Värkstan’

Home Forums Seriösa träningsjournaler Värkstan’

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 68 total)
  • Author
    Euphoria wrote:
    Tack tack! Jag har varit och snokat i din journal också men varit dålig på att skriva nåt. Du verkar ha ett himla driv i din träning och alltid en positiv attityd. Det är jätteroligt!! :)

yes attityden och drivet i min träning är det inga fel på. med tanke på min framsteg eftersom jag bara tränat dryga 3år totalt med ca 2års seriös satsning så är drivet det som utvecklat mig. det är min livsstil och jag älskar det;) !
    Det är ju de vi träningsnördar har gemensamt!Ha de bäst, nu blir det gymet:D

Gårdagens pass bestod av följande benträning:

6 reps, 4 sets sumo squats (brett mellan fötterna), Smith maskin

6 reps, 4 sets squats med fötterna nära varandra, Smith maskin

6 reps per fot, 4 sets benpress, ett ben i taget

6 reps per fot, 4 sets benspark åt sidan med gummiband (lila färg, tyngst)

6 reps, 4 sets power jumps, jämfota hopp, brett mellan fötterna och kicka tränarens händer med knäna

Jag måste ha skjutit på med vaderna en hel del i powerjumps’en då jag har ont både i rumpa, ben och vader idag.

Mer träning ikväll!!! :)

Ouch… aldrig göra ett bodypump liknande pass dagen efter ett tungt benpass :yikes:

Sablar vad ont i benen jag har idag! Det är hög pingvinvarning på min gång och varje gång jag ska resa mig från skrivbordsstolen så ser det ut som om jag ska behöva hjälp! Haha.. men då har man iaf ansträngt sig kan man väl säga.. :D

Så som sagt så bestod gårdagens träning av en klass med viktträning men låga vikter och många repetitioner. Eftersom jag är van vid få reps och tyngre vikter infann sig mjölksyran rätt kvickt. Minerna och ljuden från alla deltagarna var ganska talande när det gäller mjölksyrenivån hehehe…

Det värsta är att jag har träning ikväll igen… hahaha…

Uppvärmningen var lite plågsam med all träningsvärk i ben och rumpa.. inget springa inte.. hehe..

Vi körde rygg och bröst idag:

Bänkpress 4 sets, 6 reps, 61 kg

Rodd med stång på lutande bänk, 4 sets, 6 reps, vet tyvärr inte vad det var för vikt

Bröstpress med hantel på decline bänk:
    2 sets, 6 reps
    1 set, 8 reps
    1 set, 11 reps
    11 kg

Sittande rodd i maskin:
    1 set, 6 reps 32 kg
    1 set, 6 reps 36 kg
    1 set, 6 reps 41 kg
    1 set, 6 reps 45 kg

Chins
    1 set, 6 reps själv
    3 set, 6 reps med assistans

Nästa pass är söndag eller måndag med kardio 45 min plus mage. Tillåter vädret kommer det bli inlines.. annars får jag hitta på något annat.

BRA Jobbat, Keep up the good work baby!
    Du är grym! /J.

superberggren wrote:
    BRA Jobbat, Keep up the good work baby!
    Du är grym! /J.

Tack!! Alltid roligt med uppmuntring! Jag tränar inte direkt på något hardcore-gym hehe… jag är nog bland det mest seriösa de har… tjejen som städar där kallar mig antingen Superwoman eller Ironwoman hahahahha… dom är roliga dom…

Det sköna är att det är så lite folk. Mina fredagssessioner efter jobbet är praktiskt taget folktomma och det händer rätt ofta att jag och tränaren har hela gymmet för oss själva. Lyx tycker jag efter att ha trängts på SATS i Stockholm i många år :emo-thumb

Hehe jag ser dig framför mig på gymmet som en blandning av Duracell och Superwoman efter att ha läst din journal! :P Härligt att läsa om folk med sån energi!!

ser ut som du kör på jävligt bra! bra grund på bilderna också? lite otydliga dock…

inte rädd för överträning?

Euphoria wrote:
    Tack!! Alltid roligt med uppmuntring! Jag tränar inte direkt på något hardcore-gym hehe… jag är nog bland det mest seriösa de har… tjejen som städar där kallar mig antingen Superwoman eller Ironwoman hahahahha… dom är roliga dom…

Det sköna är att det är så lite folk. Mina fredagssessioner efter jobbet är praktiskt taget folktomma och det händer rätt ofta att jag och tränaren har hela gymmet för oss själva. Lyx tycker jag efter att ha trängts på SATS i Stockholm i många år :emo-thumb

Hehe jag ser dig framför mig på gymmet som en blandning av Duracell och Superwoman efter att ha läst din journal! :P Härligt att läsa om folk med sån energi!!

är jag nog i lilla säffle: Hon den där som bara tränar!

Hahaha…. men de bjussar jag på. Det är mitt liv och jag gillar det!
    Vila hela helgen och imorn är det dags för en NY vecka med NYA tag!

Ha en bra vecka! /J.;)

Sleep83 wrote:
    ser ut som du kör på jävligt bra! bra grund på bilderna också? lite otydliga dock…

Tack!! Ja… vi ska fixa lite bilder från träningen i slutet av veckan istället som nog kommer vara tusen gånger bättre hehe…

inte rädd för överträning?

Nej, kör 4 gånger i veckan + 1 kardio vanligtvis. Känner jag att det är extra tungt för kroppen tar jag en extra dag vila helt klart. Det gäller att känna efter hela tiden för det är definitivt inte värt överträning.

Hur många gånger i veckan kör du?

superberggren wrote:
    är jag nog i lilla säffle: Hon den där som bara tränar!

Hahaha…. men de bjussar jag på. Det är mitt liv och jag gillar det!
    Vila hela helgen och imorn är det dags för en NY vecka med NYA tag!

Ha en bra vecka! /J.;)

Hehe det gör du rätt i!! :up:

Själv har jag ca 6 timmar kvar på den här veckan innan det blir måndag och det ska bli 45 min inlinesåkning i parken (än så länge inget regn) och så ska jag plåga mina abs lite. Kom just på att det blir lite extra vikt med inlines på fötterna.. :D

Ha en energifull vecka!
    Kram!

Euphoria wrote:
    Nej, kör 4 gånger i veckan + 1 kardio vanligtvis. Känner jag att det är extra tungt för kroppen tar jag en extra dag vila helt klart. Det gäller att känna efter hela tiden för det är definitivt inte värt överträning.

Hur många gånger i veckan kör du?

jag går nästan aldrig över 3 gånger styrka per vecka och aldrig 2 dagar i rad. Däremot blir det mycket lågintensiv cardio (promenader) de flesta träningsfria dagarna just nu, det sliter ju inte speciellt mycket =)

Tror rätt mycket på kvalitet istället för kvantitet då jag övertränat och gått in i väggen angående träning ett par gånger de senaste åren…

Söndagsträningen bestod av cardio och abs.

45 min inlines åkning och lite abs träning i
    Audubon parken.

Även om man väntar till halv sju på kvällen så blir man grymt svettig då luftfuktigheten har börjat bli enormt hög igen här.

Just nu, kl halv nio på morgonen är det drygt 27 grader varmt och 58% luftfuktighet. Normalt stiger det till över 30 och varierar sig mellan 50 och över 90% i luftfuktigheten. Så vill man svettas är detta ställe utmärkt! :nod

[http://www.wunderground.com/US/LA/New_Orleans.html]

Bifogar en bild som är ett par månader gammal då jag tyvärr glömde kameran igår :(

Sleep83 wrote:
    jag går nästan aldrig över 3 gånger styrka per vecka och aldrig 2 dagar i rad. Däremot blir det mycket lågintensiv cardio (promenader) de flesta träningsfria dagarna just nu, det sliter ju inte speciellt mycket =)

Tror rätt mycket på kvalitet istället för kvantitet då jag övertränat och gått in i väggen angående träning ett par gånger de senaste åren…

Det låter helt rätt för dig då. Jag tror sånt här är väldigt individuellt. Jag har märkt att 5 gånger i veckan (inkl cardio) funkar fint medan 6 gånger i veckan sliter rätt hårt på mig. Bra att du har hittat balansen!! :up:

Träningen tisdag bestod av ben och mage (utan tränare)

Utfall i Smith maskinen
    4 set, 6 reps, 36 kg

Benpress
    3 set, 6 reps, 95 kg
    1 set, 13 reps, 95 kg

Sittande vadpress
    4 set, 8 reps, 18 kg tror jag det var, oavsett så var det för lätt och jag mesade av nån anledning och la inte på som jag borde ha gjort.

Benspark
    4 set, 6 reps, platta 6

Bencurl
    4 set, 6 reps, platta 6½

Abs:

Ball transfer: Ligg på rygg, ta en stor boll, kläm fast mellan vristerna, gör en fällkniv, ta bollen med händerna, fall tillbaka platt på rygg, gör en fällkniv igen, ta bollen med vristerna och ner platt på rygg. Det är 1 rep.

2 set, 10 reps
    2 set, 5 reps (helt död :| )

Plankan
    3 set, 1 minut

Onsdagsträningen var bröst och axlar med tränare och negativ träning, push upp, långsamt ner medan vi räknar till 10. Det är sista veckan på negativ träning sen kommer vi byta schemat igen och köra mer åt cirkelträningshållet vilket kommer ta död på mig det med men på ett annat sätt.

Bänkpress, 4 set, 6 reps

Decline hantelpress 30 pounds (13,6 kg), 4 set, 6 reps
    här räknade vi till 5 på vägen upp och till 5 på vägen ner

Sittande axelpress hantlar, 20 pounds (9 kg), 4 set, 6 reps

Sittande axellyft åt sidan med hantlar, 4 set, 6 reps

(Lite dålig med minne på vikterna när jag kör med tränaren…)

Av någon anledning ville min högerarm inte riktigt vara med och leka efter ett tag. Eftersom axellyften åt sidan gick bra så gissar vi att det var triceps som helt enkelt tröttnade. Hade inget ont eller så men armen bara ville inte lyfta hur mycket jag än tog i… lite lustigt men högst irriterande! 👿
    Det brukar bara hända på vänsterarmen och när jag hållt på ett bra tag och på de typ 2 sista repsen i sista seten möjligtvis…

Ah well… ikväll är det rygg och biceps, får se hur det fungerar :what:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 68 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.