V-kustarn // PF

Home Forums Seriösa träningsjournaler V-kustarn // PF

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 435 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    fina siffror och mycket mat! :)

hur mycket hade du tänkt gå ner? du lär ju vara på rätt lågt bf% redan nu ^^

än så länge går det som en dans :) så jag kör på tills det börjar bli jobbigt eller om jag märker att det påvärkar resultaten på gymmet :)

men det märks att jag har tappat en del, för sitta på en trästol är ingen höjdare längre, hårt å jävligt :D

jaha då har man haft en 3 dagars paus från allt vad nyttig mat å kaloriintag handlar om.

Dyngrak i 2 dar å stora lass med mat å godis sätter sig som ett härligt lager runt kaggen. Men vad gör det, är det midsommar så är det man måste ju släppa loss ibland :)

Fick kört ett pass igår iaf,

Överkropp[/b]
    A1 Bänkpress
    60×5
    65×5
    67,5×5
    70×5
    72,5×5
    75×5
    77,5×5
    80×5
    82,5×5
    85×3

A2 Hantelrodd
    25×5
    27,5×5
    30×5
    32,5×5
    35×5
    37,5×5
    40×5
    40×5
    40×5

B Dipps
    10xkv
    10xkv
    10xkv
    10xkv

C chinns
    5xkv
    5xkv
    5xkv
    5xkv

D1 Tricep puschdown i cc
    9px10
    9×10
    9×10

D2 Bicep i cc
    9px10
    9×8
    9×8

Mage
    1 set i maskin

Var inget roligt pass, bakfull som man var 😮

idag kör jag den vanliga setuppen med 230g p 37g k och 67g f 1830kcal

En liten uppdate är väll på sin plats :)

Deffar fortfarande, nu med en fyllningsdag i veckan eller var 10 dag.
    Vikten ligger å pendlar mellan 72-74kg och formen börjar kännas bra. Fettet under bröstmusklerna börjar äntligen att släppa! :)

Jag har de sista 2 månaaderna kört med 60mg zink på fastande mage varje morgon och 1000-1200mg magnesium på kvällen.
    Tror detta har hjälpt mig en del, känner mig frächare i kroppen och libidon har gått upp en hel del. :up:

Sen en vecka tillbaks började jag även med bs daa. Har inte känt av något direkt (kanske mer välmående) men det är nog lite tidigt att känna efter.

Har lagt ner bröstprion och ska imorgon börja med bartolls schema från artikeln ”dax att växa”-

Näringstiming körs de dagar jag inte tränar fastande.

Hat gott sålänge:D

Västkustarn wrote:
    En liten uppdate är väll på sin plats :)

Deffar fortfarande, nu med en fyllningsdag i veckan eller var 10 dag.
    Vikten ligger å pendlar mellan 72-74kg och formen börjar kännas bra. Fettet under bröstmusklerna börjar äntligen att släppa! :)

Jag har de sista 2 månaaderna kört med 60mg zink på fastande mage varje morgon och 1000-1200mg magnesium på kvällen.
    Tror detta har hjälpt mig en del, känner mig frächare i kroppen och libidon har gått upp en hel del. :up:

Sen en vecka tillbaks började jag även med bs daa. Har inte känt av något direkt (kanske mer välmående) men det är nog lite tidigt att känna efter.

Har lagt ner bröstprion och ska imorgon börja med bartolls schema från artikeln ”dax att växa”-

Näringstiming körs de dagar jag inte tränar fastande.

Hat gott sålänge:D

Vilket schema ska du köra då, det med prioritering eller det med sexdagars träning?

Gober wrote:
    Vilket schema ska du köra då, det med prioritering eller det med sexdagars träning?

Det blir schemat för nybörjare/medelavancerade
    dag 1 : överkropp/press
    dag2 : underkropp/lår dominant

dag3 : vila eller aktiv återhämtning

dag4 : överkropp/drag
    dag5: underkropp/höft dominant

dag6: vila/aktiv återhämtning

dag7 : börja om på dag 1, inled nästa cykel.

Jag går på semester imorgon och kan lägga träningen som jag vill. jobbar skift i vanliga fall och ligger på resjobb några dagar i veckan.

Kommer antagligen lägga mig på ett överskott på träningsdagarna och ett underskott på vilodagarna under semestern. Det kommer bli en del fest och go mat brakar vikten iväg så ska jag testa 24t fasta med pulser.

Jag gillar upplägget med pf så det kommer jag hålla mig till, men under uppbyggnad som det blir nu så lägger jag in 2st protinpulser under fastan (eftersom fördelarna med fettförbränning inte är prio längre).

Okej, det blir intressanta att följa, tycker schemat verkar bra om man håller sig till det och inte lägger till massa extra. Good luck!

Gober wrote:
    Okej, det blir intressanta att följa, tycker schemat verkar bra om man håller sig till det och inte lägger till massa extra. Good luck!

Jag är taggad till hundra att dra igång. Kommer knö ihop 3st pass ons-fredag för i helgen bär det av ner till tylösand för några dagars alkohol flöde! :P

2 pass är gjorda

har vart sket trött denna veckan. idag tränade jag fastande och det var underkropp höft dominant som gällde.
    Var precis att jag tog mig igenom passet, skulle kört 30min cardio efteråt men det blev 2 min på trappmaskinen sen fick jag lägga ner.

Åkte hem å laga mat, käka å sen somna jag på soffan i 2 timmar.
    Har legat här hela dan nu :D har ont i benen från träningen. 😥

fick lite tryck efter en potatis å några äpplen :)

kass kamera, såg roligare ut i verkligheten

Jävlar va fett, är du väldigt vaskulär naturligt eller bara galen pump + låg bf? :)

ovalie wrote:
    Jävlar va fett, är du väldigt vaskulär naturligt eller bara galen pump + låg bf? :)

jag hade solat en stund, så jag var varm som fan. Jag är nog ganska vaskulär naturligt, men dom kommer fram tydligare i slutet på deffperioderna efter lite kollisar.
    Äter kolhydrater i matform en gång i veckan typ. (förutom från grönsaker å jordgubbar)

Överkropp/press[/b]

Morgonvikt 74,4kg

aktivering 4set 3rep i militär från pannan.

Militärpress
    5rep
    35kg-37,5-40-42,5-45-47,5

Snebänk
    5rep
    47,5-52,5-55-60-65-70×3

Bänk
    3rep
    70kgx4-75-77,5-80-82,5-85×2

Smalbänk
    5reps
    40kg-45-50-55-57,5

F serien utförs till teknisk failure
    F1 – liggande tricepextension med hantel
    19,5kgx12
    19,5kgx12
    F2 – stående trisepextension med hantel
    19,5kgx9
    19,5×8
    F3 – Sittande hantelsidolyft
    8kgx12
    8kgx12
    F4 – Stående framåtlyft med hantel
    8kgx(8)
    8kgx(8) kommer inte ihåg repsen

Tid på passet ca 40-42min

Hade inte styrkan idag, har känt mig väldigt knepig i kroppen sista 2 dagarna. Vart trött osv, kan bero på det.
    Jag laddade med träningsnutrition innan passet, och drack 23g hb under passet.
    65min efter träning blev det 6g leucin å 15min efter det 400g torsk 200g broccoli 2g olivolja (för smak) och ett ägg.

Kcal intag idag 2000

Imorgon morra bär det av mot tylösand, 3 dagar fest står på schemat :)

På återseende.

Nu har det vart nästan 2 veckor med svullande i godis, glass å god mat å magproblem.
    Formen var riktigt bra innan jag åkte till tylösand men oj oj vad lätt det är å förstöra nått som man har jobbat så mycket för :(

I måndags slank det sista kilot med godis ner, och den sista litern med gräddglass.

I tisdagskörde jag en 24 timmars fasta med 2 protinpulser, kl 24.00 åt jag lite fisk å broccoli innan jag somna. Så det blev endast 700kcal den dagen.

Igår la jag mig på 1500kcal

och idag hamnar jag nog runt samma intag, beror på hur hungrig jag blir.

Gårdagens benpass[/b] pass2
    innan passet 12g bcaa, 2skopor jacked-xx, 4g beta alnin, 4g kreatin

vila 45-60s

aktivering
    4set upphopp med 5kgs viktskiva mot bröstet. 3rep

Frontböj[/b]
    3reps
    40kg-50-60-70-80-90-95 -hade kunnat ta ett set på 100kg men jag nöjde mig här p.g.a kcal intaget

Knäböj[/b]
    5rep
    95kg-100-105-110-115-120

Utfall med skivstång[/b] ett set per ben, totalt 8 set
    vänster 40kg x8 40×8 40×8 40×8
    Höger 40kg x8 40×8 40×8 40×8
    höj till 45kg

Sittupps med hälar mot kant[/b]
    5kg
    4set, 8reps

F1 Upphopp 8st
    F2 Benspark 110lbs x 10reps
    F3 Lårcurl 70lbs x 20reps -höj till 90lbs
    F4 Benpress 230lbs x 20reps -höj till 250lbs

avslutade passet med 10min gång på bandet och 20 min i trappmaskinen. ca 100-120 i puls

Efter passet 20g Hydroblend
    40min efter hydroblend, 600g kyckling, tomat, paprika, vitkol, broccoli, lök.

Kcal intag 1500

idag är det vilodag, funderar på att köra en vända hit träning. Får se om suget finns senare. Bena är ju rätt möra idag :| :D

redbullvodka ger schyst pump i ådrorna :)

Å en bild på söndags middan: laxburgare (willys) och 100g räkor med findus thai wok. förbannat gott!!

Nu ska jag fixa kvällsmaten: 5g wassel, 35g kasin, 180g jordgubbar, 20g hallon, 1st r-ala, 5g omega3, funlight, några valnötter och kanel :)

Västkustarn wrote:
    redbullvodka ger schyst pump i ådrorna :)

Siiiick bro, inget fel på det trycket!

ErikHB wrote:
    Siiiick bro, inget fel på det trycket!

när jag dricker alkohol som brukar bli i slutet av dietandet, så märker jag en markant skillnad på formen dagen efter. Formen är på topp, antagligen för spriten är vätskedrivande..?

Nu har jag kört 3st dagar som med lågt kcal intag (700, 1200 och 1500) och inga kolhydrater. har även kört kardio och styrketränat alla 3 dagar.
    Syftet var att tömma levern på glyckogen.
    Idag har jag vart väldigt slö i hövvet, kommer köra kolhydrater innan dagens ryggpass och sikta på ca 1900kcal idag.

Formen har blivit lite bättre, men den är inte i närheten vad den va för 2v sen. (innan semestersvullandet med 8000kcal om dagen)

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 435 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.