… kände bara inte för att köra tungt idag + att jag ville ”mjukstarta” efter förkyldningen jag hade. Markpasset sist gick ju inte så värst bra…
Så här blev det iaf (inkl. uppvärmning):Knäböj
8 x 20 kg
5 x 40 kg
3 x 60 kg
2 x 60 kg
7 x 70 kg RP sen 5 x 60 kgBenspark
4 x 40 kg
1 x 70 kg
4 x 80 kgLiggande lårcurl
3 x 30 kg
7 x 40 kg PB!! RP sen 2 st forced reps på 40 kgStående vadpress
6 x 80 kg
12 x 130 kg PB!!
7 x 80 kg
Det i blått är dropset.Sittande vadpress
2 x 40 kg
6 x 55 kgSen vinglade jag hemåt…
Bra pass, jag gick lite djupare i böjen idag också då min sambo inte behövde stå bakom mig och passa hela tiden eftersom jag körde lite lättare, så han kunde säga när jag var tillräckligt djupt. Det var bra! Nu gäller det bara att ha den känslan när man kör tyngre också. Jag har fortfarande träningsvärk i magen sen i fredags!!
15 december, 2006 at 13:00 #902334Anonym anvandareMemberFyyy vilket träningsvärk jag hade i benen igår!! Typiskt nog hade vi hjärt/lungräddning i skolan hela dagen så man fick krypa runt på golvet samt resa sig/lägga sig titt som tätt… det kändes i benen kan jag lova!! Som tur är känns det bättre idag. Ikväll ska vi på julbord, mums!! Lika bra att passa på att käka nu när man får, fick en chock när jag vägde mig imorse, väger rätt mkt nu, men har ändå inte gått upp så mkt i cm runt mage/midja, så det är nog mkt vätska pga kreatinet + ev. efterlängtad muskelmassa, kan man ju hoppas på…hehe! Vågar inte skriva vikten nu, gör det när dieten startar.
På söndag blir det ett bröstpass iaf.17 december, 2006 at 21:12 #902335Anonym anvandareMemberIdag blev det ett rätt så lätt bröstpass. Tog det lugnt i övningarna och bytte ut vissa pga min axel som gör ont. Helt ok pass ändå!
Inkl. uppvärmning:
Bänkpress
8 x 20 kg
8 x 20 kg
6 x 25 kg
3 x 30 kg
6 x 35 kg RP sen 1 till + 2 forced repsLutande hantelpress
5 x 5 kg
4 x 8 kg
6 x 12 kg (körde på 14 sist men de var upptagna och 16 är för tungt)Drag till hakan
13 x 22,5 kg RP sen 5 tillKickback med hantel
3 x 4 kg men ändrade mig och körde en annan övning istället:Press över huvudet med hantel (båda händerna samtidigt)
10 x 10 kg – superskön, har inte kört den så mkt, men ska börja nu!Mage i maskin
18 x 30 kg RP sen 5 till
Droppade ner till 20 kg och gjorde 11 reps.Fick bra kontakt med axlarna idag, kul! Roligt att köra lite ”nya” övningar också! Ska nog fortsätta med drag till hakan istället för hantelpressar sen också för annars blir jag nog övertränad i triceps snart.
20 december, 2006 at 13:42 #902336Anonym anvandareMemberNu har man äntligen jullov, hade tenta igår så det finns inget att plugga under lovet heller (om jag inte får omtenta då men de hoppas jag verkligen inte!). Så skönt!! Jag ska bara äta, sova och träna Ja, och göra lite andra saker också…
Jag kör mitt ryggpass antingen imorgon eller på lördag, beror lite på vad som händer.
Nu håller jag på att storstäda lägenheten inför jul, ska pynta lite och greja också.
Önskar att det kunde komma lite mer snö bara, kom någon mm igår,men det räcker ju inte.20 december, 2006 at 20:09 #902337Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Bläää!! Vad är det du säger: ingen snö??? Vi åker ju upp på fredag och jag hade hoppats på en vit julSkönt att du kan köra för fullt igen!
Kram Frida
Haha jaa, ni får nog ta med konstgjord snö upp! Ge lite till mig också isf!
Yes nu blir det hårdkörning, vill ju ha mukkler nångång! :p
Kramar21 december, 2006 at 22:48 #902338Anonym anvandareMemberDet blev ett pass idag, det behövdes verkligen efter att bara varit inne och tvättat och lagt in sill hela dagen… så skönt för psyket att få göra av med lite energi (på roliga saker)!
Inkl. uppvärmning:
Marklyft
1 x 65 (3 set)
1 x 75 kg
1 x 85 kg
1 x 95 kg + en halv
8 x 65 kg
Äntligen tillbaks på 95 kg, det behövdes för motivationen. Jag glömde totalt bort att hålla olika grepp med händerna , jag höll pronerat med båda, så jag kunde inte göra så många halvor på 95 kg för stången gled ur händerna.Kabelrodd
5 x 20 kg
8 x 40 kg + 3 forcedOmvända chins
1 själv + 3 forced
(Jag fick kasta om övningarna idag pga mkt folk på gymmet, så om jag inte hade kört rodden före chinsen så hade jag nog klarat 2 själv iaf.)Baksida axlar med hantlar
14 x 4 kg RP sen 6 st tillKoncentrationscurl
3 x 7 kg
3 forced på 12 kgSen gick jag på crosstrainern i 20 minuter, så all julmat ska få plats!
Jag är nöjd med passet, glad att jag kom upp till 95 kg i marken igen, nu ska den siffran helst öka också…
Jag har jättefina blåa ränder på knäna/smalbenen efter marken nu!22 december, 2006 at 03:00 #902339Anonym anvandareMemberHellooo bruttan!
Kul att du sätter en massa PB hela tiden, jag testar aldrig mina gränser så, tänkte jag ska börja med det…
Kolla vad man maxar en reps på tex.
vet inte varför jag aldrig gjort det.
Måste ju öka mycket mer om man bara ser till att göra det… :ike:Hoppas allt känns bra nu med din träning och att du njuter av julhelgen och nyår som kommer här…
Å du akta benen! kan hända att du drar på dig kortkort till nyår Haha! I detta vädret kan man ju nästan gå i bikini öhöööö..God jul och gott nytt [/b]
22 december, 2006 at 10:13 #902340Anonym anvandareMemberEva-Lotta wrote:Hellooo bruttan!Kul att du sätter en massa PB hela tiden, jag testar aldrig mina gränser så, tänkte jag ska börja med det…
Kolla vad man maxar en reps på tex.
vet inte varför jag aldrig gjort det.
Måste ju öka mycket mer om man bara ser till att göra det… :ike:Hoppas allt känns bra nu med din träning och att du njuter av julhelgen och nyår som kommer här…
Å du akta benen! kan hända att du drar på dig kortkort till nyår Haha! I detta vädret kan man ju nästan gå i bikini öhöööö..God jul och gott nytt [/b]
Tjena!
Japp PB är kul, hoppas det fortsätter så i vår trots att jag ska dieta lite.
Ja testa maxa lite du också, eller kör lite färre reps, det är då styrkan kommer, iallafall för mig, och det är ju kul att vara lite stark ibland också! Hehe!
Haha jaa, den kortkorta åker nog på redan till annandagen, så får se till att dölja märkena med strumpbyxor då kanske.
Det känns som om man skulle dansa lite snödans eller nåt idag, för jag vill ha snö på julafton ju!
Hoppas allt går bra för dig med! Kört hårt på gymmet nu, för vi vill ju se dig på scen snart!! :bb:23 december, 2006 at 06:46 #902341Anonym anvandareMembermariia wrote:Tjena!
Japp PB är kul, hoppas det fortsätter så i vår trots att jag ska dieta lite.
Ja testa maxa lite du också, eller kör lite färre reps, det är då styrkan kommer, iallafall för mig, och det är ju kul att vara lite stark ibland också! Hehe!
Haha jaa, den kortkorta åker nog på redan till annandagen, så får se till att dölja märkena med strumpbyxor då kanske.
Det känns som om man skulle dansa lite snödans eller nåt idag, för jag vill ha snö på julafton ju!
Hoppas allt går bra för dig med! Kört hårt på gymmet nu, för vi vill ju se dig på scen snart!! :bb:Om vi kör snödansen samtidigt så måste den ha bättre effekt eller hur?
HAhaha!
vill också ha!
el så ber vi Ripper skicka ner lite snö, dom har tydligen liiite där uppe. Finns alltid express, kommer fram imorgon då ju (el huuur haha!)Jag kör alltid på ganska få reps, men alrig tvåor tex.
Ska testa idag på gymmet. nån övning iallafall.
I whanna grow bigger and stooong.
vem vill inte det här inneNu är det dax för min första morgonpromenix.
Kramkraaam
23 december, 2006 at 13:30 #902342Anonym anvandareMemberEva-Lotta wrote:Om vi kör snödansen samtidigt så måste den ha bättre effekt eller hur?
HAhaha!
vill också ha!
el så ber vi Ripper skicka ner lite snö, dom har tydligen liiite där uppe. Finns alltid express, kommer fram imorgon då ju (el huuur haha!)Jag kör alltid på ganska få reps, men alrig tvåor tex.
Ska testa idag på gymmet. nån övning iallafall.
I whanna grow bigger and stooong.
vem vill inte det här inneNu är det dax för min första morgonpromenix.
Kramkraaam
Ok, vi dansar samtidigt då, blir kl 18 ikväll bra? :p
Fast då sitter nog jag å käkar pizza med mamma och pappa tror jag. Lika bra att slå på stort med maten nu inför dieten (som jag börjar 2 jan) hehe!
Ja nu vill vi se fina styrkerapporter i din nya journal!
Kramar23 december, 2006 at 13:36 #902343Anonym anvandareMemberIgår när jag var och hälsade på mormor så började vi diskutera styrketräning, för hon tränar också på gym med sitt pensionärsgäng!
Hon sa att hon tycker det är jättekul att det känns att hon får muskler av träningen, speciellt i biceps, så spände hon armen och började känna på sin biceps! Haha! Jag blev så förvånad, annars hade nog jag också varit där och klämt lite… Det var lite kul, och hon verkar inte alls ha nåt emot att jag vill bygga upp mig och bli stor och stark, motför vissa andra i familjen…hehe!Nu ska jag ut och leta efter någon som fortfarande säljer kassetband, jag ska spela in ett band med ”Idol-Markus” låtar på till farmor och farfar i julklapp, farmor gillade honom, hon sa att han var så ful-snygg… haha! Hoppas hon blir glad för bandet då, om jag nu hittar något…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.