Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Värkstan’
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 juli, 2007 at 22:29 #861026Anonym anvandareMemberEuphoria wrote:Tack!! Ja, min man var med och fotade…
Haha jaså? Vi ska flytta om 2 veckor så det börjar bli kartonger överallt här också hehe… ska du flytta långt?
Vi flyttar bara en bit närmare city och till ett större ställa. OCH! Närmare parken vi åker inlines i… perfekt! :up:
Alltid bra o ha någon som kan hänga med och fotta! Flyttar från centrum till ett ställe nära stadsparken i Jönköping. Bytar upp mig från 29 till 110 kvadrat så det känns ganska nice. Dock lite surt eftersom jag väntar svar på ett jobb i köpenhamn, får jag det börjar jag jobba där 1 september en månad efter jag flyttat
30 juli, 2007 at 16:29 #861027Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Alltid bra o ha någon som kan hänga med och fotta! Flyttar från centrum till ett ställe nära stadsparken i Jönköping. Bytar upp mig från 29 till 110 kvadrat så det känns ganska nice. Dock lite surt eftersom jag väntar svar på ett jobb i köpenhamn, får jag det börjar jag jobba där 1 september en månad efter jag flyttatKlart bättre med space ju!!
Oh… är det drömjobbet du sökt?
Insåg att igår var det exakt 1 år sedan jag drog från Sverige…
30 juli, 2007 at 16:29 #861028Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Alltid bra o ha någon som kan hänga med och fotta! Flyttar från centrum till ett ställe nära stadsparken i Jönköping. Bytar upp mig från 29 till 110 kvadrat så det känns ganska nice. Dock lite surt eftersom jag väntar svar på ett jobb i köpenhamn, får jag det börjar jag jobba där 1 september en månad efter jag flyttatKlart bättre med space ju!!
Oh… är det drömjobbet du sökt?
30 juli, 2007 at 16:32 #861029Anonym anvandareMemberSöndagsträningen bestod av cardio och mitt val faller på inlines eftersom kvällen var strålande med sol.
På med inlines’en och iväg… gjorde först två varv och sedan fick vi sällskap av ett par vänner. Min man skulle ge dem en inlines-lektion så jag drog ett varv till i tempo för att uppfylla det jag tänkt.
Eftersom dom inte verkade hålla så hög fart så tänkte jag att jag kommer nog ikapp dem efter 1½ varv… men ICKE!!! Farten hade dom fått upp och det blev att jag åkte 2 varv till i tempo och höll fullkomligen på att smälla av.. haha..
Svettades floder i värmen men skönt var det för kroppen… efteråt…
30 juli, 2007 at 19:42 #861030Anonym anvandareMemberEuphoria wrote:Klart bättre med space ju!!Oh… är det drömjobbet du sökt?
nja, en början till det kan man ju hoppas. tar ju min examen i augusti tror jag så vilket kvalificerat jobb som helst blir jag glad för
varit borta länge då
31 juli, 2007 at 23:10 #861031Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:nja, en början till det kan man ju hoppas. tar ju min examen i augusti tror jag så vilket kvalificerat jobb som helst blir jag glad förvarit borta länge då
Ah ja det förstår jag då! Får hålla tummarna att du får det!
Ja och jag ska inte till Sverige förrens i jul.. långt kvar…
1 augusti, 2007 at 05:15 #861032Anonym anvandareMemberTisdagsträningen bestod av 45 min cardio på cykel eftersom vi nu börjar inrikta oss lite mer på den biten.
Det var en himla obekväm cykel måste jag säga och nästa gång blir det nog nån annan maskin eller helst sprintlopp som jag skulle gjort. Men det behagade regna hela kvällen och vara blött så det blev inget sprintande.
1 augusti, 2007 at 05:37 #861033Anonym anvandareMemberHär kommer lite squats från träningen i fredags!
1 augusti, 2007 at 05:40 #861034Anonym anvandareMemberIsolated deadlift utan vikt… man startar i upprät position med armarna rakt upp ovanför huvudet. Sen blir man helt enkelt till en gungbräda, armar och överkropp går framåt/nedåt och ena benet går bakåt/uppåt. Sen tillbaka upp igen och det tar riktigt fint på hamstrings.
1 augusti, 2007 at 05:41 #861035Anonym anvandareMemberFrån söndagens cardioträning i Audubon parken…
2 augusti, 2007 at 16:52 #861036Anonym anvandareMemberSå satte nya programmet igång. Nu är det mer muskeltoning och uthållighet som gäller så det blir cirkelträning mestadels.
Jag fick igår lära mig en sak (som egentligen är ganska logisk). CIRCUIT TRAINING MEANS NO BREAKS!! :nono: Hahaha… vila får man bara mellan cirklarna…
Första cirkeln:
1) Armhävningar med viktplatta på ryggen, första omgången var det 25 pounds (drygt 11 kg), de två andra omgångarna var det mer men jag vågade inte titta vad han la på! 1 x 20 (25 pounds) 2 x 10 (mer vikt)
2) Stående bröst press med gummiband, handflator mot golv 3 x 6
3) Stående bröst press med gummiband, handflator mot varandra 3 x6
4) Stående rodd med gummiband, handflator mot golv 3 x 6
5) Stående rodd med gummiband, handflator mot varandra 3 x 6Andra cirkeln:
1) Lumberjacks liggande på golv med gummiband 3 x 10
2) Crunches liggande på golv med gummiband som extra motstånd 3 x 10
3) Toe touches på step bräda i snabbast möjliga tempo 3 x 40
4) Toe touches på step bräda i långsamt tempo 3 x 40Tredje cirkeln:
1) Höga knän, gåendes i långsamt tempo tvärs över aerobicssalen 3 x 2 vändor
2) Höga knän stillastående i snabbt tempo, kicka tränarens händer 3 x 40
3) Sidolöpning i snabbt tempo med böjda ben kastandes medicinboll med tränaren (fötterna får inte korsa varandra) 3 x 2 vändor
4) Situps på lutande stepbräda, ta emot medicinboll över huvudet, kasta tillbaka på vägen upp 3 x öh… jag minns inte hur många reps det var…
5) Jag är helt säker på att det var nån mer övning med här men jag var väl så trött så jag har uppenbarligen förträngt vad det var…Fjärde avslutande omgången:
Snabbt tempo på eliptiska maskinen, 30 sek framåt, 30 sek bakåt, 30 sek framåt etc i 10 min.
Jag ser nästan fram emot torsdags- och fredagsträningen…
Maten har förändrat sig lite också. Tidigare skulle jag inte äta snabba kolhydrater kvällstid men nu ska jag plocka bort närapå alla kolhydrater efter kl 6 på kvällen. Känner mig lite lätt desperat över det hehe…
Tanken är att vi ska bränna lite och tona till de muskler vi har byggt och då vill vi inte ha onödiga carbs att lagra. Jag vet att det finns lika många åsikter om det här som människor men jag tänker pröva detta under det här schemat i alla fall. Jag är inte ute efter att dieta i form av att dra ner generellt på kaloriintaget utan tänker se vad detta ger.
2 augusti, 2007 at 18:17 #861037Anonym anvandareMemberBra pass baby!
Kämpa på! /lilla b3 augusti, 2007 at 04:19 #861038Anonym anvandareMemberOk, pass nummer två på nya schemat såg ut så här:
Första övning:
Handstående mot dörr görandes armhävningar, 3 x 6
Första gången i mitt liv som jag velat gå ner i vikt. Det var ASTUNGT!Cirkel 1:
Skull crushes med hantel (triceps) på pilatesboll, 3 x 10
Bicepscurl med hantel på pilatesboll, 3 x 10
Ingen paus emellanCirkel 2:
Skull crushes reverse grip med hantel på pilatesboll, 3 x 6
Hammercurl med hantel på pilatesboll, 3 x 6
Hopp med djupa knäböj upp på stepbräda, 3 x 10
Jämfotahopp i sidled över stepbräda, 3 x 10
Bara kort paus när ett varv är avklaratEnskild övning:
Springa i trappor, 4 trappor ner samt upp igen räknas som 1 gång
10 omgångar och om jag gjorde det under 5 min så var det på ”guld-nivån”. Tyvärr hamnade jag på 5.14 men jag trodde jag skulle lägga av flera gånger under springandet.Där vi springer finns ingen aircondition så det är dessutom väldigt varmt samtidigt.
Efter att jag sprungit insåg vi att vi var inlåsta i trapphuset och var tvungen att springa ner massa våningar, gå in i garaget och ta hissen upp igen.. hahahaha…
Cirkel 3:
Stå i armhävningsposition men ha fötterna på pilatesboll, rulla bollen mot magen och gör som en omvänd crunch och rulla tillbaka igen, 3 x 6
6 inch hold, ligg på rygg, svank i golvet, axlar upp, fötterna 6 inches från golvet och håll positionen. Denna gång med medicinboll på fötterna.
3 x 45 sek (tror jag det var)Jag är lika brutalt trött som jag var efter gårdagens pass. Att gå från tung styrketräning med mycket vikt, få reps till det här är ganska plågsamt. Det kräver rätt mycket av mitt huvud och hur jag hanterar tröttheten.
Mitt trick är att tänka ”bara en omgång till”, att göra det till korta delmål. Gör jag en omgång till så kan jag nog göra ”en omgång till” etc etc… Men det gäller att stänga av all annan tankeverksamhet så inte huvudet springer iväg och tänker på totalt hur många omgångar som är kvar.
3 augusti, 2007 at 04:20 #861039Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Bra pass baby!
Kämpa på! /lilla bTack!! Det tog nästan kål på mig!! Du som springer hinderbana här och där är nog mer van vid sån här träning än jag hehe…
6 augusti, 2007 at 04:47 #861040Anonym anvandareMemberSöndagens träning bestod av cardio igen. 4 varv i Audubon parken på inlines. Högsta pulsen jag fick upp var 167. Bra med svett igen men det beror ju också delsvis på att luftfuktigheten är så enormt hög här.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.