V-kustarn // PF

Home Forums Seriösa träningsjournaler V-kustarn // PF

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 435 total)
  • Author

Riktigt fin journal detta, tycker jag!
    Blir fruktansvärt sugen också på att börja med PF, men vet inte riktigt hur jag ska komma igång & jag äter lunch i skolan varje vardag. Svårt att uppskatta näring & energi i den maten när jag inte lagar själv, haha.

Några tips? =)

Vad är relativt hög bf%? dvs hur är formen för dig då? : )

Viktor Karlson wrote:
    Riktigt fin journal detta, tycker jag!
    Blir fruktansvärt sugen också på att börja med PF, men vet inte riktigt hur jag ska komma igång & jag äter lunch i skolan varje vardag. Svårt att uppskatta näring & energi i den maten när jag inte lagar själv, haha.

Några tips? =)

Tack kul å höra :)

Nu var det längesen jag åt skolmat så jag vet inte riktigt vad som brukar serveras.
    Men sikta in dig på rena råvaror ät kött fågel ägg fisk. (inget friterat eller annat onödigt skit) slopa potatis ris pasta å byt ut det mot sallad gärna broccoli.
    Se till att lunchen blir första målet för dagen å anpassa näringsluckan efter det. Ät dig lagom mätt i skolan och ät sedan 1000kcal fördelat på resten av dagen.
    Det gör inget om det blir 14timmar fasta ena dagen och upp mot 17-18 andra.
    Börja där och utvärdera efter 1-2v. :)

Gober wrote:
    Vad är relativt hög bf%? dvs hur är formen för dig då? : )

skulle gissa på runt 15-17% kanske, men jag ska inte ner runt ensiffrigt som sist. kör nog på 1 månad till sen får det räcka :) Måste ju få bort kaggen innan strand dax :)

När jag vaknade idag var jag jättesvullen i ansiktet :( Funderar på om jag är laktos…? någon som har liknande problem?

Idag är det vilodag och arbete 06-22 siktar på 1830kcal idag.
    Endast kolhydrater från grönsaker. Går upp lite på fettet ist, avocado omega3 ägg osv..

Ansiktssvullnaden har knappast med laktosen att göra. Symptomen som uppkommer då du inte kan spjälka laktosen uppstår endast så vitt jag vet i mage och tarmar.
    Svårt att tänka mig att det skulle finnas en koppling mellan svullnad och laktosintolerans.

Tommy Ivarsson wrote:
    Ansiktssvullnaden har knappast med laktosen att göra. Symptomen som uppkommer då du inte kan spjälka laktosen uppstår endast så vitt jag vet i mage och tarmar.
    Svårt att tänka mig att det skulle finnas en koppling mellan svullnad och laktosintolerans.

Kanske är jag alergisk mot något annat..? Får nästan alltid samma symtom efter ätardagar. Kinderna är pluffsiga och ögonen är så svullna så huden åvanför ögonlocken hänger ner på ögonfransarna.

Är trött på å inte kunna äta gott utan å se ut som en bulldog dagen efter.

Västkustarn wrote:
    Kanske är jag alergisk mot något annat..? Får nästan alltid samma symtom efter ätardagar. Kinderna är pluffsiga och ögonen är så svullna så huden åvanför ögonlocken hänger ner på ögonfransarna.

Är trött på å inte kunna äta gott utan å se ut som en bulldog dagen efter.

Testat och konsumera mycket mera vatten på ätardagarna, ifall det skulle hjälpa?

ErikHB wrote:
    Testat och konsumera mycket mera vatten på ätardagarna, ifall det skulle hjälpa?

Inte mer än vanligt, brukar bli 3l om dagen ungefär.

Men jag ska testa å dubbla det nästa gång :)

har läst att du ”tappar” formen efter dina ätardagar. Hur länge brukar det sitta i för dig?

Morgonvikt 76,9kg[/b]

Kaloriintag idag 1795[/b]

Vilodag jobbar 06-22

Västkustarn wrote:
    Inte mer än vanligt, brukar bli 3l om dagen ungefär.

Men jag ska testa å dubbla det nästa gång :)

har läst att du ”tappar” formen efter dina ätardagar. Hur länge brukar det sitta i för dig?

Kan sitta upp till nästa lördag i princip. Ibland släpper det tidigare. 3 liter vatten är inte mycket.
    Tror jag dricker runt 5 varje dag utan tvekan, brukar bli 1½-2 minst under träningspasset endast.
    Kan med en gång säga att det släpper mycket snabbare om du häver extra vatten.

ErikHB wrote:
    Kan sitta upp till nästa lördag i princip. Ibland släpper det tidigare. 3 liter vatten är inte mycket.
    Tror jag dricker runt 5 varje dag utan tvekan, brukar bli 1½-2 minst under träningspasset endast.
    Kan med en gång säga att det släpper mycket snabbare om du häver extra vatten.

ok tack för tipset, ska prova det framöver :up:

Morgonvikt 75,6kg

Nu slängde jag i mig 2st dynitrime extreme och 1 kopp kaffe.
    Ska ut i trädgårn och köra grus till husgrunden (med skottkärra) perfekt morgoncardio :)

I eftermiddag ska det komma regn så jag lägger träningen då ist. blir alltså ingen fastande träning idag.

Försökte byta avatar, lägga in ett kort ist men det fungerade inte. Stod ”kunde inte ladda upp fil”, hur gör man då..??

God morgon! :)

Västkustarn wrote:
    ok tack för tipset, ska prova det framöver :up:

Morgonvikt 75,6kg

Nu slängde jag i mig 2st dynitrime extreme och 1 kopp kaffe.
    Ska ut i trädgårn och köra grus till husgrunden (med skottkärra) perfekt morgoncardio :)

I eftermiddag ska det komma regn så jag lägger träningen då ist. blir alltså ingen fastande träning idag.

Försökte byta avatar, lägga in ett kort ist men det fungerade inte. Stod ”kunde inte ladda upp fil”, hur gör man då..??

God morgon! :)

Hur stor var filen? Kanske för stor?

Martin_Matti wrote:
    Hur stor var filen? Kanske för stor?

4-5mb tror jag. Behöver jag förminska den då?

Idag var det bröst på schemat.
    Börjar få till flyesen nu. Håller armarna mer ut från kroppen och följer med in med axlarna lite grann i mittläget.

30min innan 2 skopor jacked-xx , 4g beta alnin, 5g creatine.

15 min innan 12st kapslar bcaa (9g) Pulvret var slut.

Fick gott tryck i tuttaarna efter halva passet.
    Körde även tricep och mage.

Morgonvikt 74,9kg[/b]

Blev lite för lite mat igår. Bjöd morsan å farsan på resturang å jag hade planerat att det skulle vara lite större portioner om man säger så :)

Nu är det husbygge som gäller fram tills ikväll då det är dax för ett helkropps pass (förutom bröst å tricep)

God Morgon!

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 435 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.