Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Värkstan’
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 augusti, 2007 at 02:53 #861041Anonym anvandareMember
Tisdagsträning visade sig vara ben och gluteus.
Cirkel 1
* Gående utfall med stång, 15 steg per ben
* Sumo squats med stång, 15
* Benlyft åt sidan, kicka ut, 15 per ben
* Benlyft rakt bakåt, pressa hamstring, 15 per benCirkel 2
* Squats med pilatesboll mot mellan rygg och vägg med hantlar i händerna
6 reps, 8 reps, 10 reps, 8 reps, 6 reps
Ju högre antal reps ju tyngre hantlar* Leg curl liggandes på rygg, gummiband runt båda fötter, dra hälarna mot rumpan. Tar både på hamstring och abs.
Nästa träning blir inte förrän fredag då vi har company meeting resten av veckan och en massa möten och kvälls events.
14 augusti, 2007 at 23:29 #861042Anonym anvandareMember…med uppdateringarna. Vi har lyckats genomföra en flytt i en värme utan dess like så det har varit lite dåligt med uppdateringarna här.
Däremot har det inte varit så dåligt med träningen.
I fredags var vi utomhus… puh… runt 35 grader och sprintade. 10 lopp som alla var ca 100 meter och med 60 sekunders vila emellan. Jag var mer än död kan jag säga.
Eftersom jag inte gjort detta på mycket länge så skapade detta en träningsvärk utan desslike som faktiskt fortfarande sitter kvar fyra dagar senare!
Men igår var det dags igen, dvs måndagsträning och cirkelträning:
Cirkel 1:
* Breda chins i maskin, 4 st
* ”Mellanbreda” chins i maskin, 4 st
* Smala chins i maskin, 4 st
* Chins med omvänt grepp i maskin, 4 st
*Armhävningar, 8 st med 20 kilos viktplatta på ryggen
* Cykling (för magen), räkna till 20 på tretakt
* Gå upp och ner på stepbräda i snabb takt 20 omgångarCirkel 2:
* Dropset i bänkpress, start på 75 pounds (34 kilo), 6 reps på varje vikt, avsluta med bara stången så många som det går
* Rodd med stång, minns inte vikten, 6 reps
* Rodd med stång omvänt grepp, vikt ?, 6 reps
* Toe taps på stepbräda i snabbast möjliga tempo till 20, varvat med 20 st långsamma sedan 20 snabba igenSista övning:
* Sit ups på pilatesboll och samtidigt kasta medicinboll till tränare
Idag har jag ONT!!! :up:
16 augusti, 2007 at 16:40 #861043Anonym anvandareMemberJa då var det dags att var ute igen! Puh… runt 35 grader fortfarande.
Vid sjön finns en vall och idén var att springa rakt uppför vallen, över och sen nerför, vända, uppför, över och nerför igen. Det var en runda. 60 sek vila emellan rundorna.
10 sådana rundor blev det och jag flåsade som en häst förstås.
Efter det var det till att hoppa rep, jämfota, på gräs och i 90 sekunder. 10 sådana omgångar och 60 sek vila emellan.
Sista övningen var höga knän.
10 st (på fyrtakt) långsamma, 10 st (på fyrtakt) snabba, 10 st (på fyrtakt) långsamma, 10 st (på fyrtakt) snabba utgjorde en omgång.
Jag tror vi gjorde fyra omgångar men jag var så slut så jag minns inte riktigt.
18 augusti, 2007 at 21:09 #861044Anonym anvandareMemberHur går det för dig i värmen då? Jag har inte hunnit läsa på sistone för jag har haft så hemskt mycket att göra Är ju så ibland!
hoppas allt går fint och träningen flyter på på
20 augusti, 2007 at 01:49 #861045Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:Hur går det för dig i värmen då? Jag har inte hunnit läsa på sistone för jag har haft så hemskt mycket att göra Är ju så ibland!hoppas allt går fint och träningen flyter på på
Hej! Det har gått fint! Varmt som attan men jag har överlevt!
Tyvärr gick det mindre fint på fredagsträningen. Vi värmde upp, allt kändes jättebra och skulle börja sprinta och jag lyckas sträcka en av musklerna på framsidan av låret
Så nu är jag ordinerad vila och måste sitta med värme och kyla omväxlande två gånger om dagen. Jag är INTE glad… 👿
Men vad ska man göra… ibland händer sånt och tja… så vi får se hur lång tid det tar att få bort.
Hoppas allt går bra med din träning… ska in och läsa din journal lite!
20 augusti, 2007 at 01:55 #861046Anonym anvandareMemberFredagsträningen skulle bestå av sprint ute igen.
Vi värmde upp, allt kändes bra… och pang på första sprinten så sträcker jag mig i framsida lår
Så vi får väl se hur lång tid det här ska ta… första skadan på jag minns inte när!
Som tröst har jag lite bilder i alla fall. Tagna vid levyn vid sjön [http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Lake_Pontchartrain_Causeway_south.jpg Pointchairtrain:]
20 augusti, 2007 at 22:25 #861047Anonym anvandareMemberEuphoria wrote:Hej! Det har gått fint! Varmt som attan men jag har överlevt!Tyvärr gick det mindre fint på fredagsträningen. Vi värmde upp, allt kändes jättebra och skulle börja sprinta och jag lyckas sträcka en av musklerna på framsidan av låret
Så nu är jag ordinerad vila och måste sitta med värme och kyla omväxlande två gånger om dagen. Jag är INTE glad… 👿
Men vad ska man göra… ibland händer sånt och tja… så vi får se hur lång tid det tar att få bort.
Skador kommer och går, jag har haft problem med ryggen från och till i 3 år snart, dock bättre på sistone. Hoppas din läker fort!
Ser ut som sköna bilder! Jag önskar jag hade mera tid att läsa journaler här, är det inte anställningsintervju ena dagen så är det fixa i lägenheten eller oroa sig för att man snart ska flytta eller slava på ett skitjobb för att klara vardagen Önskar dygner hade minst 40 timmar, snacka om att jag är tidsoptimist!
20 augusti, 2007 at 22:26 #861048Anonym anvandareMemberEuphoria wrote:Hej! Det har gått fint! Varmt som attan men jag har överlevt!Tyvärr gick det mindre fint på fredagsträningen. Vi värmde upp, allt kändes jättebra och skulle börja sprinta och jag lyckas sträcka en av musklerna på framsidan av låret
Skador kommer och går, jag har haft problem med ryggen från och till i 3 år snart, dock bättre på sistone. Hoppas din läker fort!
Ser ut som sköna bilder! Jag önskar jag hade mera tid att läsa journaler här, är det inte anställningsintervju ena dagen så är det fixa i lägenheten eller oroa sig för att man snart ska flytta eller slava på ett skitjobb för att klara vardagen Önskar dygner hade minst 40 timmar, snacka om att jag är tidsoptimist!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.