Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › V-kustarn // PF
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2011 at 21:30 #244784Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Äter 1400-1600 kcal första målet men blir ändå inte mätt! Känns trist, varför släpper inte hungern!?!?!
Kör du extra hårt nu, kroppen brukar ju börja skrika så fort man går in i en extra hård träningsperiod.
8 mars, 2011 at 21:34 #244785Anonym anvandareMemberGober wrote:Kör du extra hårt nu, kroppen brukar ju börja skrika så fort man går in i en extra hård träningsperiod.Kör samma schema som på underskott, tar ut mig lika mycket som innan. Bröstpasset i lördags skilde ju iofs en del. Men arb setten var inte fler.
Hungern är precis som vid underskottet också, hövvet hänger med bättre iofs.
Äter ändå 800kcal mer på vilodagar nu och 1000-1200kcal på träningsdagar
8 mars, 2011 at 21:59 #244786Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Kör samma schema som på underskott, tar ut mig lika mycket som innan. Bröstpasset i lördags skilde ju iofs en del. Men arb setten var inte fler.Hungern är precis som vid underskottet också, hövvet hänger med bättre iofs.
Äter ändå 800kcal mer på vilodagar nu och 1000-1200kcal på träningsdagar
Bulk/deff same shit tyvärr.
Desto mer jag äter desto hungrigare blir man
Desto mindre jag åt, desto mindre hungrig vart jag, cravingens däremot ska vi inte prata om.9 mars, 2011 at 06:38 #244787Anonym anvandareMemberErikHB wrote:Bulk/deff same shit tyvärr.
Desto mer jag äter desto hungrigare blir man
Desto mindre jag åt, desto mindre hungrig vart jag, cravingens däremot ska vi inte prata om.Det är ingen höjdare.. Men d e la bara att bita ihop.
Morgonvikt 77kg (+2,5kg sen avslutad deff)
9 mars, 2011 at 22:31 #244788Anonym anvandareMemberAxelpass[/b] med inslag av bröst
Värmde upp i militärpress för å se hur vänsterhanden reagera.
Körde några reps med stången men sen fick jag lägga ner, värkte för mycket.Bytte då till hantelpress, körde stående i dom första setten en arm åt gången. Kändes inge vidare får bli sittande nästa gång.
Svårt å veta om jag gjorde någon ökning från föregående pass pga att jag inte utförde övningen sittande..
Hantelpress[/b] rpt
27,5kg x7 (+2) -Fail
25kg x7
22,5kg x10
20kg x11Sidolyft[/b] rpt
12kg x8
10kg x10
8kg x10
6kg x10Bänkpress[/b] -Lätt (ingen värk) supersätta med flyes
30kg x10
30kg x10
30kg x15 —> Hantelflyes 10kg x5
30kg x15 —> 10kg x5
30kg x15 —> 10kg x5Triceppress[/b] med trissa
3set LättBra tryck under passet, blev väldigt vaskulär. Var där vid 16 så det blev mycket köt med byggargubbarna på gymet. Fick lite bra tipps å så :up:
Mat[/b]
Innan Träning 12.30
330g Kyckling
200g Potatis
400g Grönt
100g Äpple
250g KesoEfter träning 16.30
200g Potatis
100g Myssli
Fluff
220g Fläskfile
300g Grönt
Protin pudding på 30g slow protine
200g KesoMål 3 19.45
500g Kvarg
50g Js
200g BlåbärTotalt[/b]: 2906kcal 298p/229k/54f + Eaa och Bcaa
Blev lite väl högt på protinet idag, har vart stressigt och kostschemat blev lidande.Fick hem ett trevligt paket idag Bröt upp kartongen och slängde ihop till en protpudding direkt. Första gången jag gjorde pudding, blev lite besviken faktiskt. Trodde det skulle bli lite mer volym på puddingen, lite åt fluff hållet.
Men ist blev det mer en smet. hade 30g (1dl) slow prot och 2dl minimjölk. Vispa en stund å sen in i frysen i nån timme.
Smaken var inte kanon heller, fluffet är godare :what:10 mars, 2011 at 09:49 #244789Anonym anvandareMemberMorgonvikt[/b] 75,6kg[/b] :what: (+1,1kg sen avslutad deff)
Laddar med kaffe och jack3d, snart dax för ryggpass. Fastande träning som vanligt.
10 mars, 2011 at 10:23 #244790Anonym anvandareMemberEtt tips bara, visserligen deffar du inte nu. Men iaf, skit i vad vågen visar och gå efter spegeln, det skulle jag göra iaf.
Vågen är lurig och man stirrar sig lätt blind på den.Försök gå efter spegeln during bulk också, när du känner dig alldeles för fet, äre bara sätta igång med en deff.
För man mår inte bra av att se för fet ut heller, och det kanske man inte hinner se förens man på vågen ställer sig och den visar 100kg+Just sayin’
Trevlig journal iövrigt & du ligger i
10 mars, 2011 at 23:25 #244791Anonym anvandareMemberRoligt wrote:Ett tips bara, visserligen deffar du inte nu. Men iaf, skit i vad vågen visar och gå efter spegeln, det skulle jag göra iaf.
Vågen är lurig och man stirrar sig lätt blind på den.Försök gå efter spegeln during bulk också, när du känner dig alldeles för fet, äre bara sätta igång med en deff.
För man mår inte bra av att se för fet ut heller, och det kanske man inte hinner se förens man på vågen ställer sig och den visar 100kg+Just sayin’
Trevlig journal iövrigt & du ligger i
Njaa håller inte med dig där, jag gjorde så i höstas. Resultera i 15kg upp på vågen och helt plötsligt passa inga kläder längre. Tog mig 5 månader att få till formen igen. 😥
Så denna gången vill jag ha full kontroll. Väger mig för jag vill vet hur maten jag stoppar i mig påverkar kroppen.
När jag når 78 kg så vänder jag och går neråt igen, hur längre tid det tar desto bättre. (Längre tid att bygga)
10 mars, 2011 at 23:40 #244792Anonym anvandareMemberRygg[/b]
Passet kändes veligt, hade inte bra fokus och inte mycket motivation.
Men jag tog mig igenom det iaf. Fick jobbat en del på baksida axlar. Kontakten blev bra där.Mark rpt utan remmar
142,5 x 5 fail
132,5 x 7 failCinns
17,5 x 5 fail
10 x 5
2,5 x 6
kv x 6Stångrodd
90 x 5
90 x 5
90 x 5 drop 65 x 8 drop 35 x 10
35 x 20Framåtlutad Hantellyft
8kg x 14
10 x 14
8 x 10 drop 6 x 8 drop 3 x 6Pullupps
1setBaksida axel i cc
3 setBicepcurl i cc med trissa
3 setTid 55min
Innan och efter passet 10g bcaa, jack3d
Mat[/b]Mål1 12.30 efter träning
400g Potatis
220g Fläskfile
100g Myssli
Fluff
300g Broccoli mix
100g Lättglass
50g XFG med mjölk
1st Macka
—> 1675kcal 124p/186k/25fMål 2 16.00
400g Potatis
400g Grönt
260g Fläskfile
85g Avocado
4g Omega3
2st MackorMål3 19.45
500g Keso
200g Blåbär
11g LinfröoljaTotalt: 3270kcal 237p/293k/65f + bcaa
11 mars, 2011 at 17:39 #244793Anonym anvandareMemberHar en liten fundering som jag hoppas på att kunna få hjälp med.
De sista 7månaderna så har jag kört till failure i 1 av setten på varje övning. (Alltså 7 månader med tok failure 3-4 dagar i veckan.) Har under denna perioden kört 4-8 reps.
Är det läge att sluta med failure? Hur tränar ni andra?
11 mars, 2011 at 19:21 #244794Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Har en liten fundering som jag hoppas på att kunna få hjälp med.De sista 7månaderna så har jag kört till failure i 1 av setten på varje övning. (Alltså 7 månader med tok failure 3-4 dagar i veckan.) Har under denna perioden kört 4-8 reps.
Är det läge att sluta med failure? Hur tränar ni andra?
Alltid failure i minst 1 av seten, oftast fler. Men om jag inte missminner mig så kör du RPT, då ska du gå till failure i nästan varje set (eller ja, nära failure i alla fall).
Sen beror det ju på hur ofta du tränar, lågvolym/högvolym etc. Kör du 3 pass i veckan och max 10 set/pass så är det ju lite annorlunda gentemot om du skulle köra 5 pass/vecka och 25 set+/pass.
Jag kör dock aldrig till failure i exempelvis marklyft/knäböj medan jag kör till failure oftare i pressövningar osv.
11 mars, 2011 at 20:11 #244795Anonym anvandareMembernible wrote:Alltid failure i minst 1 av seten, oftast fler. Men om jag inte missminner mig så kör du RPT, då ska du gå till failure i nästan varje set (eller ja, nära failure i alla fall).Sen beror det ju på hur ofta du tränar, lågvolym/högvolym etc. Kör du 3 pass i veckan och max 10 set/pass så är det ju lite annorlunda gentemot om du skulle köra 5 pass/vecka och 25 set+/pass.
Jag kör dock aldrig till failure i exempelvis marklyft/knäböj medan jag kör till failure oftare i pressövningar osv.
jag kör 3 pass ena veckan sen 4 pass nästa rullar på så..
Kör rpt på två övningar varje pass följt av en ”i vanlig stil”enligt berkhan så är det failure som gäller i första sett, inte i resterande. Men nära i andra som du säger. Har kört så ett bra tag nu.
Men jag har inte hittat några rekomendationer om hur länge man kan köra schemat..? är det bara att köra på? eller finns det risk att man tröttar ut nervsystemet, leder eller liknande..?
11 mars, 2011 at 20:22 #244796Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:jag kör 3 pass ena veckan sen 4 pass nästa rullar på så..
Kör rpt på två övningar varje pass följt av en ”i vanlig stil”enligt berkhan så är det failure som gäller i första sett, inte i resterande. Men nära i andra som du säger. Har kört så ett bra tag nu.
Men jag har inte hittat några rekomendationer om hur länge man kan köra schemat..? är det bara att köra på? eller finns det risk att man tröttar ut nervsystemet, leder eller liknande..?
Om du kör till failure (eller nära failure) i första setet, sedan sänker du vikterna med 10 % och kör 2 repetitioner mer än i första setet så blir det per automatik nästan failure i andra setet också, annars kör du för tungt. Andra setet är dock aningen lättare än det första, men inte med mycket.
Jag tycker att du bara kan köra på, speciellt nu när du ligger på överskott och kroppen återhämtar sig bättre än vid underskott. Det är en annan sak när du ligger på underskott, då kan man vara lite noggrannare med att inte gå till failure så ofta.
11 mars, 2011 at 22:45 #244797Anonym anvandareMembernible wrote:Om du kör till failure (eller nära failure) i första setet, sedan sänker du vikterna med 10 % och kör 2 repetitioner mer än i första setet så blir det per automatik nästan failure i andra setet också, annars kör du för tungt. Andra setet är dock aningen lättare än det första, men inte med mycket.Jag tycker att du bara kan köra på, speciellt nu när du ligger på överskott och kroppen återhämtar sig bättre än vid underskott. Det är en annan sak när du ligger på underskott, då kan man vara lite noggrannare med att inte gå till failure så ofta.
Ja de låter vettigt, får köra på ett tag till å se vart det leder. Har ju inte byggt på ett halvår. När jag byggde sist i aug till oktober så skenade vikten iväg. De ska inte hända denna gången.
Funderar också på om jag ska höja repsantalet nu när jag ligger på överskott, det ska väll vara bra för volym..?
12 mars, 2011 at 12:40 #244798Anonym anvandareMemberMorgonvikt 76kg (+1,5kg sen avslutad deff)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.